Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitaliseringskonsulent til Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune

Vil du være med til at sætte nye standarder for digitaliseringen i landets største kommune? Og motiveres du af at skabe gode, digitale løsninger, der er til gavn for borgere, erhvervsliv og medarbejdere?
Så kan du være med til at gøre København til en udviklende og eftertragtet by at bo i.

Vi søger en digitaliseringskonsulent til den centrale digitaliseringsenhed i Teknik- og Miljøforvaltningen i København. Vores kerneopgave er digital projektledelse og rådgivning af forvaltningens fire store forretningsområder, som hver især varetager den direkte kontakt med borgere og erhvervsliv.

Digitalisering i Teknik- og Miljøforvaltningen
Digitaliseringsenheden er bindeled mellem forretningen, eksterne udviklere og Københavns Kommunes centrale Koncern IT i konkrete projekter, og vi har ansvaret for den digitale udvikling i forvaltningen.

Vi søger en dygtig it-projektleder, der kan bringe projekter sikkert i mål i en stor offentlig organisation. Vores projekter og løsninger spænder vidt, og de rummer således både administrative og tværgående projekter med relevans i hele kommunen samt tekniske og faglige digitaliseringsprojekter inden for forvaltningens arbejdsområde (se beskrivelser på vores hjemmeside).

Du besidder gode kommunikative evner, hvad end du taler med en leverandørs teknikere, Koncern IT eller kolleger og ledere i organisationen, og du kan navigere sikkert som embedsmand på tværs af hierarkier og ledergrupper. Du skal ofte indgå i tæt samarbejde med flere dele af forretningen – enten som den behovsafdækkende og rådgivende digitaliseringskonsulent eller som den ansvarlige projektleder om at analysere, designe og gennemføre systemudviklinger og forretningstransformationer.

Vi er en enhed med mange stærke profiler, som nyder godt af gensidig inspiration, og hvor vi tager for givet, at alle har en naturlig og vedvarende interesse for nye teknologier og for hvordan digitalisering kan skabe forretningsværdi.

Vi forventer, at du

  • er resultatorienteret og er klar til at tage ansvar for at forretningsmæssige mål, strategi og teknologi hænger sammen
  • har et par års erfaring med it-projektledelse
  • har erfaring med it-processer, scoping af ot-projekter og digitalisering fra en større offentlig organisation
  • forstår rollen som embedsmand og kan spille sikkert og konstruktivt ind i en politisk styret organisation

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse – gerne med it-fokus.

For at kunne begå sig i jobbet lægger vi vægt på tålmodighed, nysgerrighed og fleksibilitet. Du er grundig og samarbejdende, og dit drive og engagement sikrer, at du først stopper, når opgaven er løst eller resultatet er nået. Vi forventer, at du har lyst til at udvikle dig i jobbet og dermed skabe varig forandring, succes og værdi for forvaltningen. Vi oplever i stigende grad, at projekterne gennemføres efter agile metoder, hvorfor erfaring inden for agile metoder og værktøjer vil være en fordel.

Vi tilbyder
Stillingen indebærer spændende og udfordringer i et tæt samspil med engagerede kolleger i en udviklende enhed. Du bliver en del af en ambitiøs og dynamisk enhed med 25 hjælpsomme kollegaer, hvor vi lægger vægt på kvalitet i opgaveløsningen, høj faglighed, en afslappet omgangstone og et godt kollegialt fællesskab. Du får samtidig gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde.

Ansættelsesvilkår
Du får en 37-timers arbejdsuge, inklusive frokostpause. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdspladsen ligger på Njalsgade på Islands Brygge, og vi forventer at besætte stillingen fra den 1. august 2020, eventuelt tidligere.

Mere information
For yderligere information om stillingen er du meget velkommen til at kontakte digitaliseringschef Marie Hvid Damborg på 3053 0236 eller teamkoordinator Ole Makne Jørgensen på 2186 8502.

Søg via nedenstående link senest søndag den 14. juni 2020
Vi forventer at holde første samtaler den 18.-19. juni og anden samtaler den 24. juni 2020.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.