IT Driftskonsulent

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference


Vi har rokeret internt i IT afdelingen, og søger derfor en ny dygtig IT driftskonsulent, som har erfaring med MECM og Intune.
 

Om jobbet


I afdelingen har vi en tværgående rolle i forhold til kommunens IT og digitaliseringsarbejde og en stor spændvidde i opgaveløsningen. Af eksempler på opgaver og ansvarsområder kan nævnes:
 
  • Understøtte, supportere og servicere IT basisplatformen
  • Understøtte og sikre den IT tekniske arkitektur i forhold til basis- og fagsystemer
  • Udbygge og vedligeholde i forhold til udviklingen
  • Være teknisk sparringspartner i forhold til valg af nye systemer, udbud mv.
  • Være professionel servicepartner for organisationen

Som IT driftsadministrator bliver du en del af vores dygtige driftsteam, hvor teamets vigtigste fokus er driftsstabilitet og 3. level support.

Din rolle vil være med fokus på MECM og MEM/Intune, den daglige drift og udvikling af vores platform, overvågning, 3. level support samt støtte op omkring vores Servicedeskfunktion.

Du vil skulle deltage i 24*7*365 rådighedsvagt, som pt. omhandler kritisk infrastruktur og vores mest forretningskritiske systemer og udvalgte brugere.

Vi forventer du har en relevant teknisk baggrund, eller praktisk erfaring inden for området. Det må meget gerne være krydret med kompetencer inden for områderne MECM, SCOM, Microsoft Azure og MEM (Intune og Autopilot), men ikke noget krav. Vigtigst er, at du har basisviden i orden, samt lyst og evnerne til at udvikle dig.
 

Om dig og din baggrund


Du har erfaringer med at arbejde i en større og professionel IT-afdeling, og forstår at prioritere tiden rigtigt og har i det hele taget masser af "gå på mod".
Kort sagt:
  • Du er fyldt med energi og gejst for de ting, du beskæftiger dig med
  • Du er analytisk, og har faktaorienteret tilgang til opgaverne
  • Du sætter en ære i at få projekter og opgaver færdige til tiden
  • Du søger at minimere risici, og tager velovervejede og rationelle beslutninger
  • Du er selvstændig, udadvendt og opsøgende – og forstår at navigere i krydspresset mellem forretningens ønsker og behov, og målet om en effektiv drift og kan fungere i konsulentrollen
Endelig er du kendetegnet ved en serviceminded, åben og positiv indstilling til verden omkring dig.
 

Vi tilbyder dig

 
  • En familievenlig arbejdsplads med gode kolleger i et uformelt og afslappet miljø
  • Stor fleksibilitet både fagligt og personligt. Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Gode udviklings- og efteruddannelsesmuligheder både fagligt og personligt
  • En stor arbejdsplads med ordnede forhold
  • Mulighed for at arbejde med en bred pallette af teknologier og produkter
  • Mulighed for deltagelse i en række årlige sociale og faglige arrangementer
 

Ansættelsesvilkår


Fastansættelse
Start 1. februar 2023
Arbejdstid fuld tid 37 timer/ugentligt
Deltagelse i rådighedsvagtturnus
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst
 

Om os


IT-afdelingen er en del af Digitalisering og IT, som er en afdeling under Økonomidirektøren. Afdelingen understøtter kommunens fokus på stabil drift, strategisk ansvar, effektiv og kvalificeret support og vores overordnede målsætning er; Vi vil være forretningens foretrukne samarbejdspartner.

IT-afdelingen består af 35 fastansatte og 2 IT-elever.

Strukturen er flad, og vi praktiserer et tæt samarbejde mellem de forskellige arbejdsområder som Printcenter, Support, Drift, Udvikling og Arkitektur. Afdelingen er hele tiden i bevægelse, hvorfor der ikke nødvendigvis skelnes skarpt mellem områderne.

Arbejdsopgaverne og processerne i afdelingen er formelle jf. ITIL. Til trods herfor er kulturen og omgangstonen uformel, da vi vægter en arbejdsplads, hvor vi som menneske trives, og har adgang til løbende at udvikle os fagligt og personligt.
 

Flere oplysninger


Vores administrative IT platform består af mere end 4.500 arbejdspladser, 6.000 MDM administrerede mobile enheder og ca. 10.000 administrative brugere. Disse er fordelt på 200+ institutioner.
Selve platformen er baseret på Microsoft produkter både on-premises og i skyen, både back- og frontoffice, Citrix serverfarm, VMware virtualisering, Cisco netværk og Asterisk IP telefoni. Vi kigger pt. på Autopilot på klientsiden.

Du er velkommen til at kontakte IT afdelingsleder Carsten Pedersen på caped@vejle eller 20234290 for yderligere oplysninger.

Samtaler forventes afholdt løbende i løbet af december, og den 20. december.
 

Ansøgningsfrist


Tirsdag den 15. december 2022.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


IT Driftskonsulent


Vi har rokeret internt i IT afdelingen, og søger derfor en ny dygtig IT driftskonsulent, som har erfaring med MECM og Intune.
 

Om jobbet


I afdelingen har vi en tværgående rolle i forhold til kommunens IT og digitaliseringsarbejde og en stor spændvidde i opgaveløsningen. Af eksempler på opgaver og ansvarsområder kan nævnes:
 
  • Understøtte, supportere og servicere IT basisplatformen
  • Understøtte og sikre den IT tekniske arkitektur i forhold til basis- og fagsystemer
  • Udbygge og vedligeholde i forhold til udviklingen
  • Være teknisk sparringspartner i forhold til valg af nye systemer, udbud mv.
  • Være professionel servicepartner for organisationen

Som IT driftsadministrator bliver du en del af vores dygtige driftsteam, hvor teamets vigtigste fokus er driftsstabilitet og 3. level support.

Din rolle vil være med fokus på MECM og MEM/Intune, den daglige drift og udvikling af vores platform, overvågning, 3. level support samt støtte op omkring vores Servicedeskfunktion.

Du vil skulle deltage i 24*7*365 rådighedsvagt, som pt. omhandler kritisk infrastruktur og vores mest forretningskritiske systemer og udvalgte brugere.

Vi forventer du har en relevant teknisk baggrund, eller praktisk erfaring inden for området. Det må meget gerne være krydret med kompetencer inden for områderne MECM, SCOM, Microsoft Azure og MEM (Intune og Autopilot), men ikke noget krav. Vigtigst er, at du har basisviden i orden, samt lyst og evnerne til at udvikle dig.
 

Om dig og din baggrund


Du har erfaringer med at arbejde i en større og professionel IT-afdeling, og forstår at prioritere tiden rigtigt og har i det hele taget masser af "gå på mod".
Kort sagt:
  • Du er fyldt med energi og gejst for de ting, du beskæftiger dig med
  • Du er analytisk, og har faktaorienteret tilgang til opgaverne
  • Du sætter en ære i at få projekter og opgaver færdige til tiden
  • Du søger at minimere risici, og tager velovervejede og rationelle beslutninger
  • Du er selvstændig, udadvendt og opsøgende – og forstår at navigere i krydspresset mellem forretningens ønsker og behov, og målet om en effektiv drift og kan fungere i konsulentrollen
Endelig er du kendetegnet ved en serviceminded, åben og positiv indstilling til verden omkring dig.
 

Vi tilbyder dig

 
  • En familievenlig arbejdsplads med gode kolleger i et uformelt og afslappet miljø
  • Stor fleksibilitet både fagligt og personligt. Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Gode udviklings- og efteruddannelsesmuligheder både fagligt og personligt
  • En stor arbejdsplads med ordnede forhold
  • Mulighed for at arbejde med en bred pallette af teknologier og produkter
  • Mulighed for deltagelse i en række årlige sociale og faglige arrangementer
 

Ansættelsesvilkår


Fastansættelse
Start 1. februar 2023
Arbejdstid fuld tid 37 timer/ugentligt
Deltagelse i rådighedsvagtturnus
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst
 

Om os


IT-afdelingen er en del af Digitalisering og IT, som er en afdeling under Økonomidirektøren. Afdelingen understøtter kommunens fokus på stabil drift, strategisk ansvar, effektiv og kvalificeret support og vores overordnede målsætning er; Vi vil være forretningens foretrukne samarbejdspartner.

IT-afdelingen består af 35 fastansatte og 2 IT-elever.

Strukturen er flad, og vi praktiserer et tæt samarbejde mellem de forskellige arbejdsområder som Printcenter, Support, Drift, Udvikling og Arkitektur. Afdelingen er hele tiden i bevægelse, hvorfor der ikke nødvendigvis skelnes skarpt mellem områderne.

Arbejdsopgaverne og processerne i afdelingen er formelle jf. ITIL. Til trods herfor er kulturen og omgangstonen uformel, da vi vægter en arbejdsplads, hvor vi som menneske trives, og har adgang til løbende at udvikle os fagligt og personligt.
 

Flere oplysninger


Vores administrative IT platform består af mere end 4.500 arbejdspladser, 6.000 MDM administrerede mobile enheder og ca. 10.000 administrative brugere. Disse er fordelt på 200+ institutioner.
Selve platformen er baseret på Microsoft produkter både on-premises og i skyen, både back- og frontoffice, Citrix serverfarm, VMware virtualisering, Cisco netværk og Asterisk IP telefoni. Vi kigger pt. på Autopilot på klientsiden.

Du er velkommen til at kontakte IT afdelingsleder Carsten Pedersen på caped@vejle eller 20234290 for yderligere oplysninger.

Samtaler forventes afholdt løbende i løbet af december, og den 20. december.
 

Ansøgningsfrist


Tirsdag den 15. december 2022.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.