Vil du med på virksomhedskontrol? – Så mangler vi dig i Afgifter

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du en uddannelsesmæssig baggrund indenfor økonomi, revision, finans, regnskab eller erhvervsjura – og kunne du tænke dig varierende arbejdsdage, med kontrolbesøg i virksomheder og sagsbehandling af afgiftssager? Så er det dig, vi mangler som kontrolmedarbejder i enheden Afgifter 2 i Viborg.

I afdelingen Afgifter i Skattestyrelsen, har vi ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den rette afgift. Vi arbejder med 35 forskellige afgifter på et lovområde, der har stor offentlig interesse og er under konstant forandring. Der er afgifter på bl.a. emballage, spiritus, chokolade, spil, mineralolie og el. Vi står overfor en stor og spændende opgave – og den vil vi gerne løse sammen med dig.

Tag med os på kontrol
Vi søger dig, der vil være specialist i kontrol og sagsbehandling. Har du ikke erfaring med afgifter, giver vi dig en grundig onboarding, så du får en stejl læringskurve fra dag ét.

Du bliver tilknyttet et projekt, der arbejder med kontrol, revision og vejledning af virksomheder i forhold til et af de mange afgiftsområder. Sammen med dine kollegaer i projektet tager du på kontrolbesøg i virksomheder, hvorefter sagerne behandles på kontoret. Du vil derfor have en løbende dialog med både virksomheder og rådgivere, mens du indhenter materiale og udarbejder afgørelser i de forskellige afgiftssager.

Erfaring med afgifter er en fordel, men …
Der er mange indgange til at få succes som kontrolmedarbejder i Afgifter. Du kan være nyuddannet med en teoretisk uddannelse fra fx universitet eller interne uddannelser i Skatteforvaltningen på skatte-, moms- eller afgiftsområdet. Alternativt kan du have erfaring indenfor revision og regnskab.

Du har en struktureret arbejdsstil og løser opgaverne selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer. Du er i stand til at tilegne dig komplekst stof, holde mange bolde i luften og er god til at række ud, når du har brug for sparring. I dit arbejde med sagerne evner du at gå analytisk til værks, arbejde effektivt og være vedholdende i forbindelse med længere sagsforløb. I dialogen med virksomheder og rådgivere er du desuden i stand til at udtrykke dig klart og professionelt i både skrift og tale.

Vi lægger vægt på et godt humør, og en fri og uformel omgangsform i et arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og respekterer hinandens forskelligheder.

En fleksibel arbejdsplads med fokus på din udvikling
Som ansat i Afgifter, bliver du del af en arbejdsplads, der tager hensyn til det hele menneske og vægter medarbejdertrivsel højt. Vi tilbyder en spændende og afvekslende arbejdsdag, fleksible arbejdsvilkår og generelt gode medarbejdervilkår.

”Som ny kollega i Afgifter 2 får du mulighed for at arbejde med et af de spændende fokusområder vi har i afdelingen, i tæt samarbejde med dygtige kollegaer. Du vil få relevant ny læring, sparring og dermed udvikling, så du har de bedste vilkår for at være opdateret på alle væsentlige faglige områder. Vi har et hav af efteruddannelsestilbud og tilbyder derfor adgang til både intern og ekstern uddannelse.” siger funktionsleder Annette Holm Asmussen.

Om Afgifter
I Afgifter beskæftiger vi ca. 140 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark. Vi arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for miljø- og energiafgifter, illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Afgifter besøger alle former for virksomheder - selvstændige erhvervsdrivende og selskaber, små som store.

Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning. Vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så de er i trit med den virkelighed, vi lever i.

Du ansættes i Afgifter 2, hvor vi er 15 gode kollegaer og en engageret leder. Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Fælles for os er, at vi brænder for at gå i dybden med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Beskriv kort og præcist dine bevæggrunde for at søge stillingen og hvorfor din profil matcher det, vi efterlyser. Har du gode anbefalinger eller eksamensbeviser, er du også velkommen til at sende dem med som bilag. Du skal bruge linket ”Søg stillingen” senest fredag den 10. februar 2023. Samtalerne forventes afholdt i uge 10 på Brovej 20A, 8800 Viborg.

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse er 1. maj 2023 eller efter aftale.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Annette Holm Asmussen på telefon 72 38 43 57, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Brovej 20A, 8800 Viborg.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Vil du med på virksomhedskontrol? – Så mangler vi dig i Afgifter

Har du en uddannelsesmæssig baggrund indenfor økonomi, revision, finans, regnskab eller erhvervsjura – og kunne du tænke dig varierende arbejdsdage, med kontrolbesøg i virksomheder og sagsbehandling af afgiftssager? Så er det dig, vi mangler som kontrolmedarbejder i enheden Afgifter 2 i Viborg.

I afdelingen Afgifter i Skattestyrelsen, har vi ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den rette afgift. Vi arbejder med 35 forskellige afgifter på et lovområde, der har stor offentlig interesse og er under konstant forandring. Der er afgifter på bl.a. emballage, spiritus, chokolade, spil, mineralolie og el. Vi står overfor en stor og spændende opgave – og den vil vi gerne løse sammen med dig.

Tag med os på kontrol
Vi søger dig, der vil være specialist i kontrol og sagsbehandling. Har du ikke erfaring med afgifter, giver vi dig en grundig onboarding, så du får en stejl læringskurve fra dag ét.

Du bliver tilknyttet et projekt, der arbejder med kontrol, revision og vejledning af virksomheder i forhold til et af de mange afgiftsområder. Sammen med dine kollegaer i projektet tager du på kontrolbesøg i virksomheder, hvorefter sagerne behandles på kontoret. Du vil derfor have en løbende dialog med både virksomheder og rådgivere, mens du indhenter materiale og udarbejder afgørelser i de forskellige afgiftssager.

Erfaring med afgifter er en fordel, men …
Der er mange indgange til at få succes som kontrolmedarbejder i Afgifter. Du kan være nyuddannet med en teoretisk uddannelse fra fx universitet eller interne uddannelser i Skatteforvaltningen på skatte-, moms- eller afgiftsområdet. Alternativt kan du have erfaring indenfor revision og regnskab.

Du har en struktureret arbejdsstil og løser opgaverne selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer. Du er i stand til at tilegne dig komplekst stof, holde mange bolde i luften og er god til at række ud, når du har brug for sparring. I dit arbejde med sagerne evner du at gå analytisk til værks, arbejde effektivt og være vedholdende i forbindelse med længere sagsforløb. I dialogen med virksomheder og rådgivere er du desuden i stand til at udtrykke dig klart og professionelt i både skrift og tale.

Vi lægger vægt på et godt humør, og en fri og uformel omgangsform i et arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og respekterer hinandens forskelligheder.

En fleksibel arbejdsplads med fokus på din udvikling
Som ansat i Afgifter, bliver du del af en arbejdsplads, der tager hensyn til det hele menneske og vægter medarbejdertrivsel højt. Vi tilbyder en spændende og afvekslende arbejdsdag, fleksible arbejdsvilkår og generelt gode medarbejdervilkår.

”Som ny kollega i Afgifter 2 får du mulighed for at arbejde med et af de spændende fokusområder vi har i afdelingen, i tæt samarbejde med dygtige kollegaer. Du vil få relevant ny læring, sparring og dermed udvikling, så du har de bedste vilkår for at være opdateret på alle væsentlige faglige områder. Vi har et hav af efteruddannelsestilbud og tilbyder derfor adgang til både intern og ekstern uddannelse.” siger funktionsleder Annette Holm Asmussen.

Om Afgifter
I Afgifter beskæftiger vi ca. 140 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark. Vi arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for miljø- og energiafgifter, illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Afgifter besøger alle former for virksomheder - selvstændige erhvervsdrivende og selskaber, små som store.

Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning. Vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så de er i trit med den virkelighed, vi lever i.

Du ansættes i Afgifter 2, hvor vi er 15 gode kollegaer og en engageret leder. Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Fælles for os er, at vi brænder for at gå i dybden med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Beskriv kort og præcist dine bevæggrunde for at søge stillingen og hvorfor din profil matcher det, vi efterlyser. Har du gode anbefalinger eller eksamensbeviser, er du også velkommen til at sende dem med som bilag. Du skal bruge linket ”Søg stillingen” senest fredag den 10. februar 2023. Samtalerne forventes afholdt i uge 10 på Brovej 20A, 8800 Viborg.

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse er 1. maj 2023 eller efter aftale.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Annette Holm Asmussen på telefon 72 38 43 57, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Brovej 20A, 8800 Viborg.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.