Innovativ systemforvalter med interesse for apps og mod på videreudvikling

Vil du arbejde med Digitaliseringsstyrelsens nye apps? Har du teknisk flair og interesse for feltet mellem drift og videreudvikling? Så skal du søge stillingen hos os i Center for Digital Post, NemKonto og App-beviser, hvor vi netop nu søger en kollega til at indgå i produktteamet for Kørekort-appen og den kommende Sundhedskort-app.

Om stillingen I Center for Digital Post, NemKonto og App-beviser har vi ansvaret for at sikre stabil og sikker systemforvaltning af vores systemer, samt at sikre udvikling af næste generation Digital Post og NemKonto.

Vi søger en kollega med teknisk forståelse og interesse for it-systemer og applikationer til vores App-team. App-teamet varetager videreudvikling og drift af Kørekort-appen og den kommende Sundhedskort-app. Kørekort-appen blev lanceret i slutningen af 2020, og er allerede blevet downloadet af mere en 1 mio. borgere. Sundhedskort-appen bliver lanceret i løbet af 2021, og vi håber, den bliver en lige så stor succes som Kørekort-appen!

De to apps er de to første løsninger i Digitaliseringsstyrelsen, hvor vi selv har ansvaret for at drive og lede hele udviklingsprocessen sammen med leverandørens udviklere. Det betyder også, at vi fremadrettet har det fulde ansvar og ejerskab af løsningerne, og det stiller store krav til vores forvaltning. Vi skal være helt tæt på løsningen og koordinere et setup bestående af flere leverandører og myndigheder, der hver især leverer de komponenter, it-løsningerne består af.

Da vi nu er midt i en spændende overgang til drift af Kørekort-appen, og midt i slutspurten på udviklingen af Sundhedskort-appen har vi brug for flere kyndige hænder – og det kan blive dig!

Du får mulighed for at sætte dit præg på måden, vi arbejder med apps på i styrelsen. Arbejdet spænder over alt fra: samarbejde med driftsleverandører, etablering af nye arbejdsgange og opgaver samt løsning af brugerrettede eller tekniske problemstillinger.

Du vil bl.a. få en vigtig rolle i følgende:

  • Være med til at sikre et højt serviceniveau over for de borgere og myndigheder, der henvender sig til os med spørgsmål
  • Sikre at løsningerne er compliant, dokumenteret, og lever op til gældende ISO- og GDPR standarder
  • Daglig koordinering med driftsleverandører, styring af vedligehold og videreudvikling af løsningerne i et setup med flere leverandører og myndigheder i samarbejde med vores Service Delivery Manager i App-teamet
  • Håndtering af kontrakter og fakturaer fra leverandører, og holde dem op mod de leverancer vi får
  • Bidrage til en god overgang til drift for Digitalt Sundhedskort
  • Betjene vores styregrupper.
Den nærmere opgaveportefølje vil blive fastsat på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Om dig Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau (gerne cand.it, cand.merc.it eller lignende). Du har enten et par års erfaring med lignende opgaver, eller du kan være nyuddannet – med relevant erfaring fra et studiejob, hvor du har stiftet bekendtskab med koordinering af leverandører og it-drift, og har sikret dig en god procesforståelse.

Vi er samtidig på udkig efter dig, som:

  • har teknisk flair og vilje til at sætte sig ind i it-løsninger
  • har kendskab til processer inden for it-drift og -udvikling, fx ITIL og SCRUM
  • har forretningsmæssig forståelse for brugere og myndigheders behov
  • har stærke kommunikative evner både mundtligt og skriftligt
  • er ambitiøs på egne og teamets vegne
  • har faglig gennemslagskraft og kan omstille sig, når prioriteterne skifter.
Til gengæld tilbyder vi dig et job i et team og center, hvor vi vægter højt, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og hvor vi arbejder tæt sammen om at nå fælles mål. Hos os får du en stejl læringskurve og dygtige kollegaer. Vi har fokus på at udvikle dine kompetencer, og vi lægger vægt på, at trivsel og høj performance går hånd i hånd. Læs mere om teamet bag Kørekort-appen på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/posts/digitaliseringsstyrelsen_tag-k%C3%B8rekortet-med-p%C3%A5-mobilen-den-nye-k%C3%B8rekort-app-activity-6741687613582786560-VNzP.

Om os I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 300 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Du bliver en del af Center for Digital Post, NemKonto og App-beviser, hvor vi er ca. 45 engagerede medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige digitale løsninger.

Du kan læse mere om vores arbejde på https://digst.dk/it-loesninger/.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lone Buch på telefon 24 97 12 48 eller Service Delivery Manager på Digitalt Kørekort og Sundhedskort Troels Tofte på telefon 50 99 83 92.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via ”Søg stillingen”-knappen senest tirsdag den 2. marts 2021. Vi forventer at kunne byde vores nye kollega velkommen snarest muligt – senest 1. maj.

1. og 2. samtaler vil blive afholdt i uge 10 og 11, og det forventes, at 1. samtaler afholdes via Skype.

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Systemforvalter med sans for samhørighed og effektivitet

Sundhedsdatastyrelsen

København S
Vil du være med på holdet af Systemforvaltere, der har ansvar for at drive administrative og samfundsrelevante it-systemer under Sundhedsministeriet? Vi søger en kollega med lyst og evne til at bidrage til større samhørighed og effektivitet gennem f...
Indrykket:16. februar 2021

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Systemforvalter med sans for samhørighed og effektivitet

Sundhedsdatastyrelsen

København S
Vil du være med på holdet af Systemforvaltere, der har ansvar for at drive administrative og samfundsrelevante it-systemer under Sundhedsministeriet? Vi søger en kollega med lyst og evne til at bidrage til større samhørighed og effektivitet gennem f...
Indrykket:16. februar 2021