Risikoanalytiker til Forca

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at videreudvikle, styrke og forankre arbejdet med operationel risikostyring i en finansiel virksomhed? Så er du måske vores nye risikoanalytiker i Forca.

Som risikoanalytiker i Forca får du et unikt kendskab til Forca og vores kunder, der er store pensionsselskaber. Du spiller en vigtig rolle ved at sikre kvaliteten i vores leverancer og mitigere risikoen for, at vores kunder og Forca lider tab i forbindelse med hændelser. Du kan forvente en dynamisk hverdag, hvor du løbende skal sætte dig ind i forskellige situationer og problemstillinger.

Forca servicerer 675.000 pensionsmedlemmer, og vi har 775 mia. kr. aktiver under administration på vegne af vores kunder. Vi er garant for vores kunders compliance og operationelle risikostyring - derfor bidrager du som risikoanalytiker også til, at pensionsmedlemmerne, der blandt andre er pædagoger, lærere og sygeplejersker, kan gå trygt på pension.

Stor vigtighed og stor respekt

Du har sammen med dine kollegaer i afdelingen Governance & Operationel Risikostyring ansvaret for at understøtte en høj kvalitet i identifikation, vurdering og rapportering af operationelle risici og hændelser. Vores fokus er at bistå ledelsen med at forankre en stærk risikokultur og betrygge Forcas kunder i, at kvaliteten af leverancerne er som forventet. Der er både internt hos Forca som eksternt hos vores kunder, stor fokus på – og respekt for – vores arbejde.

Dine ansvarsområder er blandt andet at:

  • Sikre forankring af en stærk risikokultur i forretningen
  • Sikre kvaliteten af de i forretningen identificerede operationelle risici
  • Følge op på aftalte risikoreducerende tiltag
  • Kvalitetssikring af data og indhold i de indberettede operationelle hændelser
  • Rådgive og sparre med forretningen om relevante risici og interne kontroller
  • Udarbejde rapportering til Forcas ledelse, kunder og bestyrelse

Du danner relationer, kan formidle det komplekse og bevare overblikket 

Vi forestiller os, at du har erfaring fra en lignende stilling og har lyst til at specialisere dig i et område, hvor du får indgående kendskab til operationel risikostyring i en finansiel virksomhed. Du kan lide at møde nye mennesker og er i stand til at danne relationer på alle organisatoriske niveauer. Ligesom du har lyst til at indgå i et team, hvor sparring og samarbejde er et centralt element.

Din succes i jobbet afhænger af din evne til at forstå og formidle komplekse problemstillinger samtidig med, at du kan fastholde overblikket over store mængder af forskelligartede data. Du trives med at arbejde temaorienteret, og det falder dig naturligt at samarbejde med forretningen.

Du kan eller har evt. lyst til at arbejde med SQL.

Vi lægger vægt på, at:

  • Du arbejder struktureret og producerer arbejde af høj kvalitet
  • Du er god til at evaluere information, herunder fortolke data og dokumentere fakta
  • Du er målrettet og får løst opgaverne til tiden
  • Du formår at formidle dine budskaber klart og tydeligt
  • Du er fleksibel og formår at bevare overblikket
  • Du evner at tænke ud af boksen.

Din nye arbejdsplads

Du bliver en del af et dynamisk arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og mange kontaktflader. Vi er en afdeling på seks fuldtidsansatte og en student, der dækker både operationel risikostyring, GDPR, dataetik og outsourcing. Afdelingen er kendetegnet ved en høj faglighed og socialt samspil. Organisatorisk er afdelingen placeret i Finans.   

Service, kvalitet og fællesskab

I Forca går vi på arbejde for at servicere vores kunder og deres medlemmer. Vi har medarbejdere inden for mange forskellige faglige områder og med mange dybe kompetencer, og netop kompetencefællesskabet er en af de særlige karakteristika ved Forca. Noget andet vi er stolte af, er den vægt vi lægger på ordentlighed og kundeservice – og på at være en attraktiv arbejdsplads. Vi har også høje ambitioner og udvikler os løbende for bedst muligt at servicere vores kunder.

Er du blevet nysgerrig?

Så tøv ikke for længe med at sende din ansøgning. Vi kalder løbende til samtale. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Afdelingschef Catharina Dreyer på tlf. 25 36 36 32.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Risikoanalytiker til Forca

Vil du være med til at videreudvikle, styrke og forankre arbejdet med operationel risikostyring i en finansiel virksomhed? Så er du måske vores nye risikoanalytiker i Forca.

Som risikoanalytiker i Forca får du et unikt kendskab til Forca og vores kunder, der er store pensionsselskaber. Du spiller en vigtig rolle ved at sikre kvaliteten i vores leverancer og mitigere risikoen for, at vores kunder og Forca lider tab i forbindelse med hændelser. Du kan forvente en dynamisk hverdag, hvor du løbende skal sætte dig ind i forskellige situationer og problemstillinger.

Forca servicerer 675.000 pensionsmedlemmer, og vi har 775 mia. kr. aktiver under administration på vegne af vores kunder. Vi er garant for vores kunders compliance og operationelle risikostyring - derfor bidrager du som risikoanalytiker også til, at pensionsmedlemmerne, der blandt andre er pædagoger, lærere og sygeplejersker, kan gå trygt på pension.

Stor vigtighed og stor respekt

Du har sammen med dine kollegaer i afdelingen Governance & Operationel Risikostyring ansvaret for at understøtte en høj kvalitet i identifikation, vurdering og rapportering af operationelle risici og hændelser. Vores fokus er at bistå ledelsen med at forankre en stærk risikokultur og betrygge Forcas kunder i, at kvaliteten af leverancerne er som forventet. Der er både internt hos Forca som eksternt hos vores kunder, stor fokus på – og respekt for – vores arbejde.

Dine ansvarsområder er blandt andet at:

  • Sikre forankring af en stærk risikokultur i forretningen
  • Sikre kvaliteten af de i forretningen identificerede operationelle risici
  • Følge op på aftalte risikoreducerende tiltag
  • Kvalitetssikring af data og indhold i de indberettede operationelle hændelser
  • Rådgive og sparre med forretningen om relevante risici og interne kontroller
  • Udarbejde rapportering til Forcas ledelse, kunder og bestyrelse

Du danner relationer, kan formidle det komplekse og bevare overblikket 

Vi forestiller os, at du har erfaring fra en lignende stilling og har lyst til at specialisere dig i et område, hvor du får indgående kendskab til operationel risikostyring i en finansiel virksomhed. Du kan lide at møde nye mennesker og er i stand til at danne relationer på alle organisatoriske niveauer. Ligesom du har lyst til at indgå i et team, hvor sparring og samarbejde er et centralt element.

Din succes i jobbet afhænger af din evne til at forstå og formidle komplekse problemstillinger samtidig med, at du kan fastholde overblikket over store mængder af forskelligartede data. Du trives med at arbejde temaorienteret, og det falder dig naturligt at samarbejde med forretningen.

Du kan eller har evt. lyst til at arbejde med SQL.

Vi lægger vægt på, at:

  • Du arbejder struktureret og producerer arbejde af høj kvalitet
  • Du er god til at evaluere information, herunder fortolke data og dokumentere fakta
  • Du er målrettet og får løst opgaverne til tiden
  • Du formår at formidle dine budskaber klart og tydeligt
  • Du er fleksibel og formår at bevare overblikket
  • Du evner at tænke ud af boksen.

Din nye arbejdsplads

Du bliver en del af et dynamisk arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og mange kontaktflader. Vi er en afdeling på seks fuldtidsansatte og en student, der dækker både operationel risikostyring, GDPR, dataetik og outsourcing. Afdelingen er kendetegnet ved en høj faglighed og socialt samspil. Organisatorisk er afdelingen placeret i Finans.   

Service, kvalitet og fællesskab

I Forca går vi på arbejde for at servicere vores kunder og deres medlemmer. Vi har medarbejdere inden for mange forskellige faglige områder og med mange dybe kompetencer, og netop kompetencefællesskabet er en af de særlige karakteristika ved Forca. Noget andet vi er stolte af, er den vægt vi lægger på ordentlighed og kundeservice – og på at være en attraktiv arbejdsplads. Vi har også høje ambitioner og udvikler os løbende for bedst muligt at servicere vores kunder.

Er du blevet nysgerrig?

Så tøv ikke for længe med at sende din ansøgning. Vi kalder løbende til samtale. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Afdelingschef Catharina Dreyer på tlf. 25 36 36 32.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.