Assistant Fund Manager (Student) til Investeringsforvaltningsselskabet SEBinvest A/S

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Copenhagen / Other / Investeringsforvaltningsselskabet SEBinvest A/S

Vi søger en Assistant Fund Manager til et udfordrende og spændende job, hvor du får mulighed for at kombinere teoretisk og praktisk viden om investering, finansielle instrumenter og portefølje administration.

Drømmer du om en fremtid i den finansielle sektor? Så har Investeringsforvaltningsselskabet SEBinvest A/S (IFS SEBinvest) det helt rigtige studiejob til dig. IFS SEBinvest består af et dedikeret team af medarbejdere, som forestår administrationen af foreninger med en samlet AuM på ca. DKK 65 mia.

IFS SEBinvest administrerer pt. 9 investerings- og kapitalforeninger indeholdende 75 afdelinger, som investerer på stort set alle markeder verden over.

Vi arbejder i et spændende og internationalt finansmiljø og en del af kommunikationen foregår på engelsk.

Om jobbet
Vi forventer, at du bidrager til en lang række forskellige opgaver af både rutine- og udviklingsmæssig karakter. Dine opgaver vil blandt andet være:

· Forberede, effektivisere og udvikle rapportering af bestyrelsesmatriale, hvilket omfatter konkurrentanalyser af fonde, emission og indløsnings overblik, afkast- og risikorapportering, performanceanalyser samt allokationsrapporter.

· Beregnings- og supportopgaver for vores Risk Management team, for eksempel beregning og rapportering af likviditet, VaR, mv.

· I Fund Management teamet vil du assistere med at sikre korrekt og rettidig opgørelse af indre værdi på porteføljerne, overvåge samt kontrollere realtids-NAV og udsendelse af disse til fondsbørsen.

· Effektivisering af procedurer og IT-systemer i forbindelse med løbende drift, for eksempel ved at benytte evner inden for SQL og VBA.

· Ad hoc analyser.

Efter en grundig oplæring får du efterhånden større ansvar til at løse opgaver og deltage i tværgående projekter på egen hånd.

Vi har god erfaring med at lytte til og lære af vores dygtige studenter, så du kan få rig mulighed for at sætte dit præg på vores arbejde og resultater.

Din profil
Vi søger en person med følgende kvalifikationer:

· Du er minimum på tredje semester på en videregående økonomisk uddannelse – fx polit., oecon., HA (mat.) eller lignende.

· Du har en analytisk og struktureret tilgang til at løse opgaver.

· Du har indsigt i og interesse for de finansielle markeder og finansielle instrumenter og har evner til at kommunikere herom.

· Du har indgående kendskab til og større kunnen end de fleste i Excel og Power Point.

· Det er en fordel, men intet krav, at du har kendskab til et programmeringssprog som SQL, VBA og Python.

· Vi forventer, at du er en holdspiller, der fungerer bedst ved at samarbejde om opgaver, men samtidig kan levere en stærk individuel præstation.

· Du kan håndtere pressede situationer og er fleksibel omkring din arbejdstid, da særligt tiden omkring bestyrelsesmøder vil kræve en indsats fra dig.

Arbejdsugen er på ca. 20 timer, men vi er fleksible omkring eksamener, og forventer tilsvarende fleksibilitet fra din side. Vi håber, at du kan starte snarest muligt.

Kontakt
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte CRO, Kenn Nilsson på 24249246 eller Assistant Fund Manager, Rasmus Joakim Nielsen på 20325901.

Sådan søger du
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og karakterbevis senest d. 14. februar 2022. Vi gennemgår løbende ansøgningerne, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.

Om IFS SEBinvest
IFS SEBinvest er ejet af de investeringsforeninger, som har delegeret forvaltningsopgaven til IFS SEBinvest. Vi løser primært opgaver for investeringsforeninger, der er knyttet til SEB, men løser i stigende grad også opgaver for andre investeringsforeninger.

Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers' needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services.

Read more: https://sebgroup.com/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Assistant Fund Manager (Student) til Investeringsforvaltningsselskabet SEBinvest A/S

Copenhagen / Other / Investeringsforvaltningsselskabet SEBinvest A/S

Vi søger en Assistant Fund Manager til et udfordrende og spændende job, hvor du får mulighed for at kombinere teoretisk og praktisk viden om investering, finansielle instrumenter og portefølje administration.

Drømmer du om en fremtid i den finansielle sektor? Så har Investeringsforvaltningsselskabet SEBinvest A/S (IFS SEBinvest) det helt rigtige studiejob til dig. IFS SEBinvest består af et dedikeret team af medarbejdere, som forestår administrationen af foreninger med en samlet AuM på ca. DKK 65 mia.

IFS SEBinvest administrerer pt. 9 investerings- og kapitalforeninger indeholdende 75 afdelinger, som investerer på stort set alle markeder verden over.

Vi arbejder i et spændende og internationalt finansmiljø og en del af kommunikationen foregår på engelsk.

Om jobbet
Vi forventer, at du bidrager til en lang række forskellige opgaver af både rutine- og udviklingsmæssig karakter. Dine opgaver vil blandt andet være:

· Forberede, effektivisere og udvikle rapportering af bestyrelsesmatriale, hvilket omfatter konkurrentanalyser af fonde, emission og indløsnings overblik, afkast- og risikorapportering, performanceanalyser samt allokationsrapporter.

· Beregnings- og supportopgaver for vores Risk Management team, for eksempel beregning og rapportering af likviditet, VaR, mv.

· I Fund Management teamet vil du assistere med at sikre korrekt og rettidig opgørelse af indre værdi på porteføljerne, overvåge samt kontrollere realtids-NAV og udsendelse af disse til fondsbørsen.

· Effektivisering af procedurer og IT-systemer i forbindelse med løbende drift, for eksempel ved at benytte evner inden for SQL og VBA.

· Ad hoc analyser.

Efter en grundig oplæring får du efterhånden større ansvar til at løse opgaver og deltage i tværgående projekter på egen hånd.

Vi har god erfaring med at lytte til og lære af vores dygtige studenter, så du kan få rig mulighed for at sætte dit præg på vores arbejde og resultater.

Din profil
Vi søger en person med følgende kvalifikationer:

· Du er minimum på tredje semester på en videregående økonomisk uddannelse – fx polit., oecon., HA (mat.) eller lignende.

· Du har en analytisk og struktureret tilgang til at løse opgaver.

· Du har indsigt i og interesse for de finansielle markeder og finansielle instrumenter og har evner til at kommunikere herom.

· Du har indgående kendskab til og større kunnen end de fleste i Excel og Power Point.

· Det er en fordel, men intet krav, at du har kendskab til et programmeringssprog som SQL, VBA og Python.

· Vi forventer, at du er en holdspiller, der fungerer bedst ved at samarbejde om opgaver, men samtidig kan levere en stærk individuel præstation.

· Du kan håndtere pressede situationer og er fleksibel omkring din arbejdstid, da særligt tiden omkring bestyrelsesmøder vil kræve en indsats fra dig.

Arbejdsugen er på ca. 20 timer, men vi er fleksible omkring eksamener, og forventer tilsvarende fleksibilitet fra din side. Vi håber, at du kan starte snarest muligt.

Kontakt
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte CRO, Kenn Nilsson på 24249246 eller Assistant Fund Manager, Rasmus Joakim Nielsen på 20325901.

Sådan søger du
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og karakterbevis senest d. 14. februar 2022. Vi gennemgår løbende ansøgningerne, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.

Om IFS SEBinvest
IFS SEBinvest er ejet af de investeringsforeninger, som har delegeret forvaltningsopgaven til IFS SEBinvest. Vi løser primært opgaver for investeringsforeninger, der er knyttet til SEB, men løser i stigende grad også opgaver for andre investeringsforeninger.

Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers' needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services.

Read more: https://sebgroup.com/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.