Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærke sagsbehandlere til spændende specialopgave i Skattestyrelsen i Rønne

Vil du være med til at løse en specialopgave, som ofte byder på nye udfordringer? Så har du nu mulighed for at blive en del af vores team som sagsbehandler indenfor omkostningsgodtgørelse.

Behandling af omkostningsgodtgørelsessager
Borgere, virksomheder og skattepligtige selskaber og fonde, der klager over en afgørelse fra Skatteforvaltningen, har mulighed for helt eller delvist at få dækket omkostningerne til rådgiverbistand i klagesagen.

Du skal være med til at afgøre, om ansøgeren opfylder betingelserne for godtgørelse og om klager har overvejende medhold i sin klagesag. Det giver dig en enestående mulighed for at få kendskab til Skatteforvaltningens mange områder samt udvikle dine kompetencer inden for generel myndighedsudøvelse. Du skal også foretage rimelighedsvurderinger i forhold til rådgiveres faktura og om nødvendigt træffe afgørelse om nedsættelse af rådgiverudgiften og dermed godtgørelsen.

Herudover vil der være opgaver relateret til opdatering af vores juridiske vejledning, udarbejdelse af rapporter, besvarelse af henvendelser fra ministeriet mv. Opgaverne omfatter desuden telefonisk og skriftlig vejledning.

”Omkostningsgodtgørelse ” er en del af afdelingen Erhvervsprocesser, der varetager opgaver inden for flere kerneområder.

Enheden kobler juraen med driftsopgaverne. Derfor har enheden et løbende og tæt samarbejde om løsningen af vores opgaver med en lang række andre enheder internt i Skattestyrelsen og med eksterne interessenter. Herunder en tæt relation til Jura i forbindelse med information og videndeling.

Selvstændig og orienteret mod kunden
Der er flere forskellige indgange til jobbet. Du kan fx have en uddannelsesmæssig baggrund som skatterevisor, cand.jur, candmerc.jur eller lignende. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. Du ser fortsat kompetenceudvikling som naturlig for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Du er imødekommende, professionel og myndig i din kontakt med borgere og virksomheder, og du handler altid med kunden i centrum.

De formelle sagsbehandlingsregler er en integreret del af sagsbehandlingen. Derfor har du god viden om disse eller er nysgerrig for at lære mere.

Om os
Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Sammen med 21 engagerede kolleger får du et solidt medansvar for behandlingen af sager om omkostningsgodtgørelse.

”Omkostningsgodtgørelse ” er en del af afdelingen Erhvervsprocesser, der varetager opgaver inden for flere kerneområder.

Enheden kobler juraen med driftsopgaverne. Derfor har enheden et løbende og tæt samarbejde om løsningen af vores opgaver med en lang række andre enheder internt i Skattestyrelsen og med eksterne interessenter. Herunder en tæt relation til Jura i forbindelse med information og videndeling.

Vi lægger vægt på at sikre høj kvalitet, videndeling og ensartethed i arbejdsprocesserne sideløbende med et fokus i enheden på at skabe arbejdspladser, der får job- og privatliv til at gå op i en højere enhed. Vi tror på, at der er en direkte sammenhæng mellem kolleger, der er glade for hinanden og lysten til at udvikle sig i jobbet. Derfor sætter vi samarbejde, et godt arbejdsmiljø, godt humør og en uformel tone højt.

Ansøgning, kontakt og løn
Send os din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” inden ansøgningsfristens udløb den 26. april 2021.

Har du spørgsmål, eller vil du gerne vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder for Omkostningsgodtgørelse, Connie Hansen på telefon nr. 7237 1568.

Tiltrædelse 1. juni 2021 eller efter aftale. Vi afholder samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Munch Petersens Vej 8, 3700 Rønne.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Muligheder på Bornholm - kontakt tilflytterkonsulent
Overvejer du at flytte til Bornholm, tilbyder Bornholms kommune, at du kan kontakte Rune Holm, tilflytterkonsulent i Bornholms Regionskommune, på telefon 31 21 88 80 eller på mail: tilflytter@bornholm.biz. Rune Holm kan blandt andet rådgive dig om skole til børn, boligmuligheder og job til samlever/ægtefælle etc.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.