Økonom/Akademiker til analyser og forretningsudvikling af ejendomsvurderinger

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du bidrage til retvisende ejendomsvurderinger? Har du analyseværktøjerne, som kan understøtte effektive processer? Er du nysgerrig på ejendomsvurdering som fagligt felt? Så er du måske vores nye kollega.

Dit kommende job
Du bliver en del af kontoret Forretningsudvikling Vurdering, som er et centralt placeret kontor i Ejendomsvurderingsområdet, en del af Vurderingsstyrelsens centrale organisation. Vi arbejder tæt sammen med en række øvrige kontorer samt vores samarbejdspartnere på digitaliseringsområdet, særligt ICE. Kernen i kontorets opgaver er at sikre vurderingsfaglig forretningsudvikling, eller med andre ord, at de vurderingsfaglige aspekter tænkes ind overalt i Vurderingsstyrelsen, lige fra krav til systemudvikling og lovgivning, over arbejdsprocesser, til undervisning og kompetenceudvikling. Et stort fokusområde er beskrivelse af de faglige udviklingskrav til det nye system, og dialogen i udviklingsprocessen.

Som centralt fagkontor servicerer vi Vurderingsstyrelsens ledelse inden for vores faglige område, og vi arbejder med en bred vifte af opgaver, der understøtter styrelsens faglige arbejde.

Du kommer til at arbejde med opgaver vedrørende vurdering af ejerboliger og grunde, og det er vigtigt, at du udover din analytiske og undersøgende tilgang til opgaverne også har en god forståelse for brugen af modelberegninger og de økonomiske aspekter ved sagerne. Du skal særligt have fokus på samspillet mellem vurderingsmodellen og manuelle vurderingsprocesser. Der, hvor modellen ikke rækker, skal der sikres effektive arbejdsprocesser til driften. Det kan du bidrage til med grundige analyser og dataunderstøttet kvalitetssikring.

Nogle af de opgaver, du vil komme til at arbejde med, er:

  • Faglig kravstillelse til det nye system
  • Forretningsafklaringer i forbindelse med implementering af nyt system og nye processer
  • Analyser og skriftlige udredninger
  • Udarbejdelse af/bidrage til metoder og koncepter for krydstjek mellem modelresultater og manuelle vurderinger
  • Bidrage til udvikling af hjælpeværktøjer til vurderingsopgaverne
  • Tværgående kvalitetsprocesser i hele styrelsen vedrørende vurderinger
  • Kvalitetssikring af de nye vurderinger
  • Samspillet mellem vurdering og beskatning.
Derudover er der mange andre opgaver af varierende indhold og omfang inden for kontorets portefølje.

Formidling af fagligt indhold, både i kravstillelse til systemudvikling, og fx bidrag til udarbejdelse af vejledninger og retningslinjer er en naturlig del af opgaverne. Vi har et tæt samspil med både driftsenhederne og de øvrige kontorer i staben, så du skal trives med samarbejde i mange forskellige relationer.

Din profil
Du har en relevant akademisk uddannelse, fx cand.polit., cand. scient.pol., cand.oecon. eller lignende, og ideelt har du nogle års erfaring, enten med opgaver indenfor fast ejendom eller brug af økonomiske modeller, fx fra andre offentlige myndigheder.

Det er vigtigt, at du har forståelse for og en stor faglig nysgerrighed på ejendomsvurdering som fagligt felt.

Du har et godt blik for, hvad modelberegninger kan rumme, og hvad der ligger uden for dem og kan på den måde danne bindeled mellem modellens teoretiske fundament og den praktiske virkelighed for sagsbehandlerne.

Vi forestiller os, at du:

  • er analytisk stærk og evner at se igennem komplekse problemstillinger for at skabe løsninger, der holder
  • arbejder selvstændigt og medvirker til, at der kommer fremdrift, fælles afklaring og afslutning af både sager og processer
  • sætter den faglige barre højt, videndeler og sætter din faglighed i spil i samarbejdet med både kollegerne i kontoret og med vores øvrige samarbejdspartnere – ikke mindst driftsenhederne rundt om i landet
  • er en stærk formidler både på skrift og i dialogen.
Vi tilbyder et godt kollegaskab i et fagligt ambitiøst kontor, hvor vi har en høj grad af åbenhed, lyst til at blive klogere af hinanden og ikke mindst en god stemning.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest mandag den 25. oktober 2021. Vi forventer at holde første runde samtaler i uge 44-45, og anden runde samtaler i uge 45-46. Forud for anden samtale vil der være et testforløb med en logik- og personanalyse.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef i Forretningsudvikling Vurdering Lone Holm Mikkelsen på telefon 72 37 49 79.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din arbejdsplads er placeret i Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.

Forud for ansættelse indhentes reference og straffeattest.

Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.

Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Økonom/Akademiker til analyser og forretningsudvikling af ejendomsvurderinger

Vil du bidrage til retvisende ejendomsvurderinger? Har du analyseværktøjerne, som kan understøtte effektive processer? Er du nysgerrig på ejendomsvurdering som fagligt felt? Så er du måske vores nye kollega.

Dit kommende job
Du bliver en del af kontoret Forretningsudvikling Vurdering, som er et centralt placeret kontor i Ejendomsvurderingsområdet, en del af Vurderingsstyrelsens centrale organisation. Vi arbejder tæt sammen med en række øvrige kontorer samt vores samarbejdspartnere på digitaliseringsområdet, særligt ICE. Kernen i kontorets opgaver er at sikre vurderingsfaglig forretningsudvikling, eller med andre ord, at de vurderingsfaglige aspekter tænkes ind overalt i Vurderingsstyrelsen, lige fra krav til systemudvikling og lovgivning, over arbejdsprocesser, til undervisning og kompetenceudvikling. Et stort fokusområde er beskrivelse af de faglige udviklingskrav til det nye system, og dialogen i udviklingsprocessen.

Som centralt fagkontor servicerer vi Vurderingsstyrelsens ledelse inden for vores faglige område, og vi arbejder med en bred vifte af opgaver, der understøtter styrelsens faglige arbejde.

Du kommer til at arbejde med opgaver vedrørende vurdering af ejerboliger og grunde, og det er vigtigt, at du udover din analytiske og undersøgende tilgang til opgaverne også har en god forståelse for brugen af modelberegninger og de økonomiske aspekter ved sagerne. Du skal særligt have fokus på samspillet mellem vurderingsmodellen og manuelle vurderingsprocesser. Der, hvor modellen ikke rækker, skal der sikres effektive arbejdsprocesser til driften. Det kan du bidrage til med grundige analyser og dataunderstøttet kvalitetssikring.

Nogle af de opgaver, du vil komme til at arbejde med, er:

  • Faglig kravstillelse til det nye system
  • Forretningsafklaringer i forbindelse med implementering af nyt system og nye processer
  • Analyser og skriftlige udredninger
  • Udarbejdelse af/bidrage til metoder og koncepter for krydstjek mellem modelresultater og manuelle vurderinger
  • Bidrage til udvikling af hjælpeværktøjer til vurderingsopgaverne
  • Tværgående kvalitetsprocesser i hele styrelsen vedrørende vurderinger
  • Kvalitetssikring af de nye vurderinger
  • Samspillet mellem vurdering og beskatning.
Derudover er der mange andre opgaver af varierende indhold og omfang inden for kontorets portefølje.

Formidling af fagligt indhold, både i kravstillelse til systemudvikling, og fx bidrag til udarbejdelse af vejledninger og retningslinjer er en naturlig del af opgaverne. Vi har et tæt samspil med både driftsenhederne og de øvrige kontorer i staben, så du skal trives med samarbejde i mange forskellige relationer.

Din profil
Du har en relevant akademisk uddannelse, fx cand.polit., cand. scient.pol., cand.oecon. eller lignende, og ideelt har du nogle års erfaring, enten med opgaver indenfor fast ejendom eller brug af økonomiske modeller, fx fra andre offentlige myndigheder.

Det er vigtigt, at du har forståelse for og en stor faglig nysgerrighed på ejendomsvurdering som fagligt felt.

Du har et godt blik for, hvad modelberegninger kan rumme, og hvad der ligger uden for dem og kan på den måde danne bindeled mellem modellens teoretiske fundament og den praktiske virkelighed for sagsbehandlerne.

Vi forestiller os, at du:

  • er analytisk stærk og evner at se igennem komplekse problemstillinger for at skabe løsninger, der holder
  • arbejder selvstændigt og medvirker til, at der kommer fremdrift, fælles afklaring og afslutning af både sager og processer
  • sætter den faglige barre højt, videndeler og sætter din faglighed i spil i samarbejdet med både kollegerne i kontoret og med vores øvrige samarbejdspartnere – ikke mindst driftsenhederne rundt om i landet
  • er en stærk formidler både på skrift og i dialogen.
Vi tilbyder et godt kollegaskab i et fagligt ambitiøst kontor, hvor vi har en høj grad af åbenhed, lyst til at blive klogere af hinanden og ikke mindst en god stemning.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest mandag den 25. oktober 2021. Vi forventer at holde første runde samtaler i uge 44-45, og anden runde samtaler i uge 45-46. Forud for anden samtale vil der være et testforløb med en logik- og personanalyse.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef i Forretningsudvikling Vurdering Lone Holm Mikkelsen på telefon 72 37 49 79.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din arbejdsplads er placeret i Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.

Forud for ansættelse indhentes reference og straffeattest.

Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.

Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.