To akademiske medarbejdere til tværgående økonomistyring og budgetopfølgning i Teknik- og Miljøforvaltningen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at være en del af en central økonomistab med højt til loftet og gode muligheder for faglig udvikling? Har du interesse for arbejdet med udvikling af økonomistyring, og har du mod på at kaste dig over vigtige strategiske økonomiopgaver, herunder den overordnede budgetopfølgning i forvaltningen? Så er du måske vores nye kollega!

Teknik- og Miljøforvaltningen er en organisation i forandring, og forvaltningens kernedrift og økonomistyring er under omstilling. Vi befinder os derfor i en flerårig forandringsproces, hvor vi bl.a. skal udvikle vores budgetopfølgning og sætte nye standarder for vores budgetstyring. Det er et af vores strategiske indsatsområder at styrke budgetopfølgningen og skabe gennemsigtighed og indsigt i ressourceanvendelsen på alle niveauer i organisationen. Vi brænder for en økonomistyring, der skaber værdi og understøtter datadrevne prioriteringer, der kan realisere de strategiske målsætninger i forvaltningen.

Dette stiller store krav om præcise budgetopfølgninger, en stabil og sikker bevillingsstyring og professionelle processer på økonomiområdet generelt.

Om stillingerne
Alt efter kompetencer og præferencer vil du som vores nye kollega få mulighed for at spille en central rolle i en række større opgaver og projekter. Blandt disse kan nævnes

  • løbende opfølgning på den overordnede økonomiske udvikling i forvaltningen og rapportering herom til direktionen, borgmesteren og Teknik- og Miljøudvalget
  • generel styrkelse af forvaltningens budgetopfølgninger og udviklingen af økonomistyringen
  • deltagelse i diverse analyser og projekter på økonomiområdet generelt, herunder mulighed for både selvstændigt og i samarbejde med gode kollegaer at dykke helt ned i de bagvedliggende tal på forskellige områder
  • udarbejdelse af notater og indstillinger til direktionen og det politiske udvalg
  • koordinering og løbende samarbejde og dialog på tværs af forvaltningen, fx omkring bevillingsmæssige ændringer

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse af samfundsfaglig eller økonomisk karakter. Du kan både være nyuddannet med relevant studiejoberfaring eller have erfaring fra lignende stillinger.

Vi forventer, at du

  • interesserer dig for kommunal økonomistyring og har lyst til at indgå i den fortsatte udvikling og drift af den løbende budgetopfølgning i forvaltningen
  • har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og i et komplekst organisatorisk landskab
  • har talent og interesse for arbejdet med tal, herunder erfaring med brugen af Excel og formidling af analyseresultater mv.
  • kan formulere dig klart og tydeligt både på skrift og i tale med modtageren for øje
  • kan tage et selvstændigt ansvar og sikre fremdrift i egne opgaver
  • har gode samarbejdsevner og sociale kompetencer

Det vil være en fordel – men ikke et krav – hvis du  

  • har konkret erfaring fra lignende stillinger, fx med budgetopfølgning, bevillingsstyring eller økonomiske analyser, gerne fra den offentlige sektor
  • har kendskab til/erfaring med brugen af SAP-baserede økonomisystemer

Om os
Vi tilbyder en centralt placeret og udfordrende stilling i stabsenheden Budget, hvor du får mulighed for at fordybe dig i økonomien på tværs af forvaltningen samt få indflydelse på, hvordan budgetopfølgningen i Teknik- og Miljøforvaltningen skal se ud fremadrettet.

I Budget understøtter vi den politiske og administrative ledelse og har det overordnede ansvar for forvaltningens budgetlægning og anlægsstyring. Vi har ansvaret for forvaltningens indspil til budgetforhandlingerne i Københavns Kommune, planlægger budgetseminarer og driver forvaltningens effektiviseringsstrategi. Vi foretager forvaltningens samlede anlægsstyring og rammestyring og sikrer budgetbalance i såvel budgetopfølgning som budgetlægning. Derudover udarbejder vi indstillinger til vores politiske og administrative ledelse. Vi arbejder tæt sammen med enheden Regnskab og Økonomistyring, der har ansvaret for årsregnskabet. Endvidere samarbejder vi tæt med forvaltningens to økonomipartnerenheder, der har ansvaret for at understøtte afdelingscheferne og enhedscheferne i den decentrale økonomistyring. Vi lægger vægt på gode personlige og faglige udviklingsmuligheder.

I enheden er vi 21 dygtige og engagerede medarbejdere, der har en uformel og humørfyldt omgangstone. Vi afholder i løbet af året forskellige faglige og sociale arrangementer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Afhængig af dine kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Tiltrædelse den 1. oktober eller snarest muligt. Dit arbejdssted vil være på Islands Brygge.

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål ifm stillingerne, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Thomas Hansen på 2045 8741, teamleder Anne Luja Hansen på 2119 5471 eller budgetchef Terese Pelle Clemmensen på 2165 4790.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 18. august 2021
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


To akademiske medarbejdere til tværgående økonomistyring og budgetopfølgning i Teknik- og Miljøforvaltningen

Har du lyst til at være en del af en central økonomistab med højt til loftet og gode muligheder for faglig udvikling? Har du interesse for arbejdet med udvikling af økonomistyring, og har du mod på at kaste dig over vigtige strategiske økonomiopgaver, herunder den overordnede budgetopfølgning i forvaltningen? Så er du måske vores nye kollega!

Teknik- og Miljøforvaltningen er en organisation i forandring, og forvaltningens kernedrift og økonomistyring er under omstilling. Vi befinder os derfor i en flerårig forandringsproces, hvor vi bl.a. skal udvikle vores budgetopfølgning og sætte nye standarder for vores budgetstyring. Det er et af vores strategiske indsatsområder at styrke budgetopfølgningen og skabe gennemsigtighed og indsigt i ressourceanvendelsen på alle niveauer i organisationen. Vi brænder for en økonomistyring, der skaber værdi og understøtter datadrevne prioriteringer, der kan realisere de strategiske målsætninger i forvaltningen.

Dette stiller store krav om præcise budgetopfølgninger, en stabil og sikker bevillingsstyring og professionelle processer på økonomiområdet generelt.

Om stillingerne
Alt efter kompetencer og præferencer vil du som vores nye kollega få mulighed for at spille en central rolle i en række større opgaver og projekter. Blandt disse kan nævnes

  • løbende opfølgning på den overordnede økonomiske udvikling i forvaltningen og rapportering herom til direktionen, borgmesteren og Teknik- og Miljøudvalget
  • generel styrkelse af forvaltningens budgetopfølgninger og udviklingen af økonomistyringen
  • deltagelse i diverse analyser og projekter på økonomiområdet generelt, herunder mulighed for både selvstændigt og i samarbejde med gode kollegaer at dykke helt ned i de bagvedliggende tal på forskellige områder
  • udarbejdelse af notater og indstillinger til direktionen og det politiske udvalg
  • koordinering og løbende samarbejde og dialog på tværs af forvaltningen, fx omkring bevillingsmæssige ændringer

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse af samfundsfaglig eller økonomisk karakter. Du kan både være nyuddannet med relevant studiejoberfaring eller have erfaring fra lignende stillinger.

Vi forventer, at du

  • interesserer dig for kommunal økonomistyring og har lyst til at indgå i den fortsatte udvikling og drift af den løbende budgetopfølgning i forvaltningen
  • har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og i et komplekst organisatorisk landskab
  • har talent og interesse for arbejdet med tal, herunder erfaring med brugen af Excel og formidling af analyseresultater mv.
  • kan formulere dig klart og tydeligt både på skrift og i tale med modtageren for øje
  • kan tage et selvstændigt ansvar og sikre fremdrift i egne opgaver
  • har gode samarbejdsevner og sociale kompetencer

Det vil være en fordel – men ikke et krav – hvis du  

  • har konkret erfaring fra lignende stillinger, fx med budgetopfølgning, bevillingsstyring eller økonomiske analyser, gerne fra den offentlige sektor
  • har kendskab til/erfaring med brugen af SAP-baserede økonomisystemer

Om os
Vi tilbyder en centralt placeret og udfordrende stilling i stabsenheden Budget, hvor du får mulighed for at fordybe dig i økonomien på tværs af forvaltningen samt få indflydelse på, hvordan budgetopfølgningen i Teknik- og Miljøforvaltningen skal se ud fremadrettet.

I Budget understøtter vi den politiske og administrative ledelse og har det overordnede ansvar for forvaltningens budgetlægning og anlægsstyring. Vi har ansvaret for forvaltningens indspil til budgetforhandlingerne i Københavns Kommune, planlægger budgetseminarer og driver forvaltningens effektiviseringsstrategi. Vi foretager forvaltningens samlede anlægsstyring og rammestyring og sikrer budgetbalance i såvel budgetopfølgning som budgetlægning. Derudover udarbejder vi indstillinger til vores politiske og administrative ledelse. Vi arbejder tæt sammen med enheden Regnskab og Økonomistyring, der har ansvaret for årsregnskabet. Endvidere samarbejder vi tæt med forvaltningens to økonomipartnerenheder, der har ansvaret for at understøtte afdelingscheferne og enhedscheferne i den decentrale økonomistyring. Vi lægger vægt på gode personlige og faglige udviklingsmuligheder.

I enheden er vi 21 dygtige og engagerede medarbejdere, der har en uformel og humørfyldt omgangstone. Vi afholder i løbet af året forskellige faglige og sociale arrangementer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Afhængig af dine kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Tiltrædelse den 1. oktober eller snarest muligt. Dit arbejdssted vil være på Islands Brygge.

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål ifm stillingerne, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Thomas Hansen på 2045 8741, teamleder Anne Luja Hansen på 2119 5471 eller budgetchef Terese Pelle Clemmensen på 2165 4790.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 18. august 2021
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.