Indkøbschef til Danmarks største socialforvaltning

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ung enhed i hjertet af Danmarks største socialforvaltning søger leder

Kan du lede og videreudvikle en indkøbsenhed i en af landets største forvaltninger? Evner du at skabe trivsel og en inddragende kultur? Kan du omsætte medarbejdernes arbejdsglæde og stærke fagligheder ind i den fælles opgaveløsning? Så er du måske vores nye indkøbschef.

Du får en central rolle i forhold til at professionalisere indkøb på tværs af en stor og faglig kompleks organisation med mange opgavetyper og snitflader. Du skal bidrage til at realisere en politisk og administrativ ambition om at forvaltningens ressourcer anvendes bedst muligt til gavn for borgerne i København.

Da det er en relativt ny indkøbsenhed, vil du få rig mulighed for selv at påvirke og præge i takt med, at der opstår nye behov og muligheder.

Der er nok at tage fat på! Socialforvaltningen køber ind for ca. 2 mia. kr. årligt, hvoraf omkring halvdelen udgøres af socialfaglige køb i form af fx døgnophold, kontaktpersonsindsatser, m.v. Et væsentligt element i enhedens succes er derfor evnen og viljen til at skabe resultater hele vejen fra forhandlingsmødet til forankringen af resultaterne på tværs af organisatoriske og faglige skel.

Du bliver leder for 5 medarbejdere herunder 2 konsulenter på hhv. det specialiserede børne- og voksenområde, 2 indkøbspartnere primært målrettet ikke-faglige køb og 1 controller. Du refererer til kontorchefen for Compliance, Indkøb og Kontrakt (CIK), som er en del af Socialforvaltningens centrale kontorer, beliggende i Bernstorffsgade 17 tæt på Københavns Hovedbanegård.

Opgaven
Du får ansvaret for at lede og videreudvikle forvaltningens centrale Indkøbsenhed. Du skal fortsætte professionaliseringen af indkøbsområdet på tværs af forvaltningen. Du skal gøre dette i tæt samspil med borgercentrene, kontorchefen for CIK og dine dygtige medarbejdere. I skal sammen finde, udvikle og implementere de bedste løsninger, der balancerer kommercielle og socialfaglige hensyn. Dette vil fordre, at du har en klar forståelse for at manøvrere i et politisk styret system og en forståelse for de muligheder og begrænsninger dette giver.

Vi er godt på vej, men der er stadig et godt stykke vej til målet om at strømline og koordinere Socialforvaltningens indkøbsprocesser og -organisation og derigennem realisere et forventet, fagligt og økonomisk potentiale på et tocifret millionbeløb årligt. Potentialet skal indfris ved at skabe, vedligeholde og videreudvikle effektive indkøbsarbejdsgange, forhandlingskompetencer, efterspørgselsstyring, markedsafprøvning, kontraktstyring, m.m.

Dit primære succeskriterium er at indfri dette potentiale uden at gå på kompromis med kvaliteten af forvaltningens ydelser til borgerne.

Indkøbsenheden er rammesættende og understøttende i forhold til borgercentrene, der også fremover vil foretage langt hovedparten af indkøbene. Evnen til at lykkes via andre er derfor helt central ift. enhedens og indkøbschefens arbejde og muligheden for at opnå de økonomiske målsætninger.

Indkøbschefen vil have en meget udadvendt rolle både i Socialforvaltningen, i Københavns Kommune og i forhold til markedet, da der er mange interessenter forbundet med Socialforvaltningens indkøb. Du er derfor naturligt tillidsvækkende og har stærke, relationelle kompetencer.

Om dig:

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse
  • Har omfattende erfaring med indkøb, forhandling, og leverandørstyring inden for den offentlige sektor
  • Kan navigere i en stor og kompleks politisk styret organisation
  • Har erfaring med eller kendskab til en af de store velfærdsområder i kommunen – gerne det sociale område
  • Har erfaringer med ledelse – evt. via ledelse af større projekter
  • Evner og praktiserer ledelse baseret på tillid, ansvarsfordeling, anerkendelse og frihed under ansvar i en enhed, hvor både fagligheder og de enkelte opgaver spænder meget bredt
  • Er selvstændig ift. planlægning og prioritering af dine arbejdsopgaver og forventer det samme af dine medarbejdere
  • Har relationelle kompetencer, der hjælper dig i samarbejdet om at nå i mål med opgaverne
  • Kommunikerer godt og motiverende både skriftligt og mundtligt
  • Er hjælpsom og i besiddelse af godt humør med lyst til at bidrage positivt til og aktivt indgå i enhedens opgaveløsning, herunder at påtage dig konkrete arbejdsopgaver

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn og forventes af indplaceres som chefkonsulent med mulighed for forhandling af tillæg.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og til tiltrædelse snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Socialforvaltningen skaber effektive fremskridt til gavn for borgerne i kommunen. På kk.dk kan du læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningens arbejdsområder.

Du kan få mere at vide om jobbet og arbejdspladsen ved at kontakte kontorchef Lone Berner Wolff på 2498 1045 eller Jens Marcussen, Genitor, på 3141 0587.

Søg via nedenstående link senest søndag den 14. november 2021

Ansættelsessamtaler afholdes den 19. november, og 2. samtale afholdes den 25. november Der er et testforløb hos Genitor mellem samtalerne.

Om Socialforvaltningen
Socialforvaltningen i Københavns Kommune er landets største socialforvaltning og har ansvaret for kommunens tilbud til københavnere med særlige behov, herunder borgere med handicap, sindslidelse, misbrug eller hjemløseproblematikker og udsatte børn, unge og deres familier. Socialforvaltningen har over 200 arbejdspladser og godt 8.000 medarbejdere samt et samlet budget på ca. 5,8 mia. kr.

Socialforvaltningens mission er at bidrage til, at alle københavnere – uanset livsvilkår – får mulighed for at udnytte egne ressourcer samt udfolde og realisere egne potentialer bedst muligt.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Andre job der minder om dette

Afdelingsleder / Teknisk indkøb / Management profil

DeZignated ApS

København S
Dette er en meget kort beskrivelse af nedenstående profil. I samarbejde med virksomheden er det besluttet, at holde den anonymiseret i offentligheden. Du er dog meget velkommen til, at kontakte mig for yderligere, så jeg kan åbne lidt mere op omkrin...
Indrykket:3. november 2021

Erfarne regnskabs- og økonomichefer søges til stillinger på interimbasis i Aarhus området

Proselection

København K
Beskrivelse Har du lyst til at bruge din erfaring og kompetencer i nye omgivelser? Kan du træde til med kort varsel og sikre stabilitet? Så vil vi gerne høre fra dig! Vores kunder efterspørger løbende kandidater, der opererer på et højt fagligt nive...
Indrykket:2. november 2021

Velbevandret regnskabsmedarbejder med rejseafregningserfaring søges til international virksomhed i København

Proselection

København K
Beskrivelse Kan du se dig selv i et multikulturelt miljø? Trives du med at arbejde med rejseafregninger, finans og kreditorer? Søger du en 37 timers stilling inkl. frokost? Så vil vi meget gerne høre fra dig! I stillingen som regnskabsmedarbejder, v...
Indrykket:3. november 2021

Erfaren controller søges til solid virksomhed i Århus

Proselection

København K
Beskrivelse Kan du lide at arbejde i en virksomhed, hvor der ikke er langt fra idé til handling? Er du en erfaren controller, der kan tage ansvar for egne opgaver? Så er det dig, som vi søger. Som controller vil du få indflydelse fra første arbejdsd...
Indrykket:4. november 2021

Backoffice-medarbejder søges hos DeLaval

ACADEMIC WORK DENMARK A/S

København V
Har du flair for komplekst administrativt arbejde og har du en serviceminded tilgang til at løse udfordringer? Er du struktureret, har øje for detaljerne og trives med rutineprægede såvel som udfordrende opgaver? Så er dette den rette stilling for d...
Indrykket:3. november 2021

Indkøbschef til Danmarks største socialforvaltning

Ung enhed i hjertet af Danmarks største socialforvaltning søger leder

Kan du lede og videreudvikle en indkøbsenhed i en af landets største forvaltninger? Evner du at skabe trivsel og en inddragende kultur? Kan du omsætte medarbejdernes arbejdsglæde og stærke fagligheder ind i den fælles opgaveløsning? Så er du måske vores nye indkøbschef.

Du får en central rolle i forhold til at professionalisere indkøb på tværs af en stor og faglig kompleks organisation med mange opgavetyper og snitflader. Du skal bidrage til at realisere en politisk og administrativ ambition om at forvaltningens ressourcer anvendes bedst muligt til gavn for borgerne i København.

Da det er en relativt ny indkøbsenhed, vil du få rig mulighed for selv at påvirke og præge i takt med, at der opstår nye behov og muligheder.

Der er nok at tage fat på! Socialforvaltningen køber ind for ca. 2 mia. kr. årligt, hvoraf omkring halvdelen udgøres af socialfaglige køb i form af fx døgnophold, kontaktpersonsindsatser, m.v. Et væsentligt element i enhedens succes er derfor evnen og viljen til at skabe resultater hele vejen fra forhandlingsmødet til forankringen af resultaterne på tværs af organisatoriske og faglige skel.

Du bliver leder for 5 medarbejdere herunder 2 konsulenter på hhv. det specialiserede børne- og voksenområde, 2 indkøbspartnere primært målrettet ikke-faglige køb og 1 controller. Du refererer til kontorchefen for Compliance, Indkøb og Kontrakt (CIK), som er en del af Socialforvaltningens centrale kontorer, beliggende i Bernstorffsgade 17 tæt på Københavns Hovedbanegård.

Opgaven
Du får ansvaret for at lede og videreudvikle forvaltningens centrale Indkøbsenhed. Du skal fortsætte professionaliseringen af indkøbsområdet på tværs af forvaltningen. Du skal gøre dette i tæt samspil med borgercentrene, kontorchefen for CIK og dine dygtige medarbejdere. I skal sammen finde, udvikle og implementere de bedste løsninger, der balancerer kommercielle og socialfaglige hensyn. Dette vil fordre, at du har en klar forståelse for at manøvrere i et politisk styret system og en forståelse for de muligheder og begrænsninger dette giver.

Vi er godt på vej, men der er stadig et godt stykke vej til målet om at strømline og koordinere Socialforvaltningens indkøbsprocesser og -organisation og derigennem realisere et forventet, fagligt og økonomisk potentiale på et tocifret millionbeløb årligt. Potentialet skal indfris ved at skabe, vedligeholde og videreudvikle effektive indkøbsarbejdsgange, forhandlingskompetencer, efterspørgselsstyring, markedsafprøvning, kontraktstyring, m.m.

Dit primære succeskriterium er at indfri dette potentiale uden at gå på kompromis med kvaliteten af forvaltningens ydelser til borgerne.

Indkøbsenheden er rammesættende og understøttende i forhold til borgercentrene, der også fremover vil foretage langt hovedparten af indkøbene. Evnen til at lykkes via andre er derfor helt central ift. enhedens og indkøbschefens arbejde og muligheden for at opnå de økonomiske målsætninger.

Indkøbschefen vil have en meget udadvendt rolle både i Socialforvaltningen, i Københavns Kommune og i forhold til markedet, da der er mange interessenter forbundet med Socialforvaltningens indkøb. Du er derfor naturligt tillidsvækkende og har stærke, relationelle kompetencer.

Om dig:

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse
  • Har omfattende erfaring med indkøb, forhandling, og leverandørstyring inden for den offentlige sektor
  • Kan navigere i en stor og kompleks politisk styret organisation
  • Har erfaring med eller kendskab til en af de store velfærdsområder i kommunen – gerne det sociale område
  • Har erfaringer med ledelse – evt. via ledelse af større projekter
  • Evner og praktiserer ledelse baseret på tillid, ansvarsfordeling, anerkendelse og frihed under ansvar i en enhed, hvor både fagligheder og de enkelte opgaver spænder meget bredt
  • Er selvstændig ift. planlægning og prioritering af dine arbejdsopgaver og forventer det samme af dine medarbejdere
  • Har relationelle kompetencer, der hjælper dig i samarbejdet om at nå i mål med opgaverne
  • Kommunikerer godt og motiverende både skriftligt og mundtligt
  • Er hjælpsom og i besiddelse af godt humør med lyst til at bidrage positivt til og aktivt indgå i enhedens opgaveløsning, herunder at påtage dig konkrete arbejdsopgaver

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn og forventes af indplaceres som chefkonsulent med mulighed for forhandling af tillæg.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og til tiltrædelse snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Socialforvaltningen skaber effektive fremskridt til gavn for borgerne i kommunen. På kk.dk kan du læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningens arbejdsområder.

Du kan få mere at vide om jobbet og arbejdspladsen ved at kontakte kontorchef Lone Berner Wolff på 2498 1045 eller Jens Marcussen, Genitor, på 3141 0587.

Søg via nedenstående link senest søndag den 14. november 2021

Ansættelsessamtaler afholdes den 19. november, og 2. samtale afholdes den 25. november Der er et testforløb hos Genitor mellem samtalerne.

Om Socialforvaltningen
Socialforvaltningen i Københavns Kommune er landets største socialforvaltning og har ansvaret for kommunens tilbud til københavnere med særlige behov, herunder borgere med handicap, sindslidelse, misbrug eller hjemløseproblematikker og udsatte børn, unge og deres familier. Socialforvaltningen har over 200 arbejdspladser og godt 8.000 medarbejdere samt et samlet budget på ca. 5,8 mia. kr.

Socialforvaltningens mission er at bidrage til, at alle københavnere – uanset livsvilkår – får mulighed for at udnytte egne ressourcer samt udfolde og realisere egne potentialer bedst muligt.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Afdelingsleder / Teknisk indkøb / Management profil

DeZignated ApS

København S
Dette er en meget kort beskrivelse af nedenstående profil. I samarbejde med virksomheden er det besluttet, at holde den anonymiseret i offentligheden. Du er dog meget velkommen til, at kontakte mig for yderligere, så jeg kan åbne lidt mere op omkrin...
Indrykket:3. november 2021

Erfarne regnskabs- og økonomichefer søges til stillinger på interimbasis i Aarhus området

Proselection

København K
Beskrivelse Har du lyst til at bruge din erfaring og kompetencer i nye omgivelser? Kan du træde til med kort varsel og sikre stabilitet? Så vil vi gerne høre fra dig! Vores kunder efterspørger løbende kandidater, der opererer på et højt fagligt nive...
Indrykket:2. november 2021

Velbevandret regnskabsmedarbejder med rejseafregningserfaring søges til international virksomhed i København

Proselection

København K
Beskrivelse Kan du se dig selv i et multikulturelt miljø? Trives du med at arbejde med rejseafregninger, finans og kreditorer? Søger du en 37 timers stilling inkl. frokost? Så vil vi meget gerne høre fra dig! I stillingen som regnskabsmedarbejder, v...
Indrykket:3. november 2021

Erfaren controller søges til solid virksomhed i Århus

Proselection

København K
Beskrivelse Kan du lide at arbejde i en virksomhed, hvor der ikke er langt fra idé til handling? Er du en erfaren controller, der kan tage ansvar for egne opgaver? Så er det dig, som vi søger. Som controller vil du få indflydelse fra første arbejdsd...
Indrykket:4. november 2021

Backoffice-medarbejder søges hos DeLaval

ACADEMIC WORK DENMARK A/S

København V
Har du flair for komplekst administrativt arbejde og har du en serviceminded tilgang til at løse udfordringer? Er du struktureret, har øje for detaljerne og trives med rutineprægede såvel som udfordrende opgaver? Så er dette den rette stilling for d...
Indrykket:3. november 2021