Indkøbskonsulent i Kerteminde Kommune

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Stillingsbeskrivelse:
Vi søger en initiativrig og selvstændigt arbejdende indkøbskonsulent, som har praktisk erfaring med offentlige indkøb. En konsulent, der skal udvikle kommunens indkøbskultur og har flair for analyser og processer. Et særligt fokusområde i jobbet vil være at øge fokus på e-handel, hvor du vil få ansvar for at facilitere og kvalitetssikre arbejdet med dette i hele organisationen.
Kerteminde Kommune køber årligt ind for ca. 450 mio. kr. gennem SKI aftaler, egne lokale udbud og tilbudsindhentninger. Derudover foretages der tværkommunale udbud gennem indkøbsfællesskabet Fællesindkøb Fyn (FIF) for de 5 medlemskommuner.
Du vil blive kommunens kontaktperson til FIF, hvilket bl.a. omfatter deltagelse i møder med indkøbskonsulenter fra de andre kommuner, koordinering af udbudsplaner, involvering i fællesudbud og koordinering af implementeringsindsatser i egen organisation.
Du vil desuden komme til at arbejde med implementering af dele af kommunens bæredygtige indkøbsstrategi.

Arbejdsopgaverne:
Dine arbejdsopgaver vil centrere sig om:

  • At udvikle kommunens indkøbskultur og hjælpe ledere og indkøbere i afdelinger og institutioner med at følge kommunens retningslinjer for indkøb af varer og tjenesteydelser samt oprette aftaler og kontrakter
  • At lave analyser og controlling, hvor KMD Indkøbsanalyse skal bruges til at finde potentialer og holde fokus på gevinstrealisering
  • Udvikle kommunens kontraktstyring ved indsamling af nuværende kontrakter og udarbejdelse af retningslinjer og krav til nye kontrakter som grundlag for indkøbsoptimering
  • Bistand til implementering af kommunens strategi for bæredygtige indkøb
  • Tilbudsindhentning og større udbud

Vi forventer, at du:
  • Har erfaring med udarbejdelse af indkøbsanalyser til brug i nye udbud
  • Har gode IT-kompetencer og gerne erfaring med kontrakt- og indkøbssystemerne: RAKAT, KMD Indkøbsanalyse samt Mercell
  • Har gennemslagskraft og kan styre processer i mål
  • Gode kommunikationsevner både i skrift og tale
  • Kan arbejde selvstændigt og har gode samarbejdsevner
  • Har relevant uddannelse og erhvervserfaring
  • Har let til smil og godt humør
  • Har praktisk erfaring med offentlige udbuds- og indkøbsprocesser, eller er nyuddannet med stort engagement og er nysgerrig efter at lære

Du vil blive mødt af en åben organisation, der ser dig som en vigtig samarbejdspartner med stor frihed til opgaveløsning under ansvar.
Vi vægter i Økonomi både den faglige og personlige udvikling højt. Du vil derfor både som erfaren og nyuddannet have gode muligheder for opkvalificering gennem uddannelse og kurser.

Ansættelse:
Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Kommunens indkøbsfunktion er organisatorisk tilknyttet Økonomi, som består af en leder og 11 medarbejdere, heraf 2 indkøbskonsulenter.
Arbejdspladsen er lokaliseret i vores nye faciliteter i Kultur- og Administrationscentret i Munkebo.
Vi kan tilbyde mulighed for fire-dages arbejdsuge samt op til to hjemmearbejdsdage om ugen efter nærmere aftale med lederen. Du vil desuden have mulighed for at tilmelde dig en frivillig sundhedsordning.

Tiltrædelse:
1. april 2022 eller tidligere.

Yderligere oplysninger:
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til leder af Økonomi Michel Smith Damgaard på tlf. 92436512 eller mail: myd@kerteminde.dk.

Ansøgning:
Ansøgning med bilag skal være Kerteminde Kommune i hænde senest den 9. februar 2022.
Samtaler afholdes den 22. februar 2022.
Der vil efterfølgende blive indhentet referencer efter aftale.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle
uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.


Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Indkøbskonsulent i Kerteminde Kommune

Stillingsbeskrivelse:
Vi søger en initiativrig og selvstændigt arbejdende indkøbskonsulent, som har praktisk erfaring med offentlige indkøb. En konsulent, der skal udvikle kommunens indkøbskultur og har flair for analyser og processer. Et særligt fokusområde i jobbet vil være at øge fokus på e-handel, hvor du vil få ansvar for at facilitere og kvalitetssikre arbejdet med dette i hele organisationen.
Kerteminde Kommune køber årligt ind for ca. 450 mio. kr. gennem SKI aftaler, egne lokale udbud og tilbudsindhentninger. Derudover foretages der tværkommunale udbud gennem indkøbsfællesskabet Fællesindkøb Fyn (FIF) for de 5 medlemskommuner.
Du vil blive kommunens kontaktperson til FIF, hvilket bl.a. omfatter deltagelse i møder med indkøbskonsulenter fra de andre kommuner, koordinering af udbudsplaner, involvering i fællesudbud og koordinering af implementeringsindsatser i egen organisation.
Du vil desuden komme til at arbejde med implementering af dele af kommunens bæredygtige indkøbsstrategi.

Arbejdsopgaverne:
Dine arbejdsopgaver vil centrere sig om:

  • At udvikle kommunens indkøbskultur og hjælpe ledere og indkøbere i afdelinger og institutioner med at følge kommunens retningslinjer for indkøb af varer og tjenesteydelser samt oprette aftaler og kontrakter
  • At lave analyser og controlling, hvor KMD Indkøbsanalyse skal bruges til at finde potentialer og holde fokus på gevinstrealisering
  • Udvikle kommunens kontraktstyring ved indsamling af nuværende kontrakter og udarbejdelse af retningslinjer og krav til nye kontrakter som grundlag for indkøbsoptimering
  • Bistand til implementering af kommunens strategi for bæredygtige indkøb
  • Tilbudsindhentning og større udbud

Vi forventer, at du:
  • Har erfaring med udarbejdelse af indkøbsanalyser til brug i nye udbud
  • Har gode IT-kompetencer og gerne erfaring med kontrakt- og indkøbssystemerne: RAKAT, KMD Indkøbsanalyse samt Mercell
  • Har gennemslagskraft og kan styre processer i mål
  • Gode kommunikationsevner både i skrift og tale
  • Kan arbejde selvstændigt og har gode samarbejdsevner
  • Har relevant uddannelse og erhvervserfaring
  • Har let til smil og godt humør
  • Har praktisk erfaring med offentlige udbuds- og indkøbsprocesser, eller er nyuddannet med stort engagement og er nysgerrig efter at lære

Du vil blive mødt af en åben organisation, der ser dig som en vigtig samarbejdspartner med stor frihed til opgaveløsning under ansvar.
Vi vægter i Økonomi både den faglige og personlige udvikling højt. Du vil derfor både som erfaren og nyuddannet have gode muligheder for opkvalificering gennem uddannelse og kurser.

Ansættelse:
Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Kommunens indkøbsfunktion er organisatorisk tilknyttet Økonomi, som består af en leder og 11 medarbejdere, heraf 2 indkøbskonsulenter.
Arbejdspladsen er lokaliseret i vores nye faciliteter i Kultur- og Administrationscentret i Munkebo.
Vi kan tilbyde mulighed for fire-dages arbejdsuge samt op til to hjemmearbejdsdage om ugen efter nærmere aftale med lederen. Du vil desuden have mulighed for at tilmelde dig en frivillig sundhedsordning.

Tiltrædelse:
1. april 2022 eller tidligere.

Yderligere oplysninger:
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til leder af Økonomi Michel Smith Damgaard på tlf. 92436512 eller mail: myd@kerteminde.dk.

Ansøgning:
Ansøgning med bilag skal være Kerteminde Kommune i hænde senest den 9. februar 2022.
Samtaler afholdes den 22. februar 2022.
Der vil efterfølgende blive indhentet referencer efter aftale.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle
uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.


Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.