Myndighedssagsbehandler ved Jobcenter Bornholm

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Savner du et stærkt fagligt fællesskab? Vil du gerne hjælpe  borgere tilbage på arbejdsmarkedet? Trives du med faglige udfordringer og mulighed for udvikling? - og kan du håndtere humor og møder du dage med et smil - så har vi netop fået denne mulighed til dig

Grundet en intern rotation i Beskæftigelsesservices sygedagpengegruppe under Center for Job, Uddannelse og Rekruttering, mangler vi nu en myndighedssagsbehandler, som kunne være dig!

Vi er en gruppe på seks sagsbehandlere, der søger endnu en faglig stærk kollega, som vil indgå i et afvekslende og spændende samarbejde med borgere som er sygemeldt fra ledighed, og som har brug for hjælp, støtte og vejledning til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Vi arbejder primært med sygemeldte fra dagpenge, men hjælper også sygemeldte selvstændige og fleksjobbere.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være socialrådgiver, men du kan også have anden relevant, spændende eller lignende erfaring – og gerne indenfor myndighedsarbejde. I denne stilling vil der være rig mulighed for at præge og planlægge dine konkrete opgaver og selve arbejdet, og vi ser frem til at udvikle området og opgaverne sammen med dig. Stillingen er en ordinær ansættelse på 32 timer ugentligt.

Opgaver

De konkrete arbejdsopgaver tager udgangspunkt i gældende lov og et professionelt tværfagligt samarbejde og omfatter bl.a.:

  • En aktiv indsats med udgangspunkt borgerens individuelle kunnen og behov.
  • Personlige og telefoniske samtaler med borgerne - med fokus på rettidighed.
  • Iværksættelse af beskæftigelsesrettede indsatser med det formål at genoptræne, udvikle eller afklare borgerens kompetencer til og på arbejdsmarkedet - i tæt samarbejde med borgeren og vores jobkonsulenter.
  • Et tæt og løbende tværfagligt samarbejde med relevante parter indenfor sundhedssystemet og kommunens andre indsatser.

I dette arbejde vægter vi, at du:

  • har troen på, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er et virkningsfuldt element i vejen tilbage til arbejdsmarkedet.
  • er god til at støtte borgeren til selv at tage ansvar for eget forløb.
  • er villig til at indgå i et aktivt samarbejde med borger, kollegaer og samarbejdspartnere.
  • har administrativt flair, god systematik og er struktureret anlagt.
  • kan og vil tilegne dig viden om Lov om Sygedagpenge, Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats og anden relevant lovgivning – hvis du ikke allerede har det.
  • kan arbejde resultat- og helhedsorienteret i et komplekst og tværfagligt rum.
  • er villig til løbende at lære nyt og være med til at udvikle et konstant foranderligt område.
  • tager medansvar for, at vi fortsat har en dejlig arbejdsplads med en god stemning og et godt arbejdsmiljø.

Hvis du kan nikke ja, til ovenstående, så kan vi garantere dig et meget dynamisk fagområde i konstant bevægelse, fagligt stærke og særdeles engagerede og hjælpsomme kollegaer samt et spændende udviklingsrum; fagligt som personligt. Dine kollegaer vil altid stå parat til at hjælpe, vejlede og støtte dig i oplæringen og hverdagen herefter, ligesom vi forventer, at du løbende bruger dine kollegaer til sparring og drøftelser - og vigtigst af alt, at du også deler din faglige viden, tanker og refleksioner med dine kollegaer.

Når man arbejder med borgere, som har det svært psykisk og/eller fysisk, er vigtige kompetencer hos dig også; empati, venlighed, positivt livssyn samt selvfølgelig et grundigt kendskab til og indblik i områdets lovgivning og at du kan se mulighederne heri. Dertil forventer vi, at du har eller vil erhverve dig teoretisk kendskab til den systemiske tilgang, suppleret med Empowerment, da dette er vores udgangspunkt for samarbejdet med borgerne.

Ansættelsen ønsker vi gerne så hurtigt som muligt og senest d. 1. februar 2023. Stillingen er på 32 timer.

Hvis dette har fanget din interesse så skynd dig, at sende os en ansøgning – ansøgningsfristen er d. 12. december 2022 og samtaler vil blive afholdt i uge 50. Vi er bevidste om den korte frist, men håber ikke, at det vil fraholde dig fra at søge stillingen.  

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelsen. 
Ansættelsen er pr. 01-02-2023.

Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen, sådan at vi har modtaget den senest den 12. december 2022. 
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt i uge 50
Har du spørgsmål til stillingen, er du altid velkommen til at kontakte Mikael Joakim Schenk på 56923930 eller 30181891 eller på mail: mikael.schenk@brk.dk.

Center for Job, Uddannelse og Rekruttering
Center for Job, Uddannelse og Rekruttering prioriterer en rummelig og åben arbejdsplads, der giver mulighed for fleksibilitet og plads til forskelligheder. Mangfoldighed ser centeret som en styrke, og værdsætter at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige personlighed og evner.
Center for Job, Uddannelse og Rekruttering er et center, der rummer arbejdsopgaver som borgerservice, sagsbehandling, kontakt til virksomheder, beskæftigelsestilbud, projekter mm.

Bornholms Regionskommune som arbejdsplads


Bornholms Regionskommune (BRK) har omkring 3.600 medarbejdere og er dermed ubestridt øens største arbejdsplads. Hver femte i job på Bornholm er ansat i kommunen, som er en del af rammen om alle bornholmeres liv. Vores ledere og medarbejdere er stolte over og entusiastiske omkring hver dag at samarbejde om både borgerne og hele Bornholms udvikling, og sammen styrer vi mod at gøre kommunen til et endnu bedre sted at arbejde end i dag.  
BRK er på mange måder en unik kommunal arbejdsplads, fordi Bornholm udgør en region for sig. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som danske kommuner normalt ikke har, og vi skal selv kunne løfte alle opgaver inden for velfærd og samfundsopgaver, da vores nabokommuner er langt væk. Vi har visionære planer for øens fremtid. Det er målet, at Bornholm skal være en fossilfri ø i 2040, og vi har også ambitiøse mål for fritidsliv, folkesundhed og det gode børne- og ungdomsliv.

Bornholms Regionskommune er en røgfri arbejdsplads. 

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?
Målt på naturscenerier og kulturarv, synes vi Bornholm er Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden.
Det er tit en stor beslutning af flytte, hvad end du søger nye udfordringer på egen hånd eller har familien med til Bornholm. Har du brug for information, råd og vejledning om bolig, jobmuligheder for din ægtefælle, skole og fritid er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm.
Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Myndighedssagsbehandler ved Jobcenter Bornholm

Savner du et stærkt fagligt fællesskab? Vil du gerne hjælpe  borgere tilbage på arbejdsmarkedet? Trives du med faglige udfordringer og mulighed for udvikling? - og kan du håndtere humor og møder du dage med et smil - så har vi netop fået denne mulighed til dig

Grundet en intern rotation i Beskæftigelsesservices sygedagpengegruppe under Center for Job, Uddannelse og Rekruttering, mangler vi nu en myndighedssagsbehandler, som kunne være dig!

Vi er en gruppe på seks sagsbehandlere, der søger endnu en faglig stærk kollega, som vil indgå i et afvekslende og spændende samarbejde med borgere som er sygemeldt fra ledighed, og som har brug for hjælp, støtte og vejledning til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Vi arbejder primært med sygemeldte fra dagpenge, men hjælper også sygemeldte selvstændige og fleksjobbere.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være socialrådgiver, men du kan også have anden relevant, spændende eller lignende erfaring – og gerne indenfor myndighedsarbejde. I denne stilling vil der være rig mulighed for at præge og planlægge dine konkrete opgaver og selve arbejdet, og vi ser frem til at udvikle området og opgaverne sammen med dig. Stillingen er en ordinær ansættelse på 32 timer ugentligt.

Opgaver

De konkrete arbejdsopgaver tager udgangspunkt i gældende lov og et professionelt tværfagligt samarbejde og omfatter bl.a.:

  • En aktiv indsats med udgangspunkt borgerens individuelle kunnen og behov.
  • Personlige og telefoniske samtaler med borgerne - med fokus på rettidighed.
  • Iværksættelse af beskæftigelsesrettede indsatser med det formål at genoptræne, udvikle eller afklare borgerens kompetencer til og på arbejdsmarkedet - i tæt samarbejde med borgeren og vores jobkonsulenter.
  • Et tæt og løbende tværfagligt samarbejde med relevante parter indenfor sundhedssystemet og kommunens andre indsatser.

I dette arbejde vægter vi, at du:

  • har troen på, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er et virkningsfuldt element i vejen tilbage til arbejdsmarkedet.
  • er god til at støtte borgeren til selv at tage ansvar for eget forløb.
  • er villig til at indgå i et aktivt samarbejde med borger, kollegaer og samarbejdspartnere.
  • har administrativt flair, god systematik og er struktureret anlagt.
  • kan og vil tilegne dig viden om Lov om Sygedagpenge, Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats og anden relevant lovgivning – hvis du ikke allerede har det.
  • kan arbejde resultat- og helhedsorienteret i et komplekst og tværfagligt rum.
  • er villig til løbende at lære nyt og være med til at udvikle et konstant foranderligt område.
  • tager medansvar for, at vi fortsat har en dejlig arbejdsplads med en god stemning og et godt arbejdsmiljø.

Hvis du kan nikke ja, til ovenstående, så kan vi garantere dig et meget dynamisk fagområde i konstant bevægelse, fagligt stærke og særdeles engagerede og hjælpsomme kollegaer samt et spændende udviklingsrum; fagligt som personligt. Dine kollegaer vil altid stå parat til at hjælpe, vejlede og støtte dig i oplæringen og hverdagen herefter, ligesom vi forventer, at du løbende bruger dine kollegaer til sparring og drøftelser - og vigtigst af alt, at du også deler din faglige viden, tanker og refleksioner med dine kollegaer.

Når man arbejder med borgere, som har det svært psykisk og/eller fysisk, er vigtige kompetencer hos dig også; empati, venlighed, positivt livssyn samt selvfølgelig et grundigt kendskab til og indblik i områdets lovgivning og at du kan se mulighederne heri. Dertil forventer vi, at du har eller vil erhverve dig teoretisk kendskab til den systemiske tilgang, suppleret med Empowerment, da dette er vores udgangspunkt for samarbejdet med borgerne.

Ansættelsen ønsker vi gerne så hurtigt som muligt og senest d. 1. februar 2023. Stillingen er på 32 timer.

Hvis dette har fanget din interesse så skynd dig, at sende os en ansøgning – ansøgningsfristen er d. 12. december 2022 og samtaler vil blive afholdt i uge 50. Vi er bevidste om den korte frist, men håber ikke, at det vil fraholde dig fra at søge stillingen.  

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelsen. 
Ansættelsen er pr. 01-02-2023.

Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen, sådan at vi har modtaget den senest den 12. december 2022. 
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt i uge 50
Har du spørgsmål til stillingen, er du altid velkommen til at kontakte Mikael Joakim Schenk på 56923930 eller 30181891 eller på mail: mikael.schenk@brk.dk.

Center for Job, Uddannelse og Rekruttering
Center for Job, Uddannelse og Rekruttering prioriterer en rummelig og åben arbejdsplads, der giver mulighed for fleksibilitet og plads til forskelligheder. Mangfoldighed ser centeret som en styrke, og værdsætter at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige personlighed og evner.
Center for Job, Uddannelse og Rekruttering er et center, der rummer arbejdsopgaver som borgerservice, sagsbehandling, kontakt til virksomheder, beskæftigelsestilbud, projekter mm.

Bornholms Regionskommune som arbejdsplads


Bornholms Regionskommune (BRK) har omkring 3.600 medarbejdere og er dermed ubestridt øens største arbejdsplads. Hver femte i job på Bornholm er ansat i kommunen, som er en del af rammen om alle bornholmeres liv. Vores ledere og medarbejdere er stolte over og entusiastiske omkring hver dag at samarbejde om både borgerne og hele Bornholms udvikling, og sammen styrer vi mod at gøre kommunen til et endnu bedre sted at arbejde end i dag.  
BRK er på mange måder en unik kommunal arbejdsplads, fordi Bornholm udgør en region for sig. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som danske kommuner normalt ikke har, og vi skal selv kunne løfte alle opgaver inden for velfærd og samfundsopgaver, da vores nabokommuner er langt væk. Vi har visionære planer for øens fremtid. Det er målet, at Bornholm skal være en fossilfri ø i 2040, og vi har også ambitiøse mål for fritidsliv, folkesundhed og det gode børne- og ungdomsliv.

Bornholms Regionskommune er en røgfri arbejdsplads. 

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?
Målt på naturscenerier og kulturarv, synes vi Bornholm er Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden.
Det er tit en stor beslutning af flytte, hvad end du søger nye udfordringer på egen hånd eller har familien med til Bornholm. Har du brug for information, råd og vejledning om bolig, jobmuligheder for din ægtefælle, skole og fritid er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm.
Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.