Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Rønshoved Skolehjem

Afdelingsleder til Rønshoved Skolehjem    
 
Rønshoved Skolehjem søger en afdelingsleder til vores døgnafdelinger pr. 1. januar 2019. 
 
Vi er en del af Aabenraa Kommunes beredskab til udsatte børn, unge og familier. Rønshoved Skolehjem spreder sig med sine 12 forskellige afdelinger over ambulante forebyggende tilbud, misbrugsbehandling samt døgntilbud for børn og unge.  
Barnets, den unges og familiens ressourcer danner grundlag for behandling, aktiviteter og læring i samspil med personalet.   
Principper om at samarbejdet med barnet/familien skal foregå tæt på hjemmet, om netværk, om intensiv, dokumenteret og målbart arbejde, skal danne grundlag for arbejdet på Rønshoved Skolehjem og dermed også en del af de tanker, som binder Aabenraa Kommune sammen i udviklingen af Aabenraa-modellen.  
Her er tæt samarbejde med rådgivere, Tidlig Forebyggelse,  Familie- Ungecenter og alt, der kan bringe familien/den unge i udvikling.  
Døgnafdelingerne er under forandring således, at de klassiske døgnanbringelser bliver færre i antal, og helhedsorienterede, intensive familieforløb, hvor barnets trivsel i fremadrettede netværk og uddannelse, kommer i fokus.  
Vi tilbyder dig: 
spændende børn, unge og familier, hvor du vil blive tovholder for to teams, der har ansvar for børns og deres familiers udvikling og trivsel   
et spændende afvekslende job, med indflydelse på udvikling af nytænkende forebyggende tilbud, inden for børn og familier 
gode muligheder for personlig udvikling, hvor der er fart over feltet 
en humørfuld arbejdsplads med livlige kolleger, hvor vi hører på, hvad børnene, de unge og forældrene har at sige  
 
Vi forventer af dig: 
at du har et humanistisk, rummeligt og optimistisk menneskesyn     
at du har ledelsesmæssig gennemslagskraft og forstår at motivere, uddelegere og inddrage medarbejderne i beslutningsprocessen 
at du har et helhedssyn på problemstillingerne, ser barnet og den unge som unikt og som en del af familien 
at du har en gennemtænkt tilgang til området    
at du kan udvikle og fastholde processer - og tør tænke utraditionelt  
at du har overblik og flair for både det skriftlige og det administrative arbejde  
og ikke mindst at du har humor og sjov i blodet    
 
 
Yderligere oplysninger 
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomsten med SL samt principperne om Lokal Løn. Der indhentes børne- og straffeattest.  
 
Yderligere oplysninger fås hos institutionsleder Jens Jacob From Levring Madsen (21448557) eller hos afdelingsleder Lea Nedergaard Hansen . 
Se også www.ronshoved-skolehjem.dk 
 
Ansøgning 
Ansøgningsfrist mandag den 12. november kl. 12.00. Send din ansøgning via linket.    
 
Samtaler afholdes mandag d. 19. november. Der afholdes muligvis 2. runde.  


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329895461Phoenix-0e67879712018-10-12T16:02:50.683Afdelingsleder til Rønshoved Skolehjem

Afdelingsleder til Rønshoved Skolehjem    
 
Rønshoved Skolehjem søger en afdelingsleder til vores døgnafdelinger pr. 1. januar 2019. 
 
Vi er en del af Aabenraa Kommunes beredskab til udsatte børn, unge og familier. Rønshoved Skolehjem spreder sig med sine 12 forskellige afdelinger over ambulante forebyggende tilbud, misbrugsbehandling samt døgntilbud for børn og unge.  
Barnets, den unges og familiens ressourcer danner grundlag for behandling, aktiviteter og læring i samspil med personalet.   
Principper om at samarbejdet med barnet/familien skal foregå tæt på hjemmet, om netværk, om intensiv, dokumenteret og målbart arbejde, skal danne grundlag for arbejdet på Rønshoved Skolehjem og dermed også en del af de tanker, som binder Aabenraa Kommune sammen i udviklingen af Aabenraa-modellen.  
Her er tæt samarbejde med rådgivere, Tidlig Forebyggelse,  Familie- Ungecenter og alt, der kan bringe familien/den unge i udvikling.  
Døgnafdelingerne er under forandring således, at de klassiske døgnanbringelser bliver færre i antal, og helhedsorienterede, intensive familieforløb, hvor barnets trivsel i fremadrettede netværk og uddannelse, kommer i fokus.  
Vi tilbyder dig: 
spændende børn, unge og familier, hvor du vil blive tovholder for to teams, der har ansvar for børns og deres familiers udvikling og trivsel   
et spændende afvekslende job, med indflydelse på udvikling af nytænkende forebyggende tilbud, inden for børn og familier 
gode muligheder for personlig udvikling, hvor der er fart over feltet 
en humørfuld arbejdsplads med livlige kolleger, hvor vi hører på, hvad børnene, de unge og forældrene har at sige  
 
Vi forventer af dig: 
at du har et humanistisk, rummeligt og optimistisk menneskesyn     
at du har ledelsesmæssig gennemslagskraft og forstår at motivere, uddelegere og inddrage medarbejderne i beslutningsprocessen 
at du har et helhedssyn på problemstillingerne, ser barnet og den unge som unikt og som en del af familien 
at du har en gennemtænkt tilgang til området    
at du kan udvikle og fastholde processer - og tør tænke utraditionelt  
at du har overblik og flair for både det skriftlige og det administrative arbejde  
og ikke mindst at du har humor og sjov i blodet    
 
 
Yderligere oplysninger 
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomsten med SL samt principperne om Lokal Løn. Der indhentes børne- og straffeattest.  
 
Yderligere oplysninger fås hos institutionsleder Jens Jacob From Levring Madsen (21448557) eller hos afdelingsleder Lea Nedergaard Hansen . 
Se også www.ronshoved-skolehjem.dk 
 
Ansøgning 
Ansøgningsfrist mandag den 12. november kl. 12.00. Send din ansøgning via linket.    
 
Samtaler afholdes mandag d. 19. november. Der afholdes muligvis 2. runde.  
2018-11-13T00:50:35.873 Afdelingsleder til Rønshoved Skolehjem Rønshoved Skolehjem søger en afdelingsleder til vores døgnafdelinger pr. 1. januar 2019. Vi er en del af Aabenraa Kommunes beredskab til udsatte børn, unge og familier. Rønshoved Skolehjem spreder sig med sine 12 forskellige afdelinger over ambulante forebyggende tilbud, misbrugsbehandling samt døgntilbud for børn og unge. Barnets, den unges og familiens ressourcer danner grundlag for behandling, aktiviteter og læring i samspil med personalet. Principper om at samarbejdet med barnet familien skal foregå tæt på hjemmet, om netværk, om intensiv, dokumenteret og målbart arbejde, skal danne grundlag for arbejdet på Rønshoved Skolehjem og dermed også en del af de tanker, som binder Aabenraa Kommune sammen i udviklingen af Aabenraa-modellen. Her er tæt samarbejde med rådgivere, Tidlig Forebyggelse, Familie- Ungecenter og alt, der kan bringe familien den unge i udvikling. Døgnafdelingerne er under forandring således, at de klassiske døgnanbringelser bliver færre i antal, og helhedsorienterede, intensive familieforløb, hvor barnets trivsel i fremadrettede netværk og uddannelse, kommer i fokus. Vi tilbyder dig: spændende børn, unge og familier, hvor du vil blive tovholder for to teams, der har ansvar for børns og deres familiers udvikling og trivsel et spændende afvekslende job, med indflydelse på udvikling af nytænkende forebyggende tilbud, inden for børn og familier gode muligheder for personlig udvikling, hvor der er fart over feltet en humørfuld arbejdsplads med livlige kolleger, hvor vi hører på, hvad børnene, de unge og forældrene har at sige Vi forventer af dig: at du har et humanistisk, rummeligt og optimistisk menneskesyn at du har ledelsesmæssig gennemslagskraft og forstår at motivere, uddelegere og inddrage medarbejderne i beslutningsprocessen at du har et helhedssyn på problemstillingerne, ser barnet og den unge som unikt og som en del af familien at du har en gennemtænkt tilgang til området at du kan udvikle og fastholde processer - og tør tænke utraditionelt at du har overblik og flair for både det skriftlige og det administrative arbejde og ikke mindst at du har humor og sjov i blodet Yderligere oplysninger Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomsten med SL samt principperne om Lokal Løn. Der indhentes børne- og straffeattest. Yderligere oplysninger fås hos institutionsleder Jens Jacob From Levring Madsen (21448557) eller hos afdelingsleder Lea Nedergaard Hansen . Se også www.ronshoved-skolehjem.dk Ansøgning Ansøgningsfrist mandag den 12. november kl. 12.00. Send din ansøgning via linket. Samtaler afholdes mandag d. 19. november. Der afholdes muligvis 2. runde.10Phoenix0e678797100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-11-12T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1044&ProjectId=146328&DepartmentId=19037&MediaId=4655&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandAabenraa3376153Rønshoved Skolehjem11Strandvej 106340KrusåDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent650306AabenraaMinimum1463280000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e678797https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e678797https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e678797&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e678797&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/6.jpgEr du den nye Afdelingsleder i Rønshoved Skolehjem?12007991Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse358389594tmjoe@aabenraa.dkDKDanmarkDKDanmark329947281Afdelingsleder til Børneinstitutionen PosekærBasic Genopslag Børneinstitutionen Posekær, en døgninstitution for 23 børn og unge inden for det specialiserede handicapområde, søger en engageret og udviklingsorienteret afdelingsleder til varetagelse af den daglige ledelse fremadrettet, idet vores nuværende afdelingsleder har søgt nye udfordringer. Har du derfor lyst til at videreudvikle dine ledelsesmæssige kompetencer i en meget velfungerende døgninstitution i Aabenraa Kommune? Så er det måske dig, vi søger som ny afdelingsleder til Børneinstitutionen Posekær. Vi har brug for en afdelingsleder, der, i samarbejde med den øvrige medarbejdergruppe på Posekær, mestrer kunsten både at videreføre allerede etablerede indsatser og tiltag, men som også har et skarpt øje for nytænkning og videreudvikling af den daglige pædagogiske, sundhedsfaglige og ledelsesmæssige praksis, - og altid til størst mulig gavn for de børn og unge, der bor på Posekær. En afdelingsleder som, ud over den daglige ledelse af Posekær, ligeledes på aktiv og engageret vis vil være med til at sætte tydelig ledelsesmæssig- og faglig retning for hele Børnehandicapområdet fremadrettet. Posekær en velfungerende døgninstitution Posekærs målgruppe er primært børn og unge med multiple funktionsnedsættelser samt børn og unge med autismespektrum forstyrrelser. Posekær har 80 ansatte, og vi tilbyder en pædagogisk indsats med afsæt i det enkelte barn unges behov i et kvalificeret og fokuseret tværfagligt samarbejde med det sundhedsfaglige og terapeutiske personale. Posekær er en del af Børnehandicapområdet, der er et veldrevet område med i alt ca. 125 ansatte. Børnehandicapområdet består af Børneinstitutionen Posekær med døgnpladser, samt Børnehuset Lille Kolstrup med henholdsvis specialbørnehave, døgnaflastning og STU. Ledelsesmæssige og faglige kompetencer Vi forventer, at du: er uddannet pædagog har Diplom- eller påbegyndt diplom i ledelse, eller en anden relevant lederuddannelse på diplom niveau har dokumenteret ledelseserfaring besidder faglig indsigt og arbejdsmæssig erfaring inden for handicapområdet er fagligt reflekterende og nytænkende Personlige kvalifikationer Vi forventer, at du: er strategisk og analytisk i din tilgang til ledelse besidder ordentlighed er loyal og har en tillidsskabende og empatisk fremtoning er dialogskabende, åben, motiverende og medinddragende arbejder innovativt men også løsningsorienteret og faciliterende er modstandsdygtig, har gennemslagskraft og kan træde i karakter, når det kræves har fokus på opgaven, arbejder struktureret og besidder overblik ser det som en motivationsfaktor at lykkes i fællesskab, at uddelegere og sikre et godt arbejdsmiljø Ansvars- og arbejdsopgaver Du får det daglige ansvar for varetagelsen af personaleledelse, faglige ledelse og driftsmæssige opgaver på Posekær. Læs mere om Børneinstitutionen Posekær, de løbende ledelsesopgaver, ansættelsesproces med mere i job-og kompetenceprofilen. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til KL og SL lederoverenskomst. Arbejdsstedet er Børneinstitutionen Posekær, Posekærvej 20, 6200 Aabenraa. Den ugentlige arbejdstid er, som udgangspunkt, primært mellem kl. 8 og 17. Dog vil der være aftenmøder og telefonopkald udenfor det tidsrum, hvis der opstår situationer, som det enkelte team ikke selv kan løse. Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende. Yderligere informationer om stillingen Interesserede ansøgere er meget velkomne til at kontakte institutionsleder Jane Damsgaard Jensen på mobil telefon 3046 0890 eller E- mail: jdje@aabenraa.dk Ansøgning Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest d. 22. februar. 2019. Første samtale bliver gennemført den 1. marts 2019 og anden samtale den 11. marts 2019. Forventet tiltrædelse pr. 1. maj 2019.

Genopslag 
 
Børneinstitutionen Posekær, en døgninstitution for 23 børn og unge inden for det specialiserede handicapområde, søger en engageret og udviklingsorienteret afdelingsleder til varetagelse af den daglige ledelse fremadrettet, idet vores nuværende afdelingsleder har søgt nye udfordringer. 
 
Har du derfor lyst til at videreudvikle dine ledelsesmæssige kompetencer i en meget velfungerende døgninstitution i Aabenraa Kommune? Så er det måske dig, vi søger som ny afdelingsleder til Børneinstitutionen Posekær.  
 
Vi har brug for en afdelingsleder, der, i samarbejde med den øvrige medarbejdergruppe på Posekær, mestrer kunsten både at videreføre allerede etablerede indsatser og tiltag, men som også har et skarpt øje for nytænkning og videreudvikling af den daglige pædagogiske, sundhedsfaglige og ledelsesmæssige praksis, - og altid til størst mulig gavn for de børn og unge, der bor på Posekær.   
 
En afdelingsleder som, ud over den daglige ledelse af Posekær, ligeledes på aktiv og engageret vis vil være med til at sætte tydelig ledelsesmæssig- og faglig retning for hele Børnehandicapområdet fremadrettet.   
 
Posekær – en velfungerende døgninstitution  
Posekærs målgruppe er primært børn og unge med multiple funktionsnedsættelser samt børn og unge med autismespektrum forstyrrelser. Posekær har 80 ansatte, og vi tilbyder en pædagogisk indsats med afsæt i det enkelte barn/unges behov i et kvalificeret og fokuseret tværfagligt samarbejde med det sundhedsfaglige og terapeutiske personale.  
 
Posekær er en del af Børnehandicapområdet, der er et veldrevet område med i alt ca. 125 ansatte. Børnehandicapområdet består af Børneinstitutionen Posekær med døgnpladser, samt Børnehuset Lille Kolstrup med henholdsvis specialbørnehave, døgnaflastning og STU.  
 
Ledelsesmæssige og faglige kompetencer  
Vi forventer, at du:  
  • er uddannet pædagog 
  • har Diplom- eller påbegyndt diplom i ledelse, eller en anden relevant lederuddannelse på diplom niveau 
  • har dokumenteret ledelseserfaring  
  • besidder faglig indsigt og arbejdsmæssig erfaring inden for handicapområdet 
  • er fagligt reflekterende og nytænkende 
Personlige kvalifikationer  
Vi forventer, at du: 
  • er strategisk og analytisk i din tilgang til ledelse 
  • besidder ordentlighed  
  • er loyal og har en tillidsskabende og empatisk fremtoning  
  • er dialogskabende, åben, motiverende og medinddragende  
  • arbejder innovativt men også løsningsorienteret og faciliterende   
  • er modstandsdygtig, har gennemslagskraft og kan træde i karakter, når det kræves   
  • har fokus på opgaven, arbejder struktureret og besidder overblik  
  • ser det som en motivationsfaktor at lykkes i fællesskab, at uddelegere og sikre et godt arbejdsmiljø   
Ansvars- og arbejdsopgaver  
Du får det daglige ansvar for varetagelsen af personaleledelse, faglige ledelse og driftsmæssige opgaver på Posekær.  
 
Læs mere om Børneinstitutionen Posekær, de løbende ledelsesopgaver, ansættelsesproces med mere  i job-og kompetenceprofilen. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelse sker i henhold til KL og SL lederoverenskomst.    
 
Arbejdsstedet er Børneinstitutionen Posekær, Posekærvej 20, 6200 Aabenraa.  
Den ugentlige arbejdstid er, som udgangspunkt, primært mellem kl. 8 og 17.  Dog vil der være aftenmøder og telefonopkald udenfor det tidsrum, hvis der opstår situationer, som det enkelte team ikke selv kan løse.  
 
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.  
 
Yderligere informationer om stillingen   
Interesserede ansøgere er meget velkomne til at kontakte institutionsleder Jane Damsgaard Jensen på mobil telefon 3046 0890 eller E- mail: jdje@aabenraa.dk  
 
Ansøgning  
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest d. 22. februar. 2019.  
Første samtale bliver gennemført den 1. marts 2019 og anden samtale den 11. marts 2019. Forventet tiltrædelse pr. 1. maj 2019.  
 
 
 
ORS/Small/dfcea441_logo.pngBørnehandicapområdetAabenraa2019-01-23T16:00:52.4972019-02-17T00:00:00
329950632Pædagogisk afdelingsleder til Lagoniskolens Juniorunivers i VojensBasic - Genopslag for at tiltrække flere kvalificerede ansøgere En af vores dygtige afdelingsledere er blevet skoleleder, og vi søger derfor en ny pædagogisk afdelingsleder. Du skal have dagligt pædagogisk ansvar for Juniorunivers. Derudover skal du indgå i et ledelsesmæssigt samarbejde omkring skolens samlede ramme og retning. Du har ledelseserfaring, eller også anerkender din nuværende omverden dig for dine potentielle evner for ledelse. Du kender til skoleverdenen gennem forvaltningsarbejde, ledelse, eller som lærer pædagog. Vi vægter ansøgere som: Har kendskab til flair for eller interesse i alle de tal, skemaer, og tabeller der bliver arbejdet med på en skole - i forbindelse med skoleårets planlægning. Det gælder især skemalægning i Tabulex, og opgaveoversigterne i TRIO. Kan arbejde i det krydspres som er en naturlig del af ledelsesrollen. Du vil mødes med forventninger, der vil variere fra situation til situation. Det kræver robusthed, overblik, humor, selvindsigt, og rodfæstethed. Du skal kort sagt være et godt menneske. Har ambitioner på folkeskolens vegne. Du skal være med til at kvalificere og udmønte vores bud på de kompetencer det 21 århundredes livsduelige børn skal rustes med. Formår at udvikle den enkelte medarbejders potentialer, samt fastholder motivation og arbejdsglæde hos alle ansatte. Din relationskompetence skal være tydelig, og din venligt insisterende vedholdenhed skal understøtte skolens fælles retning. Ret færd hænger sammen med retfærdighed. Arbejder for at vi skaber skole nedefra, i det ligeværdige møde mellem forældre, medarbejdere, elever, og ledelse. Vi ser på intention før resultat. Alle har noget at bidrage med, derfor lytter vi før vi handler. Tør begå fejl, og lære af det. Har lyst til at være en del af et ledelsesteam der arbejder med åbne beslutningsprocesser, fælles læring, nysgerrighed, og konstruktiv kritik. Vi tilbyder til gengæld en supergod skole der lige har vundet DM i skoleudvikling 2018. En kommune i god udvikling. Gode kolleger, samt en høj grad af mening, nærvær og sparring i jobbet. Hvis ikke du har en ledelsesmæssig uddannelse, skal du være parat til dette.Få flere oplysninger hos souschef Anette Staub, mobil 21 26 61 49, mail: anes@haderslev.dk Vi synes det er vigtigt at du kommer på besøg, så kontakt Anette for en aftale. Ansættelsesstart 1. april 2019, eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst lokal forhåndsaftale for ledere. Der indhentes børneattest i forbindelse med ansættelsen. Der vil inden endelig ansættelse blive indhentet referencer fra din nuværende, og gerne tidligere arbejdspladser. Send din ansøgning, CV og bilag via knappen Send ansøgning nederst i annoncen, senest mandag den 25. februar 2019 kl. 12.00. Samtaler afholdes onsdag den 27. februar 2019. Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation. Vores fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.- Genopslag for at tiltrække flere kvalificerede ansøgere
 
En af vores dygtige afdelingsledere er blevet skoleleder, og vi søger derfor en ny pædagogisk afdelingsleder. Du skal have dagligt pædagogisk ansvar for Juniorunivers. Derudover skal du indgå i et ledelsesmæssigt samarbejde omkring skolens samlede ramme og retning.
 
Du har ledelseserfaring, eller også anerkender din nuværende omverden dig for dine potentielle evner for ledelse. Du kender til skoleverdenen gennem forvaltningsarbejde, ledelse, eller som lærer/pædagog.
 
Vi vægter ansøgere som: 
  • Har kendskab til/flair for/eller interesse i alle de tal, skemaer, og tabeller der bliver arbejdet med på en skole - i forbindelse med skoleårets planlægning. Det gælder især skemalægning i Tabulex, og opgaveoversigterne i TRIO.
  • Kan arbejde i det krydspres som er en naturlig del af ledelsesrollen. Du vil mødes med forventninger, der vil variere fra situation til situation. Det kræver robusthed, overblik, humor, selvindsigt, og rodfæstethed. Du skal kort sagt være et godt menneske.
  • Har ambitioner på folkeskolens vegne. Du skal være med til at kvalificere og udmønte vores bud på de kompetencer det 21 århundredes livsduelige børn skal rustes med.
  • Formår at udvikle den enkelte medarbejders potentialer, samt fastholder motivation og arbejdsglæde hos alle ansatte. Din relationskompetence skal være tydelig, og din venligt insisterende vedholdenhed skal understøtte skolens fælles retning. Ret færd hænger sammen med retfærdighed.
  • Arbejder for at vi skaber skole nedefra, i det ligeværdige møde mellem forældre, medarbejdere, elever, og ledelse. Vi ser på intention før resultat. Alle har noget at bidrage med, derfor lytter vi før vi handler.
  • Tør begå fejl, og lære af det.
  • Har lyst til at være en del af et ledelsesteam der arbejder med åbne beslutningsprocesser, fælles læring, nysgerrighed, og konstruktiv kritik.
Vi tilbyder til gengæld en supergod skole der lige har vundet DM i skoleudvikling 2018. En kommune i god udvikling. Gode kolleger, samt en høj grad af mening, nærvær og sparring i jobbet.
 
Hvis ikke du har en ledelsesmæssig uddannelse, skal du være parat til dette.

Få flere oplysninger hos souschef Anette Staub, mobil 21 26 61 49, mail: anes@haderslev.dk Vi synes det er vigtigt at du kommer på besøg, så kontakt Anette for en aftale.
 
Ansættelsesstart 1. april 2019, eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst/lokal forhåndsaftale for ledere. Der indhentes børneattest i forbindelse med ansættelsen. Der vil inden endelig ansættelse blive indhentet referencer fra din nuværende, og gerne tidligere arbejdspladser.
 
Send din ansøgning, CV og bilag via knappen ”Send ansøgning” nederst i annoncen, senest mandag den 25. februar 2019 kl. 12.00.
 
Samtaler afholdes onsdag den 27. februar 2019.
 
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.

ORS/Small/c8931ce9_logo.gifLagoniskolenVojens2019-01-29T16:05:18.0702019-02-25T00:00:00
329947700Afdelingsleder for Vej og Park i Sønderborg KommuneBasic Kan du lede og motivere en stor og mangfoldig gruppe medarbejdere indenfor primært det tekniske område? Vi søger en stærk lederprofil, der samtidig har interesse i at arbejde med at skabe gode rammer om kommunens borgere. Er du vores nye afdelingsleder? Vej og Park i Økonomi, Teknik og Miljø forvaltningen ønsker en person, der gerne må kunne dokumentere ledelsesmæssig erfaring, da vi prioriterer en profil med tydelige og stærke lederkompetencer. Vi ser desuden gerne, at du har en lederuddannelse på diplom- eller masterniveau eller vil være villig til at tage den. Som afdelingsleder af Vej og Park har du det overordnede ansvar for ca. 120 medarbejdere. I forbindelse med ansøgning og samtale vil vi bede om, at du forholder dig konkret til følgende kompetencer: har en synlig og tydelig ledelsesstil, der dog også er inkluderende i relevante beslutningsprocesser har et godt overblik med det nødvendige blik for detaljerne, en stor analysekraft og er strategisk tænkende evner at navigere løsningsorienteret i et krydspres mellem borgere og medarbejdere har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation har fokus på sikker drift samtidig med at se muligheder og udviklingspotentialer kan samle afdelingen og udvikle en konstruktiv teamkultur har stærke sociale kompetencer, er god til at opbygge og vedligeholde relationer og er empatisk i din kontakt til medarbejderne har gode kommunikative kompetencer der skaber følgeskab bringer engagement, dynamik og vilje til stillingen Vi lægger desuden vægt på, at du motiverer dit CV og er skarp på formidling af din erfaring og dine resultater fra tidligere jobs. Centrale opgaver Som afdelingsleder skal du sætte mål og retning for området og skabe ejerskab gennem dialog og motiverende lederskab. Og du skal have lyst til at involvere dine omgivelser i udviklingsprocessen og i at skabe et fælles værdisæt, især i forbindelse med at realisere visionen om at blive en grøn og bæredygtig bosætningskommune. En af dine centrale opgaver er at arbejde for et givtigt og udbytterigt samarbejde med centrale partnere i den kommunale organisation. Dette involverer især afdelingen Projekt og Anlæg, der er bestiller og dertil myndighed på mange af Vej og Parks opgaver. Afdelingen berøres ofte af politiske beslutninger, som du skal formidle til medarbejderne, sådan at de får ejerskab og udfører kerneopgaven bedst muligt ud fra de givne vilkår. Samtidig er der store snitflader til kommunens borgere. Derfor er det nødvendigt, at du kan agere i et krydspres mellem borgerinteresser og medarbejdertryghed. Blandt dine konkrete opgaver er desuden: At varetage den overordnede styring af området At være leder af fem formænd fordelt på faglige enheder At have blik for personale- og økonomistyring At sikre professionel og stabil drift At opfylde politiske målsætninger for området At implementere og fastholde Direktionens indsatsområder At bidrage til et godt samarbejde med chefområdets øvrige afdelingsledere og Drift og Anlægschefen At servicere Drift og Anlægschefen i forbindelse med sagsfremstilling og rådgivning Vej og Park Vej & Park er Sønderborg Kommunes entreprenørvirksomhed. De primære arbejdsopgaver er drift og vedligehold af kommunens vejnet og grønne områder. Vej og Park har desuden egen håndværkerafdeling og værksted. Endvidere udføres opgaver inden for blandt andet anlæg, vedligeholdelse af vandløb, skadedyrsbekæmpelse og legepladsinspektion. Derudover udfører afdelingen en række forskellige opgaver for andre kommunale forvaltninger og institutioner. Afdelingen har stor bevågenhed fra kommunens borgere og har arbejdet fokuseret med aktiv og imødekommende borgerinddragelse. I den forbindelse har afdelingens ansatte gennemgået et kursusforløb i Det Gode Værtskab , der har fokus på dialog og vejledning i forbindelse med borgerkontakt. Afdelingen lægger vægt på at sikre et sundt og sikkert arbejdsklima med høj medarbejdertrivsel. Der er tradition for dialog og samarbejde gennem centrale MED organer. Vej og Park beskæftiger ca. 120 medarbejdere fordelt på forskellige driftsenheder. Afdelingen har også beskæftigelses-indsatser såsom nyttejob og servicecenter. Dette giver en stor mangfoldighed i medarbejdergruppen. På den centrale materialegård placeret i Sønderborg holder administration, formænd og afdelingsleder til. Vil du vide mere? Du kan læse mere om Vej og Park, om stillingen og ansættelsesforløbet i den udvidede job- og personprofil. Ønskes yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Drift og Anlægschef Henrik Littau-Jensen på hnli@sonderborg.dk eller på mobil 23 98 95 00. Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter skal være os i hænde senest den 21. februar 2019. Første samtalerunde holdes den 4. marts 2019 og eventuel anden samtalerunde holdes den 8. marts 2019. Tiltrædelse 1. maj 2019 Job- og personprofil Ledelsesgrundlag Byrådets vision
 
Kan du lede og motivere en stor og mangfoldig gruppe medarbejdere indenfor primært det tekniske område? Vi søger en stærk lederprofil, der samtidig har interesse i at arbejde med at skabe gode rammer om kommunens borgere.  
 
Er du vores nye afdelingsleder?
 
Vej og Park i Økonomi, Teknik og Miljø forvaltningen ønsker en person, der gerne må kunne dokumentere ledelsesmæssig erfaring, da vi prioriterer en profil med tydelige og stærke lederkompetencer. Vi ser desuden gerne, at du har en lederuddannelse på diplom- eller masterniveau eller vil være villig til at tage den.  
Som afdelingsleder af Vej og Park har du det overordnede ansvar for ca. 120 medarbejdere.  
 
I forbindelse med ansøgning og samtale vil vi bede om, at du forholder dig konkret til følgende kompetencer: 
 
  • har en synlig og tydelig ledelsesstil, der dog også er inkluderende i relevante beslutningsprocesser 
  • har et godt overblik med det nødvendige blik for detaljerne, en stor analysekraft og er strategisk tænkende  
  • evner at navigere løsningsorienteret i et krydspres mellem borgere og medarbejdere 
  • har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation 
  • har fokus på sikker drift samtidig med at se muligheder og udviklingspotentialer 
  • kan samle afdelingen og udvikle en konstruktiv teamkultur 
  • har stærke sociale kompetencer, er god til at opbygge og vedligeholde relationer og er empatisk i din kontakt til medarbejderne 
  • har gode kommunikative kompetencer der skaber følgeskab 
  • bringer engagement, dynamik og vilje til stillingen
 
Vi lægger desuden vægt på, at du motiverer dit CV og er skarp på formidling af din erfaring og dine resultater fra tidligere jobs. 
 
Centrale opgaver 
 
Som afdelingsleder skal du sætte mål og retning for området og skabe ejerskab gennem dialog og motiverende lederskab. Og du skal have lyst til at involvere dine omgivelser i udviklingsprocessen og i at skabe et fælles værdisæt, især i forbindelse med at realisere visionen om at blive en grøn og bæredygtig bosætningskommune.  
En af dine centrale opgaver er at arbejde for et givtigt og udbytterigt samarbejde med centrale partnere i den kommunale organisation. Dette involverer især afdelingen Projekt og Anlæg, der er bestiller og dertil myndighed på mange af Vej og Parks opgaver.  
Afdelingen berøres ofte af politiske beslutninger, som du skal formidle til medarbejderne, sådan at de får ejerskab og udfører kerneopgaven bedst muligt ud fra de givne vilkår. Samtidig er der store snitflader til kommunens borgere. Derfor er det nødvendigt, at du kan agere i et krydspres mellem borgerinteresser og medarbejdertryghed. 
Blandt dine konkrete opgaver er desuden: 
 
  • At varetage den overordnede styring af området 
  • At være leder af fem formænd fordelt på faglige enheder 
  • At have blik for personale- og økonomistyring 
  • At sikre professionel og stabil drift 
  • At opfylde politiske målsætninger for området 
  • At implementere og fastholde Direktionens indsatsområder 
  • At bidrage til et godt samarbejde med chefområdets øvrige afdelingsledere og Drift og Anlægschefen 
  • At servicere Drift og Anlægschefen i forbindelse med sagsfremstilling og rådgivning
Vej og Park
 
Vej & Park er Sønderborg Kommunes entreprenørvirksomhed. De primære arbejdsopgaver er drift og vedligehold af kommunens vejnet og grønne områder. Vej og Park har desuden egen håndværkerafdeling og værksted. Endvidere udføres opgaver inden for blandt andet anlæg, vedligeholdelse af vandløb, skadedyrsbekæmpelse og legepladsinspektion. Derudover udfører afdelingen en række forskellige opgaver for andre kommunale forvaltninger og institutioner.  
Afdelingen har stor bevågenhed fra kommunens borgere og har arbejdet fokuseret med aktiv og imødekommende borgerinddragelse. I den forbindelse har afdelingens ansatte gennemgået et kursusforløb i ”Det Gode Værtskab”, der har fokus på dialog og vejledning i forbindelse med borgerkontakt.  
Afdelingen lægger vægt på at sikre et sundt og sikkert arbejdsklima med høj medarbejdertrivsel. Der er tradition for dialog og samarbejde gennem centrale MED organer.  
 
Vej og Park beskæftiger ca. 120 medarbejdere fordelt på forskellige driftsenheder. Afdelingen har også beskæftigelses-indsatser såsom nyttejob og servicecenter. Dette giver en stor mangfoldighed i medarbejdergruppen. På den centrale materialegård placeret i Sønderborg holder administration, formænd og afdelingsleder til. 
 
Vil du vide mere?
 
Du kan læse mere om Vej og Park, om stillingen og ansættelsesforløbet i den udvidede job- og personprofil.  
Ønskes yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Drift og Anlægschef Henrik Littau-Jensen på hnli@sonderborg.dk eller på mobil 23 98 95 00.  
Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter skal være os i hænde senest den 21. februar 2019.   
Første samtalerunde holdes den 4. marts 2019 og eventuel anden samtalerunde holdes den 8. marts 2019.  
Tiltrædelse 1. maj 2019
 
 
ORS/Small/f96ada16_logo.pngØkonomi, Teknik og MiljøSønderborg2019-01-24T11:00:53.5372019-02-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til Børneinstitutionen Posekær

Børnehandicapområdet

Aabenraa
Genopslag Børneinstitutionen Posekær, en døgninstitution for 23 børn og unge inden for det specialiserede handicapområde, søger en engageret og udviklingsorienteret afdelingsleder til varetagelse af den daglige ledelse fremadrettet, idet vores nuvær...
Indrykket:23. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Pædagogisk afdelingsleder til Lagoniskolens Juniorunivers i Vojens

Lagoniskolen

Vojens
- Genopslag for at tiltrække flere kvalificerede ansøgere En af vores dygtige afdelingsledere er blevet skoleleder, og vi søger derfor en ny pædagogisk afdelingsleder. Du skal have dagligt pædagogisk ansvar for Juniorunivers. Derudover skal du indgå...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:25. februar 2019

Afdelingsleder for Vej og Park i Sønderborg Kommune

Økonomi, Teknik og Miljø

Sønderborg
Kan du lede og motivere en stor og mangfoldig gruppe medarbejdere indenfor primært det tekniske område? Vi søger en stærk lederprofil, der samtidig har interesse i at arbejde med at skabe gode rammer om kommunens borgere. Er du vores nye afdelingsle...
Indrykket:24. januar 2019
Udløbsdato:21. februar 2019