Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Controller

FGU Øresund søger en controller med bred administrativ profil.

Vil du være med til at skrive historie, når FGU – Forberedende Grunduddannelse tager imod de første elever.

FGU Øresund er en nystartet organisation, der blev etableret pr. den 1/8-2019. FGU har til formål at understøtte de unges udvikling såvel fagligt, personligt og socialt. Formålet er at de unge sættes forberedes til at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i gang på arbejdsmarkedet.

Der skal etableres en sammenhængende og effektiv administration med budget, løn og økonomi, controller-funktion, HR og personaleadministration. FGU Øresund har en skole og har derfor samlet alle sine aktiviteter tæt på. Derfor søger vi en Controller med administrativ profil med tiltrædelse snarest muligt. Dog senest 1. oktober.

Jobbet som
Controller refererer til FGU-rektoren, deltager lejlighedsvis i bestyrelsesmøder og ledelsesmøder.

Dine opgaver bliver:

  • Ansvar for budget, driftsøkonomi, regnskabsaflæggelse og indtægtsgivende aktiviteter m.m.
  • Udarbejde strategier for bygninger, IT og indkøb samt planer og overblik herfor
  • Udarbejde regnskabsinstruks og implementere denne
  • Mødestrukturer/årshjul for budget, administrative opgaver, rapportering HR, udvalg m.m
  • Personalepolitik og HR-retningslinjer i overensstemmelser med gældende overenskomster
  • Studieadministration og plan for optagelse og opstart i relation til administrative opgaver
  • Kortlægge de administrative opgaver og udarbejde en handle- og implementeringsplan herfor
Din profil
Den rette person har en relevant økonomisk uddannelse og stor erfaring med økonomi og administration fra selvejende institutioner under staten.
  • Stærke kommunikationsevner – du formår at omsætte budget og tal til beslutningsgrundlag
  • Du har solid erfaring med økonomistyring, budgetter og projekter med støttemidler
  • Indgående erfaring med statens budget- og bevillingsregler
  • Indgående erfaring med løn- og personaleregler
  • Kendskab til og/eller interesse for bygningsdrift
  • Viden om personalejura og/eller HR Management
  • Erfaring med og/eller viden om administration af uddannelser
  • Evne til at håndtere mange forskelligartede opgaver og projekter
Du tilbydes
En spændende og udviklende mulighed i en institution i udvikling, lønpakke efter gældende overenskomst og et job, som du i høj grad selv kan være med til at præge.

Ansøgning/spørgsmål
For yderligere oplysninger kontakt rektor Lisbeth Harsvik på telefon 2558 2714.

Ansøgningsfrist: mandag d. 26.08.19 og der er samtaler torsdag d. 29.08.19
 

FGU Øresund er en selvejende institution og en af de 27 FGU-institutioner i Danmark, som blev oprettet i forbindelse med ”Aftale om bedre veje til uddannelse og job” se mere på https://uvm.dk/publikationer/folkeskolen/2017-aftale-om-bedre-veje-til-uddannelse-og-job.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330071919Phoenix-bad358fb12019-08-13T10:00:21.973ControllerFGU Øresund søger en controller med bred administrativ profil.

Vil du være med til at skrive historie, når FGU – Forberedende Grunduddannelse tager imod de første elever.

FGU Øresund er en nystartet organisation, der blev etableret pr. den 1/8-2019. FGU har til formål at understøtte de unges udvikling såvel fagligt, personligt og socialt. Formålet er at de unge sættes forberedes til at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i gang på arbejdsmarkedet.

Der skal etableres en sammenhængende og effektiv administration med budget, løn og økonomi, controller-funktion, HR og personaleadministration. FGU Øresund har en skole og har derfor samlet alle sine aktiviteter tæt på. Derfor søger vi en Controller med administrativ profil med tiltrædelse snarest muligt. Dog senest 1. oktober.

Jobbet som
Controller refererer til FGU-rektoren, deltager lejlighedsvis i bestyrelsesmøder og ledelsesmøder.

Dine opgaver bliver:
  • Ansvar for budget, driftsøkonomi, regnskabsaflæggelse og indtægtsgivende aktiviteter m.m.
  • Udarbejde strategier for bygninger, IT og indkøb samt planer og overblik herfor
  • Udarbejde regnskabsinstruks og implementere denne
  • Mødestrukturer/årshjul for budget, administrative opgaver, rapportering HR, udvalg m.m
  • Personalepolitik og HR-retningslinjer i overensstemmelser med gældende overenskomster
  • Studieadministration og plan for optagelse og opstart i relation til administrative opgaver
  • Kortlægge de administrative opgaver og udarbejde en handle- og implementeringsplan herfor
Din profil
Den rette person har en relevant økonomisk uddannelse og stor erfaring med økonomi og administration fra selvejende institutioner under staten.
  • Stærke kommunikationsevner – du formår at omsætte budget og tal til beslutningsgrundlag
  • Du har solid erfaring med økonomistyring, budgetter og projekter med støttemidler
  • Indgående erfaring med statens budget- og bevillingsregler
  • Indgående erfaring med løn- og personaleregler
  • Kendskab til og/eller interesse for bygningsdrift
  • Viden om personalejura og/eller HR Management
  • Erfaring med og/eller viden om administration af uddannelser
  • Evne til at håndtere mange forskelligartede opgaver og projekter
Du tilbydes
En spændende og udviklende mulighed i en institution i udvikling, lønpakke efter gældende overenskomst og et job, som du i høj grad selv kan være med til at præge.

Ansøgning/spørgsmål
For yderligere oplysninger kontakt rektor Lisbeth Harsvik på telefon 2558 2714.

Ansøgningsfrist: mandag d. 26.08.19 og der er samtaler torsdag d. 29.08.19
 

FGU Øresund er en selvejende institution og en af de 27 FGU-institutioner i Danmark, som blev oprettet i forbindelse med ”Aftale om bedre veje til uddannelse og job” se mere på https://uvm.dk/publikationer/folkeskolen/2017-aftale-om-bedre-veje-til-uddannelse-og-job.
 
2019-08-27T00:52:15.037 FGU Øresund søger en controller med bred administrativ profil.Vil du være med til at skrive historie, når FGU Forberedende Grunduddannelse tager imod de første elever.FGU Øresund er en nystartet organisation, der blev etableret pr. den 1 8-2019. FGU har til formål at understøtte de unges udvikling såvel fagligt, personligt og socialt. Formålet er at de unge sættes forberedes til at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i gang på arbejdsmarkedet.Der skal etableres en sammenhængende og effektiv administration med budget, løn og økonomi, controller-funktion, HR og personaleadministration. FGU Øresund har en skole og har derfor samlet alle sine aktiviteter tæt på. Derfor søger vi en Controller med administrativ profil med tiltrædelse snarest muligt. Dog senest 1. oktober.Jobbet somController refererer til FGU-rektoren, deltager lejlighedsvis i bestyrelsesmøder og ledelsesmøder.Dine opgaver bliver:Ansvar for budget, driftsøkonomi, regnskabsaflæggelse og indtægtsgivende aktiviteter m.m.Udarbejde strategier for bygninger, IT og indkøb samt planer og overblik herforUdarbejde regnskabsinstruks og implementere denneMødestrukturer årshjul for budget, administrative opgaver, rapportering HR, udvalg m.mPersonalepolitik og HR-retningslinjer i overensstemmelser med gældende overenskomsterStudieadministration og plan for optagelse og opstart i relation til administrative opgaverKortlægge de administrative opgaver og udarbejde en handle- og implementeringsplan herfor Din profilDen rette person har en relevant økonomisk uddannelse og stor erfaring med økonomi og administration fra selvejende institutioner under staten.Stærke kommunikationsevner du formår at omsætte budget og tal til beslutningsgrundlagDu har solid erfaring med økonomistyring, budgetter og projekter med støttemidlerIndgående erfaring med statens budget- og bevillingsreglerIndgående erfaring med løn- og personalereglerKendskab til og eller interesse for bygningsdriftViden om personalejura og eller HR ManagementErfaring med og eller viden om administration af uddannelserEvne til at håndtere mange forskelligartede opgaver og projekter Du tilbydesEn spændende og udviklende mulighed i en institution i udvikling, lønpakke efter gældende overenskomst og et job, som du i høj grad selv kan være med til at præge.Ansøgning spørgsmålFor yderligere oplysninger kontakt rektor Lisbeth Harsvik på telefon 2558 2714.Ansøgningsfrist: mandag d. 26.08.19 og der er samtaler torsdag d. 29.08.19 FGU Øresund er en selvejende institution og en af de 27 FGU-institutioner i Danmark, som blev oprettet i forbindelse med Aftale om bedre veje til uddannelse og job se mere på https: uvm.dk publikationer folkeskolen 2017-aftale-om-bedre-veje-til-uddannelse-og-job.10Phoenixbad358fb101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-26T00:00:0000110EuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandHelsingør3574038FGU Øresund11Fabriksvej 203000HelsingørDKDanmarkORS/bad358fb_logo.jpegORS/Small/bad358fb_logo.jpeg0
lha@fguoresund.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent805789PhoenixPremium01113-08-2019111https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bad358fbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bad358fbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bad358fb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bad358fb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/1.jpgController12008001Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi5Kontor og administration362297161lha@fguoresund.dklha@fguoresund.dkDanmarkDanmark330176754Forsyningstilsynet søger økonomer med interesse for økonomisk regulering af monopoler på el- og gasområdetProfile Vil du være med til at udvikle og implementere metoder og modeller til regulering af monopoler, og har du lyst til at bidrage til en værdiskabende og bæredygtig indsats? Så har du muligheden for at blive en del af en dynamisk organisation med alsidige opgaver og gode kollegaer. Spændende rolle i reguleringen af energivirksomhederØnsker du at arbejde med økonomisk regulering af monopoler en regulering der giver forsyningerne incitamenter til samme omkostningseffektivitet, som andre virksomheder har under effektiv konkurrence, og til at finde bæredygtige løsninger der tager samfundsmæssige hensyn? Som økonom i Forsyningstilsynet er du med til at omsætte love og regler til rammer, der tilskynder energiforsyningerne til at levere høj forsyningssikkerhed, grøn omstilling og innovation, samtidig med, at energiforsyningerne er effektive og sætter lave priser. Vi kan tilbyde en stilling med opgaver, der kræver et højt fagligt niveau, og som giver dyb indsigt i økonomiske forhold og øvrige mekanismer i reguleringen af naturlige monopoler. Med denne stilling får du samtidig mulighed for at omsætte den høje faglighed til konkrete resultater, og du vil have direkte kontakt med el- og naturgasdistributionsvirksomhederne. Stillingen vil også give mulighed for at blive en del af Forsyningstilsynets team, som skal bidrage med at udvikle den økonomiske regulering af naturgasdistributionsvirksomhederne. Du kommer til at arbejde med en bred vifte af opgaver, herunder udvikling af ny regulering for gasdistributionsvirksomheder samt fastsættelse af indtægtsrammer, vurdering og godkendelse af investeringer samt analyser og monitorering af udviklingen i sektoren. I Center for økonomisk regulering af el- og gasnet får du 20 kollegaer, der hovedsageligt er økonomer og jurister. Du vil som ny kollega blive oplært i reguleringen af el- og gasdistributionsvirksomheder, så du kan indgå på lige fod med centerets øvrige specialister. Det er en fordel, hvis du har mod på at lære et nyt område at kende og samtidig har lyst til at sætte dit præg på et område, som er under hastig udvikling. Fagligt stærk økonomDu er uddannet cand.polit., cand.oecon., cand scient. oecon. eller har en lignende samfundsfaglig uddannelse med stærke analysekompetencer. Du kan bruge og formidle din faglige viden til at løse konkrete problemstillinger.Det er naturligt for dig at arbejde selvstændigt og søge løsninger.Du er analytisk tænkende, og du arbejder med en høj grundighed, sikkerhed og selvstændighed.Du har interesse for energisektoren og du trives med at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi og jura.Du trives ved at indgå i tæt samarbejde med kollegaer.Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udviklingI Forsyningstilsynet skaber vi rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Miljøet er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Interesseret?Har vi fanget din interesse, så tøv endelig ikke med at søge stillingen via knappen Send ansøgning . Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse. Ansøgningsfrist: 2. marts 2020. Der indkaldes løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt. Der kan indgå personlighedstest og en case i rekrutteringsprocessen. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold. Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Thorbjørn Nejsum på telefon 41 71 54 30 eller specialkonsulent Michael Søgaard Schrøder på telefon 41 71 54 25.
Vil du være med til at udvikle og implementere metoder og modeller til regulering af monopoler, og har du lyst til at bidrage til en værdiskabende og bæredygtig indsats? Så har du muligheden for at blive en del af en dynamisk organisation med alsidige opgaver og gode kollegaer.

Spændende rolle i reguleringen af energivirksomheder
Ønsker du at arbejde med økonomisk regulering af monopoler – en regulering der giver forsyningerne incitamenter til samme omkostningseffektivitet, som andre virksomheder har under effektiv konkurrence, og til at finde bæredygtige løsninger der tager samfundsmæssige hensyn? Som økonom i Forsyningstilsynet er du med til at omsætte love og regler til rammer, der tilskynder energiforsyningerne til at levere høj forsyningssikkerhed, grøn omstilling og innovation, samtidig med, at energiforsyningerne er effektive og sætter lave priser.

Vi kan tilbyde en stilling med opgaver, der kræver et højt fagligt niveau, og som giver dyb indsigt i økonomiske forhold og øvrige mekanismer i reguleringen af naturlige monopoler. Med denne stilling får du samtidig mulighed for at omsætte den høje faglighed til konkrete resultater, og du vil have direkte kontakt med el- og naturgasdistributionsvirksomhederne. Stillingen vil også give mulighed for at blive en del af Forsyningstilsynets team, som skal bidrage med at udvikle den økonomiske regulering af naturgasdistributionsvirksomhederne.

Du kommer til at arbejde med en bred vifte af opgaver, herunder udvikling af ny regulering for gasdistributionsvirksomheder samt fastsættelse af indtægtsrammer, vurdering og godkendelse af investeringer samt analyser og monitorering af udviklingen i sektoren.

I Center for økonomisk regulering af el- og gasnet får du 20 kollegaer, der hovedsageligt er økonomer og jurister. Du vil som ny kollega blive oplært i reguleringen af el- og gasdistributionsvirksomheder, så du kan indgå på lige fod med centerets øvrige specialister. Det er en fordel, hvis du har mod på at lære et nyt område at kende og samtidig har lyst til at sætte dit præg på et område, som er under hastig udvikling.

Fagligt stærk økonom
  • Du er uddannet cand.polit., cand.oecon., cand scient. oecon. eller har en lignende samfundsfaglig uddannelse med stærke analysekompetencer.
  • Du kan bruge og formidle din faglige viden til at løse konkrete problemstillinger.
  • Det er naturligt for dig at arbejde selvstændigt og søge løsninger.
  • Du er analytisk tænkende, og du arbejder med en høj grundighed, sikkerhed og selvstændighed.
  • Du har interesse for energisektoren og du trives med at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi og jura.
  • Du trives ved at indgå i tæt samarbejde med kollegaer.
Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling
I Forsyningstilsynet skaber vi rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning.

Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Miljøet er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Interesseret?
Har vi fanget din interesse, så tøv endelig ikke med at søge stillingen via knappen "Send ansøgning". Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse.

Ansøgningsfrist: 2. marts 2020. Der indkaldes løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.

Der kan indgå personlighedstest og en case i rekrutteringsprocessen.

Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold.

Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Thorbjørn Nejsum på telefon 41 71 54 30 eller specialkonsulent Michael Søgaard Schrøder på telefon 41 71 54 25.
ORS/Small/9b61a57b_logo.pngSekretariatet for ForsyningstilsynetFrederiksværk2020-02-19T00:00:002020-03-02T00:00:00
330176751Forsyningstilsynet søger faglig stærk økonom til tilsyn med detailmarkedet på el- og gasområdetProfile Er du ambitiøs og nysgerrig på forsyningssektoren? Vil du gerne anvende din analytiske værktøjskasse på overvågningen af detailmarkedet på el- og gasområdet? Så søger vi lige nu en analytiker til Center for Detail, Energibesparelser og Markedsmæssighed (DEMA). Spændende rolle i tilsynet med detailmarkedet på el og gas Som økonom i DEMA træder du ind i et fagligt stærkt miljø og arbejder for velfungerende detailmarkeder inden for el og naturgas. Dine opgaver i DEMA indebærer bl.a.:Overvågning af naturgaspriserne på forsyningspligt- og tilbagefaldsprodukter på gasområdet.Overvågning af elpriserne på detailmarkedet for husholdninger og mindre virksomheder, herunder udarbejdelse af elprisstatistikker, der bruges af Danmarks Statistik og Eurostat.Udarbejdelse af Forsyningstilsynets årlige prisundersøgelse af elprodukter til private og mindre virksomheder.Fastsættelse af tillæg til pris på konkursprodukter, som bl.a. bruges til sikring af uafbrudte leverancer til elforbrugerne i tilfælde af en elhandlers konkurs.Udarbejdelse af rapporter og mindre analyser vedrørende konkurrence og markedets funktionsmåde.Samarbejde med EU-agenturet for samarbejdet mellem energiregulatorer (ACER) ved udarbejdelse af rapporter om de europæiske detailmarkeder.Hjælp til og sparring med dine juridiske kollegaer om detailmarkederne.Du får en bred kontaktflade, både internt og med forskellige aktører på energiområdet, herunder andre offentlige myndigheder, brancheorganisationer og selskaber. Motiveret, struktureret og nysgerrig økonomDu er uddannet cand.polit., cand.merc. eller har en anden uddannelse, hvor data og analyse er centralt. Har du erfaring fra en lignende stilling eller forståelse for markederne, er det en fordel, men det er ingen betingelse. Det vigtigste er dine faglige kvalifikationer, nysgerrighed og mod på en stejl læringskurve. Du har gode analytiske evner, er struktureret og har fokus på detaljer. Du har erfaring med at arbejde med større mængder data i Excel eller andre databehandlingsprogrammer. Du er motiveret af at løse vigtige samfundsopgaver og er en dygtig formidler, både skriftligt og mundtligt. Som person er du resultatorienteret og tager ansvar. Det betyder, at du kan strukturere din hverdag og er i stand til at vurdere, hvordan du kommer i mål med dine opgaver inden for de rammer, der gælder på området. Du kan lide at arbejde selvstændigt, men kan ligeledes indgå i tæt samarbejde med kollegaer. Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udviklingI DEMA fører vi tilsyn med detailmarkedet på el- og gasområdet. På detailmarkedet for el er Forsyningstilsynet med til at understøtte selve markedsdesignet, hvor forbrugeren er i centrum. Vi har fokus på konkurrence, produktudbud, gennemsigtighed og forbrugerbeskyttelse. Arbejdet foregår i dialog med andre myndigheder, herunder Danmarks Statistik, Forbrugerombudsmanden, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Forbrugerrådet og Energistyrelsen, ligesom vi deltager i internationalt samarbejde på området. Vi har desuden ansvaret for tilsynet med net- og distributionsselskabernes omkostninger til energispareaktiviteter og om virksomhederne indgår aftaler på markedsvilkår blandt andet med udgangspunkt i OECD´s og SKAT´s transfer pricing regler for koncerninterne transaktioner. Du bliver en del af et kontor på cirka 18 akademiske medarbejdere, som alle arbejder i et samspil mellem jura og økonomi omkring vores tilsynsopgaver. I Forsyningstilsynet er vi 100 engagerede medarbejdere, der skaber rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. Vi bor i nye, flotte omgivelser i Frederiksværk. Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Miljøet er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Interesseret?Har vi fanget din interesse, så tøv endelig ikke med at søge stillingen via knappen Send ansøgning . Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse. Ansøgningsfrist: 1. marts 2020. Der kan indgå personlighedstest eller en case i rekrutteringsforløbet. Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Barbara Hoffmann Christiansen på bhch@forsyningstilsynet.dk eller på telefon 4171 5368 eller chefkonsulent Julie Dahl Larsen på jdla@forsyningstilsynet.dk eller på telefon 4171 4320. Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold.
Er du ambitiøs og nysgerrig på forsyningssektoren? Vil du gerne anvende din analytiske værktøjskasse på overvågningen af detailmarkedet på el- og gasområdet? Så søger vi lige nu en analytiker til Center for Detail, Energibesparelser og Markedsmæssighed (DEMA).

Spændende rolle i tilsynet med detailmarkedet på el og gas

Som økonom i DEMA træder du ind i et fagligt stærkt miljø og arbejder for velfungerende detailmarkeder inden for el og naturgas.

Dine opgaver i DEMA indebærer bl.a.:
  • Overvågning af naturgaspriserne på forsyningspligt- og tilbagefaldsprodukter på gasområdet.
  • Overvågning af elpriserne på detailmarkedet for husholdninger og mindre virksomheder, herunder udarbejdelse af elprisstatistikker, der bruges af Danmarks Statistik og Eurostat.
  • Udarbejdelse af Forsyningstilsynets årlige prisundersøgelse af elprodukter til private og mindre virksomheder.
  • Fastsættelse af tillæg til pris på konkursprodukter, som bl.a. bruges til sikring af uafbrudte leverancer til elforbrugerne i tilfælde af en elhandlers konkurs.
  • Udarbejdelse af rapporter og mindre analyser vedrørende konkurrence og markedets funktionsmåde.
  • Samarbejde med EU-agenturet for samarbejdet mellem energiregulatorer (ACER) ved udarbejdelse af rapporter om de europæiske detailmarkeder.
  • Hjælp til og sparring med dine juridiske kollegaer om detailmarkederne.
  • Du får en bred kontaktflade, både internt og med forskellige aktører på energiområdet, herunder andre offentlige myndigheder, brancheorganisationer og selskaber.
Motiveret, struktureret og nysgerrig økonom
Du er uddannet cand.polit., cand.merc. eller har en anden uddannelse, hvor data og analyse er centralt. Har du erfaring fra en lignende stilling eller forståelse for markederne, er det en fordel, men det er ingen betingelse. Det vigtigste er dine faglige kvalifikationer, nysgerrighed og mod på en stejl læringskurve. Du har gode analytiske evner, er struktureret og har fokus på detaljer. Du har erfaring med at arbejde med større mængder data i Excel eller andre databehandlingsprogrammer. Du er motiveret af at løse vigtige samfundsopgaver og er en dygtig formidler, både skriftligt og mundtligt. Som person er du resultatorienteret og tager ansvar. Det betyder, at du kan strukturere din hverdag og er i stand til at vurdere, hvordan du kommer i mål med dine opgaver inden for de rammer, der gælder på området. Du kan lide at arbejde selvstændigt, men kan ligeledes indgå i tæt samarbejde med kollegaer.

Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling
I DEMA fører vi tilsyn med detailmarkedet på el- og gasområdet. På detailmarkedet for el er Forsyningstilsynet med til at understøtte selve markedsdesignet, hvor forbrugeren er i centrum. Vi har fokus på konkurrence, produktudbud, gennemsigtighed og forbrugerbeskyttelse. Arbejdet foregår i dialog med andre myndigheder, herunder Danmarks Statistik, Forbrugerombudsmanden, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Forbrugerrådet og Energistyrelsen, ligesom vi deltager i internationalt samarbejde på området.

Vi har desuden ansvaret for tilsynet med net- og distributionsselskabernes omkostninger til energispareaktiviteter og om virksomhederne indgår aftaler på markedsvilkår – blandt andet med udgangspunkt i OECD´s og SKAT´s transfer pricing regler for koncerninterne transaktioner.

Du bliver en del af et kontor på cirka 18 akademiske medarbejdere, som alle arbejder i et samspil mellem jura og økonomi omkring vores tilsynsopgaver.

I Forsyningstilsynet er vi 100 engagerede medarbejdere, der skaber rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. Vi bor i nye, flotte omgivelser i Frederiksværk.

Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Miljøet er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Interesseret?
Har vi fanget din interesse, så tøv endelig ikke med at søge stillingen via knappen "Send ansøgning". Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse.

Ansøgningsfrist: 1. marts 2020. Der kan indgå personlighedstest eller en case i rekrutteringsforløbet.

Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Barbara Hoffmann Christiansen på bhch@forsyningstilsynet.dk eller på telefon 4171 5368 eller chefkonsulent Julie Dahl Larsen på jdla@forsyningstilsynet.dk eller på telefon 4171 4320.

Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold.
ORS/Small/955812ab_logo.pngSekretariatet for ForsyningstilsynetFrederiksværk2020-02-19T00:00:002020-03-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Forsyningstilsynet søger økonomer med interesse for økonomisk regulering af monopoler på el- og gasområdet

Sekretariatet for Forsyningstilsynet

Frederiksværk
Vil du være med til at udvikle og implementere metoder og modeller til regulering af monopoler, og har du lyst til at bidrage til en værdiskabende og bæredygtig indsats? Så har du muligheden for at blive en del af en dynamisk organisation med alsidi...
Indrykket:19. februar 2020

Forsyningstilsynet søger faglig stærk økonom til tilsyn med detailmarkedet på el- og gasområdet

Sekretariatet for Forsyningstilsynet

Frederiksværk
Er du ambitiøs og nysgerrig på forsyningssektoren? Vil du gerne anvende din analytiske værktøjskasse på overvågningen af detailmarkedet på el- og gasområdet? Så søger vi lige nu en analytiker til Center for Detail, Energibesparelser og Markedsmæssig...
Indrykket:19. februar 2020