Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

It-projektleder til realisering af digitaliseringsstrategi i Udlændinge- og Integrationsministeriet

Udlændinge- og Integrationsministeriets departement søger projektleder til Koncern It.


Om stillingen
Udlændinge- og Integrationsministeriets Digitaliseringsstrategi 2021 skal føres ud i livet, og der igangsættes derfor en række it-projekter, der har til formål at styrke og modernisere it-understøttelsen i ministeriet. Koncern It søger derfor projektleder, som kan lede projekter af forskellig størrelse og kompleksitet.

Du kommer som projektleder til at indgå i et nyetableret projektlederteam med reference til projektchefen, og vil derudover skulle arbejde tæt sammen med både forretningen, øvrige medarbejdere i Koncern It og eksterne leverandører. Du vil, i samarbejde med projektchefen og de andre projektledere, få mulighed for at præge hverdagen og de arbejdsprocesser, der er under opbygning.

Stillingen som it-projektleder indebærer blandt andet:
• analyser af behov, processer og evt. barrierer
• udarbejdelse af projektoplæg
• planlægning, udførelse og implementering af projekter fra start til slut
• udarbejdelse af kravspecifikationer i samarbejde med eksempelvis forretningen
• leverandørstyring og – samarbejde
• opfølgning på projektøkonomi, styregruppebetjening og rapportering
• sikre et godt samarbejde med kollegaerne i Koncern It og forretningen

Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, brænder for dit arbejde og udstråler en passion for at levere en god arbejdsindsats.

Du bliver en del af et politisk miljø, hvor vi forventer, at du:
• har mindst 5 års erfaring som it-projektleder (gerne PRINCE2 certificeret)
• sætter en ære i at dine projekter leveres til aftalte tid, pris og kvalitet
• har flair for at arbejde strategisk og analytisk og har stærke kommunikative kompetencer både skriftligt og mundtligt
• har politisk tæft og god forståelse for arbejdsgange i en politisk styret organisation
• har erfaring med at få projekter forankret succesfuldt i forretningen og i driften
• er stærk på fremdrift og løsningsorienteret samarbejde
• kan dokumentere og selvstændigt planlægge dit arbejde
• er god til at opbygge og skabe relationer
• er robust og trives i en hektisk hverdag, hvor du ofte formår at have mange bolde i luften uden at miste humør og overblik

Det er en fordel, hvis du:
• har erfaring med lignende forretningsområder
• har et højt drive og engagement
• trives i en stilling, hvor der stilles krav til dig
• har erfaring med anskaffelse af it-løsninger i offentlige udbud
• er analytisk, struktureret og kan agere selvstændigt, hvis det er nødvendigt
• erfaring med PRINCE2, agile metoder og den fællesstatslige it-projektmodel

Din nye hverdag
Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

I kontoret er vi ca. 60 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Du bliver som projektleder en del af Program- og Projektenheden, der består af 8 dedikerede og fagligt engagerede projektledere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vidensdeling og sparring er forudsætningen for, at vi lykkes i enheden. Der er plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv i nye og rummelige lokaler.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Koncern It-chef Charlotte Wedel på telefonnummer 20 48 06 90 eller på e-mail wedel@uim.dk eller Projektchef Tine Kromann Kapper på telefon 61 98 35 50 eller på e-mail tkk@uim.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelsen ”FORTROLIGT” og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning mv. senest fredag den 20. april 2018, kl. 12.00.

Der afholdes samtaler onsdag den 25. april 2018.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her