Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

IT contract managers til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Som contract manager til nogle af Danmarks største it-kontrakter, får du et stort ansvar, afvekslende arbejdsopgaver og faglige udfordringer. Har du spidskompetencer inden for it-kontrakter og kontraktstyring, så har vi måske jobbet til dig.   
 
Proaktiv rådgivning om it-kontrakter   
Du vil indgå i et specialiseret og dedikeret team af contract managers og udbudsjurister i kontoret IT-jura og Leverandørstyring. Vi er i meget høj grad en it-drevet virksomhed, og i disse år investeres der massivt i it og ny teknologi. Din fornemmeste opgave bliver at sikre, at vi har afbalancerede og styringsmæssigt relevante it-kontrakter, og at vi får mest mulig værdi ud af de aftaler, der indgås.   
 
Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:    
 

  • Contract management af din egen portefølje af it-kontrakter   
  • Rådgivning og sparring om it-kontraktuelle forhold   
  • Udarbejde notater og indstillinger om kontraktuelle forhold f.eks. om milepælsopnåelse, fortolkningsmæssige uklarheder m.m.   
  • Optimere it-kontraktparadigmer    
  • Rådgive og sparre med forretningen om it-kontrakterne for de enkelte forretningsområder   
  • Sparre og videndele med contract managers og udbudsjurister om it-jura og kontraktopfølgning   
  • Deltage i den løbende strategiske contract management.  
 
Contract managers   
Du er uddannet cand. jur. eller cand. merc. jur. eller lignende. Du har mere end 3 års erfaring med contract management og kontaktstyring - gerne inden for den offentlige sektor eller i en større privat organisation. Du identificerer udfordringer, og ser de kontraktuelle muligheder i leverandørsamarbejdet. Du er specialist inden for dit felt, og samarbejder proaktivt på en imødekommende og anerkendende måde med interessenterne om den bedste løsning af contract management-opgaven. Hvis du har kendskab til it-forhold, er det en fordel.    
 
Du har et højt personligt drive, og du formulerer dig kort, klart og præcist i skrift og tale. Du har en naturlig pondus og gennemslagskraft, besidder god forretningsforståelse og er resultat- og løsningsorienteret.      
 
Om IT-jura og Leverandørstyring – dit kontor   
Vi står i spidsen for den strategiske leverandørstyring og leverandørsamarbejdet. Vi har ansvaret for, at Skatteforvaltningen opnår mest mulig værdi inden for rammerne af de kontrakter, vi har indgået med it-leverandørerne. Desuden sikrer vi, at der sker en systematisk licensstyring. Vi har ansvaret for it-kontraktparadigmer og leverer juridisk rådgivning af høj kvalitet i et 360-graders perspektiv fra idefasen over udbuddet og anskaffelsen af it-leverancen til implementering, drift og endeligt ophør af aftalen.  
 
Ansøgning og kontakt 
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 25. februar 2018.  
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Rasmus Hantho på telefon eller 72388412 kontorchef Karen Brünnich Knudsen på telefon 72371203.   
 
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.     
 
Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil Udviklings- og Forenklingsstyrelsen blive samlet på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.    
 
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen     
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.    


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her