Spændende, nyoprettet stilling i Aarhus Kommune: Chef for Personale og Organisation i Borgmesterens afdeling

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Om jobbet:
Aarhus skal være en god by for alle”. Sådan lyder byrådets vision bag de indsatser, de ansatte i Aarhus Kommune hver dag arbejder med. Imidlertid flytter borgerne og samfundet sig, og vi er nødt til at følge med, hvis vores velfærdsmodel skal bestå. Derfor har Aarhus Kommunes byråd med beslutningen i 2021 om Aarhuskompasset sat skub i ønskerne om, at Aarhus Kommune som arbejdsplads i endnu højere grad end i dag arbejder mod det, der er værdifuldt for borgerne. 
Så vi kan blive en god by for alle.

Du kommer i dit arbejde til at tage livgreb med mange af de store udfordringer, som Aarhus Kommune som arbejdsplads står overfor: Skal vi lykkes med de værdifulde indsatser for og sammen med borgerne, skal vi blive endnu bedre til at både fastholde og rekruttere dygtige medarbejdere.  
Du vil som chef for Personale og Organisation komme til at stå i spidsen for det tværfaglige samarbejde, hvor du sikrer fremdrift, og hvor resultaterne skabes. Aarhus Kommune - og ikke mindst Personale og Organisation - vil være en klimavenlig arbejdsplads, og det skal vi lykkes med både internt i Borgmesterens afdeling og i Aarhus Kommunes øvrige magistratsafdelinger. Derfor er dine evner for at skabe ramme for dette og for at samarbejde på tværs af kommunen afgørende på din vej mod at lykkes i jobbet. Du ved, at du lykkes i denne del af jobbet, når du medvirker til at opfylde Aarhus Kommunes meget ambitiøse klimamål, og når du har en skærpet opmærksomhed på medinddragelse i at nå målene for hele organisationen

Du kan læse mere detaljeret om indholdet og bredden i jobbet i denne job- og personprofil

Du bliver chef for tre sektionsledere og to teamledere samt i alt 90 engagerede medarbejdere i tre sektioner med forskellige specialer. Din arbejdshverdag vil derfor fordele sig mellem to lokationer – Bautavej og Aarhus rådhus.
Du vil referere til forvaltningschef Christian Mølgaard – og vil du lære ham lidt bedre at kende, kan du læse hans personlige ledelsesgrundlag.

Personale og Organisation er en del af HR og Jura i Borgmesterens afdeling. Du vil her indgå i en ledergruppe med deltagelse af ledere af Byrådssekretariatet og Jura samt Integration og Bydelsudvikling.

Personale og Organisation har i flere af de opgaver, som du vil få ansvaret for at drive, et tæt opgavefællesskab med de afdelinger, der har at gøre med økonomi, indkøb og udbud, IT-digitalisering, fælles data og brugerservice – og du bliver derfor også en del af et stærkt ledelsesteam, som leder det, vi tilsammen kalder ”Fælles service”.
Du kan se, hvordan den samlede organisering af Borgmesterens afdeling er her: organisationsdiagram
 

Du vil få budgetansvar for kr. 115 mio.

Personale og Organisation samler under dig solide og veldrevne indsatsområder, så du træder ind i en velfungerende organisation – men der er samtidig forventning om og plads til, at du kan være med til at skabe nye retninger.



Din profil:
Om du kommer fra en lignende stilling, eller om du har en anden ledelseserfaring med i bagagen, er ikke det væsentligste for os. Til gengæld forventer vi:

  • At du har solid ledelseserfaring
  • At du har indgående kendskab til den offentlig organisation som arbejdsplads – meget gerne kendskab til den kommunale arbejdsplads. Du skal således forstå fokus, mål, rammer og vilkår i den politisk styrede organisation.
     
  • At du som menneske og leder:

                o   Har øjet på det, vi arbejder med nu – og tilsikrer fremdrift og resultater – samtidig med, at du

                o   Er visionær, har øjet mod horisonten – og kan se det, der kommer.

                o   Er dygtig til at skabe relationer – til dem, du formelt har samarbejde med, men også på kryds og tværs i organisationen. Din evne for at skabe samarbejdsrum er afgørende for, at du og din afdeling kan lykkes.

                o   Kan støtte og udvikle dine sektions- og teamledere i at sikre den gode drift, den nære udvikling og den sikre personaleledelse – samtidig med at du også selv er tydelig leder for de 90 medarbejdere.



Derfor skal du vælge os:
Borgmesterens afdeling har den særlige opgave at være samlende på tværs af de øvrige magistratsafdelinger i kommunen. Vi er derfor optaget af at binde kommunen sammen – og at støtte og udvikle helt ud i organisationen. Vi trives i et spændende og udfordrende miljø, hvor også du får mulighed for at sætte dit eget præg på de indsatser, vi arbejder med. Hos os er der højt til loftet, plads til at fejle – og at lære – og vi er modige nok til at sige: 
Vi vil være en lærende organisation.



Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen aflønnes som kontorchef i henhold til KL´s aftale om aflønning af chefer. 

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til juridisk chef Christian Mølgaard på telefon 2920 4258 og om rekrutteringsprocessen til rekrutteringskonsulent Rikke Steen Andersen på telefon 4185 9632.



Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges. 

Ansøgningsfrist:  31. oktober 2021
 
Vi forventer, at 1. samtalerunde finder sted den 12. november 2021 og 2. samtale den 23. november 2021.
Inviteres du videre til 2. samtalerunde, skal du påregne en opgave – samt tid til en personprofilsamtale den 17. november 2021. Du vil også den 16. november om formiddagen få muligheden for et en-til-en kaffemøde med Christian Mølgaard.


Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Andre job der minder om dette

Souschef

RESTAURANT VARNA ApS

Aarhus C
Vi søger på Varna Palæet en ny souschef som kan træde til når regeringen tillader os at åbne igen. Hvem er vi? Vi er en travl restaurant som er beliggende i udkanten af Marselisborg skov lige udenfor Århus. En stor del af vores virksomhed består i a...
Indrykket:15. oktober 2021

Senior Project Manager

Cloudeon - Aarhus

Aarhus N
En virksomhed i stærk og styret vækst! Virksomheden Vores kunde, der har flere nationale afdelinger, er en økonomisk stærk IT-virksomhed, som rådgiver, udvikler og implementerer cloud- og digitale løsninger over hele Danmark. De er kendetegnet ved a...
Indrykket:26. oktober 2021

Customer Service Agent hos Hungry (deltids)

HUNGRY.DK ApS

Risskov
Kunne du tænke dig et spændende job, hvor god kundeservice er i højsædet? Og brænder du for at sikre den gode oplevelse hver gang? Så passer du helt sikkert ind i Hungry s Customer Service team! Ønsker du derudover at blive en del af en Danmarks mes...
Indrykket:20. oktober 2021

Konferencechef - DanskOase

UnikRecruitment

Odder
DanskOase søger en Konferencechef til en nyoprettet stilling med tiltrædelse pr 1. januar 2022 eller snarest derefter. DanskOase er en netværksbevægelse som arbejder for fornyelse, udrustning og mission i sognekirker, fri- og valgmenigheder på et ka...
Indrykket:22. oktober 2021

Solution Consultant

STIBO SYSTEMS A/S

Højbjerg
Would you like a consulting role that takes you across multiple industries making every day a learning experience? Join a European team of experienced colleagues who unleash the power of master data management. What s great about this role is that y...
Indrykket:18. oktober 2021

Spændende, nyoprettet stilling i Aarhus Kommune: Chef for Personale og Organisation i Borgmesterens afdeling

Om jobbet:
Aarhus skal være en god by for alle”. Sådan lyder byrådets vision bag de indsatser, de ansatte i Aarhus Kommune hver dag arbejder med. Imidlertid flytter borgerne og samfundet sig, og vi er nødt til at følge med, hvis vores velfærdsmodel skal bestå. Derfor har Aarhus Kommunes byråd med beslutningen i 2021 om Aarhuskompasset sat skub i ønskerne om, at Aarhus Kommune som arbejdsplads i endnu højere grad end i dag arbejder mod det, der er værdifuldt for borgerne. 
Så vi kan blive en god by for alle.

Du kommer i dit arbejde til at tage livgreb med mange af de store udfordringer, som Aarhus Kommune som arbejdsplads står overfor: Skal vi lykkes med de værdifulde indsatser for og sammen med borgerne, skal vi blive endnu bedre til at både fastholde og rekruttere dygtige medarbejdere.  
Du vil som chef for Personale og Organisation komme til at stå i spidsen for det tværfaglige samarbejde, hvor du sikrer fremdrift, og hvor resultaterne skabes. Aarhus Kommune - og ikke mindst Personale og Organisation - vil være en klimavenlig arbejdsplads, og det skal vi lykkes med både internt i Borgmesterens afdeling og i Aarhus Kommunes øvrige magistratsafdelinger. Derfor er dine evner for at skabe ramme for dette og for at samarbejde på tværs af kommunen afgørende på din vej mod at lykkes i jobbet. Du ved, at du lykkes i denne del af jobbet, når du medvirker til at opfylde Aarhus Kommunes meget ambitiøse klimamål, og når du har en skærpet opmærksomhed på medinddragelse i at nå målene for hele organisationen

Du kan læse mere detaljeret om indholdet og bredden i jobbet i denne job- og personprofil

Du bliver chef for tre sektionsledere og to teamledere samt i alt 90 engagerede medarbejdere i tre sektioner med forskellige specialer. Din arbejdshverdag vil derfor fordele sig mellem to lokationer – Bautavej og Aarhus rådhus.
Du vil referere til forvaltningschef Christian Mølgaard – og vil du lære ham lidt bedre at kende, kan du læse hans personlige ledelsesgrundlag.

Personale og Organisation er en del af HR og Jura i Borgmesterens afdeling. Du vil her indgå i en ledergruppe med deltagelse af ledere af Byrådssekretariatet og Jura samt Integration og Bydelsudvikling.

Personale og Organisation har i flere af de opgaver, som du vil få ansvaret for at drive, et tæt opgavefællesskab med de afdelinger, der har at gøre med økonomi, indkøb og udbud, IT-digitalisering, fælles data og brugerservice – og du bliver derfor også en del af et stærkt ledelsesteam, som leder det, vi tilsammen kalder ”Fælles service”.
Du kan se, hvordan den samlede organisering af Borgmesterens afdeling er her: organisationsdiagram
 

Du vil få budgetansvar for kr. 115 mio.

Personale og Organisation samler under dig solide og veldrevne indsatsområder, så du træder ind i en velfungerende organisation – men der er samtidig forventning om og plads til, at du kan være med til at skabe nye retninger.



Din profil:
Om du kommer fra en lignende stilling, eller om du har en anden ledelseserfaring med i bagagen, er ikke det væsentligste for os. Til gengæld forventer vi:

  • At du har solid ledelseserfaring
  • At du har indgående kendskab til den offentlig organisation som arbejdsplads – meget gerne kendskab til den kommunale arbejdsplads. Du skal således forstå fokus, mål, rammer og vilkår i den politisk styrede organisation.
     
  • At du som menneske og leder:

                o   Har øjet på det, vi arbejder med nu – og tilsikrer fremdrift og resultater – samtidig med, at du

                o   Er visionær, har øjet mod horisonten – og kan se det, der kommer.

                o   Er dygtig til at skabe relationer – til dem, du formelt har samarbejde med, men også på kryds og tværs i organisationen. Din evne for at skabe samarbejdsrum er afgørende for, at du og din afdeling kan lykkes.

                o   Kan støtte og udvikle dine sektions- og teamledere i at sikre den gode drift, den nære udvikling og den sikre personaleledelse – samtidig med at du også selv er tydelig leder for de 90 medarbejdere.



Derfor skal du vælge os:
Borgmesterens afdeling har den særlige opgave at være samlende på tværs af de øvrige magistratsafdelinger i kommunen. Vi er derfor optaget af at binde kommunen sammen – og at støtte og udvikle helt ud i organisationen. Vi trives i et spændende og udfordrende miljø, hvor også du får mulighed for at sætte dit eget præg på de indsatser, vi arbejder med. Hos os er der højt til loftet, plads til at fejle – og at lære – og vi er modige nok til at sige: 
Vi vil være en lærende organisation.



Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen aflønnes som kontorchef i henhold til KL´s aftale om aflønning af chefer. 

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til juridisk chef Christian Mølgaard på telefon 2920 4258 og om rekrutteringsprocessen til rekrutteringskonsulent Rikke Steen Andersen på telefon 4185 9632.



Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges. 

Ansøgningsfrist:  31. oktober 2021
 
Vi forventer, at 1. samtalerunde finder sted den 12. november 2021 og 2. samtale den 23. november 2021.
Inviteres du videre til 2. samtalerunde, skal du påregne en opgave – samt tid til en personprofilsamtale den 17. november 2021. Du vil også den 16. november om formiddagen få muligheden for et en-til-en kaffemøde med Christian Mølgaard.


Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Souschef

RESTAURANT VARNA ApS

Aarhus C
Vi søger på Varna Palæet en ny souschef som kan træde til når regeringen tillader os at åbne igen. Hvem er vi? Vi er en travl restaurant som er beliggende i udkanten af Marselisborg skov lige udenfor Århus. En stor del af vores virksomhed består i a...
Indrykket:15. oktober 2021

Senior Project Manager

Cloudeon - Aarhus

Aarhus N
En virksomhed i stærk og styret vækst! Virksomheden Vores kunde, der har flere nationale afdelinger, er en økonomisk stærk IT-virksomhed, som rådgiver, udvikler og implementerer cloud- og digitale løsninger over hele Danmark. De er kendetegnet ved a...
Indrykket:26. oktober 2021

Customer Service Agent hos Hungry (deltids)

HUNGRY.DK ApS

Risskov
Kunne du tænke dig et spændende job, hvor god kundeservice er i højsædet? Og brænder du for at sikre den gode oplevelse hver gang? Så passer du helt sikkert ind i Hungry s Customer Service team! Ønsker du derudover at blive en del af en Danmarks mes...
Indrykket:20. oktober 2021

Konferencechef - DanskOase

UnikRecruitment

Odder
DanskOase søger en Konferencechef til en nyoprettet stilling med tiltrædelse pr 1. januar 2022 eller snarest derefter. DanskOase er en netværksbevægelse som arbejder for fornyelse, udrustning og mission i sognekirker, fri- og valgmenigheder på et ka...
Indrykket:22. oktober 2021

Solution Consultant

STIBO SYSTEMS A/S

Højbjerg
Would you like a consulting role that takes you across multiple industries making every day a learning experience? Join a European team of experienced colleagues who unleash the power of master data management. What s great about this role is that y...
Indrykket:18. oktober 2021