Akademiker med interesse for arbejdsmarkedspolitik og tilsyn med a-kasser

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at udvikle og sætte retning for et moderne og digitalt tilsyn med a-kassernes administration og udbetaling af ydelser? Interesserer du dig for politikudvikling og lovgivning på tilsynsområdet, og er du parat til at tage ansvar? Så har vi en spændende stilling som fuldmægtig i a-kasseteamet i kontoret for Tilsyn og Kontrol.



Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt, hvad vi beskæftiger os med, kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på én gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.

Du kan læse mere om os på www.star.dk?

Vær med til at udvikle og sætte retning for tilsynet med a-kasser Du bliver fuldmægtig i kontoret for Tilsyn og Kontrol, hvor vi er omkring 20 ansatte. Vi har store ambitioner om fortsat at modernisere og digitalisere tilsynsindsatsen både i forhold til landets 22 a-kasser og 98 kommuner.

I forhold til kommunerne er vi ved at implementere en ny model for kommunal revision og et skærpet tilsyn med kommunernes resultater på beskæftigelsesområdet.

På a-kasseområdet videreudvikler vi vores ambitiøse digitale tilsyn med a-kassernes administration og udbetaling af ydelser - en spændende opgave, som du vil få en aktiv rolle i. Du vil også blive involveret i monitoreringen af det netop offentliggjorte A-kasse Indblik, der er en benchmarking og opfølgning på a-kassernes administration af reglerne om rådighed, jobsamtaler og sanktioner. Arbejdet med de digitale tilsyn foregår i krydsfeltet mellem politik, jura, data og GDPR.

Vi står desuden overfor en modernisering og gennemskrivning af reglerne om tilsyn på a-kasseområdet. Det er en meget stor og vigtig opgave, hvor du vil få ansvar for lov- og bekendtgørelsesarbejde, ministerbetjening og interessentinddragelse, ligesom du vil få berøring med udmøntningen af dagpengeinitiativerne i regeringens seneste udspil Danmark kan mere I. Endelig forbereder vi også et vigtigt projekt om digitalisering af a-kassernes regnskabsaflæggelse og afrapportering af revisorernes arbejde, således at oplysningerne kan indgå direkte i styrelsens tilsyn.

Du bliver en del af a-kasseteamet, og dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Videreudvikling og drift af det digitale tilsyn med a-kasserne og udvikling af nye datadrevne tilsynsmetoder
  • Oplæg om tilsynsmodeller til brug for politiske forhandlinger
  • ministerbetjening og bidrag til politiske beslutningsoplæg
  • lovgivnings- og bekendtgørelsesarbejde
  • Indsamling og anvendelse af data om den enkelte a-kasses performance
  • Deltagelse i projekter og projektledelse
Vi arbejder i tæt dialog med kolleger i resten af styrelsen, departementet og vores interessenter.

Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du:

  • Er cand.jur., cand. polit. eller lignende gerne med nogle års erfaring
  • Er analytisk stærk og fagligt velfunderet
  • Kan forklare komplekse problemstillinger enkelt og klart
  • Kan inspirere til nye ideer og løsninger
  • Har vilje og evne til at nå resultater på et højt niveau
  • Har gerne kendskab til lovgivningen om offentlige ydelser og den digitale verden
  • Er en udpræget holdspiller, der kan lide at samarbejde med både kollegaer og eksterne parter.
Det vil være en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring på a-kasseområdet eller på andre ydelsesområder.

Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter 1. december 2021.

Ansættelsen er som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Vores adresse er Haraldshus, Vermundsgade 38, 2100 København Ø, så det bliver dit daglige arbejdssted.

Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Søren Tingskov på tlf.nr. 7221 7700.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 5162 2762.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest den 22. oktober 2021 kl 12.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Andre job der minder om dette

Regnskabskonsulent med stjernekvalitet og ekstra krymmel

DE JONGHE ADMINISTRATION ApS

København V
All About the Benjamins Du tror muligvis du kender til regnskab, men du har nok aldrig gjort som os. Normalt, når du taler om bogføring, regnskab og skat, bliver du lige så populær som broccoli til et barns fødselsdagsfest men vi får folk til at lyt...
Indrykket:20. oktober 2021

Norsktalende mødebooker til MPWR Consultings filial i København

MPWR Consulting, filial af MPWR Consulting AB

København Ø
Til vores kontor i København, søger vi nu en norsktalende mødebooker. Hos MPWR Consulting hjælper vi vores kunder indenfor IT-branchen med at finde nye forretningsmuligheder og komme ud på flere salgsmøder. MPWR er et konsulentfirma som specialisere...
Indrykket:20. oktober 2021

Operations Coordinators - Spanish Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Spanish team. YOUR ROLE The main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant,...
Indrykket:16. oktober 2021

Operations Coordinators - Italian Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Italian team. YOUR ROLEThe main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant, ...
Indrykket:16. oktober 2021

Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner

ParkZone A/S

Rødovre
Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner Kan du flydende norsk, har erfaring med sagsbehandling og brænder du for at sikre en god kundekommunikation? Så er det måske dig, vi søger. Om ParkZone ParkZone er en danskejet servicevirksom...
Indrykket:15. oktober 2021

Akademiker med interesse for arbejdsmarkedspolitik og tilsyn med a-kasser

Vil du være med til at udvikle og sætte retning for et moderne og digitalt tilsyn med a-kassernes administration og udbetaling af ydelser? Interesserer du dig for politikudvikling og lovgivning på tilsynsområdet, og er du parat til at tage ansvar? Så har vi en spændende stilling som fuldmægtig i a-kasseteamet i kontoret for Tilsyn og Kontrol.



Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt, hvad vi beskæftiger os med, kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på én gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.

Du kan læse mere om os på www.star.dk?

Vær med til at udvikle og sætte retning for tilsynet med a-kasser Du bliver fuldmægtig i kontoret for Tilsyn og Kontrol, hvor vi er omkring 20 ansatte. Vi har store ambitioner om fortsat at modernisere og digitalisere tilsynsindsatsen både i forhold til landets 22 a-kasser og 98 kommuner.

I forhold til kommunerne er vi ved at implementere en ny model for kommunal revision og et skærpet tilsyn med kommunernes resultater på beskæftigelsesområdet.

På a-kasseområdet videreudvikler vi vores ambitiøse digitale tilsyn med a-kassernes administration og udbetaling af ydelser - en spændende opgave, som du vil få en aktiv rolle i. Du vil også blive involveret i monitoreringen af det netop offentliggjorte A-kasse Indblik, der er en benchmarking og opfølgning på a-kassernes administration af reglerne om rådighed, jobsamtaler og sanktioner. Arbejdet med de digitale tilsyn foregår i krydsfeltet mellem politik, jura, data og GDPR.

Vi står desuden overfor en modernisering og gennemskrivning af reglerne om tilsyn på a-kasseområdet. Det er en meget stor og vigtig opgave, hvor du vil få ansvar for lov- og bekendtgørelsesarbejde, ministerbetjening og interessentinddragelse, ligesom du vil få berøring med udmøntningen af dagpengeinitiativerne i regeringens seneste udspil Danmark kan mere I. Endelig forbereder vi også et vigtigt projekt om digitalisering af a-kassernes regnskabsaflæggelse og afrapportering af revisorernes arbejde, således at oplysningerne kan indgå direkte i styrelsens tilsyn.

Du bliver en del af a-kasseteamet, og dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Videreudvikling og drift af det digitale tilsyn med a-kasserne og udvikling af nye datadrevne tilsynsmetoder
  • Oplæg om tilsynsmodeller til brug for politiske forhandlinger
  • ministerbetjening og bidrag til politiske beslutningsoplæg
  • lovgivnings- og bekendtgørelsesarbejde
  • Indsamling og anvendelse af data om den enkelte a-kasses performance
  • Deltagelse i projekter og projektledelse
Vi arbejder i tæt dialog med kolleger i resten af styrelsen, departementet og vores interessenter.

Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du:

  • Er cand.jur., cand. polit. eller lignende gerne med nogle års erfaring
  • Er analytisk stærk og fagligt velfunderet
  • Kan forklare komplekse problemstillinger enkelt og klart
  • Kan inspirere til nye ideer og løsninger
  • Har vilje og evne til at nå resultater på et højt niveau
  • Har gerne kendskab til lovgivningen om offentlige ydelser og den digitale verden
  • Er en udpræget holdspiller, der kan lide at samarbejde med både kollegaer og eksterne parter.
Det vil være en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring på a-kasseområdet eller på andre ydelsesområder.

Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter 1. december 2021.

Ansættelsen er som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Vores adresse er Haraldshus, Vermundsgade 38, 2100 København Ø, så det bliver dit daglige arbejdssted.

Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Søren Tingskov på tlf.nr. 7221 7700.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 5162 2762.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest den 22. oktober 2021 kl 12.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Regnskabskonsulent med stjernekvalitet og ekstra krymmel

DE JONGHE ADMINISTRATION ApS

København V
All About the Benjamins Du tror muligvis du kender til regnskab, men du har nok aldrig gjort som os. Normalt, når du taler om bogføring, regnskab og skat, bliver du lige så populær som broccoli til et barns fødselsdagsfest men vi får folk til at lyt...
Indrykket:20. oktober 2021

Norsktalende mødebooker til MPWR Consultings filial i København

MPWR Consulting, filial af MPWR Consulting AB

København Ø
Til vores kontor i København, søger vi nu en norsktalende mødebooker. Hos MPWR Consulting hjælper vi vores kunder indenfor IT-branchen med at finde nye forretningsmuligheder og komme ud på flere salgsmøder. MPWR er et konsulentfirma som specialisere...
Indrykket:20. oktober 2021

Operations Coordinators - Spanish Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Spanish team. YOUR ROLE The main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant,...
Indrykket:16. oktober 2021

Operations Coordinators - Italian Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Italian team. YOUR ROLEThe main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant, ...
Indrykket:16. oktober 2021

Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner

ParkZone A/S

Rødovre
Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner Kan du flydende norsk, har erfaring med sagsbehandling og brænder du for at sikre en god kundekommunikation? Så er det måske dig, vi søger. Om ParkZone ParkZone er en danskejet servicevirksom...
Indrykket:15. oktober 2021