Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Mentorkoordinator

Vil du være med til at sikre, at eleverne på Campus Bornholm kommer bedst muligt igennem uddannelserne?

Skolens mentorkorps støtter elever med særlige udfordringer, og vejleder blandt andet i forhold til de støttetilbud, der findes for at kunne fastholde eleven i sin uddannelse. Støtte og vejledning sker under hensyntagen til den enkeltes personlige, faglige eller sociale udfordringer.

Mentorkoordinatorens opgave er blandt andet at videreudvikle netværkene mellem skolens kontaktlærere, mentorer, SPS-vejledere, gennemførelsesvejledere og studie- ordblinde- og læsevejledere samt eksterne samarbejdspartnere i fx UU, Ungeporten, Kommunikationscentret og UngeRådgivningen.

Mentorkoordinatoren er ansvarlig for at rekruttere mentorer, koordinere og planlægge mentor/mentee-forløb, sikre kvalificeret hjælp til mentees og iværksætte udredningsforløb.

Den primære opgave for mentorkoordinatoren er at fastholde frafaldstruede elever i uddannelse. Til dette formål skal mentorkoordinatoren varetage følgende understøttende indsatser og opgaver:

  • Samarbejde med og koordinere indsatserne mellem interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Sikre at SPS-støtte søges og afrapporteres, samt at SPS-støtten anvendes optimalt til gavn for eleverne
  • Sikre vejledning til eleverne ved optagelse, herunder viderestille henvendelser til personer med rette faglige kompetencer
  • Sikre, at screening af elever forløber efter gældende procedurer
  • På EUD-området bidrager til beskrivelse og udmøntning af lovpligtig handlingsplan for øget gennemførelse
  • Sikre at der er ensartede administrative procedurer og retningslinjer for mentorfunktionen
  • Indhente og analysere statistisk materiale, herunder frafaldsstistikker
  • Ansvarlig for at mentorkorpset til en hver tid håndterer personoplysninger i flg. persondataloven

Faglige kompetencer:

  • Relevant baggrund
  • Indgående kendskab til målgruppen og de problemstillinger, der behandles af mentorkorpset
  • Indgående kendskab til det sociale område, herunder de støttetilbud, målgruppen kan gøre brug af

Personlige kompetencer.

Du:

  • er empatisk, rummelig og tålmodig
  • evner at skabe gode relationer og netværk
  • evner at arbejde struktureret, løsningsfokuseret og helhedsorienteret
  • er ansvarlig, udadvendt og imødekommende
  • formulerer dig klart og præcist i skrift og tale

Ansøgningsfrist:
Torsdag, den 29. august 2019 kl. 12.00

Ansøgning:
Ansøgning skal ske via vores hjemmeside.

Ansøgning uploades sammen med samt CV og eksamenspapirer via vores hjemmeside: https://campusbornholm.dk/ledige-stillinger-1

Samtaler:
Forventes afholdt i uge 35 og 36

Tiltrædelse:
Hurtigst muligt

Løn- og ansættelsesvilkår:
Mentorkoordinatoren refererer til: Uddannelseschefen for Campus Bornholms erhvervsuddannelser.

Ansættelse sker ud fra gældende overenskomst.

Spørgsmål om stillingen:
Direktør Inge Prip
Tlf. 60121801
Mail: ipr@cabh.dk


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330075460Phoenix-3f6f90c612019-08-20T00:00:00Mentorkoordinator

Vil du være med til at sikre, at eleverne på Campus Bornholm kommer bedst muligt igennem uddannelserne?

Skolens mentorkorps støtter elever med særlige udfordringer, og vejleder blandt andet i forhold til de støttetilbud, der findes for at kunne fastholde eleven i sin uddannelse. Støtte og vejledning sker under hensyntagen til den enkeltes personlige, faglige eller sociale udfordringer.

Mentorkoordinatorens opgave er blandt andet at videreudvikle netværkene mellem skolens kontaktlærere, mentorer, SPS-vejledere, gennemførelsesvejledere og studie- ordblinde- og læsevejledere samt eksterne samarbejdspartnere i fx UU, Ungeporten, Kommunikationscentret og UngeRådgivningen.

Mentorkoordinatoren er ansvarlig for at rekruttere mentorer, koordinere og planlægge mentor/mentee-forløb, sikre kvalificeret hjælp til mentees og iværksætte udredningsforløb.

Den primære opgave for mentorkoordinatoren er at fastholde frafaldstruede elever i uddannelse. Til dette formål skal mentorkoordinatoren varetage følgende understøttende indsatser og opgaver:

  • Samarbejde med og koordinere indsatserne mellem interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Sikre at SPS-støtte søges og afrapporteres, samt at SPS-støtten anvendes optimalt til gavn for eleverne
  • Sikre vejledning til eleverne ved optagelse, herunder viderestille henvendelser til personer med rette faglige kompetencer
  • Sikre, at screening af elever forløber efter gældende procedurer
  • På EUD-området bidrager til beskrivelse og udmøntning af lovpligtig handlingsplan for øget gennemførelse
  • Sikre at der er ensartede administrative procedurer og retningslinjer for mentorfunktionen
  • Indhente og analysere statistisk materiale, herunder frafaldsstistikker
  • Ansvarlig for at mentorkorpset til en hver tid håndterer personoplysninger i flg. persondataloven

Faglige kompetencer:

  • Relevant baggrund
  • Indgående kendskab til målgruppen og de problemstillinger, der behandles af mentorkorpset
  • Indgående kendskab til det sociale område, herunder de støttetilbud, målgruppen kan gøre brug af

Personlige kompetencer.

Du:

  • er empatisk, rummelig og tålmodig
  • evner at skabe gode relationer og netværk
  • evner at arbejde struktureret, løsningsfokuseret og helhedsorienteret
  • er ansvarlig, udadvendt og imødekommende
  • formulerer dig klart og præcist i skrift og tale

Ansøgningsfrist:
Torsdag, den 29. august 2019 kl. 12.00

Ansøgning:
Ansøgning skal ske via vores hjemmeside.

Ansøgning uploades sammen med samt CV og eksamenspapirer via vores hjemmeside: https://campusbornholm.dk/ledige-stillinger-1

Samtaler:
Forventes afholdt i uge 35 og 36

Tiltrædelse:
Hurtigst muligt

Løn- og ansættelsesvilkår:
Mentorkoordinatoren refererer til: Uddannelseschefen for Campus Bornholms erhvervsuddannelser.

Ansættelse sker ud fra gældende overenskomst.

Spørgsmål om stillingen:
Direktør Inge Prip
Tlf. 60121801
Mail: ipr@cabh.dk

2019-08-30T00:51:18.190 Vil du være med til at sikre, at eleverne på Campus Bornholm kommer bedst muligt igennem uddannelserne? Skolens mentorkorps støtter elever med særlige udfordringer, og vejleder blandt andet i forhold til de støttetilbud, der findes for at kunne fastholde eleven i sin uddannelse. Støtte og vejledning sker under hensyntagen til den enkeltes personlige, faglige eller sociale udfordringer. Mentorkoordinatorens opgave er blandt andet at videreudvikle netværkene mellem skolens kontaktlærere, mentorer, SPS-vejledere, gennemførelsesvejledere og studie- ordblinde- og læsevejledere samt eksterne samarbejdspartnere i fx UU, Ungeporten, Kommunikationscentret og UngeRådgivningen. Mentorkoordinatoren er ansvarlig for at rekruttere mentorer, koordinere og planlægge mentor mentee-forløb, sikre kvalificeret hjælp til mentees og iværksætte udredningsforløb. Den primære opgave for mentorkoordinatoren er at fastholde frafaldstruede elever i uddannelse. Til dette formål skal mentorkoordinatoren varetage følgende understøttende indsatser og opgaver: Samarbejde med og koordinere indsatserne mellem interne og eksterne samarbejdspartnere Sikre at SPS-støtte søges og afrapporteres, samt at SPS-støtten anvendes optimalt til gavn for eleverne Sikre vejledning til eleverne ved optagelse, herunder viderestille henvendelser til personer med rette faglige kompetencer Sikre, at screening af elever forløber efter gældende procedurer På EUD-området bidrager til beskrivelse og udmøntning af lovpligtig handlingsplan for øget gennemførelse Sikre at der er ensartede administrative procedurer og retningslinjer for mentorfunktionen Indhente og analysere statistisk materiale, herunder frafaldsstistikker Ansvarlig for at mentorkorpset til en hver tid håndterer personoplysninger i flg. persondataloven Faglige kompetencer: Relevant baggrund Indgående kendskab til målgruppen og de problemstillinger, der behandles af mentorkorpset Indgående kendskab til det sociale område, herunder de støttetilbud, målgruppen kan gøre brug af Personlige kompetencer. Du: er empatisk, rummelig og tålmodig evner at skabe gode relationer og netværk evner at arbejde struktureret, løsningsfokuseret og helhedsorienteret er ansvarlig, udadvendt og imødekommende formulerer dig klart og præcist i skrift og tale Ansøgningsfrist: Torsdag, den 29. august 2019 kl. 12.00 Ansøgning: Ansøgning skal ske via vores hjemmeside. Ansøgning uploades sammen med samt CV og eksamenspapirer via vores hjemmeside: https: campusbornholm.dk ledige-stillinger-1 Samtaler: Forventes afholdt i uge 35 og 36 Tiltrædelse: Hurtigst muligt Løn- og ansættelsesvilkår: Mentorkoordinatoren refererer til: Uddannelseschefen for Campus Bornholms erhvervsuddannelser. Ansættelse sker ud fra gældende overenskomst. Spørgsmål om stillingen: Direktør Inge Prip Tlf. 60121801 Mail: ipr@cabh.dk11jobnet3f6f90c6100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-29T00:00:000000https://campusbornholm.dk/ledige-stillinger-10EuropaDanmarkSjælland & øerBornholmBornholm3579797CAMPUS BORNHOLM11Minervavej 13700RønneDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent808420JobNet5030985503098510016-08-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3f6f90c6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3f6f90c6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3f6f90c6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3f6f90c6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgMentorkoordinator12008001Dansk3Læse/ tale241927Koordinator5Kontor og administration362368382noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330091608Kvindekrisecenter Bornholm søger frivilligkoordinatorRobot Stillingen er på 30 timer ugentlig, og indtil videre for 2 år. Vi søger en engageret og udadvendt igangsætter til at koordinere og udvikle frivillighedsmiljøet på Kvindekrisecenter Bornholm. Du skal videreudvikle og styrke kvindekrisecentrets frivillige profil med fokus på mobilisering, udvikling og fastholdelse af frivilliges indsats for at styrke voldsudsatte kvinder og børn bl.a. gennem rådgivning og vejledning. Kvindekrisecentret er en humanitær forening, der arbejder for at stoppe vold mod kvinder og børn og for ligestilling mellem kønnene. Vi er 5 ansatte og 55 frivillige, der sammen løser organisationens mangeartede opgaver. En stor del af fundamentet for Kvindekrisecentrets arbejde er frivillige, der donerer tid til en afgørende vigtig samfundsopgave. Kvindekrisecentret er organiseret som en forening med bestyrelse og har driftsoverenskomst med Bornholms Regionskommune. Der er et stigende krav til specialisering af vores ydelser fra samfundet og Det sociale Tilsyn, hvorfor vi skal udvikle klare og attraktive rammer for frivilligheden med fokus på en professionel og brugerinddragende opgaveløsning. Dette indebærer tilrettelæggelse af en struktureret kompetenceudvikling af og med de frivillige, således at der sikres en kontinuerlig sammenhæng og kvalitet i husets fælles arbejde. Udover at være i et tæt samarbejde med de frivillige kommer du til at arbejde sammen med ledelsen og den socialfaglige stab med fokus på at fremme trivsel for alle frivillige og sikre kvaliteten af de frivilliges kerneopgaver. Du kommer til at være koordinator for husets frivillige, engagerede og glødende ildsjæle. Det er derfor vigtigt, at du evner at begejstre og inspirere andre til at blive aktive i kampen for en verden fri for vold mod kvinder og børn. Dine primære arbejdsopgaver vil være Rekruttering og modtagelse af nye frivillige, samt løbende opfølgning Fastholdelse med fokus på trivsel i frivilliggrupperne, herunder afholdelse af GRUS-samtaler. Netværke med frivillighedskoordinatorer på andre Krisecentre i Danmark og lokalt på Bornholm Supervision af frivillige og sparring med både ledelse, ansatte og frivillige. Ansvarlig for kommunikationen mellem organisationen og frivillige. Etablere fælles intranet, og udvikle på vores journaliseringssystem Danjournal Overvåge vagtplanen og løse vagtudfordringer. Udvikling af struktureret uddannelse for frivillige, og inddragelse af ansatte Arrangere kurser og temadage for frivillige, ansatte og bestyrelse Oprette og udvikle kompetence kartotek Mødefacilitator for bl.a. koordineringsmøder på tværs af frivilliggrupperne. Lave nyhedsbrev i samarbejde med ledelsen Opdatere alle sikkerhedsmæssige foranstaltninger omkring de frivillige Opdatere Kvindekrisecentrets hjemmeside Søge fonde og projekter Facilitere den løbende udvikling. Din profil Du har en socialfaglig baggrund som enten pædagog eller socialrådgiver, Du kan se dig selv i kvindekrisecentrets værdigrundlag og menneskesyn. Du kan balancen imellem at navigere professionelt personligt og ikke privat personligt Du har erfaring med supervision af grupper, med fokus på kultur og gruppedannelse. Du må meget gerne have efteruddannelse som supervisor, men det er ikke et krav. Du er indstillet på at deltage i gruppernes aftenmøder efter behov og at arbejde fleksibelt i perioder med travlhed grundet forskellige opgaver i og uden for Kvindekrisecenter Bornholm Du er stærk i mundtlig og skriftlig kommunikation Du evner at bevare overblikket i et aktivt og til tider hektisk miljø. Du kan arbejde struktureret og selvstændigt Du er positiv og god til at skabe trivsel. Vi kan tilbyde et spændende job med ansvar og udfordringer i en organisation, der arbejder ambitiøst i feltet mellem politisk indflydelse, frivillighed og daglig drift af Kvindekrisecenter Bornholm. Du bliver en del af et godt, energisk og inspirerende arbejdsmiljø i stadig udvikling. Stillingen er til besættelse 1. december 2019. Løn efter gældende overenskomst. Ansøgning, CV og relevante dokumenter sendes til: gitte@krisecenter-bornholm.dk senest 18. oktober. Ansættelsessamtaler forventes afholdt med første samtale d. 25. oktober og anden samtale d. 29. oktober. For yderligere oplysninger - kontakt daglig leder Ingrid Funch Jørgensen tlf.: 45 2728 5870. Få mere information om Kvindekrisecenter Bornholm www.krisecenter-bornholm.dk.

 

Stillingen er på 30 timer ugentlig, og indtil videre for 2 år.

Vi søger en engageret og udadvendt igangsætter til at koordinere og udvikle frivillighedsmiljøet på Kvindekrisecenter Bornholm.

Du skal videreudvikle og styrke kvindekrisecentrets frivillige profil med fokus på mobilisering, udvikling og fastholdelse af frivilliges indsats for at styrke voldsudsatte kvinder og børn bl.a. gennem rådgivning og vejledning.

Kvindekrisecentret er en humanitær forening, der arbejder for at stoppe vold mod kvinder og børn og for ligestilling mellem kønnene.

Vi er 5 ansatte og 55 frivillige, der sammen løser organisationens mangeartede opgaver.

En stor del af fundamentet for Kvindekrisecentrets arbejde er frivillige, der donerer tid til en afgørende vigtig samfundsopgave.

Kvindekrisecentret er organiseret som en forening med bestyrelse og har driftsoverenskomst med Bornholms Regionskommune.

Der er et stigende krav til specialisering af vores ydelser fra samfundet og Det sociale Tilsyn, hvorfor vi skal udvikle klare og attraktive rammer for frivilligheden med fokus på en professionel og brugerinddragende opgaveløsning.

Dette indebærer tilrettelæggelse af en struktureret kompetenceudvikling af og med de frivillige, således at der sikres en kontinuerlig sammenhæng og kvalitet i husets fælles arbejde.

Udover at være i et tæt samarbejde med de frivillige kommer du til at arbejde sammen med ledelsen og den socialfaglige stab med fokus på at fremme trivsel for alle frivillige og sikre kvaliteten af de frivilliges kerneopgaver.

Du kommer til at være koordinator for husets frivillige, engagerede og glødende ildsjæle.

Det er derfor vigtigt, at du evner at begejstre og inspirere andre til at blive aktive i kampen for en verden fri for vold mod kvinder og børn.

Dine primære arbejdsopgaver vil være;

  • Rekruttering og modtagelse af nye frivillige, samt løbende opfølgning
  • Fastholdelse med fokus på trivsel i frivilliggrupperne, herunder afholdelse af GRUS-samtaler.
  • Netværke med frivillighedskoordinatorer på andre Krisecentre i Danmark og lokalt på Bornholm
  • Supervision af frivillige og sparring med både ledelse, ansatte og frivillige.
  • Ansvarlig for kommunikationen mellem organisationen og frivillige.
  • Etablere fælles intranet, og udvikle på vores journaliseringssystem Danjournal
  • Overvåge vagtplanen og løse vagtudfordringer.
  • Udvikling af struktureret uddannelse for frivillige, og inddragelse af ansatte
  • Arrangere kurser og temadage for frivillige, ansatte og bestyrelse
  • Oprette og udvikle kompetence kartotek
  • Mødefacilitator for bl.a. koordineringsmøder på tværs af frivilliggrupperne.
  • Lave nyhedsbrev i samarbejde med ledelsen
  • Opdatere alle sikkerhedsmæssige foranstaltninger omkring de frivillige
  • Opdatere Kvindekrisecentrets hjemmeside
  • Søge fonde og projekter
  • Facilitere den løbende udvikling.

Din profil;

  • Du har en socialfaglig baggrund som enten pædagog eller socialrådgiver,
  • Du kan se dig selv i kvindekrisecentrets værdigrundlag og menneskesyn.
  • Du kan balancen imellem at navigere professionelt/personligt og ikke privat/personligt
  • Du har erfaring med supervision af grupper, med fokus på kultur og gruppedannelse.
  • Du må meget gerne have efteruddannelse som supervisor, men det er ikke et krav.
  • Du er indstillet på at deltage i gruppernes aftenmøder efter behov og at arbejde fleksibelt i perioder med travlhed grundet forskellige opgaver i og uden for Kvindekrisecenter Bornholm
  • Du er stærk i mundtlig og skriftlig kommunikation
  • Du evner at bevare overblikket i et aktivt og til tider hektisk miljø.
  • Du kan arbejde struktureret og selvstændigt
  • Du er positiv og god til at skabe trivsel.

Vi kan tilbyde et spændende job med ansvar og udfordringer i en organisation, der arbejder ambitiøst i feltet mellem politisk indflydelse, frivillighed og daglig drift af Kvindekrisecenter Bornholm.

Du bliver en del af et godt, energisk og inspirerende arbejdsmiljø i stadig udvikling.

Stillingen er til besættelse 1. december 2019.

Løn efter gældende overenskomst.

Ansøgning, CV og relevante dokumenter sendes til: gitte@krisecenter-bornholm.dk senest 18. oktober.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt med første samtale d. 25. oktober og anden samtale d. 29. oktober.

For yderligere oplysninger - kontakt daglig leder Ingrid Funch Jørgensen tlf.: +45 2728 5870.

Få mere information om Kvindekrisecenter Bornholm www.krisecenter-bornholm.dk.

 

 

KVINDEKRISECENTER BORNHOLMRønne2019-09-18T00:00:002019-10-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kvindekrisecenter Bornholm søger frivilligkoordinator

KVINDEKRISECENTER BORNHOLM

Rønne
Stillingen er på 30 timer ugentlig, og indtil videre for 2 år. Vi søger en engageret og udadvendt igangsætter til at koordinere og udvikle frivillighedsmiljøet på Kvindekrisecenter Bornholm. Du skal videreudvikle og styrke kvindekrisecentrets frivil...
Indrykket:18. september 2019
Udløbsdato:18. oktober 2019