HR-specialist - Løn, administration og projekter

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Job Description

HR-specialist - Løn, administration og projekter-007C9D

Har du erfaring med HR-administration, drift og løn? Kan du lide at arbejde med projekter, og har du flair for IT?
Sætter du en ære i god service og support til dine kolleger, og vil du være en del af HR i en stor global virksomhed?

… Så kom til Schneider Electric og hjælp os med at sikre, at vores HR-administrative processer gennemføres, overholdes og forbedres.

Schneider Electric
I Schneider Electric i Danmark er vi 900 ansatte og på verdensplan 130.000 medarbejdere i mere end 100 lande, der i 2020 omsatte for 190 år kåret som , og vores langsigtede forpligtelser for bæredygtighed er et vigtigt grundlag for vores måde at drive forretning på. Vi stræber hele tiden efter at styrke vores markedsposition, og vi søger de dygtigste medarbejdere, der er ivrige efter at blive en del af en international organisation, der tilbyder unikke muligheder.

HR Services - med fokus på sikker drift, udvikling og service
Som HR-specialist bliver du en del af et dygtigt team af HR-specialister. Vi arbejder for alle Schneider Electrics forretningsenheder i Danmark med mange forskellige HR-administrative opgaver. Du vil desuden arbejde sammen med HR-specialister i andre lande samt med vores HR Shared Services Center, der ligger i Polen.

Din daglige arbejdsdag i et spændende og udviklende miljø
Du arbejder på vores hovedkontor i Ballerup i HR Services. Her har du både selvstændige supportopgaver, dine egne specialistområder og fælles opgaver i teamet.

I teamet er vi alle afhængige af hinanden. Vi arbejder med mange forskellige tidskritiske opgaver, så det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt, men at du samtidig ikke er bleg for at række ud til en kollega, hvis det er nødvendigt. Det gælder uanset om din kollega sidder lige overfor dig - eller i et andet land.

Vilkårene i HR er, at vi både arbejder med løbende operationelle driftsopgaver, med større projekter og nye opgaver, der kommer enten udefra eller fra vores globale organisation. Der kommer ofte mange af ad-hoc opgaver. Det sker , når der kommer ny lovgivning på personaleområdet, når vi implementerer helt nye retningslinjer (som da vi håndterede Corona), eller når Schneider Electrics nye globale HR-initiativer skal implementeres lokalt i Danmark.

Disse opgaver skal du være med til at finde løsninger på, løsningerne skal implementeres, de skal kommunikeres ud i organisationen, og vores ledere og medarbejdere skal guides. Det er opgaver, der kræver, at du har lyst til både at holde overblikket, at sætte dig ind i detaljen, og ikke mindst, at kommunikere til dine mange forskellige kollegaer på en klar og tydelig måde.

Du er vores nye dygtige teamplayer
Vi ser for os, at du er en ny teamspiller på holdet med sans for rigtig god service, at du har gode interpersonelle færdigheder, og at du nyder at hjælpe andre med de områder, hvor du er ekspert. Du er engageret og vant til at arbejde effektivt og resultatorienteret i et struktureret miljø, hvor tingene godt kan gå stærkt. Du er detaljeorienteret og har evnen til at planlægge og prioritere opgaver baseret på deadlines, der sjældent kan flyttes.

Dine kolleger og chefer vil betegne dig som en engageret og struktureret medarbejder med erfaring med forskellige opgaver i HR. Det er nødvendigt, at du har systemerfaring og flair for IT. Det er mere vigtigt, end dit kendskab til et bestemt HR-system. Vi skal nok hjælpe dig i gang og give dig den nødvendige træning og undervisning. Det er også afgørende, at du kan begå dig i en global og kompleks organisation.

Nogle af dine vigtige opgaver bliver:

  • HR-administration, Lønbehandling og HR-support.
  • Projekter; enten som projektdeltager eller lokal projektansvarlig for globale projekter
  • Aftalte områder indenfor teamets ansvarsområde, hvor du er vores ekspert.
  • Baggrund og erfaring
    Du har formentlig en videregående uddannelse med fokus på administration eller økonomi, men vi vil også gerne høre fra dig, hvis du har en anden spændende baggrund og relevant erhvervserfaring.

    Dette er ikke dit første job, og du har mindst 5 års relevant erhvervserfaring, som du har fået i en kompleks organisation, helst i den private sektor. Det vigtigste er, at du brænder for at arbejde de mange forskellige opgaver, der er i driften i en HR-afdeling.

    Du må meget gerne må have erfaring med disse områder:

  • HR-administration
  • Praktisk erfaring med lovgivningen på det danske arbejdsmarked. Du kender til de aftaler, der normalt regulerer ansættelsesforhold - både på funktionær- og timelønsområdet.
  • Udarbejdelse og vedligehold af personalepolitikker.
  • Kendskab til Lønkørsel - eller interesse i at lære det
  • Hvis du har kendskab til Promark og Visma Løn er det en fordel, og hvis du også har arbejdet med mobility, så bliver du en endnu mere interessant kandidat.

    Du er god til at kommunikere skriftligt og du er flydende i både dansk og engelsk

    New Ways of Working
    Vi er fleksible og tilpasningsdygtige i vores arbejde. Dette gælder både i forhold til tid og sted, men også i vores brug af teknologi og løsninger, der støtter os i vores arbejde. For os betyder New Ways of Working, at vi sikrer en state-of-the-art arbejdsplads, som danner de fleksible rammer for, at vi kan nå vores ambitiøse, kommercielle mål, muligheden for at tage os af hinanden og forudsætningerne for at sikre well-being og et godt og balanceret arbejdsliv.

    Interesseret?  

    Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte HR Manager Morten Thorsager på tlf. 2899 1562 eller Talent Acquisition Country Partner Michael Christiansen på tlf. 6014 2840.

    Du kan læse mere om os på .

    Søg jobbet ved at sende os en motiveret ansøgning og dit cv snarest muligt. Vi indkalder løbende til samtale.

    Vi ser frem til at høre fra dig!

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    HR-specialist - Løn, administration og projekter

    Job Description

    HR-specialist - Løn, administration og projekter-007C9D

    Har du erfaring med HR-administration, drift og løn? Kan du lide at arbejde med projekter, og har du flair for IT?
    Sætter du en ære i god service og support til dine kolleger, og vil du være en del af HR i en stor global virksomhed?

    … Så kom til Schneider Electric og hjælp os med at sikre, at vores HR-administrative processer gennemføres, overholdes og forbedres.

    Schneider Electric
    I Schneider Electric i Danmark er vi 900 ansatte og på verdensplan 130.000 medarbejdere i mere end 100 lande, der i 2020 omsatte for 190 år kåret som , og vores langsigtede forpligtelser for bæredygtighed er et vigtigt grundlag for vores måde at drive forretning på. Vi stræber hele tiden efter at styrke vores markedsposition, og vi søger de dygtigste medarbejdere, der er ivrige efter at blive en del af en international organisation, der tilbyder unikke muligheder.

    HR Services - med fokus på sikker drift, udvikling og service
    Som HR-specialist bliver du en del af et dygtigt team af HR-specialister. Vi arbejder for alle Schneider Electrics forretningsenheder i Danmark med mange forskellige HR-administrative opgaver. Du vil desuden arbejde sammen med HR-specialister i andre lande samt med vores HR Shared Services Center, der ligger i Polen.

    Din daglige arbejdsdag i et spændende og udviklende miljø
    Du arbejder på vores hovedkontor i Ballerup i HR Services. Her har du både selvstændige supportopgaver, dine egne specialistområder og fælles opgaver i teamet.

    I teamet er vi alle afhængige af hinanden. Vi arbejder med mange forskellige tidskritiske opgaver, så det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt, men at du samtidig ikke er bleg for at række ud til en kollega, hvis det er nødvendigt. Det gælder uanset om din kollega sidder lige overfor dig - eller i et andet land.

    Vilkårene i HR er, at vi både arbejder med løbende operationelle driftsopgaver, med større projekter og nye opgaver, der kommer enten udefra eller fra vores globale organisation. Der kommer ofte mange af ad-hoc opgaver. Det sker , når der kommer ny lovgivning på personaleområdet, når vi implementerer helt nye retningslinjer (som da vi håndterede Corona), eller når Schneider Electrics nye globale HR-initiativer skal implementeres lokalt i Danmark.

    Disse opgaver skal du være med til at finde løsninger på, løsningerne skal implementeres, de skal kommunikeres ud i organisationen, og vores ledere og medarbejdere skal guides. Det er opgaver, der kræver, at du har lyst til både at holde overblikket, at sætte dig ind i detaljen, og ikke mindst, at kommunikere til dine mange forskellige kollegaer på en klar og tydelig måde.

    Du er vores nye dygtige teamplayer
    Vi ser for os, at du er en ny teamspiller på holdet med sans for rigtig god service, at du har gode interpersonelle færdigheder, og at du nyder at hjælpe andre med de områder, hvor du er ekspert. Du er engageret og vant til at arbejde effektivt og resultatorienteret i et struktureret miljø, hvor tingene godt kan gå stærkt. Du er detaljeorienteret og har evnen til at planlægge og prioritere opgaver baseret på deadlines, der sjældent kan flyttes.

    Dine kolleger og chefer vil betegne dig som en engageret og struktureret medarbejder med erfaring med forskellige opgaver i HR. Det er nødvendigt, at du har systemerfaring og flair for IT. Det er mere vigtigt, end dit kendskab til et bestemt HR-system. Vi skal nok hjælpe dig i gang og give dig den nødvendige træning og undervisning. Det er også afgørende, at du kan begå dig i en global og kompleks organisation.

    Nogle af dine vigtige opgaver bliver:

  • HR-administration, Lønbehandling og HR-support.
  • Projekter; enten som projektdeltager eller lokal projektansvarlig for globale projekter
  • Aftalte områder indenfor teamets ansvarsområde, hvor du er vores ekspert.
  • Baggrund og erfaring
    Du har formentlig en videregående uddannelse med fokus på administration eller økonomi, men vi vil også gerne høre fra dig, hvis du har en anden spændende baggrund og relevant erhvervserfaring.

    Dette er ikke dit første job, og du har mindst 5 års relevant erhvervserfaring, som du har fået i en kompleks organisation, helst i den private sektor. Det vigtigste er, at du brænder for at arbejde de mange forskellige opgaver, der er i driften i en HR-afdeling.

    Du må meget gerne må have erfaring med disse områder:

  • HR-administration
  • Praktisk erfaring med lovgivningen på det danske arbejdsmarked. Du kender til de aftaler, der normalt regulerer ansættelsesforhold - både på funktionær- og timelønsområdet.
  • Udarbejdelse og vedligehold af personalepolitikker.
  • Kendskab til Lønkørsel - eller interesse i at lære det
  • Hvis du har kendskab til Promark og Visma Løn er det en fordel, og hvis du også har arbejdet med mobility, så bliver du en endnu mere interessant kandidat.

    Du er god til at kommunikere skriftligt og du er flydende i både dansk og engelsk

    New Ways of Working
    Vi er fleksible og tilpasningsdygtige i vores arbejde. Dette gælder både i forhold til tid og sted, men også i vores brug af teknologi og løsninger, der støtter os i vores arbejde. For os betyder New Ways of Working, at vi sikrer en state-of-the-art arbejdsplads, som danner de fleksible rammer for, at vi kan nå vores ambitiøse, kommercielle mål, muligheden for at tage os af hinanden og forudsætningerne for at sikre well-being og et godt og balanceret arbejdsliv.

    Interesseret?  

    Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte HR Manager Morten Thorsager på tlf. 2899 1562 eller Talent Acquisition Country Partner Michael Christiansen på tlf. 6014 2840.

    Du kan læse mere om os på .

    Søg jobbet ved at sende os en motiveret ansøgning og dit cv snarest muligt. Vi indkalder løbende til samtale.

    Vi ser frem til at høre fra dig!

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    +

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.