IT-projektleder til tværgående digitaliseringsteam

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kan du lede både IT- og forandringsprojekter på tværs af fagområder og være en aktiv del af et team, der dyrker projektlederfagligheden?
Så er det dig, vi søger.

Silkeborg Kommune søger en IT-projektleder til kommunens tværgående digitaliseringsteam, som er en del af IT-Centret.  I Digitaliseringsteamet arbejder vi med meget forskelligartede projekter, bl.a. implementerings- og udviklingsprojekter, RPA, BI, udbud af kommunens IT-systemer, sikkerhedsprojekter og samtidig kigger vi frem mod AI/ML og IoT.

I dine projekter forventer vi, at du er i stand til at analysere, designe og organisere de opgaver, der venter på dig. Det vil være dig, der skal stå i spidsen for at gennemføre projekterne, så vi opnår de ønskede resultater. Vaner og kulturer er svære at ændre, og du vil ofte have behov for aktivt at benytte taktik, interessenthåndtering og lederinddragelse for at kunne fuldføre projekterne. Vi anvender Silkeborg Kommunes egen projektmodel, som giver dig stor metodefrihed og mulighed for at sætte dit personlige præg på dine opgaver. I vores team arbejder vi løbende med at udvikle vores kompetencer og det er derfor en fordel, hvis du er nysgerrig på værktøjer og metoder.

Dine opgaver
Til daglig vil du indgå i Digitaliseringsteamet, der består dels af projektledere og RPA- og BI-udviklere. Du vil få fire dygtige projektledere som dine nærmeste kollegaer.
Som projektleder vil du få til opgave at lede tværgående IT- og forandringsprojekter, som både vil udfordre dig på dine tekniske og organisatoriske færdigheder. I dine projekter samarbejder du med styregrupper bestående af direktører, chefer og ledere. Det vil være dig, der har ansvaret for organisering, opstart og gennemførsel af projekter og du vil derfor have ansvaret for, at projektet opfylder dets formål, opnår succeskriterierne og inddrager interessenterne samtidigt med at økonomi, kvalitet og deadline lever op til forventningerne. Du kommer til at arbejde med flere projekter på én gang og jobbet sætter derfor store krav til prioritering af din indsats, god planlægning og din ledelse af det enkelte projekt.

Vi forventer, at du:

  • har relevant projektledererfaring
  • har en udpræget og klar systematik og evner at organisere opgaver for dig selv og andre
  • formår at inddrage de rigtige kompetencer i dine projekter, på det rigtige tidspunkt
  • har gode kommunikative evner – skriftligt såvel som mundtligt
  • har gennemslagskraft, samt evnen til at gå forrest og selvstændigt lede og motivere projektmedarbejdere med forskellige fagligheder
  • har gode empatiske evner til samarbejde i en stor, politisk styret organisation og evner til at bevæge dig på tværs af forskellige medarbejdergrupper og ledelseslag
  • viser initiativ og har en positiv holdning til udfordringer
  • har en relevant videregående uddannelse
  • har humor og et positivt sind
Det vil være en fordel, men ikke et krav, at du
  • har en teknisk profil
  • har kendskab til udbudsregler
  • har kendskab til arbejdet med kravspecifikationer
  • har certificeringer i PRINCE2, IPMA eller ITIL
Hvad kan vi tilbyde dig?
  • en attraktiv og udfordrende stilling med gode udviklingsmuligheder
  • ansvaret for at lede større projekter på tværs af fagområder i en kompleks organisation
  • en fleksibel og dynamisk hverdag med mange bolde i luften
  • et uformelt arbejdsmiljø i et ambitiøst team
  • at arbejde i et team der stræber mod at styrke den kollektive projektmodenhed
  • at blive en del af kommunens projektledernetværk
  • samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer i IT-Centret og resten af kommunen
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af Digitalisering i Silkeborg Kommune Lars Koefoed på tlf. 24 82 24 60.
 
Ansøgningsfrist onsdag 26. januar 2022. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 2. februar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


IT-projektleder til tværgående digitaliseringsteam

Kan du lede både IT- og forandringsprojekter på tværs af fagområder og være en aktiv del af et team, der dyrker projektlederfagligheden?
Så er det dig, vi søger.

Silkeborg Kommune søger en IT-projektleder til kommunens tværgående digitaliseringsteam, som er en del af IT-Centret.  I Digitaliseringsteamet arbejder vi med meget forskelligartede projekter, bl.a. implementerings- og udviklingsprojekter, RPA, BI, udbud af kommunens IT-systemer, sikkerhedsprojekter og samtidig kigger vi frem mod AI/ML og IoT.

I dine projekter forventer vi, at du er i stand til at analysere, designe og organisere de opgaver, der venter på dig. Det vil være dig, der skal stå i spidsen for at gennemføre projekterne, så vi opnår de ønskede resultater. Vaner og kulturer er svære at ændre, og du vil ofte have behov for aktivt at benytte taktik, interessenthåndtering og lederinddragelse for at kunne fuldføre projekterne. Vi anvender Silkeborg Kommunes egen projektmodel, som giver dig stor metodefrihed og mulighed for at sætte dit personlige præg på dine opgaver. I vores team arbejder vi løbende med at udvikle vores kompetencer og det er derfor en fordel, hvis du er nysgerrig på værktøjer og metoder.

Dine opgaver
Til daglig vil du indgå i Digitaliseringsteamet, der består dels af projektledere og RPA- og BI-udviklere. Du vil få fire dygtige projektledere som dine nærmeste kollegaer.
Som projektleder vil du få til opgave at lede tværgående IT- og forandringsprojekter, som både vil udfordre dig på dine tekniske og organisatoriske færdigheder. I dine projekter samarbejder du med styregrupper bestående af direktører, chefer og ledere. Det vil være dig, der har ansvaret for organisering, opstart og gennemførsel af projekter og du vil derfor have ansvaret for, at projektet opfylder dets formål, opnår succeskriterierne og inddrager interessenterne samtidigt med at økonomi, kvalitet og deadline lever op til forventningerne. Du kommer til at arbejde med flere projekter på én gang og jobbet sætter derfor store krav til prioritering af din indsats, god planlægning og din ledelse af det enkelte projekt.

Vi forventer, at du:

  • har relevant projektledererfaring
  • har en udpræget og klar systematik og evner at organisere opgaver for dig selv og andre
  • formår at inddrage de rigtige kompetencer i dine projekter, på det rigtige tidspunkt
  • har gode kommunikative evner – skriftligt såvel som mundtligt
  • har gennemslagskraft, samt evnen til at gå forrest og selvstændigt lede og motivere projektmedarbejdere med forskellige fagligheder
  • har gode empatiske evner til samarbejde i en stor, politisk styret organisation og evner til at bevæge dig på tværs af forskellige medarbejdergrupper og ledelseslag
  • viser initiativ og har en positiv holdning til udfordringer
  • har en relevant videregående uddannelse
  • har humor og et positivt sind
Det vil være en fordel, men ikke et krav, at du
  • har en teknisk profil
  • har kendskab til udbudsregler
  • har kendskab til arbejdet med kravspecifikationer
  • har certificeringer i PRINCE2, IPMA eller ITIL
Hvad kan vi tilbyde dig?
  • en attraktiv og udfordrende stilling med gode udviklingsmuligheder
  • ansvaret for at lede større projekter på tværs af fagområder i en kompleks organisation
  • en fleksibel og dynamisk hverdag med mange bolde i luften
  • et uformelt arbejdsmiljø i et ambitiøst team
  • at arbejde i et team der stræber mod at styrke den kollektive projektmodenhed
  • at blive en del af kommunens projektledernetværk
  • samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer i IT-Centret og resten af kommunen
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af Digitalisering i Silkeborg Kommune Lars Koefoed på tlf. 24 82 24 60.
 
Ansøgningsfrist onsdag 26. januar 2022. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 2. februar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.