Indkøbskonsulent med forretningsforståelse, stærk analytisk sans og interesse for projektledelse

Ønsker du at arbejde med analyser, drift af aftaler, kontraktopfølgning, fremtidens grønne indkøb og e-handel i forbindelse med offentlig indkøb? Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret?

Udbud og Indkøb i Nyborg Kommune søger en indkøbskonsulent til en fuldtidsstilling med besættelse snarest muligt eller senest 1. maj 2021.

Udbud og Indkøb består af en indkøbscontroller og en udbudskonsulent, der begge har mange års erfaring indenfor området. Nyborg Kommune indgår i et strategisk indkøbssamarbejde med Fællesindkøb Fyn (FIF), hvor vi er 5 medlemskommuner.

I Udbud og Indkøb er der stort fokus på realisering af forventede besparelser på nye og eksisterende indkøbsområder, analyser, høj compliance i organisationen (e-handel af rigtige varer ved rigtig leverandør), kontakt til leverandører, tilbudsindhentning, kontraktopfølgning, daglig support af medarbejderne i organisationen heriblandt vejledning i brugen af nuværende indkøbssystem fra Fujitsu, men lige så vigtigt at guide organisationen til at indkøbe mere grønt ud fra eksisterende indkøbsaftaler samt de aftaler, der i fremtiden måtte komme til. Udbud og Indkøb har ligeledes ansvar for koordinering af aftaler omkring specialkørsel i Nyborg Kommune samt overblik og indkøb af kommunens biler.
 
I funktionen som indkøbskonsulent får du en bred opgaveportefølje med følgende opgaver:
  • Aktiv medspiller i implementering af nyt indkøbssystem fra Mercell i slutningen af 2021.
  • Stå for indsamling, opdatering og segmentering af aftaler til ny implementeret kontraktstyringssystem – RakatX.
  • Håndtering og implementering af e-handelskataloger fra lokale aftaler ifm. nyt e-handelssystem.
  • Indsamling, udtræk, validering og analysering af data.
  • Have ansvaret for kontraktopfølgning på et antal lokale aftaler.
  • Bistå med afdækning og analysering af indkøbskategorier, hvor der med fordel kan indkøbes mere grønt ind ud fra allerede eksisterende indkøbsaftaler.
  • Bistå med identificering og analysering af områder, hvor der potentielt kan findes besparelser på indkøbsområdet.
  • Bistå med udarbejdelse af sagsfremstillinger til politisk behandling.
  • Opsøgende på tilbudsindhentning, samarbejdsaftaler mm.
  • Bistå organisationen med gennemførelse af effektiviseringsprocesser.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke så afgørende, dog forventes det, at du har en relevant videregående uddannelse. Vi lægger vægt på, at du både mestrer det selvstændige analytiske arbejde, og samtidig er rigtig god til at formulere dig på skrift samt kommunikere med forskellige typer af faggrupper og eventuelle leverandører.
 
Vi ligger vægt på følgende kvalifikationer:  
  • Stærke analytiske kompetencer.
  • Gode kommunikative evner i skrift og tale.
  • Stort overblik.
  • Team-orienteret med godt humør og gå-på-mod, der kan bidrage aktivt til at nå et fælles mål.
  • Superbruger i Excel.
  • Selvstændig og god til at samarbejde med andre.
  • Trives med en udfordrende hverdag med masser af ansvar.
  • Interesse i at forstå fagområderne og deres opgaver.
  • Kendskab til udbuds- og indkøbsområdet.
  • Kendskab til indkøbssystemet Rakat/RakatX og Økonomisystemet Prisme.
Udbud og Indkøb hører under direktørområdet Økonomi og Digitalisering, der også omfatter stabsfunktionerne Økonomi, Løn-administration, Digitalisering og I-sikkerhed, IT-drift og infrastruktur.

 Vi tilbyder dig:
  • Et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • En arbejdsplads med et uformelt miljø, hvor vi taler åbent og ærligt med hinanden.
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde.
  • En arbejdsplads der har fokus på fremtiden og gerne vil gå nye veje.
Ansættelse:
Stillingen er på 37 timer ugentlig med tiltrædelse snarest mulig eller senest 1. maj 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere oplysninger på kommunens hjemmeside www.nyborg.dk  eller ved at kontakte indkøbscontroller Karin Elholm Juliussen på tlf.: 6333 7780 eller økonomi- og digitaliseringsdirektør Anders M. Sørensen på tlf.: 63337751 fra uge 8.
 
Ansøgningsfristen er tirsdag 16. marts 2021.
Ansættelsessamtaler afholdes 22. marts 2021 og eventuelt 24. marts 2021.
Tiltrædelse er snarest muligt eller senest 1. maj 2021. 


Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.