Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

International Salgs- & Marketingchef

International Salgs- & Marketingchef hos LIFTUP A/S i Støvring

Stillingen

Med reference til virksomhedens CEO og som en del af virksomhedens ledergruppe, får du ansvaret for - sammen med dit team der består af 10 medarbejdere - at drive den fortsatte udvikling og vækst indenfor virksomhedens 2 segmenter, CARE og ACCESS via et globalt distributørnet, samt datterselskaber. Liftup A/S har store ambitioner og ønsker at intensivere den vækst som virksomheden har oplevet gennem de senere år. Virksomheden er således bl.a. klar til at introducere et nyt produkt indenfor CARE-segmentet specialudviklet til B-t-C-kunder. Virksomhedens Salgs- og Marketingfunktion er velfungerende, og i forbindelse med de ambitiøse vækstplaner og introduktion af et nyt produkt, er der behov for at tilføre virksomheden yderligere ledelsesmæssige kompetencer indenfor digital markedsføring, ligesom vækst og kompleksitet fremadrettet stiller yderligere krav til ledelse og struktur.

Stillingen giver en meget bred berøringsflade internt, hvor du indgår i et tæt samarbejde med CEO, bestyrelse, ledergruppe, medarbejdere og kolleger, ligesom du får hyppig kontakt og dialog til eksterne interessenter som kunder og samarbejdspartnere.

Dine primære ansvarsområder og opgaver

  • Fastlægge og udvikle Liftup’s salgs- og marketingstrategier i tæt samarbejde med CEO
  • Sikre operationel planlægning og eksekvering af salgs- og marketingstrategier
  • Overordnet budgetansvarlig for omsætning og marketingbudget
  • Daglig ledelse af 10 medarbejdere – herunder ressourcestyring, MU-samtaler, m.v.
  • Selvstændigt budgetansvar for udvalgte kunder
  • Medlem af virksomhedens ledergruppe – mødes ugentligt mandag
  • Medlem af Produkt komite – 12 x årligt
  • Deltage i bestyrelsesmøder – 4 x årligt + 1 årligt strategiseminar
  • Deltage som repræsentant for virksomheden i eksterne interesseorganisationer
  • Opbygning, udbygning og vedligeholdelse af forhandlernetværk
  • Fastsætte mål samt følge op på resultater i et tæt samarbejde med hver enkelt forhandler og Area Sales Manager
  • Iværksættelse af aktiviteter på de enkelte markeder
  • Måneds- bestyrelses- og pipeline rapportering
  • Indsamling af samt formidling af markedskrav til forretningen
  • Aftalegrundlag med samarbejdspartnere og forhandlere
  • Vedligeholdelse af marketing aktivitetsplan
  • Koordinering af marketing kampagner med salg
  • Vedligeholde og udbygge brandet, f.eks. via SoMe
  • Vedligeholde og udbygge manualer og dokumentation
  • Vedligeholde og udbygge Brandbook
  • Koordinering af underleverandører som f.eks. Website-leverandør, Webshop-leverandør, Marketing-partner, leverandør af tryksager, partnere på SEO og SoMe
  • Drift og vedligehold af webshop platforme.

Faglige kvalifikationer

Du har måske en teknisk baggrund, eller måske er du uddannet indenfor eksport – det er ikke afgørende. Det der imidlertid er afgørende er, at du kan dokumentere stor erfaring med at lede en salgs- og marketingfunktion med eksportsalg af fysiske produkter gennem distributører / forhandlere indenfor B-t-B. Samtidigt har du praktisk erfaring med e-commerce også til B-t-C, herunder salg via webshops og marketing, via SoMe og andre online kanaler. Du er / har været vant til at have dine egne kunder på eksportmarkeder, og du er således bekendt med rejsedage – der her anslåes til ca. 20-40 dage pr. år. Du behersker dansk og engelsk skriftligt og mundtligt, og det vil være en fordel, hvis du også behersker tysk eller et andet fremmedsprog. Du er vant til at benytte dig af relevante it-systemer, som MS Office-pakken, CRM, og BI-værktøjer. Du har flair for tekniske produkter og du har sikkert en relevant teoretisk overbygning indenfor ledelse og afsætning eller udenrigshandel.

Personlige kvalifikationer

  • Stort drive
  • God kommunikator, kan lytte
  • Empati
  • Gennemslagskraft – kan træffe en beslutning
  • Fair og konsekvent
  • Arbejdsom, engageret
  • Kontaktskabende, positiv
  • Analytisk og rimelig struktureret, systematisk og detaljeorienteret
  • Omstillingsparat og teamorienteret
  • Målrettet
  • Optimerende og kvalitetsorienteret
  • Løsningsorienteret og praktisk.

Om virksomheden

Liftup A/S i Støvring, er blandt de førende virksomheder indenfor velfærdsteknologi, når det gælder nytænkning og innovation. Liftup er allerede nu kendt for sin Flexstep løsning, der kombinerer en trappe med en kørestolslift, samt Raizer løftestol, der på en helt unik måde hjælper personer på benene igen efter en faldulykke. Virksomhedens vision er at blive opfattet som branchens mest innovative virksomhed, og der satses derfor kraftigt på udvikling af nye, spændende produkter. Liftup der beskæftiger 65 personer, er meget ambitiøs, og målsætningen er at mangedoble omsætningen de kommende år. Se meget mere på www.liftup.dk

Interesseret?

Brænder du for at stå i spidsen for den fortsatte internationale ekspansion i en innovativ virksomhed i kraftig vækst, hvor du får stor indflydelse og mulighed for at hjælpe med til at skabe lige muligheder for mennesker, så registrer dig med dit CV via linket nedenfor.

Din gagepakke er konkurrencedygtig og indeholder fast løn, bonus, pension, sundhedsforsikring og relevante arbejdsredskaber.

Du behøver ikke at lave en ansøgning, vi ønsker blot, at du uploader dit CV. Vi indkalder løbende kandidater til interview.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.