Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

IT License Manager til Itadel i Aarhus

Har du mod på en udfordrende og spændende stilling? Vil du være med til at implementere nyt Software Asset Management-værktøj?

 

Ansvar og opgaver: Du bliver en del af Itadels Procurement, hvor vi bl.a. varetager licensstyring. Du skal være en af drivkræfterne i at opbygge en helt ny platform for licensstyring hos Itadel, da vi i 2018 har planer om at implementere et nyt SAM-værktøj.  Sammen med nøglemedarbejdere i nogle af de andre funktioner, får du en central rolle i at definere de fremtidige processer og fremgangsmåder i forhold til licensstyring. Du bliver en central figur i at få bundet licensværktøjet sammen med de øvrige processer i Itadel.  

 

Konkret indebærer dine opgaver bl.a:

- Implementering og vedligeholdelse af SAM-tool 

- Administration af licenser 

- Controlling og optimering af licensanvendelse i samarbejde med Business Controlling 

- Indkøb og tildeling af licenser i samarbejde med Purchase Manager. 

- Rapportering og analyse af licensdata 

- Rådgivning og sparring med organisationen

?

Du kommer også til at arbejde med at implementere og vedligeholde interne arbejdsprocesser og retningslinjer for styring af licensanvendelsen, ligesom du også kommer til at arbejde med vedligeholdelse og opdatering af SAM værktøjet. Vi arbejder med en bred vifte af teknologier, herunder Microsoft, Adobe og VMware. 

 

Faglige kvalifikationer:

- Da du kommer til at varetage licensfaglig leverandørkontakt og indkøb, er det vigtigt, at du er opdateret på leverandørernes licensregler.

- Du vil blive en vigtig sparringspartner med Purchase Management i forbindelse med forhandlinger af software.

- Udover kendskab til license-management har du forståelse og naturlig interesse for anvendelse af licensstyringsværktøjer.  

- Du har også lysten til at arbejde med en implementeringsproces, hvor du får mulighed for at sætte dit eget præg på anvendelsen af vort nye SAM-værktøj.

- Vi lægger vægt på, at du er den, der løbende foretager styring og rådgivning og laver analyser af licensanvendelse og fremtidige licensbehov. Det er essentielt, at vi er license compliant samtidig med, at vi får høstet alle stordriftsfordele og ikke er overlicenserede.

 

Personlige kompetencer:

- Det falder dig naturligt at udvikle relationer og samarbejde 

- Du sætter pris på at arbejde med mange kontaktflader på tværs af virksomheden.  

- Du er skarp i både skriftlig fremstilling og mundtlig formidling på såvel engelsk som dansk 

- Som person er du fagligt ambitiøs og har evnerne og modet til at gå forrest og agere initiativtager i opgaveløsningen, også selv om det kræver en ekstra indsats.  

- Du er handlings- og fremdriftsorienteret 

- Du har gennemslagskraft, er vedholdende  

- Du befinder dig godt, og indtræder naturligt i en koordinerede rolle

 Vi er en dynamisk virksomhed, så du trives med en omskiftelig hverdag, hvor dagene aldrig er ens. Du er en udpræget teamplayer, men er også i stand til at arbejde selvstændigt.     

 

Vi tilbyder dig et højt fagligt niveau og har fokus på din personlige udvikling:

Vi tror på, at samarbejde på tværs er med til at skabe et godt arbejdsklima, hvor vi lærer nyt og inspirerer hinanden. Derfor arbejder vi målrettet med strategisk kompetenceudvikling og tilbyder dig gode muligheder for personlig og faglig udvikling.   Du får løn, der matcher dine kvalifikationer samt en attraktiv pensionsordning, helbredsforsikring og frokostordning. Jobbet er fuldtid, svarende til 37 timer pr. uge. Din arbejdsplads vil være i vore nye fine lokaler i Aarhus (ved Viby Torv).


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her