Har du en helhedsorienteret tilgang til dit arbejde, kan du lide at yde god service og har du måske også kendskab til inddrivelsesprocesser, så kan det være dig vi søger til at udvikle og løse fordringshaversupport-opgaven i Gældsstyrelsen i Grenå.
Gældsstyrelsen hjælper borgere og virksomheder med at betale deres gæld til det offentlige. Vores mål er, at så mange som muligt betaler deres gæld, og vi samarbejder med de offentlige kreditorer om at forebygge, at ny gæld opstår. Vi har flere specialiserede fagområder i forbindelse med inddrivelse af gæld og her er Fordringshaversupporten én af dem.
Et job der gør en forskel
I Gældsstyrelsen vil du blive mødt af mange forskellige fagudtryk; retskraft, afvigelser og fordringshavere, bare for at nævne nogle få. Og det er netop fordringshaverne som er vores kunder (fx politiet, kommunerne, a-kasser m.fl.), som vi inddriver gæld på vegne af. Opgaven består i stor grad af dialog med fordringshaverne, dette være både mundtligt og skriftligt. Desuden vil der være manuelle og administrative opgaver forbundet med supportopgaverne.
”Det er med stor tilfredsstillelse, at jeg møder dagligt ind på arbejde i Fordringshaversupporten, da jeg ved, at jeg hver eneste dag gør en forskel for Gældsstyrelsens kunder.” Fortæller din nye kollega Mikael og fortsætter: Hver telefonsamtale, høringssag eller skriftlige henvendelse besvares med ønsket om, at yde den bedste mulige service for vores kunder, og det er i den forbindelse helt irrelevant for mig, om der er tale en kommune, Udbetaling Danmark eller det mindste menighedsråd.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Kvalitetssikring af, at de data der sendes til Gældsstyrelsen opfylder de specifikke krav vi har stillet overfor fordringshaveren
- Dataudveksling med fordringshaveren generelt
- Dialog med fordringshaveren omkring status på fordringshaverens data
- Oprettelser og korrektioner af fordringer.
- Være med til at udvikle opgaverne, således at fordringshaverne altid får den bedste service.
Om dig Du kan både arbejde selvstændigt, samtidig med at du er en holdspiller, idet faglig sparring og videndeling i enhed, er en forudsætning, for at du får succes i jobbet. Vi forventer, at du har lyst til at lære og engagere dig i vores opgaver og den arbejdsplads, du bliver en del af. Du er imødekommende og har gode kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt. Du vil få en bred kontakt- og samarbejdsflade i og uden for Gældsstyrelsen, og det er derfor afgørende, at du kan samarbejde og skabe gode relationer. Vores opgaver kræver at du besidder tålmodighed og et godt overblik.
Og så lægger vi stor vægt på, at du passer ind i vores kultur af holdånd, faglig stolthed og ansvarsfølelse, som er DNA’et i Gældsstyrelsen. Det betyder, at du bliver drivkraft for en kultur, der er båret af ordentlighed. Vi har en præstationsorienteret kultur, hvor vi er løsningsorienterede og løfter i flok.
Vores enhed er stedet hvor jeg har mulighed for, at løse forskellige opgaver, så det aldrig bliver monotont. Men det bedste er den kollegiale trivsel. Godt humør, hjælpsomhed og en rummelighed så der er plads til at være sig selv. Fortæller din kommende kollega Berit.
Din tilgang til stillingen kan være en uddannelse, som fx kontoruddannelse, bachelor eller professionsbachelor inden for skat, jura, økonomi eller offentlig administration, finans, revision eller tilsvarende.
Fordringshaversupportkontoret – din nye arbejdsplads Du bliver en del af Fordringshaversupportkontoret, hvor vi er 16 gode og åbne kollegaer som er klar til at tage godt imod dig. Vi prioriterer faglighed, ansvar og godt kollegaskab højt. Vi er en enhed der har det sjovt sammen mens vi arbejder, hvor hjælp er en naturlig del af hverdagen og hvor vi ved, at der stilles krav til vores faglighed.
Din kommende kollega Mikael fortæller:
En god arbejdsdag for mig er præget af faglige udfordringer og spidsfindigheder, videndeling og et virkeligt dejligt kollegaskab. Alle tingene opnår jeg til fulde i Fordringshaversupporten, og de medvirker alle i sidste ende til en personlig udvikling, som jeg virkelig værdsætter. Samtidig er det et kæmpe plus, at arbejdstiden er fleksibel, så det er muligt at få arbejdsliv og privatliv til passe sammen”. Vi klæder dig selvfølgelig godt på gennem et veltilrettelagt onboarding-forløb, hvor du bliver introduceret til Gældsstyrelsen, og får en grundig undervisning i den gældende lovgivning og til dine arbejdsopgaver.
Kontakt og ansættelsesvilkår Vi glæder os til at høre fra dig, så send din ansøgning og CV sammen med relevante eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale senest d. 12. februar 2023.
Vi forventer at afholde samtaler d. 15. februar 2023. Tiltrædelse pr. 1. april 2023.
Har du spørgsmål om opgaver, organisationen mv., er du velkommen til at kontakte funktionsleder Mette Hornbech Nygaard på telefon 7237 6364.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Forud for ansættelsen indhenter vi restanceoplysninger, referencer og straffeattest.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet vil være Bredstrupvej 40, 8500 Grenå.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk