Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

IT-contract manager til Herlev Kommune

Herlev Kommune søger en dygtig IT-contract manager med interesse for databeskyttelse.

Herlev Kommune ønsker at højne ekspertisen inden for styring af it-kontrakter. Vi søger derfor en medarbejder med blik for, hvordan kontraktvilkår kan skabe værdi og reducere risici for Herlev Kommune. Stillingen er organisatorisk placeret i Stab for IT, Personale og Økonomi, i en nyoprettet central GDPR-enhed, der refererer til it-chefen. Hovedfokus i stillingen er kontraktstyring og tilsyn med leverandører.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Styring af den samlede portefølje af it-kontrakter, herunder at bistå og rådgive ved indgåelse og løbende styring af kontrakterne
  • Kvalitetssikring af databehandleraftaler der følger med it-kontrakterne – i samarbejde med systemejerne
  • Foretage risikovurderinger, så kommunens tilsyn med databehandlere kan tilrettelægges ud fra det konkrete risikobillede
  • Føre tilsyn med kommunens databehandlere, primært ved gennemgang af revisions-/tilsyns-erklæringer

Du bliver en essentiel spiller i et team af ildsjæle i en nyoprettet central enhed, der samarbejder på tværs i organisationen. Målet er at sikre compliance på it-kontrakter samt at de fagcentre, der benytter systemerne, kan få kvalificeret vejledning om indgåelse af databehandleraftaler og håndtering af tilsyn. Herlev Kommune er med i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der forestår en del af tilsynene med kommunens databehandlere, og en del af dit arbejde vil foregå i dette samarbejde. Da der er tale om en nyoprettet stilling, vil du få stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse, herunder hvordan de konkrete tilsyn med databehandlerne skal tilrettelægges.

Om dig:
  • Du har en baggrund, der kvalificerer dig med viden inden for kontraktforhandling og –styring. f.eks. er du it-uddannet, cand.merc.jur, udbudskonsulent eller lignende
  • Du har minimum et par års relevant erhververfaring, gerne inden for den offentlige sektor
  • Som nyuddannet kan du også komme i betragtning, hvis du har interessen og den rette ånd
  • Du har kendskab til GDPR generelt. Konkret kendskab til databehandleraftaler vil være en fordel
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til ISO27001, men ikke et krav
  • Du formår at arbejde selvstændigt og tilrettelægge og prioritere dine arbejdsopgaver
  • Du har gode analytiske evner og har en systematisk tilgang til dit arbejde

Om it-afdelingen:
It-afdelingen er en del af Stab for IT, Personale og Økonomi, som udover den nyoprettede GDPR-enhed består af en leder, en projektleder, en supportgruppe bestående af 4 medarbejdere og en driftsgruppe bestående af 4 medarbejdere. Derudover har vi løbende 2 it-elever i afdelingen, som beskæftiger sig med både support og drift. Vi har desuden et tæt samarbejde med vores digitaliseringsteam, som består af 3 digitaliseringskonsulenter. Udover dig vil GDPR-enheden bestå af en it-sikkerhedskoordinator, en jurist og en administrativ medarbejder.

Der er tale om en stilling på 37 timer med flekstidsordning med forventet tiltrædelse den 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

Du kan læse mere om kommunen på www.herlev.dk og du er velkommen til at kontakte it-chef Kim Bruun Ladegaard på telefon: 4452 7026 eller juridisk specialkonsulent Frederique Andersen på telefon: 4452 7135.

Ansøgningen skal vedlægges relevant dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse og skal være modtaget senest den 19. februar 2020, kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler afholdes ultimo uge 8 og i uge 9, 2020.

Inden ansættelse vil Herlev Kommune kræve indhentelse af straffeattest.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330173896Phoenix-ead3185512020-02-07T13:08:22.157IT-contract manager til Herlev KommuneHerlev Kommune søger en dygtig IT-contract manager med interesse for databeskyttelse.

Herlev Kommune ønsker at højne ekspertisen inden for styring af it-kontrakter. Vi søger derfor en medarbejder med blik for, hvordan kontraktvilkår kan skabe værdi og reducere risici for Herlev Kommune. Stillingen er organisatorisk placeret i Stab for IT, Personale og Økonomi, i en nyoprettet central GDPR-enhed, der refererer til it-chefen. Hovedfokus i stillingen er kontraktstyring og tilsyn med leverandører.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:
  • Styring af den samlede portefølje af it-kontrakter, herunder at bistå og rådgive ved indgåelse og løbende styring af kontrakterne
  • Kvalitetssikring af databehandleraftaler der følger med it-kontrakterne – i samarbejde med systemejerne
  • Foretage risikovurderinger, så kommunens tilsyn med databehandlere kan tilrettelægges ud fra det konkrete risikobillede
  • Føre tilsyn med kommunens databehandlere, primært ved gennemgang af revisions-/tilsyns-erklæringer

Du bliver en essentiel spiller i et team af ildsjæle i en nyoprettet central enhed, der samarbejder på tværs i organisationen. Målet er at sikre compliance på it-kontrakter samt at de fagcentre, der benytter systemerne, kan få kvalificeret vejledning om indgåelse af databehandleraftaler og håndtering af tilsyn. Herlev Kommune er med i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der forestår en del af tilsynene med kommunens databehandlere, og en del af dit arbejde vil foregå i dette samarbejde. Da der er tale om en nyoprettet stilling, vil du få stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse, herunder hvordan de konkrete tilsyn med databehandlerne skal tilrettelægges.

Om dig:
  • Du har en baggrund, der kvalificerer dig med viden inden for kontraktforhandling og –styring. f.eks. er du it-uddannet, cand.merc.jur, udbudskonsulent eller lignende
  • Du har minimum et par års relevant erhververfaring, gerne inden for den offentlige sektor
  • Som nyuddannet kan du også komme i betragtning, hvis du har interessen og den rette ånd
  • Du har kendskab til GDPR generelt. Konkret kendskab til databehandleraftaler vil være en fordel
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til ISO27001, men ikke et krav
  • Du formår at arbejde selvstændigt og tilrettelægge og prioritere dine arbejdsopgaver
  • Du har gode analytiske evner og har en systematisk tilgang til dit arbejde

Om it-afdelingen:
It-afdelingen er en del af Stab for IT, Personale og Økonomi, som udover den nyoprettede GDPR-enhed består af en leder, en projektleder, en supportgruppe bestående af 4 medarbejdere og en driftsgruppe bestående af 4 medarbejdere. Derudover har vi løbende 2 it-elever i afdelingen, som beskæftiger sig med både support og drift. Vi har desuden et tæt samarbejde med vores digitaliseringsteam, som består af 3 digitaliseringskonsulenter. Udover dig vil GDPR-enheden bestå af en it-sikkerhedskoordinator, en jurist og en administrativ medarbejder.

Der er tale om en stilling på 37 timer med flekstidsordning med forventet tiltrædelse den 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

Du kan læse mere om kommunen på www.herlev.dk og du er velkommen til at kontakte it-chef Kim Bruun Ladegaard på telefon: 4452 7026 eller juridisk specialkonsulent Frederique Andersen på telefon: 4452 7135.

Ansøgningen skal vedlægges relevant dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse og skal være modtaget senest den 19. februar 2020, kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler afholdes ultimo uge 8 og i uge 9, 2020.

Inden ansættelse vil Herlev Kommune kræve indhentelse af straffeattest.

2020-02-19T12:51:18.550 Herlev Kommune søger en dygtig IT-contract manager med interesse for databeskyttelse.Herlev Kommune ønsker at højne ekspertisen inden for styring af it-kontrakter. Vi søger derfor en medarbejder med blik for, hvordan kontraktvilkår kan skabe værdi og reducere risici for Herlev Kommune. Stillingen er organisatorisk placeret i Stab for IT, Personale og Økonomi, i en nyoprettet central GDPR-enhed, der refererer til it-chefen. Hovedfokus i stillingen er kontraktstyring og tilsyn med leverandører.Dine primære arbejdsopgaver vil være: Styring af den samlede portefølje af it-kontrakter, herunder at bistå og rådgive ved indgåelse og løbende styring af kontrakterne Kvalitetssikring af databehandleraftaler der følger med it-kontrakterne i samarbejde med systemejerne Foretage risikovurderinger, så kommunens tilsyn med databehandlere kan tilrettelægges ud fra det konkrete risikobillede Føre tilsyn med kommunens databehandlere, primært ved gennemgang af revisions- tilsyns-erklæringer Du bliver en essentiel spiller i et team af ildsjæle i en nyoprettet central enhed, der samarbejder på tværs i organisationen. Målet er at sikre compliance på it-kontrakter samt at de fagcentre, der benytter systemerne, kan få kvalificeret vejledning om indgåelse af databehandleraftaler og håndtering af tilsyn. Herlev Kommune er med i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der forestår en del af tilsynene med kommunens databehandlere, og en del af dit arbejde vil foregå i dette samarbejde. Da der er tale om en nyoprettet stilling, vil du få stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse, herunder hvordan de konkrete tilsyn med databehandlerne skal tilrettelægges.Om dig: Du har en baggrund, der kvalificerer dig med viden inden for kontraktforhandling og styring. f.eks. er du it-uddannet, cand.merc.jur, udbudskonsulent eller lignende Du har minimum et par års relevant erhververfaring, gerne inden for den offentlige sektor Som nyuddannet kan du også komme i betragtning, hvis du har interessen og den rette ånd Du har kendskab til GDPR generelt. Konkret kendskab til databehandleraftaler vil være en fordel Det er en fordel, hvis du har kendskab til ISO27001, men ikke et krav Du formår at arbejde selvstændigt og tilrettelægge og prioritere dine arbejdsopgaver Du har gode analytiske evner og har en systematisk tilgang til dit arbejde Om it-afdelingen:It-afdelingen er en del af Stab for IT, Personale og Økonomi, som udover den nyoprettede GDPR-enhed består af en leder, en projektleder, en supportgruppe bestående af 4 medarbejdere og en driftsgruppe bestående af 4 medarbejdere. Derudover har vi løbende 2 it-elever i afdelingen, som beskæftiger sig med både support og drift. Vi har desuden et tæt samarbejde med vores digitaliseringsteam, som består af 3 digitaliseringskonsulenter. Udover dig vil GDPR-enheden bestå af en it-sikkerhedskoordinator, en jurist og en administrativ medarbejder.Der er tale om en stilling på 37 timer med flekstidsordning med forventet tiltrædelse den 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.Du kan læse mere om kommunen på www.herlev.dk og du er velkommen til at kontakte it-chef Kim Bruun Ladegaard på telefon: 4452 7026 eller juridisk specialkonsulent Frederique Andersen på telefon: 4452 7135.Ansøgningen skal vedlægges relevant dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse og skal være modtaget senest den 19. februar 2020, kl. 12.00.Ansættelsessamtaler afholdes ultimo uge 8 og i uge 9, 2020.Inden ansættelse vil Herlev Kommune kræve indhentelse af straffeattest.10Phoenixead31855101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-19T00:00:000010https://herlev.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=15b93cdc-42b8-4ac3-9252-e630b61e10490EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnRødovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBallerupEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxeEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHerlev3707243IT og Digitalisering11Herlev Bygade 902730HerlevDKDanmarkORS/ead31855_logo.jpegORS/Small/ead31855_logo.jpeg0kim.bruun.ladegaard@herlev.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent11111900647EmplyPremium+ pakken - 35 dagee20601e0-6d6f-4967-b683-0d77beaaeded_762801007-02-20201107-02-202019-02-20201https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ead31855https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ead31855https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ead31855&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ead31855&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/6.jpgIT-contract manager til Herlev Kommune12007991Dansk3Læse/ tale5Kontor og administration364141178Kim Bruun Ladegaardkim.bruun.ladegaard@herlev.dkDanmarkDanmarkda-DK