Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

IT PRODUCT OWNER MED GOD FORRETNINGSFORSTÅELSE TIL IMPLEMENTERING, VEDLIGEHOLDELSE, DRIFT OG SUPPORT AF IT PLATFORM

Brænder du for IT, og kender du til den gode kunderejse? Har du lyst til at stå i spidsen for valget og implementeringen af ny IT platform samt være ansvarlig for vedligeholdelse drift og support af systemet? Så har du mulighed for at få en nøgleplacering i denne nyoprettede stilling med IT og IT-procedurer som omdrejningspunkt.

Til vores kunde, en servicevirksomhed i Storkøbenhavn, søger vi en IT Product Owner med god forretningsforståelse, der kan gribe den teknologiske styrepind og indtage en nøglerolle. Du skal bl.a. være med til at sætte retningen for og definere den fremtidige IT løsning.

Du bliver en del af et kontor på 8 dedikerede funktionærer i en veletableret familieejet virksomhed. Ud over dine nære kolleger på kontoret, er der ca. 40 udekørende kolleger. Der er en flad struktur. Tonen er uformel og humørfyldt, og du skal kunne tåle lidt ”værkstedshumor”. Virksomheden er anerkendt i branchen for sit høje serviceniveau og tænker bæredygtighed og miljø ind i de daglige arbejdsprocesser.

Virksomheden står over for et generationsskifte, og det er tid til at tænke i nye baner. Derfor er næste digitale skridt, at IT i højere grad skal være med til at understøtte forretningen. Det er der, du kommer ind i billedet.

Om jobbet

Som IT Product Owner bliver du medvirkende til at skabe en “new way of doing business” i virksomheden. Du skaber indsigt i hvilken platform, der skal implementeres ved at indsamle og validere data samt foretage analyser og sammenligne produkter.

Dine analyseresultater forelægger du løbende for ledelsesgruppen, for at I i fællesskab kan beslutte, hvilket system der passer til virksomhedens måde at drive forretning på og hvilket system, der skal købes ind.

Målet er at finde og implementere en platform, der kan bygge bro mellem alle forretningsområderne i virksomheden samt sikre et mere kundeorienteret mindset med fokus på den gode kundeoplevelse i alle touchpoints med kunderne.

Når du har valgt den rette IT platform, kommer du til at spille en vigtig rolle i at drive implementeringen samt i kontinuerligt at udvikle den velfungerende platform. Som systemejer er det dit ansvar i samarbejde med ledergruppen at være ambassadør på at integrere et nyt mindset i koncernen – en ny måde at arbejde på ved at stå for uddannelsen og IT supporten af dine kolleger samtidig med, at du står for fejlfinding og opdateringer af systemet.

Faglig profil

  • Du har en relevant uddannelse som Datamatiker, Ba. i informationsteknologi, HA (it) eller tilsvarende, men det vigtigste er, at du brænder for IT
  • Du har projektlederkompetencer og kan selvstændigt drive og sikre fremdrift med bl.a. overholdelse af budget, tidsplan samt delmål og slutmål m.m.
  • Du har et kommercielt mindset og forstår, hvordan IT kan understørre forretningen og arbejdsgange
  • Du befinder dig lige godt med både udviklingsopgaver og driftsopgaver
  • Du har oparbejdet en stor forståelse for kunderejsen, samt hvordan kunder tænker og agerer
  • Du kan analysere på muligheder samt præsentere dem i et letforståeligt sprog, som skal danne basis for beslutninger
  • Du skal kunne yde support på det nuværende system og det nye, når det er implementeret
  • Du skal kunne kodesprog eller på anden måde forstå, hvordan de forskellige platforme virker og taler sammen
  • Du skal kunne implementere og vedligeholde procedurer samt stå for kvalitetssikring. Det er en fordel men ikke et krav, at du har kendskab til og kan implementere og vedligeholde GDPR procedurer og ISO-certificeringer
  • Afhængigt af interesse og uddannelsesmæssig baggrund vil der på sigt være mulighed for at arbejde med andre områder af forretningen som f.eks. salg, markedsføring, økonomi, kundehenvendelser m.m.

Personlig profil

  • Du er IT specialist og har en naturlig interesse og nysgerrighed for at videreudvikle dig inden for IT
  • Du er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine arbejdsopgaver
  • Du arbejder analytisk, datadrevet, strukturere og kan bevare helikopteroverblikket i pressede situationer
  • Du kan lære fra dig og gøre kompliceret IT let forståeligt for ikke IT-kyndige
  • Du kan skabe commitment og forståelse for den værdi, IT skaber for forretningen
  • Du trives i en omskiftelig hverdag og er vedholdende i dine arbejdsprocesser
  • Du er en teamplayer og forstår at være på samme niveau med dine kolleger på trods af, at du sidder med en dybere viden om virksomhedens værktøjer, end dine kolleger

Virksomheden tilbyder

  • Gode udviklingsmuligheder og stor grad af ansvar baseret på kompetencer
  • Godt arbejdsmiljø i en virksomhed i konstant vækst
  • Frokostordning og to årlige arrangementer
  • Attraktiv lønpakke med 10 % firmabetalt pension samt ulykkesforsikring og sundhedsforsikring

Ansættelse

Hurtigst muligt

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.