Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

It-løsningsarkitekt til Udlændinge-og Integrationsministeriet

Har du erfaring med modellering, og har du lyst til at præge en nyetableret arkitekturfunktion, som spiller en central rolle i ministeriets digitaliseringsstrategi? Vi tilbyder spændende opgaver og gode muligheder for efteruddannelse.

Om stillingen
Du bliver en del af en nyetableret og velfungerende arkitekturfunktion i Koncern It, som pt. består af 3 arkitekter, der skal hjælpe ministeriet sikkert i mål med at realisere en ambitiøs digitaliseringsstrategi. Et centralt mål indebærer blandt andet en omfattende modernisering af systemlandskabet.

Du kommer til at få spændende opgaver og stort ansvar. Du vil skulle fokusere på overblik og sammenhænge i porteføljen. Vi har mange interessenter, og det er vigtigt, at du kan udvise diplomati og skabe gode samarbejdsrelationer.

I arkitekturfunktionen har vi ansvaret for det samlede overblik over it-arkitekturen, og vi arbejder tæt sammen i det daglige om at støtte it-projekterne og udvikle funktionens leverancer. Vi arbejder ud fra en projektmodel, hvor arkitektfunktionen bliver taget tidligt med i processen. Du vil blive tilbudt eventuel relevant efteruddannelse og certificeringer.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • hjælpe vores it-projektledere og systemforvaltere og udviklere med deres arkitekturmæssige udfordringer
  • sikre en sammenhængende it-arkitektur på tværs af vores it-portefølje og sætte rammerne for, hvordan det enkelte it-system kan bidrage til det – i et samspil med systemforvaltere, leverandører, udviklere og it-projektledere
  • deltage i den løbende udvikling af retningslinjer, metoder, principper, dokumentationsformater, løsningsmønstre og målarkitektur
  • implementere de fællesoffentlige arkitekturprincipper i vores egne it-løsninger
  • udarbejde indstillinger og beslutningsoplæg vedrørende it-arkitektur til ledelsen

Om dig
Du er en erfaren løsningsarkitekt med et godt overblik og fokus på sammenhænge mellem forskellige løsninger. Du er en god kommunikator, der kan sikre et godt samarbejde på tværs af departement, styrelser og vores interessenter.

Vi lægger vægt på, at du:
  • har en relevant it-uddannelse, f.eks. it-ingeniør, datalog, cand.it., cand. merc.dat. eller lignende
  • har solid erfaring med arkitektur i komplekse it-løsninger i et komplekst systemlandskab
  • kan omsætte forretningsbehov til it-arkitekturbehov i et samspil med en række andre fagligheder
  • har gode kommunikationsevner – både i skrift og tale
  • er i stand til at skabe ejerskab og forståelse for it-arkitekturarbejdet i en organisation
  • har erfaring med modellering
  • har kendskab til BPMN, UML og ArchiMate
  • har erfaring med grafiske værktøjer til dokumentation
  • har erfaring med SOA og ESB-arkitektur
  • har kendskab til Fællesoffentlig Digital Arkitektur (FDA)
  • har kendskab til den fællesstatslige it-projektmodel og agile metoder

Din nye hverdag
Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør, som har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

I kontoret er vi cirka 65 engagerede medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, og vores omgangstone er uformel. I dit team sidder en enterprise arkitekt, en løsningsarkitekt og en forretningsarkitekt, og der er jævnligt tilknyttet eksterne konsulenter.

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog – meget gerne præget af humor.

Du får gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv i nye og rummelige lokaler.

Vi tilbyder en stilling på 37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider og attraktiv løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt enterprise arkitekt Niels Rishede Terkelsen på telefonnummer 61 98 35 57 eller på e-mail nrt@uim.dk eller forretningsarkitekt Kim Damholt på telefonnummer 61 98 35 26 eller på e-mail kda@uim.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest fredag den 15. februar 2019, kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler torsdag den 21. februar 2019. Der vil være en mindre opgave, som forventes besvaret i forbindelse med ansættelsessamtalen, og samtalen forventes derfor at tage ca. 1½ time.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata
Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329943505Phoenix-26b926d812019-01-16T00:00:00It-løsningsarkitekt til Udlændinge-og IntegrationsministerietHar du erfaring med modellering, og har du lyst til at præge en nyetableret arkitekturfunktion, som spiller en central rolle i ministeriets digitaliseringsstrategi? Vi tilbyder spændende opgaver og gode muligheder for efteruddannelse.

Om stillingen
Du bliver en del af en nyetableret og velfungerende arkitekturfunktion i Koncern It, som pt. består af 3 arkitekter, der skal hjælpe ministeriet sikkert i mål med at realisere en ambitiøs digitaliseringsstrategi. Et centralt mål indebærer blandt andet en omfattende modernisering af systemlandskabet.

Du kommer til at få spændende opgaver og stort ansvar. Du vil skulle fokusere på overblik og sammenhænge i porteføljen. Vi har mange interessenter, og det er vigtigt, at du kan udvise diplomati og skabe gode samarbejdsrelationer.

I arkitekturfunktionen har vi ansvaret for det samlede overblik over it-arkitekturen, og vi arbejder tæt sammen i det daglige om at støtte it-projekterne og udvikle funktionens leverancer. Vi arbejder ud fra en projektmodel, hvor arkitektfunktionen bliver taget tidligt med i processen. Du vil blive tilbudt eventuel relevant efteruddannelse og certificeringer.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:
  • hjælpe vores it-projektledere og systemforvaltere og udviklere med deres arkitekturmæssige udfordringer
  • sikre en sammenhængende it-arkitektur på tværs af vores it-portefølje og sætte rammerne for, hvordan det enkelte it-system kan bidrage til det – i et samspil med systemforvaltere, leverandører, udviklere og it-projektledere
  • deltage i den løbende udvikling af retningslinjer, metoder, principper, dokumentationsformater, løsningsmønstre og målarkitektur
  • implementere de fællesoffentlige arkitekturprincipper i vores egne it-løsninger
  • udarbejde indstillinger og beslutningsoplæg vedrørende it-arkitektur til ledelsen

Om dig
Du er en erfaren løsningsarkitekt med et godt overblik og fokus på sammenhænge mellem forskellige løsninger. Du er en god kommunikator, der kan sikre et godt samarbejde på tværs af departement, styrelser og vores interessenter.

Vi lægger vægt på, at du:
  • har en relevant it-uddannelse, f.eks. it-ingeniør, datalog, cand.it., cand. merc.dat. eller lignende
  • har solid erfaring med arkitektur i komplekse it-løsninger i et komplekst systemlandskab
  • kan omsætte forretningsbehov til it-arkitekturbehov i et samspil med en række andre fagligheder
  • har gode kommunikationsevner – både i skrift og tale
  • er i stand til at skabe ejerskab og forståelse for it-arkitekturarbejdet i en organisation
  • har erfaring med modellering
  • har kendskab til BPMN, UML og ArchiMate
  • har erfaring med grafiske værktøjer til dokumentation
  • har erfaring med SOA og ESB-arkitektur
  • har kendskab til Fællesoffentlig Digital Arkitektur (FDA)
  • har kendskab til den fællesstatslige it-projektmodel og agile metoder

Din nye hverdag
Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør, som har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

I kontoret er vi cirka 65 engagerede medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, og vores omgangstone er uformel. I dit team sidder en enterprise arkitekt, en løsningsarkitekt og en forretningsarkitekt, og der er jævnligt tilknyttet eksterne konsulenter.

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog – meget gerne præget af humor.

Du får gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv i nye og rummelige lokaler.

Vi tilbyder en stilling på 37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider og attraktiv løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt enterprise arkitekt Niels Rishede Terkelsen på telefonnummer 61 98 35 57 eller på e-mail nrt@uim.dk eller forretningsarkitekt Kim Damholt på telefonnummer 61 98 35 26 eller på e-mail kda@uim.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest fredag den 15. februar 2019, kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler torsdag den 21. februar 2019. Der vil være en mindre opgave, som forventes besvaret i forbindelse med ansættelsessamtalen, og samtalen forventes derfor at tage ca. 1½ time.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata
Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf

2019-02-16T00:50:57.177 Har du erfaring med modellering, og har du lyst til at præge en nyetableret arkitekturfunktion, som spiller en central rolle i ministeriets digitaliseringsstrategi? Vi tilbyder spændende opgaver og gode muligheder for efteruddannelse. Om stillingen Du bliver en del af en nyetableret og velfungerende arkitekturfunktion i Koncern It, som pt. består af 3 arkitekter, der skal hjælpe ministeriet sikkert i mål med at realisere en ambitiøs digitaliseringsstrategi. Et centralt mål indebærer blandt andet en omfattende modernisering af systemlandskabet. Du kommer til at få spændende opgaver og stort ansvar. Du vil skulle fokusere på overblik og sammenhænge i porteføljen. Vi har mange interessenter, og det er vigtigt, at du kan udvise diplomati og skabe gode samarbejdsrelationer. I arkitekturfunktionen har vi ansvaret for det samlede overblik over it-arkitekturen, og vi arbejder tæt sammen i det daglige om at støtte it-projekterne og udvikle funktionens leverancer. Vi arbejder ud fra en projektmodel, hvor arkitektfunktionen bliver taget tidligt med i processen. Du vil blive tilbudt eventuel relevant efteruddannelse og certificeringer. Dine primære arbejdsopgaver bliver at: hjælpe vores it-projektledere og systemforvaltere og udviklere med deres arkitekturmæssige udfordringer sikre en sammenhængende it-arkitektur på tværs af vores it-portefølje og sætte rammerne for, hvordan det enkelte it-system kan bidrage til det i et samspil med systemforvaltere, leverandører, udviklere og it-projektledere deltage i den løbende udvikling af retningslinjer, metoder, principper, dokumentationsformater, løsningsmønstre og målarkitektur implementere de fællesoffentlige arkitekturprincipper i vores egne it-løsninger udarbejde indstillinger og beslutningsoplæg vedrørende it-arkitektur til ledelsen Om dig Du er en erfaren løsningsarkitekt med et godt overblik og fokus på sammenhænge mellem forskellige løsninger. Du er en god kommunikator, der kan sikre et godt samarbejde på tværs af departement, styrelser og vores interessenter. Vi lægger vægt på, at du: har en relevant it-uddannelse, f.eks. it-ingeniør, datalog, cand.it., cand. merc.dat. eller lignende har solid erfaring med arkitektur i komplekse it-løsninger i et komplekst systemlandskab kan omsætte forretningsbehov til it-arkitekturbehov i et samspil med en række andre fagligheder har gode kommunikationsevner både i skrift og tale er i stand til at skabe ejerskab og forståelse for it-arkitekturarbejdet i en organisation har erfaring med modellering har kendskab til BPMN, UML og ArchiMate har erfaring med grafiske værktøjer til dokumentation har erfaring med SOA og ESB-arkitektur har kendskab til Fællesoffentlig Digital Arkitektur (FDA) har kendskab til den fællesstatslige it-projektmodel og agile metoder Din nye hverdag Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør, som har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører. I kontoret er vi cirka 65 engagerede medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, og vores omgangstone er uformel. I dit team sidder en enterprise arkitekt, en løsningsarkitekt og en forretningsarkitekt, og der er jævnligt tilknyttet eksterne konsulenter. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog meget gerne præget af humor. Du får gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv i nye og rummelige lokaler. Vi tilbyder en stilling på 37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider og attraktiv løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Vil du vide mere om stillingen, så kontakt enterprise arkitekt Niels Rishede Terkelsen på telefonnummer 61 98 35 57 eller på e-mail nrt@uim.dk eller forretningsarkitekt Kim Damholt på telefonnummer 61 98 35 26 eller på e-mail kda@uim.dk. Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til HEMMELIGT , og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse. Søg stillingen Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest fredag den 15. februar 2019, kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler torsdag den 21. februar 2019. Der vil være en mindre opgave, som forventes besvaret i forbindelse med ansættelsessamtalen, og samtalen forventes derfor at tage ca. 1½ time. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. Behandling af persondata Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen Sådan behandler vi persondata om dig før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet . Du finder folderen på vores hjemmeside: http: uim.dk filer saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf11Jobnet26b926d8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=119415&DepartmentId=8634&MediaId=2441&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3436769Udlændinge- og Integrationsministeriet11Slotsholmsgade 101216København K61983557DKDanmark0
nrt@uim.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent695023JobNet493166849316681000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=26b926d8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=26b926d8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=26b926d8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=26b926d8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/12.jpgMed et job indenfor IT bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som IT-arkitekt lige noget for dig.12008001Dansk3Læse/ tale933208IT-arkitekt1IT360147852Nielsnrt@uim.dkDKDanmarkDKDanmark330020179Junior Infrastructure EngineerRobot Kubernetes! Need we say more? No, right. But let s do so anyway. We re looking for engineers to join our Infrastructure team. Being part of our team, you will join a small, but growing, and highly skilled team, where the bar is set high to maintain and enhance our systems. Your input and ideas will be transformed into the dynamic service infrastructure. Our environment is fun, fast-paced, ambitious, agile, and informal. We re inspired by The SRE Way and as such we are focused on the reliability and quality of the infrastructure services that we build. This means that we design for NSPOF, scalability, observability, and accountability. We build and operate Kubernetes clusters on-prem and in AWS, we set up secret management, proxies, caches, queues, databases, and we write tools to automate all the things so that we do not have to operate systems that can operate themselves leaving more time for hacking. We probably had you at hello , but let s also include the usual organizational context jazz for good measure: The Infrastructure team is part of the Core Unit in the Development Department. We provide fundamental infrastructure and services to other teams in the department. We do so in collaboration with the other teams in the Core Unit, which focus on delivering cross-cutting services and frameworks, with to the Product Development units, which in turn deliver awesome product features to Siteimprove s customers at the speed of light. Siteimprove s product is a web-based platform providing a wide range of tools to manage digital presence and perform web governance. Our raison d être is to provide reliable, scalable, and efficient infrastructure and services that enable the entire department to build and deliver high-quality services and solutions for our customers worldwide. Here s what you ll do and what you ll need to do it. Responsibilities Architect, build and operate modern infrastructure such as Kubernetes clusters on-premises and in the AWS public cloud. Maintain and evolve Siteimprove s resources and services in AWS as well as guide product feature teams on best practices in AWS. Build and operate infrastructure services and assist product feature development units when they adopt them. Build and maintain CI CD solutions. Build tools. Champion SRE and DevOps principles in the organization and help shape the future of the company. What We Require of You A computer science or (software) engineering degree with excellent grades. Bright, energetic, curious, and with a can-do attitude. You like coding, piecing together open-source components, and troubleshooting complex and dsitributed systems. Comfortable on Linux. Fluent in spoken and written English. What We ll Love About You Experience with Kubernetes and or Docker. Experience with AWS. The Infrastructure Toolbox Kubernetes, Docker, Prometheus, Grafana, Filebeat, Logstash, SaltStack, AWS, Terraform. YAML, Go, Python, C .NET Core, bash. DataDog, Elasticsearch, HAProxy, Vault, Ceph, Kafka, Redis, databases, Blackduck. Fog, FAI (Fully Automatic Installation), iDrac, vCenter. Jenkins, GitLab. What You ll Love About Us Siteimprove is a Danish-founded multinational company with over 500 employees worldwide. In addition to our headquarters in Copenhagen, we have offices in Minneapolis, London, Berlin, Vienna, Amsterdam, Oslo, Sydney, and Toronto, and our customers are spread across North America, Europe, and Australia. Even though we ve grown rapidly since our foundation back in 2003, we ve maintained our entrepreneurial spirit and strong feeling of togetherness. Read more about the Siteimprovers and our inclusive and global work hard, play hard culture in this section here: https: careers.siteimprove.com culture We Also Offer Amazing Perks! Great and inspiring company culture. We are passionate, innovative and people-centric. Consistently named as a great place to work across the globe. Amazing kitchen staff. Our head chef and his kitchen staff cook delicious lunch for us every day. There s always cake on Fridays and on special occasions and celebrations (which, luckily, is quite often). Naturally, we offer free coffee, free sodas, and free fruit ad libitum. Opportunity to buy food to take home at extremely reasonable prices. Outstanding office location. We re located in the heart of Copenhagen in a beautiful building sometimes referred to as the Palace by our employees. Friday bar. We have our very own Friday Bar. In the summer, we occasionally take the party to our cozy courtyard for barbecuing in the sun. Corporate social responsibility. We do various activities to be a good corporate citizen, and we are very proud to be a socially responsible company. How To Apply Click on the Apply now button to submit your application. If you have any questions regarding the job or need a reasonable accommodation to apply, feel free to contact our Vice President of Engineering Mogens Abel-Bache at mab@siteimprove.com. Siteimprove is a global corporation and has developed data practices designed to assure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that personal information may be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in accordance with our Privacy Policy at Siteimprove.com privacy.

Kubernetes! Need we say more? No, right. But let’s do so anyway.

We're looking for engineers to join our Infrastructure team. Being part of our team, you will join a small, but growing, and highly skilled team, where the bar is set high to maintain and enhance our systems. Your input and ideas will be transformed into the dynamic service infrastructure. Our environment is fun, fast-paced, ambitious, agile, and informal. We're inspired by "The SRE Way" and as such we are focused on the reliability and quality of the infrastructure services that we build. This means that we design for NSPOF, scalability, observability, and accountability. We build and operate Kubernetes clusters on-prem and in AWS, we set up secret management, proxies, caches, queues, databases, and we write tools to automate all the things so that we do not have to operate systems that can operate themselves leaving more time for hacking.

We probably “had you at hello”, but let’s also include the usual organizational context jazz for good measure: The Infrastructure team is part of the Core Unit in the Development Department. We provide fundamental infrastructure and services to other teams in the department. We do so in collaboration with the other teams in the Core Unit, which focus on delivering cross-cutting services and frameworks, with to the Product Development units, which in turn deliver awesome product features to Siteimprove’s customers at the speed of light. Siteimprove’s product is a web-based platform providing a wide range of tools to manage digital presence and perform web governance. Our raison d’être is to provide reliable, scalable, and efficient infrastructure and services that enable the entire department to build and deliver high-quality services and solutions for our customers worldwide.

Here’s what you’ll do and what you’ll need to do it.

Responsibilities

  • Architect, build and operate modern infrastructure such as Kubernetes clusters on-premises and in the AWS public cloud.
  • Maintain and evolve Siteimprove’s resources and services in AWS as well as guide product feature teams on best practices in AWS.
  • Build and operate infrastructure services and assist product feature development units when they adopt them.
  • Build and maintain CI/CD solutions.
  • Build tools.
  • Champion SRE and DevOps principles in the organization and help shape the future of the company.

What We Require of You

  • A computer science or (software) engineering degree with excellent grades.
  • Bright, energetic, curious, and with a can-do attitude.
  • You like coding, piecing together open-source components, and troubleshooting complex and dsitributed systems.
  • Comfortable on Linux.
  • Fluent in spoken and written English.
  • What We'll Love About You
  • Experience with Kubernetes and/or Docker.
  • Experience with AWS.

The Infrastructure Toolbox

  • Kubernetes, Docker, Prometheus, Grafana, Filebeat, Logstash, SaltStack, AWS, Terraform.
  • YAML, Go, Python, C#.NET Core, bash.
  • DataDog, Elasticsearch, HAProxy, Vault, Ceph, Kafka, Redis, databases, Blackduck.
  • Fog, FAI (Fully Automatic Installation), iDrac, vCenter.
  • Jenkins, GitLab.

What You’ll Love About Us

Siteimprove is a Danish-founded multinational company with over 500 employees worldwide. In addition to our headquarters in Copenhagen, we have offices in Minneapolis, London, Berlin, Vienna, Amsterdam, Oslo, Sydney, and Toronto, and our customers are spread across North America, Europe, and Australia.

Even though we’ve grown rapidly since our foundation back in 2003, we’ve maintained our entrepreneurial spirit and strong feeling of togetherness. Read more about the Siteimprovers and our inclusive and global “work hard, play hard” culture in this section here: https://careers.siteimprove.com/culture/

We Also Offer Amazing Perks!

  • Great and inspiring company culture. We are passionate, innovative and people-centric. Consistently named as a great place to work across the globe.
  • Amazing kitchen staff. Our head chef and his kitchen staff cook delicious lunch for us every day. There’s always cake on Fridays and on special occasions and celebrations (which, luckily, is quite often). Naturally, we offer free coffee, free sodas, and free fruit ad libitum. Opportunity to buy food to take home at extremely reasonable prices.
  • Outstanding office location. We’re located in the heart of Copenhagen in a beautiful building sometimes referred to as “the Palace” by our employees.
  • Friday bar. We have our very own Friday Bar. In the summer, we occasionally take the party to our cozy courtyard for barbecuing in the sun.
  • Corporate social responsibility. We do various activities to be a good corporate citizen, and we are very proud to be a socially responsible company.

How To Apply

Click on the “Apply now” button to submit your application. If you have any questions regarding the job or need a reasonable accommodation to apply, feel free to contact our Vice President of Engineering Mogens Abel-Bache at mab@siteimprove.com.

Siteimprove is a global corporation and has developed data practices designed to assure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that personal information may be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in accordance with our Privacy Policy at Siteimprove.com/privacy.

SITEIMPROVE A/SKøbenhavn K2019-05-08T00:00:002019-06-05T00:00:00
330020188Senior Infrastructure EngineerRobot Kubernetes! Need we say more? No, right. But let s do so anyway. We re looking for engineers to join our Infrastructure team. Being part of our team, you will join a small, but growing, and highly skilled team, where the bar is set high to maintain and enhance our systems. Your input and ideas will be transformed into the dynamic service infrastructure. Our environment is fun, fast-paced, ambitious, agile, and informal. We re inspired by The SRE Way and as such we are focused on the reliability and quality of the infrastructure services that we build. This means that we design for NSPOF, scalability, observability, and accountability. We build and operate Kubernetes clusters on-prem and in AWS, we set up secret management, proxies, caches, queues, databases, and we write tools to automate all the things so that we do not have to operate systems that can operate themselves leaving more time for hacking. We probably had you at hello , but let s also include the usual organizational context jazz for good measure: The Infrastructure team is part of the Core Unit in the Development Department. We provide fundamental infrastructure and services to other teams in the department. We do so in collaboration with the other teams in the Core Unit, which focus on delivering cross-cutting services and frameworks, with to the Product Development units, which in turn deliver awesome product features to Siteimprove s customers at the speed of light. Siteimprove s product is a web-based platform providing a wide range of tools to manage digital presence and perform web governance. Our raison d être is to provide reliable, scalable, and efficient infrastructure and services that enable the entire department to build and deliver high-quality services and solutions for our customers worldwide. Here s what you ll do and what you ll need to do it. Responsibilities Architect, build and operate modern infrastructure such as Kubernetes clusters on-premises and in the AWS public cloud. Maintain and evolve Siteimprove s resources and services in AWS as well as guide product feature teams on best practices in AWS. Build and operate infrastructure services and assist product feature development units when they adopt them. Build and maintain CI CD solutions. Build tools. Champion SRE and DevOps principles in the organization and help shape the future of the company. What We Require of You You re bright. 5 years of relevant experience (e.g. as an SRE, DevOps engineer, or Linux sysadmin). 1 years of experience with Kubernetes (as an operator). A good grasp of Linux system administration, baremetal servers, distributed systems, networking, internet protocols (HTTP, TCP IP), and storage technologies. Experience with AWS (EC2, Route 53, S3, Direct Connect, VPC, IAM, Certificate Manager, RDS). Fluent in spoken and written English. What We ll Love About You A computer science or (software) engineering degree. Passion for containers, microservices, open-source software, and automation. That you take initiative. Experience with SaltStack. Experience with logging, monitoring, and dashboards. Experience with modern CI CD solutions. Experience with web technologies. Experience with on-call rotation. The Infrastructure Toolbox Kubernetes, Docker, Prometheus, Grafana, Filebeat, Logstash, SaltStack, AWS, Terraform. YAML, Go, Python, C .NET Core, bash. DataDog, Elasticsearch, HAProxy, Vault, Ceph, Kafka, Redis, databases, Blackduck. Fog, FAI (Fully Automatic Installation), iDrac, vCenter. Jenkins, GitLab. What You ll Love About Us Siteimprove is a Danish-founded multinational company with over 500 employees worldwide. In addition to our headquarters in Copenhagen, we have offices in Minneapolis, London, Berlin, Vienna, Amsterdam, Oslo, Sydney, and Toronto, and our customers are spread across North America, Europe, and Australia. Even though we ve grown rapidly since our foundation back in 2003, we ve maintained our entrepreneurial spirit and strong feeling of togetherness. Read more about the Siteimprovers and our inclusive and global work hard, play hard culture in this section here: https: careers.siteimprove.com culture We Also Offer Amazing Perks! Great and inspiring company culture. We are passionate, innovative and people-centric. Consistently named as a great place to work across the globe. Amazing kitchen staff. Our head chef and his kitchen staff cook delicious lunch for us every day. There s always cake on Fridays and on special occasions and celebrations (which, luckily, is quite often). Naturally, we offer free coffee, free sodas, and free fruit ad libitum. Opportunity to buy food to take home at extremely reasonable prices. Outstanding office location. We re located in the heart of Copenhagen in a beautiful building sometimes referred to as the Palace by our employees. Friday bar. We have our very own Friday Bar. In the summer, we occasionally take the party to our cozy courtyard for barbecuing in the sun. Corporate social responsibility. We do various activities to be a good corporate citizen, and we are very proud to be a socially responsible company. How To Apply Click on the Apply now button to submit your application. If you have any questions regarding the job or need a reasonable accommodation to apply, feel free to contact our Vice President of Engineering Mogens Abel-Bache at mab@siteimprove.com. Siteimprove is a global corporation and has developed data practices designed to assure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that personal information may be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in accordance with our Privacy Policy at Siteimprove.com privacy.

Kubernetes! Need we say more? No, right. But let’s do so anyway.

We're looking for engineers to join our Infrastructure team. Being part of our team, you will join a small, but growing, and highly skilled team, where the bar is set high to maintain and enhance our systems. Your input and ideas will be transformed into the dynamic service infrastructure. Our environment is fun, fast-paced, ambitious, agile, and informal. We're inspired by "The SRE Way" and as such we are focused on the reliability and quality of the infrastructure services that we build. This means that we design for NSPOF, scalability, observability, and accountability. We build and operate Kubernetes clusters on-prem and in AWS, we set up secret management, proxies, caches, queues, databases, and we write tools to automate all the things so that we do not have to operate systems that can operate themselves leaving more time for hacking.

We probably “had you at hello”, but let’s also include the usual organizational context jazz for good measure: The Infrastructure team is part of the Core Unit in the Development Department. We provide fundamental infrastructure and services to other teams in the department. We do so in collaboration with the other teams in the Core Unit, which focus on delivering cross-cutting services and frameworks, with to the Product Development units, which in turn deliver awesome product features to Siteimprove’s customers at the speed of light. Siteimprove’s product is a web-based platform providing a wide range of tools to manage digital presence and perform web governance. Our raison d’être is to provide reliable, scalable, and efficient infrastructure and services that enable the entire department to build and deliver high-quality services and solutions for our customers worldwide.

Here’s what you’ll do and what you’ll need to do it.

Responsibilities

  • Architect, build and operate modern infrastructure such as Kubernetes clusters on-premises and in the AWS public cloud.
  • Maintain and evolve Siteimprove’s resources and services in AWS as well as guide product feature teams on best practices in AWS.
  • Build and operate infrastructure services and assist product feature development units when they adopt them.
  • Build and maintain CI/CD solutions.
  • Build tools.
  • Champion SRE and DevOps principles in the organization and help shape the future of the company.

What We Require of You

  • You’re bright.
  • 5+ years of relevant experience (e.g. as an SRE, DevOps engineer, or Linux sysadmin).
  • 1+ years of experience with Kubernetes (as an operator).
  • A good grasp of Linux system administration, baremetal servers, distributed systems, networking, internet protocols (HTTP, TCP/IP), and storage technologies.
  • Experience with AWS (EC2, Route 53, S3, Direct Connect, VPC, IAM, Certificate Manager, RDS).
  • Fluent in spoken and written English.

What We'll Love About You

  • A computer science or (software) engineering degree.
  • Passion for containers, microservices, open-source software, and automation.
  • That you take initiative.
  • Experience with SaltStack.
  • Experience with logging, monitoring, and dashboards.
  • Experience with modern CI/CD solutions.
  • Experience with web technologies.
  • Experience with on-call rotation.

The Infrastructure Toolbox

  • Kubernetes, Docker, Prometheus, Grafana, Filebeat, Logstash, SaltStack, AWS, Terraform.
  • YAML, Go, Python, C#.NET Core, bash.
  • DataDog, Elasticsearch, HAProxy, Vault, Ceph, Kafka, Redis, databases, Blackduck.
  • Fog, FAI (Fully Automatic Installation), iDrac, vCenter.
  • Jenkins, GitLab.

What You’ll Love About Us

Siteimprove is a Danish-founded multinational company with over 500 employees worldwide. In addition to our headquarters in Copenhagen, we have offices in Minneapolis, London, Berlin, Vienna, Amsterdam, Oslo, Sydney, and Toronto, and our customers are spread across North America, Europe, and Australia.

Even though we’ve grown rapidly since our foundation back in 2003, we’ve maintained our entrepreneurial spirit and strong feeling of togetherness. Read more about the Siteimprovers and our inclusive and global “work hard, play hard” culture in this section here: https://careers.siteimprove.com/culture/

We Also Offer Amazing Perks!

  • Great and inspiring company culture. We are passionate, innovative and people-centric. Consistently named as a great place to work across the globe.
  • Amazing kitchen staff. Our head chef and his kitchen staff cook delicious lunch for us every day. There’s always cake on Fridays and on special occasions and celebrations (which, luckily, is quite often). Naturally, we offer free coffee, free sodas, and free fruit ad libitum. Opportunity to buy food to take home at extremely reasonable prices.
  • Outstanding office location. We’re located in the heart of Copenhagen in a beautiful building sometimes referred to as “the Palace” by our employees.
  • Friday bar. We have our very own Friday Bar. In the summer, we occasionally take the party to our cozy courtyard for barbecuing in the sun.
  • Corporate social responsibility. We do various activities to be a good corporate citizen, and we are very proud to be a socially responsible company.

How To Apply

Click on the “Apply now” button to submit your application. If you have any questions regarding the job or need a reasonable accommodation to apply, feel free to contact our Vice President of Engineering Mogens Abel-Bache at mab@siteimprove.com.

Siteimprove is a global corporation and has developed data practices designed to assure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that personal information may be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in accordance with our Privacy Policy at Siteimprove.com/privacy.

SITEIMPROVE A/SKøbenhavn K2019-05-08T00:00:002019-06-05T00:00:00
330020201Business Systems ArchitectRobot To support Trustpilot s rapid extension, we re looking for a talented Business Systems Architect to join our agile Business Systems team in Copenhagen. As our new Architect, you ll be working on various cross-organizational projects, improving and simplifying system landscape. You ll do this by closely interacting with business leaders from Commercial, Finance, HR, Legal and other business areas within Trustpilot. Your Role: Actively contribute to defining and shaping business capabilities and business processes across different functional domains (Marketing, Sales, Customer Success, Customer Support, Finance, HR, Legal) Interpret business requirements to articulate the business needs to be addressed Design, develop and execute software solutions to address business needs Evaluate and recommend tools, technologies and processes to ensure a scalable and competitive system portfolio of the highest quality Provide architectural blueprints and technical leadership to the development team Maintaining an overview of all systems in terms of integrations between them and how they are used Your Profile: You re a go-to person, business savvy and a quick learner Understanding of complex business processes and applications 5 years experience designing and building software applications Strong understanding of information processing principles and best practices Experience in software development Experience with cloud services and development on public clouds (e.g. AWS) Experience working on complex software projects Experience working in enterprise IT environment Experience with IT service management is a big advantage Knowledge of data privacy practices and regulations is an advantage Exceptional analytical, conceptual, and problem-solving abilities We Offer 20 time - be the most innovative you can be and work on anything you d like! Awesome talented colleagues and a social working environment with fun events Great office location in central Copenhagen Foosball - we play a lot of table foosball Relaxed and team-oriented atmosphere Technology-agnosticism. Use the best tools for the job! A key part of an exciting international growth journey Opportunities to learn from the best and develop your career Application To apply for this position, please submit your CV and a cover letter telling us why you think you d be great for this job. If you have questions, please feel free to contact our Tech Recruiter, Nataliia Tolstikova, at nat@trustpilot.com About Trustpilot At Trustpilot, we re passionate about our mission to inspire ever-improving experiences for everyone. Working here s an opportunity to collaborate with talented and dedicated people in a rapidly growing, fast-paced, and agile environment. With vibrant office locations all around the world and over 40 nationalities, we re proud to be an equal opportunity workplace with diverse perspectives and ideas. And let s not forget the Scandinavian work-life balance — we work hard every day, but we also take the time to catch up with colleagues over a game of foosball, a cup of coffee, or maybe grab a beer after work. Get an insider s view of our Tech department here Want to know more about Trustpilot culture? Check us out on The Muse Trustpilot is a global company and our data practices are designed to ensure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that your personal information will be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in our Privacy Policy. Apply Now

To support Trustpilot’s rapid extension, we’re looking for a talented Business Systems Architect to join our agile Business Systems team in Copenhagen.

As our new Architect, you’ll be working on various cross-organizational projects, improving and simplifying system landscape. You’ll do this by closely interacting with business leaders from Commercial, Finance, HR, Legal and other business areas within Trustpilot.

Your Role:

  • Actively contribute to defining and shaping business capabilities and business processes across different functional domains (Marketing, Sales, Customer Success, Customer Support, Finance, HR, Legal)
  • Interpret business requirements to articulate the business needs to be addressed
  • Design, develop and execute software solutions to address business needs
  • Evaluate and recommend tools, technologies and processes to ensure a scalable and competitive system portfolio of the highest quality
  • Provide architectural blueprints and technical leadership to the development team
  • Maintaining an overview of all systems in terms of integrations between them and how they are used

Your Profile:

  • You’re a go-to person, business savvy and a quick learner
  • Understanding of complex business processes and applications
  • 5+ years’ experience designing and building software applications
  • Strong understanding of information processing principles and best practices
  • Experience in software development
  • Experience with cloud services and development on public clouds (e.g. AWS)
  • Experience working on complex software projects
  • Experience working in enterprise IT environment
  • Experience with IT service management is a big advantage
  • Knowledge of data privacy practices and regulations is an advantage
  • Exceptional analytical, conceptual, and problem-solving abilities

We Offer

  • "20% time" - be the most innovative you can be and work on anything you’d like!
  • Awesome talented colleagues and a social working environment with fun events
  • Great office location in central Copenhagen
  • Foosball - we play a lot of table foosball
  • Relaxed and team-oriented atmosphere
  • Technology-agnosticism. Use the best tools for the job!
  • A key part of an exciting international growth journey
  • Opportunities to learn from the best and develop your career

Application

To apply for this position, please submit your CV and a cover letter telling us why you think you'd be great for this job.  

If you have questions, please feel free to contact our Tech Recruiter, Nataliia Tolstikova, at nat@trustpilot.com

About Trustpilot

At Trustpilot, we’re passionate about our mission to inspire ever-improving experiences for everyone. Working here’s an opportunity to collaborate with talented and dedicated people in a rapidly growing, fast-paced, and agile environment.

With vibrant office locations all around the world and over 40 nationalities, we’re proud to be an equal opportunity workplace with diverse perspectives and ideas.

And let’s not forget the Scandinavian work-life balance — we work hard every day, but we also take the time to catch up with colleagues over a game of foosball, a cup of coffee, or maybe grab a beer after work.

Get an insider's view of our Tech department here

Want to know more about Trustpilot culture? Check us out on The Muse

Trustpilot is a global company and our data practices are designed to ensure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that your personal information will be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in our Privacy Policy.

Apply Now

TRUSTPILOT A/SKøbenhavn K2019-05-08T00:00:002019-06-05T00:00:00
330020755Teamleder til IT Teknik og ArkitekturRobot Har du mod på at være med til at sikre drift og vedligehold af Banedanmarks administrative IT-systemer? I stillingen som teamleder får du et spændende job i et team på 9 engagerede medarbejdere. Du får mulighed for at bringe din faglighed i spil med input, som får en reel indvirkning på vores IT-infrastruktur. IT består i alt af 50 medarbejdere og har ansvaret for drift, support og vedligehold af Banedanmarks administrative it-systemer. Vi rådgiver Banedanmarks forretningsområder om udvikling og brug af informationsteknologi til bl.a. effektivisering og understøttelse af forretningsprocesser. Vi har således et bredt ansvarsområde lige fra udvikling af IT-løsninger til drift af administrative systemer samt applikationsvedligehold for en række af Banedanmarks forretningskritiske og administrative IT-systemer. Herudover har vi også ansvaret for IT- og informationssikkerheden i Banedanmark. Du bliver en del af IT Drift som leder for teamet Teknik og Arkitektur. I IT Drift er vi 18 medarbejdere, hvoraf de fleste af os har mange års erfaring med IT indenfor forskellige funktioner. Vi bruger hinanden som sparringspartnere, og vi prioriterer tid til løbende udvikling af teamets kompetencer og ydelser. Vi er fagligt engagerede, og vi løser vores opgaver gennem en uhøjtidelig omgangstone og med plads til at involvere os i hinanden. Du sikrer en god udvikling og vedligehold af vores IT-systemer og IT-infrastruktur Som teamleder har du det direkte faglige og ledelsesmæssige ansvar. Det er din opgave at sikre løbende kompetenceudvikling samt afholde og følge op på medarbejderudviklingssamtaler. Du sikrer motivation og trivsel ved løbende at coache medarbejderne og ved at have en god forståelse for, hvad der driver den enkelte. Du bliver bindeled mellem IT, vores forretning og vores leverandører og sikrer implementering og udvikling af Banedanmarks it-infrastruktur. Det er dit ansvar, at sikre den løbende styring i forhold til tekniske analyser af it-infrastrukturen, så dit team kan rådgive om arkitektur og tekniske muligheder. En vigtig funktion for teamet er at sikre udarbejdelse af forbedringsforslag og roadmaps, der øger forretningsværdien og nedbringer forvaltningsudgifterne af vores IT-infrastrukturportefølje. Faglig sparringspartner med arkitekterfaring Du har en relevant og akademisk IT-teknisk baggrund. Formentlig med en uddannelse som datalog, datamatiker, eller anden relevant uddannelse. Det er en forudsætning, at du tidligere har arbejdet med ledelse og udvikling af medarbejdere. Du er en stærk mundtlig og skriftlig kommunikator, og formår klart og motiverende at viderebringe et budskab. Som person er du handlingsorienteret og tager et selvstændigt ansvar for opgaver. Du arbejder på en analytisk og struktureret måde og skaber et godt overblik for dig selv og dine medarbejdere. Du evner at hæve dig op over dit arbejdsområde, og fungerer derfor godt som konstruktiv sparringspartner. Det falder dig naturligt at pleje relationer, og du trives med at arbejde med mange kontaktflader på tværs af en stor organisation. Du er åben og nysgerrig, har stort drive og vedholdenhed, og det motiverer dig at skabe konkrete forbedringer. Du har ambitioner om at udvikle dig selv og dit team. Løn Du ansættes efter AC-overenskomsten og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om stillingen, så kontakt IT Driftschef Michael Knudsen. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.Har du mod på at være med til at sikre drift og vedligehold af Banedanmarks administrative IT-systemer?

I stillingen som teamleder får du et spændende job i et team på 9 engagerede medarbejdere. Du får mulighed for at bringe din faglighed i spil med input, som får en reel indvirkning på vores IT-infrastruktur.

IT består i alt af 50 medarbejdere og har ansvaret for drift, support og vedligehold af Banedanmarks administrative it-systemer. Vi rådgiver Banedanmarks forretningsområder om udvikling og brug af informationsteknologi til bl.a. effektivisering og understøttelse af forretningsprocesser. Vi har således et bredt ansvarsområde lige fra udvikling af IT-løsninger til drift af administrative systemer samt applikationsvedligehold for en række af Banedanmarks forretningskritiske og administrative IT-systemer. Herudover har vi også ansvaret for IT- og informationssikkerheden i Banedanmark.

Du bliver en del af IT Drift som leder for teamet Teknik og Arkitektur. I IT Drift er vi 18 medarbejdere, hvoraf de fleste af os har mange års erfaring med IT indenfor forskellige funktioner. Vi bruger hinanden som sparringspartnere, og vi prioriterer tid til løbende udvikling af teamets kompetencer og ydelser. Vi er fagligt engagerede, og vi løser vores opgaver gennem en uhøjtidelig omgangstone og med plads til at involvere os i hinanden.

Du sikrer en god udvikling og vedligehold af vores IT-systemer og IT-infrastruktur
Som teamleder har du det direkte faglige og ledelsesmæssige ansvar. Det er din opgave at sikre løbende kompetenceudvikling samt afholde og følge op på medarbejderudviklingssamtaler. Du sikrer motivation og trivsel ved løbende at coache medarbejderne og ved at have en god forståelse for, hvad der driver den enkelte.

Du bliver bindeled mellem IT, vores forretning og vores leverandører og sikrer implementering og udvikling af Banedanmarks it-infrastruktur. Det er dit ansvar, at sikre den løbende styring i forhold til tekniske analyser af it-infrastrukturen, så dit team kan rådgive om arkitektur og tekniske muligheder. En vigtig funktion for teamet er at sikre udarbejdelse af forbedringsforslag og roadmaps, der øger forretningsværdien og nedbringer forvaltningsudgifterne af vores IT-infrastrukturportefølje.

Faglig sparringspartner med arkitekterfaring
Du har en relevant og akademisk IT-teknisk baggrund. Formentlig med en uddannelse som datalog, datamatiker, eller anden relevant uddannelse.
Det er en forudsætning, at du tidligere har arbejdet med ledelse og udvikling af medarbejdere.
Du er en stærk mundtlig og skriftlig kommunikator, og formår klart og motiverende at viderebringe et budskab.

Som person er du handlingsorienteret og tager et selvstændigt ansvar for opgaver. Du arbejder på en analytisk og struktureret måde og skaber et godt overblik for dig selv og dine medarbejdere. Du evner at hæve dig op over dit arbejdsområde, og fungerer derfor godt som konstruktiv sparringspartner. Det falder dig naturligt at pleje relationer, og du trives med at arbejde med mange kontaktflader på tværs af en stor organisation. Du er åben og nysgerrig, har stort drive og vedholdenhed, og det motiverer dig at skabe konkrete forbedringer. Du har ambitioner om at udvikle dig selv og dit team.

Løn
Du ansættes efter AC-overenskomsten og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt IT Driftschef Michael Knudsen. Vi vurderer
ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket
"Søg stillingen" og følger instruktionerne.

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København Ø2019-05-09T00:00:002019-05-30T00:00:00
330025766Solution Arkitekt Aalborg / BallerupBasic Vi digitaliserer Danmark. Det er vores passion. KMD er en af Skandinaviens største virksomheder inden for it og digitalisering. Vi har mere end 1400 danske og internationale kunder i den offentlige og private sektor. Vores formål er at levere teknologi til vores kunder, så de kan gøre en forskel i samfundet, erhvervslivet og i hverdagen. Og vi ved, at det er vores medarbejdere, som gør hele forskellen. Deres flittige arbejde, deres nysgerrighed og deres evne til at tænke stort og arbejde som et team. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi har udviklet og drifter i dag over 400 it-systemer, og vi har en ambition om at være den foretrukne leverandør for det offentlige og private marked - og det er den ambition, du kan være med til at føre ud i livet. Hos KMD Technology and Security Services (TSS) har vi travlt med at understøtte vores kunders forretning, og derfor søger vi en dygtig Solution Arkitekt, som ønsker at arbejde med komplekse IT-systemer og konstant ønsker at forbedre kundernes løsninger og egne kompetencer. KMD gennemgår i disse år en spændende transformation, hvor vi arbejder målrettet og kontinuerligt med at forbedre os i et tiltagende konkurrencepræget marked. Vi arbejder løbende på at skabe nye digitale genveje, og ser det som vores ansvar at bidrage med innovative løsninger, som understøtter og udvikler Danmarks velfærd og det private erhvervsliv. Om jobbet I KMD TSS leverer vi IT-infrastruktur og løsninger i samarbejde med underleverandører til KMD´s strategiske business units, som både omhandler kommunale, regionale, statslige og private virksomheder i Danmark og udland. KMD TSS leverer løsninger i et SIAM setup hvor processer, værktøjer og kompetente kolleger er i højsædet. Vores leverancemodel gør, at vi kan levere stærke løsninger og har direkte adgang til nye teknologier. Vi er i en spændende udvikling og går forrest i markedet med hybride cloud løsninger, og kan du se dig selv i den sammenhæng, er du måske vores nye kollega i Service Solution, hvor du sammen med 25 kolleger, vil understøtte KMD og kundernes forretning på bedste vis. Arbejdsopgaver og ansvarsområder Solution arkitekturansvar for en eller flere kunderForståelse af kundernes forretning, så vi løbende kan bistå med værdiskabende tekniske IT-løsningerUdarbejdelse af teknologiske roadmaps i samarbejde med kunder og leverandørerAnsvarlig for design, beskrivelse og implementering af nye løsninger med udgangspunkt i KMD s standard services fra vores SIAM organisation.Ansvarlig for udarbejdelse af kravspecifikation, estimering og vurdering af nye løsningerSikre løbende opdatering af arkitektur dokumentation på LøsningerneSparring review med kundeteam og projektledere omkring daglige leverancer og nye løsninger vedrørende arkitekturmæssige valg og konsekvenser.Bindeled mellem vores kunder og leverandørerSikre principper, retningslinjer og standarder efterleves Om dig Vi leder i denne omgang efter mere end en Solution Arkitekt. Vi vil rigtig gerne høre fra dig både hvis du er en erfaren arkitekt med flere års erfaring eller hvis du er en stærk tekniker der er klar til næste skridt i din karriere. Som person skal du være analytisk stærk og evne at bevare roen i pressede situationer. Du er nysgerrig, stiller undersøgende spørgsmål og har en pragmatisk tilgang til opgaverne. Herudover er det vigtigt, at du formår at formidle din tekniske viden både mundtligt og skriftligt til kollegaer og kunder, der ikke nødvendigvis har samme IT-kendskab. Endelig er du detaljeorienteret, metodisk og i stand til selv at organisere din tid. Du er forretningsorienteret og har en relevant videregående IT-faglig baggrund uddannelse. Du arbejder sikkert som systemkonsulent, IT-arkitekt eller Solutions Architect i en IT driftsvirksomhed i dag. Du kan selvfølgelig være teamplayer og lide at have direkte kontakt med kunder og samarbejdspartnere. Du skal have et bredt kendskab til Enterprise miljøer, operationelle discipliner og teknologier såsom Cloud, Windows, VMware, Unix Linux, Storage Backup og netværk. Vi forventer du har kendskab til ITIL og ser gerne at du er ITIL certificeret, ligesom det vil være en fordel hvis du er TOGAF certificeret. KMD som en arbejdsplads I KMD mener vi, at god kommunikation og samarbejde er nøglen til succes. Vores pragmatiske ledere tror på flad struktur, og stoler på deres medarbejdere. Hver dag arbejder vi hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør forskel for danske borgere. Vi lærer hele tiden af ??vores kunder og hinanden. Vi ved, at det vi gør gør en forskel i samfundet, og vi holder vores kunder i fokus, da vi stræber efter at levere meningsfuldt og effektivt arbejde. Da KMD er en stor og forskelligartet organisation, kan vi udnytte et stort udvalg af vækstmuligheder og teknologier og som medarbejder i KMD får man et stort netværk af dygtige kollegaer. Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. Kr. og 3500 ansatte i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMD s datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango. Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte Head of Department Thomas Møller Knudsen på 45 4193 0216. Vi opfordrer dig til at sende din ansøgning hurtigst muligt, da vi indkalder til samtaler løbende.

Vi digitaliserer Danmark. Det er vores passion. KMD er en af Skandinaviens største virksomheder inden for it og digitalisering. Vi har mere end 1400 danske og internationale kunder i den offentlige og private sektor. Vores formål er at levere teknologi til vores kunder, så de kan gøre en forskel i samfundet, erhvervslivet og i hverdagen. Og vi ved, at det er vores medarbejdere, som gør hele forskellen. Deres flittige arbejde, deres nysgerrighed og deres evne til at tænke stort og arbejde som et team. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi har udviklet og drifter i dag over 400 it-systemer, og vi har en ambition om at være den foretrukne leverandør for det offentlige og private marked - og det er den ambition, du kan være med til at føre ud i livet.

 

Hos KMD Technology and Security Services (TSS) har vi travlt med at understøtte vores kunders forretning, og derfor søger vi en dygtig Solution Arkitekt, som ønsker at arbejde med komplekse IT-systemer og konstant ønsker at forbedre kundernes løsninger og egne kompetencer.

 

KMD gennemgår i disse år en spændende transformation, hvor vi arbejder målrettet og kontinuerligt med at forbedre os i et tiltagende konkurrencepræget marked. Vi arbejder løbende på at skabe nye digitale genveje, og ser det som vores ansvar at bidrage med innovative løsninger, som understøtter og udvikler Danmarks velfærd og det private erhvervsliv.

 

Om jobbet

I KMD TSS leverer vi IT-infrastruktur og løsninger i samarbejde med underleverandører til KMD´s strategiske business units, som både omhandler kommunale, regionale, statslige og private virksomheder i Danmark og udland.

KMD TSS leverer løsninger i et SIAM setup hvor processer, værktøjer og kompetente kolleger er i højsædet. Vores leverancemodel gør, at vi kan levere stærke løsninger og har direkte adgang til nye teknologier. Vi er i en spændende udvikling og går forrest i markedet med hybride cloud løsninger, og kan du se dig selv i den sammenhæng, er du måske vores nye kollega i Service Solution, hvor du sammen med 25 kolleger, vil understøtte KMD og kundernes forretning på bedste vis.

 

Arbejdsopgaver og ansvarsområder

  • Solution arkitekturansvar for en eller flere kunder
  • Forståelse af kundernes forretning, så vi løbende kan bistå med værdiskabende tekniske IT-løsninger
  • Udarbejdelse af teknologiske roadmaps i samarbejde med kunder og leverandører
  • Ansvarlig for design, beskrivelse og implementering af nye løsninger med udgangspunkt i KMD’s standard services fra vores SIAM organisation.
  • Ansvarlig for udarbejdelse af kravspecifikation, estimering og vurdering af nye løsninger
  • Sikre løbende opdatering af arkitektur dokumentation på Løsningerne
  • Sparring/review med kundeteam og projektledere omkring daglige leverancer og nye løsninger vedrørende arkitekturmæssige valg og konsekvenser.
  • Bindeled mellem vores kunder og leverandører
  • Sikre principper, retningslinjer og standarder efterleves

 

Om dig

Vi leder i denne omgang efter mere end en Solution Arkitekt. Vi vil rigtig gerne høre fra dig både hvis du er en erfaren arkitekt med flere års erfaring eller hvis du er en stærk tekniker der er klar til næste skridt i din karriere.

Som person skal du være analytisk stærk og evne at bevare roen i pressede situationer. Du er nysgerrig, stiller undersøgende spørgsmål og har en pragmatisk tilgang til opgaverne. Herudover er det vigtigt, at du formår at formidle din tekniske viden både mundtligt og skriftligt til kollegaer og kunder, der ikke nødvendigvis har samme IT-kendskab. Endelig er du detaljeorienteret, metodisk og i stand til selv at organisere din tid.

 

Du er forretningsorienteret og har en relevant videregående IT-faglig baggrund/uddannelse. Du arbejder sikkert som systemkonsulent, IT-arkitekt eller Solutions Architect i en IT/driftsvirksomhed i dag. Du kan selvfølgelig være teamplayer og lide at have direkte kontakt med kunder og samarbejdspartnere.

 

Du skal have et bredt kendskab til Enterprise miljøer, operationelle discipliner og teknologier såsom Cloud, Windows, VMware, Unix/Linux, Storage/Backup og netværk. Vi forventer du har kendskab til ITIL og ser gerne at du er ITIL certificeret, ligesom det vil være en fordel hvis du er TOGAF certificeret.

 

KMD som en arbejdsplads

I KMD mener vi, at god kommunikation og samarbejde er nøglen til succes.

 

Vores pragmatiske ledere tror på flad struktur, og stoler på deres medarbejdere. Hver dag arbejder vi hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør forskel for danske borgere. Vi lærer hele tiden af ??vores kunder og hinanden.

 

Vi ved, at det vi gør gør en forskel i samfundet, og vi holder vores kunder i fokus, da vi stræber efter at levere meningsfuldt og effektivt arbejde.

 

Da KMD er en stor og forskelligartet organisation, kan vi udnytte et stort udvalg af vækstmuligheder og teknologier og som medarbejder i KMD får man et stort netværk af dygtige kollegaer.

 

Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation.

 

KMD A / S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. Kr. og 3500 ansatte i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMD’s datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango. 

 

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte Head of Department Thomas Møller Knudsen på +45 4193 0216. Vi opfordrer dig til at sende din ansøgning hurtigst muligt, da vi indkalder til samtaler løbende.

ORS/Small/6305c848_logo.pngKMD A/SBallerup2019-05-16T14:03:56.5702019-06-19T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Junior Infrastructure Engineer

SITEIMPROVE A/S

København K
Kubernetes! Need we say more? No, right. But let s do so anyway. We re looking for engineers to join our Infrastructure team. Being part of our team, you will join a small, but growing, and highly skilled team, where the bar is set high to maintain ...
Indrykket:8. maj 2019
Udløbsdato:5. juni 2019

Senior Infrastructure Engineer

SITEIMPROVE A/S

København K
Kubernetes! Need we say more? No, right. But let s do so anyway. We re looking for engineers to join our Infrastructure team. Being part of our team, you will join a small, but growing, and highly skilled team, where the bar is set high to maintain ...
Indrykket:8. maj 2019
Udløbsdato:5. juni 2019

Business Systems Architect

TRUSTPILOT A/S

København K
To support Trustpilot s rapid extension, we re looking for a talented Business Systems Architect to join our agile Business Systems team in Copenhagen. As our new Architect, you ll be working on various cross-organizational projects, improving and s...
Indrykket:8. maj 2019
Udløbsdato:5. juni 2019

Teamleder til IT Teknik og Arkitektur

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København Ø
Har du mod på at være med til at sikre drift og vedligehold af Banedanmarks administrative IT-systemer? I stillingen som teamleder får du et spændende job i et team på 9 engagerede medarbejdere. Du får mulighed for at bringe din faglighed i spil med...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:30. maj 2019

Solution Arkitekt Aalborg / Ballerup

KMD A/S

Ballerup
Vi digitaliserer Danmark. Det er vores passion. KMD er en af Skandinaviens største virksomheder inden for it og digitalisering. Vi har mere end 1400 danske og internationale kunder i den offentlige og private sektor. Vores formål er at levere teknol...
Indrykket:16. maj 2019
Udløbsdato:19. juni 2019