IT-systemarkitekt til Digitalisering, IT & Indkøb

Vi insisterer på videreudvikling af digitaliseringen i Jammerbugt Kommune – vil du være med til at fortsætte udviklingen af vores vigtige arbejde med digitalisering? Så har vi en spændende stilling som IT-systemarkitekt, der giver dig muligheden.

Jammerbugt Kommune har gennem de seneste par år intensivt arbejdet med en udvikling af digitaliseringsindsatsen i alle forvaltninger. Derfor søger vi nu en IT-systemarkitekt, der skal understøtte organisationen, så vi sikrer størst mulig anvendelse af den fælleskommunale infrastruktur. En indsats der bygger på at kunne fungere og virke på tværs.

Dine kompetencer
Vi er på udkig efter en dygtig systemarkitekt, der brænder for at skabe transparens på tværs af vores applikationslag. Det er vigtigt, at man kan skabe et fagligt overblik og formidle det komplekse It og teknologi til samarbejdspartnere uden tekniske forudsætninger.
Digitalisering, It og Indkøb er i stadig udvikling, du skal derfor kunne agere på tværs af afdelingens områder, hvor der ikke er snævre faggrænser. Afdelingen arbejder proces- og relationsorienteret på tværs af tre teams og du vil derfor skulle være indstillet på et forpligtigende samspil med og i de andre fagområder, der er i afdelingen.
Du vil få en vigtig rolle med at realisere den fælleskommunale rammearkitektur i Jammerbugt Kommune via det igangværende monopolbrud, gennem indkøb af nye IT-systemer og i de eksisterende fagsystemer i forvaltningerne.

Din rolle vil medføre, at du kommer til at stå i spidsen for at gennemføre analyser vedrørende det eksisterende applikationslag samt deltagelse i kommunens digitaliseringsprojekter.
Din deltagelse i projekterne vil være forskellig alt efter projektets størrelse og art. I nogle projekter vil du være decideret projektleder, der bistår fagchefer og ledere, mens du i andre løfter projektlederopgaverne i samarbejde med andre digitaliseringsmedarbejdere i andre afdelinger.

Du vil i det første år blandt andet skulle beskæftige dig med projekter som NSIS, Ny generation Digital Post samt nyt IDM-system. Ligeledes er kommunen indstillet til at stå i spidsen for et AI-signaturprojekt, som også vil være en del af de kendte opgaver.

Derudover er det nødvendigt, at du kan arbejde struktureret, analytisk og overholde tidsfrister, så kommunens samlede digitaliseringsindsats bliver gevinstgivende. Som ny kollega får du til opgave både at skabe og udbygge de dialogbaserede samarbejdsrelationer samt de arbejdsmæssige processer, der gør det muligt!

Opgaverne vil være varierede og samarbejdsfladerne store. Du får et tæt samspil med din koordinator og leder, da arbejdet er en vigtig del af kommunens samlede digitaliseringsarbejde.

For at løse disse opgaver, forventer vi, at du:

  • Kender til en nutidig kommunal It-platform.
  • Holder dig orienteret om drift og udvikling af den fælleskommunale infrastruktur.
  • Har et bredt og konkret kendskab til platforme, teknologier, applikationer og IT-infrastruktur samt evner at omsætte viden til rådgivning.
  • Forstår kommunens datainfrastruktur, herunder de fælleskommunale løsninger.
  • Kan arbejde selvstændigt og proaktivt i opgaveløsningen.
  • Er imødekommende og serviceorienteret – på alle niveauer i samarbejdet med brugerne.
  • Har stærke formidlingsevner – både mundtligt og skriftligt.
  • Har en relevant uddannelse – gerne akademisk.
  • Skaber overblik og evner at se sammenhænge.

Vi tilbyder
Et udfordrende job i en afdeling med 15 engagerede kolleger opdelt i tre teams. Herudover får du med garanti:
  • Spændende opgaver, hvor du skal bringe dine kompetencer i spil.
  • Gode personlige og faglige udviklingsmuligheder.
  • En stor samarbejdsflade i kommunen som helhed.
  • Mulighed for at præge dit job og udviklingen af dit fagområde.

Generelt lægger vi vægt på kompetenceudvikling og deltager derfor i de kursus- og uddannelsesaktiviteter, der er brug for, for at løse opgaverne inden for et område i udvikling.

Yderligere oplysninger
Dit faste arbejdssted er rådhuset i Aabybro. Da du skal rundt på kommunens arbejdspladser, er det nødvendigt, at du har kørekort.

Vil du vide mere om stillingen, som IT-systemarkitekt kan du kontakte Chefen for Digitalisering, IT & Indkøb - Morten Hedegaard på telefon 41 91 20 11.

Ansættelserne sker efter gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Der er tale om en fast stilling på fuld tid og med tiltrædelse senest den 1. januar 2021.

Vi forventer at gennemføre samtaler den 19. – 20. november 2020. Ansøgere, der inviteres til samtale, vil blive bedt om at løse en opgave, som vi kan have en dialog ud fra.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 15. november 2020.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.