Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Administrativ medarbejder til Anklagemyndighedens Sekretariat ved Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi

Næstved, Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi

Vil du være med til at sikre, at skyldige bliver draget til ansvar, og at uskyldige ikke bliver retsforfulgt? Er du samfundsinteresseret, serviceminded og god til at skabe resultater? Så har vi en ledig stilling som administrativ medarbejder i anklagemyndighedens sekretariat.

Om jobbet
Anklagemyndighedens kerneopgave er på samfundets vegne at behandle og føre straffesager ved domstolene. Som vores nye kollega bliver du en ud af 12 engagerede administrative medarbejdere, der dagligt understøtter såvel polititjenestemændene som kredsens jurister.

Dine primære arbejdsopgaver vil være at foretage administrativ sagsbehandling i straffesager, ofte i tæt samarbejde med en anklager. Af arbejdsopgaver kan blandt andet nævnes:

• Journalisering af ind- og udgående post
• Oprettelse og journalisering af erstatningssager, høringssager, klagesager, aktindsigtssager
• Håndtering og journalisering af retsbøger fra retterne
• Rekvirering af diverse attester, undersøgelser, erklæringer og udtalelser
• Indlæsning og behandling af daglige retslister (sager berammet i retterne)
• Bestilling af arrestantkørsler
• Pakning og fremsendelse af sager til retterne, herunder også digitale sager
• Registrering og håndtering af arrestantsager
• Registrering af afsoningssager – både indenlandske og udenlandske
• Tilholdssager
• Behandling af domme fra retterne
• Registrering og indberetning af domme
• Indberetning til diverse myndigheder
• Håndtering af foranstaltningsdomme

Om dig
Vi lægger vægt på, at du har en relevant kontoruddannelse. Erfaring med administrativ juridisk sagsbehandling vil være en fordel, men er ikke et krav.

Vi lægger også vægt på, at du har gode IT-kompetencer og er serviceminded, kvalitetsbevidst, præcis og omhyggelig. Du skal være holdspiller men også kunne arbejde selvstændigt. Du er fleksibel i forhold til nye og skiftende arbejdsopgaver, og er i stand til at arbejde med flere opgaver uden at miste overblikket.
Du skal være villig til at lære nyt og tilegne dig nødvendig viden gennem kurser/kompetenceudvikling.

Arbejdspresset er til tider stort. Det er derfor vigtigt, at du kan holde hovedet koldt i pressede situationer og kan lide at have travlt.

Du skal kunne håndtere en god og ordentlig kommunikation med såvel ofre som vidner og de tiltalte i en straffesag. Det stiller også krav til, at du evner at kommunikere, prioritere, omprioritere og har menneskelig indsigt.

Herudover forventer vi, at du er stabil, udadvendt, serviceminded, teamorienteret og har gode samarbejdsevner.

Om os
Anklagemyndigheden i Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi har til huse på politistationen i Næstved. Vi beskæftiger i alt ca. 60 medarbejdere, heraf er ca. 40 jurister fordelt på 3 advokaturer. Gruppen af juridiske medarbejdere er bredt sammensat med et større antal unge medarbejdere. Sekretariatet, der består af 12 erfarne medarbejdere samt en sektionsleder, betjener alle advokaturer.

Vi kan tilbyde en spændende hverdag i en organisation med en stærk kultur præget at faglig stolthed og med fokus på trivsel i dagligdagen. Vi er en organisation præget af stadige forandringer og tilpasninger i forhold til samfundets krav til politiet.

Opgaverne i organisationen er mangfoldige og giver mulighed for faglig og personlig udvikling.

Du kan læse mere om Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi på www.politi.dk

Ansættelsesforhold

Du bliver ansat på overenskomstsvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-O-fællesoverenskomsten.

Dit arbejdssted bliver Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi med adresse på Parkvej 50, 4700 Næstved

Stillingen er en fuldtidsstilling. Tiltrædelse snarest muligt.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholdelse sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lisbeth Deckers Nielsen på telefon 41330664.

Når du ansøger om en stilling ved politiet opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere stillinger ved politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etniske tilhørsforhold.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 43.

Om Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi
Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi er bygget op om fem lokalstationer. Lokalstationerne er placeret i Nakskov, Nykøbing F., Vordingborg, Næstved og Slagelse. Derudover er udlændinge-kontrolafdelingen placeret i Rødby Havn.
Næstved er hovedstationen i politikredsen, som omfatter i alt 7 kommuner, nemlig Slagelse, Sorø, Næstved, Faxe, Vordingborg, Guldborgsund og Lolland, hvor der bor ca. 390.000 borgere.
Antallet af ansatte i Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi er ca. 900 medarbejdere, hvor hovedparten er polititjenestemænd. Herudover er der ansat medarbejdere med såvel akademisk, som administrativ og juridisk baggrund m.m.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.