Deltids zoolog til Guldborgsund Zoo & Botanisk Have

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Guldborgsund Zoo & Botanisk Have er en del af Guldborgsund Kommunes beskæftigelsesindsats. Vi løser aktiveringsopgaver og en række andre opgaver på arbejdsmarkedsområdet. Haven er ejet og drevet af Guldborgsund kommune, og er som sådan også en del af områdets tilbud for turister og borgere i regionen.

Vores have er en fantastisk arbejdsplads, hvor vi både brænder for at inspirere ledige borgere til uddannelse, nye job og for at give vores besøgende en god oplevelse.
Vi ved, at vores gæster sætter pris på, at haven er en frodig, grøn oase med spændende dyr, mange blomster og planter, samt aktiviteter for børn i alle aldre. Det bliver din opgave at være med til at sikre fagligheden dels i dyreteamet samt i udviklingen af havens anlæg og formidling.

Vi er i en meget spændende periode, hvor vi skal i gang med at forme en ny strategi for havens retning, hvor miljø og klima vil fylde mærkbart mere både ift. driften, men også i havens formidling. Det er et stort arbejde, som skal til at begynde i det nye år. Det er også en strategi, som skal favne begge vores kerneopgaver, turistattraktionen og beskæftigelsesindsatsen.

Du skal favne aktiv deltagelse på både en strategisk plan og et mere praksisnært plan, samt være bindeleddet mellem de to planer. Du bliver ansvarlig for det faglige niveau samt nødvendig dokumentation og registreringer ift. godkendelser m.m.  


Dit ansvarsområde – du kommer til at arbejde med: 

  • Daglig faglig ledelse af dyreteamet herunder, at sikre et fokus på fagligheden samtidig med en god konstruktiv kommunikation i teamet.
  • Udvikling af havens eksisterende anlæg og dyrehold samt være en aktiv del af udviklingen af nye anlæg/projekter.
  • Udviklingen af en ny strategiplan for haven, som rummer begge kerneopgaver.
  • Udvikling og vedligehold på havens formidling og gæstens oplevelse af haven.
  • Du har kontakten til myndigheder og dyrlæger og er ansvarlig for den årlige godkendelse samt de månedlige dyrlægebesøg.
  • Du har ansvaret for registrering af havens dyrehold i ZIMS.
  • Sammen med de enkelte dyrepassere og evt. dyrlæge at finde løsninger på aktuelle udfordringer der løbende måtte opstå hos dyrene såsom sundhed, trivsels, berigelse m.m.

 

Vi forventer:

Du skal være uddannet zoolog eller have anden relevant kandidatuddannelse, gerne med nogle års erhvervserfaring indenfor zoologiske havers dyrehold.

 

Derudover forventer vi at: 

  • Du er god til det skriftlige, og kan formulere dig klart og præcist.
  • Du kan tage den konfronterende og vanskelige samtale.
  • Du er parat til en omskiftelig hverdag med mange forskelligartede opgaver.
  • Du har sans for detaljerne i de opgaver, der skal løses.
  • Du er rummelig overfor alle typer af mennesker og kulturer.
  • Du forstår vigtigheden af at strukturere dit arbejde.
  • Du behersker diverse IT-værktøjer.

 Du har faste tider, men du planlægger selv dine dage ift. struktur og prioritering af din tid.

 

Ansættelsesvilkår:

Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. januar 2023, eller snarest herefter.
Løn efter gældende overenskomst for AC’ere.

 
Mere information:

Teamlederleder John Steno Rylund på 2518 0113
 
Ansøgningsfrist: fredag den 9. december 2022
 
Samtaler: Forventes afholdt i ugerne 51 og 52. Der kan være anden gangs samtaler ved flere kandidater.
 
Ansøgningsprocedure:
Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
 
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Deltids zoolog til Guldborgsund Zoo & Botanisk Have

Guldborgsund Zoo & Botanisk Have er en del af Guldborgsund Kommunes beskæftigelsesindsats. Vi løser aktiveringsopgaver og en række andre opgaver på arbejdsmarkedsområdet. Haven er ejet og drevet af Guldborgsund kommune, og er som sådan også en del af områdets tilbud for turister og borgere i regionen.

Vores have er en fantastisk arbejdsplads, hvor vi både brænder for at inspirere ledige borgere til uddannelse, nye job og for at give vores besøgende en god oplevelse.
Vi ved, at vores gæster sætter pris på, at haven er en frodig, grøn oase med spændende dyr, mange blomster og planter, samt aktiviteter for børn i alle aldre. Det bliver din opgave at være med til at sikre fagligheden dels i dyreteamet samt i udviklingen af havens anlæg og formidling.

Vi er i en meget spændende periode, hvor vi skal i gang med at forme en ny strategi for havens retning, hvor miljø og klima vil fylde mærkbart mere både ift. driften, men også i havens formidling. Det er et stort arbejde, som skal til at begynde i det nye år. Det er også en strategi, som skal favne begge vores kerneopgaver, turistattraktionen og beskæftigelsesindsatsen.

Du skal favne aktiv deltagelse på både en strategisk plan og et mere praksisnært plan, samt være bindeleddet mellem de to planer. Du bliver ansvarlig for det faglige niveau samt nødvendig dokumentation og registreringer ift. godkendelser m.m.  


Dit ansvarsområde – du kommer til at arbejde med: 

  • Daglig faglig ledelse af dyreteamet herunder, at sikre et fokus på fagligheden samtidig med en god konstruktiv kommunikation i teamet.
  • Udvikling af havens eksisterende anlæg og dyrehold samt være en aktiv del af udviklingen af nye anlæg/projekter.
  • Udviklingen af en ny strategiplan for haven, som rummer begge kerneopgaver.
  • Udvikling og vedligehold på havens formidling og gæstens oplevelse af haven.
  • Du har kontakten til myndigheder og dyrlæger og er ansvarlig for den årlige godkendelse samt de månedlige dyrlægebesøg.
  • Du har ansvaret for registrering af havens dyrehold i ZIMS.
  • Sammen med de enkelte dyrepassere og evt. dyrlæge at finde løsninger på aktuelle udfordringer der løbende måtte opstå hos dyrene såsom sundhed, trivsels, berigelse m.m.

 

Vi forventer:

Du skal være uddannet zoolog eller have anden relevant kandidatuddannelse, gerne med nogle års erhvervserfaring indenfor zoologiske havers dyrehold.

 

Derudover forventer vi at: 

  • Du er god til det skriftlige, og kan formulere dig klart og præcist.
  • Du kan tage den konfronterende og vanskelige samtale.
  • Du er parat til en omskiftelig hverdag med mange forskelligartede opgaver.
  • Du har sans for detaljerne i de opgaver, der skal løses.
  • Du er rummelig overfor alle typer af mennesker og kulturer.
  • Du forstår vigtigheden af at strukturere dit arbejde.
  • Du behersker diverse IT-værktøjer.

 Du har faste tider, men du planlægger selv dine dage ift. struktur og prioritering af din tid.

 

Ansættelsesvilkår:

Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. januar 2023, eller snarest herefter.
Løn efter gældende overenskomst for AC’ere.

 
Mere information:

Teamlederleder John Steno Rylund på 2518 0113
 
Ansøgningsfrist: fredag den 9. december 2022
 
Samtaler: Forventes afholdt i ugerne 51 og 52. Der kan være anden gangs samtaler ved flere kandidater.
 
Ansøgningsprocedure:
Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
 
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.