Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver i barselsvikariat til Sdr. Omme Fængsel

En af vores dygtige socialrådgivere skal på barselsorlov. Derfor er der en stilling som socialrådgiver i Institution Sdr. Omme i Kriminalforsorgen ledig til besættelse 1. marts 2020 eller snarest derefter.

Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Arbejdspladsen, der er Sdr. Omme Fængsel, er beliggende på Holdgårdsvej 142, 7260 Sdr. Omme.

Arbejdet som socialrådgiver i Sdr. Omme Fængsel består i varetagelse af socialfaglige opgaver og sagsbehandling i vores tværfaglige institution/organisation.

Vi tilbyder

  • et udfordrende og selvstændigt job
  • stor indflydelse på arbejdsfeltet og tilrettelæggelse af din egen arbejdsdag
  • en dynamisk arbejdsplads med humor, arbejdsglæde og meget varierende arbejdsopgaver
  • gode kollegaer at sparre med
Vi forventer, at du

  • arbejder målrettet og vægter høj faglighed
  • kan arbejde selvstændigt, har overblik og kan prioritere
  • arbejder struktureret i en travl hverdag
  • har gode samarbejdsevner og kan indgå i såvel tværfagligt som tværsektorielt samarbejde, med klienten i centrum
  • er psykisk robust og handlekraftig
  • har personlig autoritet
  • det vil være en fordel, hvis du har kendskab til LS/RNR
Dine primære arbejdsopgaver er

  • at samarbejde med kontaktpersoner/fængselsbetjente, og interne såvel som eksterne samarbejdspartnere, om den fælles opgave at bringe klienten sikkert videre til et liv uden kriminalitet
  • at fungere som socialfaglig sparringspartner
  • at sikre, at der arbejdes målrettet med at leve op til kravene i sagsbehandlingen i samarbejde med socialrådgiverkollegaer/fængselsbetjente og andre faggrupper
  • at sikre dynamiske og hensigtsmæssige arbejdsgange i forhold til den daglige drift sammen med det øvrige personale
Institution Sdr. Omme er en del af Kriminalforsorgen Syddanmark, der ud over Sdr. Omme Fængsel består af Pension Lyng. Institution Sdr Omme har ca. 140 ansatte, hvoraf de 120 er tilknyttet Sdr. Omme Fængsel.
Nærmere oplysninger om Kriminalforsorgen og Institution Sdr. Omme kan findes på adressen www.kriminalforsorgen.dk

Ansættelse sker efter CO10 – fællesoverenskomsten og organisationsaftale for socialrådgivere i staten. Aflønning sker efter principperne i Ny Løn. Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen.

Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til enhedschef Jan Peter Andersen på 7255 3640 eller resocialiseringskonsulent Helle Friis på telefonnummer 7255 3394.
Din ansøgning og dokumentation for uddannelse samt CV og andet relevant materiale sendes via knappen ”søg stillingen” - ansøgningsfrist er mandag den 27. januar 2020 kl. 10.00.

Det er en forudsætning for ansættelse i stillingen, at du, såfremt du indkaldes til samtale, giver dit samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi have modtaget dokumentation for dit CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Såfremt du indkaldes til samtale skal du til samtalen medbringe billedidentifikation, f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling.



Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330153890Phoenix-56c8a8ff12020-01-22T00:00:00Socialrådgiver i barselsvikariat til Sdr. Omme FængselEn af vores dygtige socialrådgivere skal på barselsorlov. Derfor er der en stilling som socialrådgiver i Institution Sdr. Omme i Kriminalforsorgen ledig til besættelse 1. marts 2020 eller snarest derefter.

Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Arbejdspladsen, der er Sdr. Omme Fængsel, er beliggende på Holdgårdsvej 142, 7260 Sdr. Omme.

Arbejdet som socialrådgiver i Sdr. Omme Fængsel består i varetagelse af socialfaglige opgaver og sagsbehandling i vores tværfaglige institution/organisation.

Vi tilbyder

  • et udfordrende og selvstændigt job
  • stor indflydelse på arbejdsfeltet og tilrettelæggelse af din egen arbejdsdag
  • en dynamisk arbejdsplads med humor, arbejdsglæde og meget varierende arbejdsopgaver
  • gode kollegaer at sparre med
Vi forventer, at du

  • arbejder målrettet og vægter høj faglighed
  • kan arbejde selvstændigt, har overblik og kan prioritere
  • arbejder struktureret i en travl hverdag
  • har gode samarbejdsevner og kan indgå i såvel tværfagligt som tværsektorielt samarbejde, med klienten i centrum
  • er psykisk robust og handlekraftig
  • har personlig autoritet
  • det vil være en fordel, hvis du har kendskab til LS/RNR
Dine primære arbejdsopgaver er

  • at samarbejde med kontaktpersoner/fængselsbetjente, og interne såvel som eksterne samarbejdspartnere, om den fælles opgave at bringe klienten sikkert videre til et liv uden kriminalitet
  • at fungere som socialfaglig sparringspartner
  • at sikre, at der arbejdes målrettet med at leve op til kravene i sagsbehandlingen i samarbejde med socialrådgiverkollegaer/fængselsbetjente og andre faggrupper
  • at sikre dynamiske og hensigtsmæssige arbejdsgange i forhold til den daglige drift sammen med det øvrige personale
Institution Sdr. Omme er en del af Kriminalforsorgen Syddanmark, der ud over Sdr. Omme Fængsel består af Pension Lyng. Institution Sdr Omme har ca. 140 ansatte, hvoraf de 120 er tilknyttet Sdr. Omme Fængsel.
Nærmere oplysninger om Kriminalforsorgen og Institution Sdr. Omme kan findes på adressen www.kriminalforsorgen.dk

Ansættelse sker efter CO10 – fællesoverenskomsten og organisationsaftale for socialrådgivere i staten. Aflønning sker efter principperne i Ny Løn. Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen.

Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til enhedschef Jan Peter Andersen på 7255 3640 eller resocialiseringskonsulent Helle Friis på telefonnummer 7255 3394.
Din ansøgning og dokumentation for uddannelse samt CV og andet relevant materiale sendes via knappen ”søg stillingen” - ansøgningsfrist er mandag den 27. januar 2020 kl. 10.00.

Det er en forudsætning for ansættelse i stillingen, at du, såfremt du indkaldes til samtale, giver dit samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi have modtaget dokumentation for dit CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Såfremt du indkaldes til samtale skal du til samtalen medbringe billedidentifikation, f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling.


2020-01-28T00:52:08.353 En af vores dygtige socialrådgivere skal på barselsorlov. Derfor er der en stilling som socialrådgiver i Institution Sdr. Omme i Kriminalforsorgen ledig til besættelse 1. marts 2020 eller snarest derefter. Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Arbejdspladsen, der er Sdr. Omme Fængsel, er beliggende på Holdgårdsvej 142, 7260 Sdr. Omme. Arbejdet som socialrådgiver i Sdr. Omme Fængsel består i varetagelse af socialfaglige opgaver og sagsbehandling i vores tværfaglige institution organisation. Vi tilbyder et udfordrende og selvstændigt job stor indflydelse på arbejdsfeltet og tilrettelæggelse af din egen arbejdsdag en dynamisk arbejdsplads med humor, arbejdsglæde og meget varierende arbejdsopgaver gode kollegaer at sparre med Vi forventer, at du arbejder målrettet og vægter høj faglighed kan arbejde selvstændigt, har overblik og kan prioritere arbejder struktureret i en travl hverdag har gode samarbejdsevner og kan indgå i såvel tværfagligt som tværsektorielt samarbejde, med klienten i centrum er psykisk robust og handlekraftig har personlig autoritet det vil være en fordel, hvis du har kendskab til LS RNR Dine primære arbejdsopgaver er at samarbejde med kontaktpersoner fængselsbetjente, og interne såvel som eksterne samarbejdspartnere, om den fælles opgave at bringe klienten sikkert videre til et liv uden kriminalitet at fungere som socialfaglig sparringspartner at sikre, at der arbejdes målrettet med at leve op til kravene i sagsbehandlingen i samarbejde med socialrådgiverkollegaer fængselsbetjente og andre faggrupper at sikre dynamiske og hensigtsmæssige arbejdsgange i forhold til den daglige drift sammen med det øvrige personale Institution Sdr. Omme er en del af Kriminalforsorgen Syddanmark, der ud over Sdr. Omme Fængsel består af Pension Lyng. Institution Sdr Omme har ca. 140 ansatte, hvoraf de 120 er tilknyttet Sdr. Omme Fængsel. Nærmere oplysninger om Kriminalforsorgen og Institution Sdr. Omme kan findes på adressen www.kriminalforsorgen.dk Ansættelse sker efter CO10 fællesoverenskomsten og organisationsaftale for socialrådgivere i staten. Aflønning sker efter principperne i Ny Løn. Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen. Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til enhedschef Jan Peter Andersen på 7255 3640 eller resocialiseringskonsulent Helle Friis på telefonnummer 7255 3394. Din ansøgning og dokumentation for uddannelse samt CV og andet relevant materiale sendes via knappen søg stillingen - ansøgningsfrist er mandag den 27. januar 2020 kl. 10.00. Det er en forudsætning for ansættelse i stillingen, at du, såfremt du indkaldes til samtale, giver dit samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi have modtaget dokumentation for dit CV, f.eks. ansættelsesbeviser. Såfremt du indkaldes til samtale skal du til samtalen medbringe billedidentifikation, f.eks. pas eller kørekort. Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, til at søge den ledige stilling.11Jobnet56c8a8ff100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-01-27T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=128791&DepartmentId=8536&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandVestjyllandHerningEuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandBillund3689044Sdr. Omme Fængsel11Holdgårdsvej 1427260Sønder Omme72553521DKDanmark0Thorsten.Laursen@krfo.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset10000882503JobNet5097073509707310009-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c8a8ffhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c8a8ffhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c8a8ff&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c8a8ff&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgSocialrådgiver i barselsvikariat til Sdr. Omme Fængsel12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed363895293ThorstenThorsten.Laursen@krfo.dkDKDanmarkDKDanmark330186917Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til RingkøbingRobot Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Ringkøbing Kort om Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet. Vi ønsker, at børn og forældre hurtigt får hjælp i sager om bopæl, forældremyndighed og samvær. Derfor er vi glade for, at der er afsat en ekstra bevilling på finansloven, så vi med ansættelse af endnu flere dygtige medarbejdere kan sikre, at ventetiden ikke vokser yderligere og på sigt nedbringes. Brænder du for at gøre en positiv forskel og har du lyst til at arbejde med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær? Så læs videre. Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. maj 2020. Arbejdsopgaver I det nye Familieretshus har vi øget fokus på konflikthåndtering og mægling mellem forældrene, samt særligt fokus på familiernes individuelle udfordringer med henblik på at sikre de bedste løsninger for det enkelte barn. Vi søger derfor nye børnesagkyndige forældrerådgivere til Børn og forældre, som har særlig interesse for samarbejdet med forældrene. Formålet er at rådgive, vejlede, tværfagligt sagsbehandle, undervise og støtte forældre som er i konflikt, og være med til at holde fokus på forældrenes samarbejde i forhold til barnets trivsel. Vi søger derudover også nye børnesagkyndige børnerådgivere i Børneenheden, som har særlig interesse i mødet med barnet. Formålet med arbejdet i Børneenheden er at understøtte opgaveløsningen for Børn og forældre. De børnesagkyndige børnerådgivere, arbejder således tæt sammen med medarbejderne i Børn og forældre. I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børn og forældre at: afholde møder med forældre, som er uenige om forhold vedrørende deres børn rådgive og vejlede forældre i forbindelse med samarbejdsproblemer og uenighed om samvær, forældremyndighed, barnets bopæl mv. indgå i tværfaglig sagsbehandling sammen med en jurist undervise på samarbejdskurser konflikthåndtere samarbejde tværsektorielt I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børneenheden at: være kontaktperson for børn, når der verserer en sag i Familieretshuset eller Familieretten afholde samtaler med børn med henblik på inddragelse af barnets perspektiv overvåge samvær mellem barn og forælder være gruppeleder i børnegrupper deltage i retternes videre arbejde Alle opgaver håndteres med fokus på barnets bedste, således at barnets ret til trivsel og beskyttelse kommer i første række. Vores nuværende stab i Børn og forældre og i Børneenheden består af børnesagkyndige med baggrund som pædagoger, socialrådgivere, psykologer, samt personale med anden relevant børnefaglig baggrund, og vores stab af jurister og kontorfunktionærer. Dine kompetencer Du er erfaren socialrådgiver, gerne med relevant efteruddannelse Du har indgående kendskab til udviklings-, tilknytnings- og krisepsykologi Du har stor indlevelsesevne og evner at tage afsæt i den livssituation barn og forældre er i Du har viden om, erfaring med og interesse for konflikthåndtering og børns udvikling set i forhold til de særlige problematikker som livet i en skilt familie rejser, Du kan som forældrerådgiver rådgive familier med barnets udvikling for øje i situationer præget af følelser, krisereaktioner og til tider højt konfliktniveau Du er som børnerådgiver god og hurtig til at skabe kontakt, udvise empati, anerkendelse, og opbygge en relation med barnet, således at det får mulighed for at udtrykke sig om svære emner Du har lyst til at arbejde indenfor det familieretlige område samt har interesse for at tage del i udviklings- og omstillingsprocesser, Du har flair for og lyst til også at varetage de administrative opgaver, som følger med arbejdet som børnesagkyndig Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation Vi tilbyder dig Et fællesskab bestående af kompetente børnesagkyndige, jurister og kontorfunktionærer Grundig oplæring og uddannelse i at arbejde med børn og familier i skilsmisse Fast supervision Psykologfaglig ledelse forankret i Børneenheden Mulighed for at være med til at videreudvikle tiltag på det familieretlige område Derudover: Mulighed for som forældrerådgiver at opbygge bred erfaring med mødeledelse i forskellige mødetyper Mulighed for som forældrerådgiver at arbejde tæt tværfagligt samarbejde med jurister og samarbejde tværsektorielt Mulighed for som forældrerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med forældrekurser Mulighed for som børnerådgiver at opbygge bred erfaring med børnesamtaler Mulighed for som børnerådgiver at blive kontaktperson for et eller flere børn Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet omkring vores børnegrupper Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med overvåget samvær Ansættelsesvilkår Du vil blive ansat efter gældende overenskomst for socialrådgivere i Staten. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børneattest for de ansøgere, der tilbydes ansættelse. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Stefan Ottosen på tlf.: 7256 8429. Onboarding De første 6 uger skal alle nyansatte deltage i et intensivt og grundigt onboardingforløb. Erfarne kollegaer og fagligt kompetente instruktører og undervisere vil give jer en flyvende start med fokus på både teori og praksis med afsæt i konkret sagsarbejde og opgaveløsning. Onboardingen foregår dels lokalt på din fremtidige arbejdsplads og dels sammen med andre nye kollegaer på en central lokation. Der må påregnes rejsetid og overnatning, nærmere information herom ved evt. ansættelsessamtale. Ansøgning Hvis du er interesseret i en af stillingerne, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest tirsdag den 3. marts 2020. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 11 og 12. Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Ringkøbing

Kort om Familieretshuset

Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet.

Vi ønsker, at børn og forældre hurtigt får hjælp i sager om bopæl, forældremyndighed og samvær.

Derfor er vi glade for, at der er afsat en ekstra bevilling på finansloven, så vi med ansættelse af endnu flere dygtige medarbejdere kan sikre, at ventetiden ikke vokser yderligere og på sigt nedbringes.

Brænder du for at gøre en positiv forskel og har du lyst til at arbejde med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær? Så læs videre.

Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. maj 2020.



Arbejdsopgaver

I det nye Familieretshus har vi øget fokus på konflikthåndtering og mægling mellem forældrene, samt særligt fokus på familiernes individuelle udfordringer med henblik på at sikre de bedste løsninger for det enkelte barn.

Vi søger derfor nye børnesagkyndige forældrerådgivere til Børn og forældre, som har særlig interesse for samarbejdet med forældrene. Formålet er at rådgive, vejlede, tværfagligt sagsbehandle, undervise og støtte forældre som er i konflikt, og være med til at holde fokus på forældrenes samarbejde i forhold til barnets trivsel.

Vi søger derudover også nye børnesagkyndige børnerådgivere i Børneenheden, som har særlig interesse i mødet med barnet. Formålet med arbejdet i Børneenheden er at understøtte opgaveløsningen for Børn og forældre. De børnesagkyndige børnerådgivere, arbejder således tæt sammen med medarbejderne i Børn og forældre.

I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børn og forældre at:

  • afholde møder med forældre, som er uenige om forhold vedrørende deres børn
  • rådgive og vejlede forældre i forbindelse med samarbejdsproblemer og uenighed om samvær, forældremyndighed, barnets bopæl mv.
  • indgå i tværfaglig sagsbehandling sammen med en jurist
  • undervise på samarbejdskurser
  • konflikthåndtere
  • samarbejde tværsektorielt
I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børneenheden at:

  • være kontaktperson for børn, når der verserer en sag i Familieretshuset eller Familieretten
  • afholde samtaler med børn med henblik på inddragelse af barnets perspektiv
  • overvåge samvær mellem barn og forælder
  • være gruppeleder i børnegrupper
  • deltage i retternes videre arbejde
Alle opgaver håndteres med fokus på barnets bedste, således at barnets ret til trivsel og beskyttelse kommer i første række.

Vores nuværende stab i Børn og forældre og i Børneenheden består af børnesagkyndige med baggrund som pædagoger, socialrådgivere, psykologer, samt personale med anden relevant børnefaglig baggrund, og vores stab af jurister og kontorfunktionærer.



Dine kompetencer

  • Du er erfaren socialrådgiver, gerne med relevant efteruddannelse
  • Du har indgående kendskab til udviklings-, tilknytnings- og krisepsykologi
  • Du har stor indlevelsesevne og evner at tage afsæt i den livssituation barn og forældre er i
  • Du har viden om, erfaring med og interesse for konflikthåndtering og børns udvikling set i forhold til de særlige problematikker som livet i en skilt familie rejser,
  • Du kan som forældrerådgiver rådgive familier med barnets udvikling for øje i situationer præget af følelser, krisereaktioner og til tider højt konfliktniveau
  • Du er som børnerådgiver god og hurtig til at skabe kontakt, udvise empati, anerkendelse, og opbygge en relation med barnet, således at det får mulighed for at udtrykke sig om svære emner
  • Du har lyst til at arbejde indenfor det familieretlige område samt har interesse for at tage del i udviklings- og omstillingsprocesser,
  • Du har flair for og lyst til også at varetage de administrative opgaver, som følger med arbejdet som børnesagkyndig
  • Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation


Vi tilbyder dig

  • Et fællesskab bestående af kompetente børnesagkyndige, jurister og kontorfunktionærer
  • Grundig oplæring og uddannelse i at arbejde med børn og familier i skilsmisse
  • Fast supervision
  • Psykologfaglig ledelse forankret i Børneenheden
  • Mulighed for at være med til at videreudvikle tiltag på det familieretlige område
Derudover:

  • Mulighed for som forældrerådgiver at opbygge bred erfaring med mødeledelse i forskellige mødetyper
  • Mulighed for som forældrerådgiver at arbejde tæt tværfagligt samarbejde med jurister og samarbejde tværsektorielt
  • Mulighed for som forældrerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med forældrekurser
  • Mulighed for som børnerådgiver at opbygge bred erfaring med børnesamtaler
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive kontaktperson for et eller flere børn
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet omkring vores børnegrupper
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med overvåget samvær


Ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst for socialrådgivere i Staten. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børneattest for de ansøgere, der tilbydes ansættelse.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Stefan Ottosen på tlf.: 7256 8429.



Onboarding

De første 6 uger skal alle nyansatte deltage i et intensivt og grundigt onboardingforløb. Erfarne kollegaer og fagligt kompetente instruktører og undervisere vil give jer en flyvende start med fokus på både teori og praksis med afsæt i konkret sagsarbejde og opgaveløsning.

Onboardingen foregår dels lokalt på din fremtidige arbejdsplads og dels sammen med andre nye kollegaer på en central lokation. Der må påregnes rejsetid og overnatning, nærmere information herom ved evt. ansættelsessamtale.



Ansøgning

Hvis du er interesseret i en af stillingerne, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest tirsdag den 3. marts 2020.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 11 og 12.

Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Familieretshuset, Afdeling RingkøbingRingkøbing2020-02-19T00:00:002020-03-03T00:00:00
330173945Genopslag - Socialrådgiver ved RehabiliteringscenterProfile RCT-Jylland, som er et privat specialsygehus, søger en socialrådgiver 37 timer ugentligt til varetagelse af den socialfaglige behandling af flygtninge med PTSD. Der er tale om mennesker, som lider under følgerne af krigsoplevelser, tortur, overgreb og flugt. Vi tilbyder et spændende og afvekslende job, hvor du får mulighed for stor faglig udvikling i tæt samarbejde med en række gode og engagerede kolleger. Respekten for det enkelte menneske er helt central i centrets arbejde. Vores kerneopgave er at tilbyde en behandling, som medvirker til at give størst mulig værdi for den enkelte patient til at kunne opnå et selvstændigt og meningsfuldt liv samt kunne fungere i samspil med det omgivende samfund. Vi er meget optagede af løbende at udvikle RCT-Jyllands behandlingstilbud, så vi til stadighed er førende indenfor vores område. Endvidere lægger vi stor vægt på at udvikle nye tiltag, hvor vores kompetencer kan komme i spil i forhold til de behov og den efterspørgsel, der generelt er i samfundet indenfor flygtningeområdet. Primære opgaver vil være: Social rehabilitering individuelt og i grupper bl.a. gennem tværfaglige teamTværfaglig koordineringTværsektorielt samarbejde med relevante samarbejdspartnereFacilitere møderUdfærdige skriftlige statusser og redegørelserStøtte og rådgive om opholdskrav, familiesammenføring m.v.Proaktivt at bidrage med din faglighed i den løbende udvikling af RCT-Jylland herunder af vores behandlingstilbud Behandlingsarbejdet foregår som hovedregel med tolk og sker i et tæt tværfagligt samarbejde med centrets øvrige behandlere, som ud over 4 socialrådgivere består af 5 psykologer, 4 fysioterapeuter, 1 sygeplejerske samt tilknyttede lægekonsulenter. Vi søger en socialrådgiver, som: Har bred erfaring fra det sociale felt - gerne med erfaring fra arbejde med flygtningeHar gode skriftlige færdigheder og en særlig interesse i at udfærdige diverse skrivelser beskrivelserEr god til at skabe gode relationerEr godt forankret i egen faglighedHar overblik og arbejder systematisk i en travl arbejdsdagHar erfaring med og lyst til at arbejde tværfagligtEr fleksibel, kreativ og elsker nye udfordringerEr indstillet på at arbejde to dage ugentligt i vores satellit i Sønderborg Vi har gode muligheder for oplæring, uddannelse og supervision. Du kan finde mere om vores arbejde på www.rct-jylland.dk Stillingen ønskes besat fra den 1. maj 2020. Løn og ansættelsesvilkår efter aftale med Dansk Socialrådgiverforening. Ansøgningsfristen er senest kl. 08.00, torsdag den 12. marts 2020. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 20. marts 2020. Hvis du vil vide mere om stillingen og RCT-Jylland, er du meget velkommen til at kontakte centerleder Leif Christensen eller socialrådgiver og behandlingsansvarlig Hanne Schmidt Nielsen på telefon 74 53 25 35. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis snarest via knappen Send ansøgning . Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.

RCT-Jylland, som er et privat specialsygehus, søger en socialrådgiver 37 timer ugentligt til varetagelse af den socialfaglige behandling af flygtninge med PTSD. Der er tale om mennesker, som lider under følgerne af krigsoplevelser, tortur, overgreb og flugt.

Vi tilbyder et spændende og afvekslende job, hvor du får mulighed for stor faglig udvikling i tæt samarbejde med en række gode og engagerede kolleger. Respekten for det enkelte menneske er helt central i centrets arbejde.

Vores kerneopgave er at tilbyde en behandling, som medvirker til at give størst mulig værdi for den enkelte patient til at kunne opnå et selvstændigt og meningsfuldt liv samt kunne fungere i samspil med det omgivende samfund.

Vi er meget optagede af løbende at udvikle RCT-Jyllands behandlingstilbud, så vi til stadighed er førende indenfor vores område. Endvidere lægger vi stor vægt på at udvikle nye tiltag, hvor vores kompetencer kan komme i spil i forhold til de behov og den efterspørgsel, der generelt er i samfundet indenfor flygtningeområdet.

Primære opgaver vil være:

  • Social rehabilitering individuelt og i grupper bl.a. gennem tværfaglige team
  • Tværfaglig koordinering
  • Tværsektorielt samarbejde med relevante samarbejdspartnere
  • Facilitere møder
  • Udfærdige skriftlige statusser og redegørelser
  • Støtte og rådgive om opholdskrav, familiesammenføring m.v.
  • Proaktivt at bidrage med din faglighed i den løbende udvikling af RCT-Jylland – herunder af vores behandlingstilbud

Behandlingsarbejdet foregår som hovedregel med tolk og sker i et tæt tværfagligt samarbejde med centrets øvrige behandlere, som ud over 4 socialrådgivere består af 5 psykologer, 4 fysioterapeuter, 1 sygeplejerske samt tilknyttede lægekonsulenter.

Vi søger en socialrådgiver, som:

  • Har bred erfaring fra det sociale felt - gerne med erfaring fra arbejde med flygtninge
  • Har gode skriftlige færdigheder og en særlig interesse i at udfærdige diverse skrivelser / beskrivelser
  • Er god til at skabe gode relationer
  • Er godt forankret i egen faglighed
  • Har overblik og arbejder systematisk i en travl arbejdsdag
  • Har erfaring med og lyst til at arbejde tværfagligt
  • Er fleksibel, kreativ og elsker nye udfordringer
  • Er indstillet på at arbejde to dage ugentligt i vores satellit i Sønderborg

Vi har gode muligheder for oplæring, uddannelse og supervision.

Du kan finde mere om vores arbejde på www.rct-jylland.dk

Stillingen ønskes besat fra den 1. maj 2020.

Løn og ansættelsesvilkår efter aftale med Dansk Socialrådgiverforening.

Ansøgningsfristen er senest kl. 08.00, torsdag den 12. marts 2020.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 20. marts 2020.

Hvis du vil vide mere om stillingen og RCT-Jylland, er du meget velkommen til at kontakte centerleder Leif Christensen eller socialrådgiver og behandlingsansvarlig Hanne Schmidt Nielsen på telefon 74 53 25 35.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis snarest via knappen "Send ansøgning". Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.

ORS/Small/0761cd81_logo.pngRCT-JyllandHaderslev2020-02-07T14:05:43.6802020-03-12T00:00:00
330181261Ressourcefokuseret og faglig stærk jobrådgiver til sygedagpengeteamRobot Center for arbejdsmarked og borgerservice I Struer kommune søger en jobrådgiver til team tilbage til job Kan du lide at være i en kommune, hvor du kan være sikker på, at du er TÆT PÅ borgerne, TÆT PÅ kolleger og samarbejdspartnerne og TÆT PÅ opgaverne i hverdagen, så får du det godt hos os. Vi arbejder for at levere den højeste kvalitet og når vi gør det sammen, så skaber vi en sammenhæng i organisationen, som også giver den bedste arbejdsplads. Det har vi i dag og det vil vi blive ved med. Vi er en lille kommune, og det ser vi som en fordel. Vi kan omstille os i løbet af kort tid, når opgaverne kalder på en anden indsats fra os. Forventningerne til dig er høje og det skal du også kunne trives i. Kerneopgaven er At servicere virksomheder og rådgive og støtte borgere til hurtigst muligt at blive selvforsørgende. I Jobcenter Struer arbejder vi med jobrettet praksis. Det betyder, at vi arbejder med ABC planer, og anvender ressourceopbyggende og motiverende samtaleteknikker i samarbejdet med sygemeldte. Dine opgaverafholde ressourcefokuserede samtaler med borgerne med fokus på arbejdsdygtighedkontakt til arbejdsgivere vedrørende fastholdelserundbordssamtaler med samarbejdspartnere herunder særligt arbejdsgivere, men også læger, a-kasser og andre relevante aktørertværfagligt samarbejde og koordinering med såvel interne som eksterne samarbejdspartnereadministrativ sagsbehandlingarbejde med den systematik, der ligger i sagsbehandlingen af sygedagpengesageriværksætte beskæftigelsesrettede indsatsertræffe afgørelser om revurdering, uarbejdsdygtighed og manglende medvirkenforberede sager, som skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam ved behov for vurdering af berettigelse til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.deltage i møder i kommunens rehabiliteringsteam. Vi forventer, at duhar erfaring med sygedagpengeområdeter uddannet socialrådgiver eller socialformidlerhar et godt kendskab til sygedagpengeloven og beskæftigelseslovener systematisk og strukturereter god til at prioritere dine arbejdsopgaverer fleksibel og løsningsorientereter dygtig til at skabe gode relationer til borgere, kollegaer, ledelse og andre samarbejdspartnere internt og eksternttrives med at arbejde 37 timer ugentligt. Vi tilbyderomsorgsfulde og humoristiske kollegaergode faglige rammer i et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på løbende faglig opkvalificeringen kommune med en fælles kultur ned fokus på samarbejde og løsninger på tværs af centretil april 2020 flytter vi sammen med de øvrige velfærdsområder i nye lækre lokaler i et nyt fælles Velfærdshus .et spændende arbejdsområde Løn og ansættelsesvilkår Stillingen aflønnes efter principperne om Ny Løn og gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2020. Yderligere oplysninger Er du interesseret, så er du velkommen til at ringe til centerchef Helle Vadt på tlf. 20 69 16 21 eller faglig konsulent Tina Petersen tlf. 20 53 70 40 og høre mere om stillingen. Ansøgningsfrist Der er ansøgningsfrist mandag den 24. februar kl. 12.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i den 26. februar.Center for arbejdsmarked og borgerservice I Struer kommune søger en jobrådgiver til team “tilbage til job”

Kan du lide at være i en kommune, hvor du kan være sikker på, at du er TÆT PÅ borgerne, TÆT PÅ kolleger og samarbejdspartnerne og TÆT PÅ opgaverne i hverdagen, så får du det godt hos os.

Vi arbejder for at levere den højeste kvalitet og når vi gør det sammen, så skaber vi en sammenhæng i organisationen, som også giver den bedste arbejdsplads. Det har vi i dag – og det vil vi blive ved med.

Vi er en lille kommune, og det ser vi som en fordel. Vi kan omstille os i løbet af kort tid, når opgaverne kalder på en anden indsats fra os. Forventningerne til dig er høje og det skal du også kunne trives i.

Kerneopgaven er
At servicere virksomheder og rådgive og støtte borgere til hurtigst muligt at blive selvforsørgende.
I Jobcenter Struer arbejder vi med jobrettet praksis. Det betyder, at vi arbejder med ABC planer, og anvender ressourceopbyggende og motiverende samtaleteknikker i samarbejdet med sygemeldte.

Dine opgaver
  • afholde ressourcefokuserede samtaler med borgerne med fokus på arbejdsdygtighed
  • kontakt til arbejdsgivere vedrørende fastholdelse
  • rundbordssamtaler med samarbejdspartnere herunder særligt arbejdsgivere, men også læger, a-kasser og andre relevante aktører
  • tværfagligt samarbejde og koordinering med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
  • administrativ sagsbehandling
  • arbejde med den systematik, der ligger i sagsbehandlingen af sygedagpengesager
  • iværksætte beskæftigelsesrettede indsatser
  • træffe afgørelser om revurdering, uarbejdsdygtighed og manglende medvirken
  • forberede sager, som skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam ved behov for vurdering af berettigelse til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.
  • deltage i møder i kommunens rehabiliteringsteam.

Vi forventer, at du
  • har erfaring med sygedagpengeområdet
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • har et godt kendskab til sygedagpengeloven og beskæftigelsesloven
  • er systematisk og struktureret
  • er god til at prioritere dine arbejdsopgaver
  • er fleksibel og løsningsorienteret
  • er dygtig til at skabe gode relationer til borgere, kollegaer, ledelse og andre samarbejdspartnere internt og eksternt
  • trives med at arbejde 37 timer ugentligt.

Vi tilbyder
  • omsorgsfulde og humoristiske kollegaer
  • gode faglige rammer i et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på løbende faglig opkvalificering
  • en kommune med en fælles kultur ned fokus på samarbejde og løsninger på tværs af centre
  • til april 2020 flytter vi sammen med de øvrige velfærdsområder i nye lækre lokaler i et nyt fælles ”Velfærdshus”.
  • et spændende arbejdsområde

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen aflønnes efter principperne om Ny Løn og gældende overenskomst.

Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2020.

Yderligere oplysninger
Er du interesseret, så er du velkommen til at ringe til centerchef Helle Vadt på tlf. 20 69 16 21 eller faglig konsulent Tina Petersen tlf. 20 53 70 40 og høre mere om stillingen.

Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist mandag den 24. februar kl. 12.00.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i den 26. februar.

 

Struer KommuneStruer2020-02-18T00:00:002020-02-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Ringkøbing

Familieretshuset, Afdeling Ringkøbing

Ringkøbing
Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Ringkøbing Kort om Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgning...
Indrykket:19. februar 2020

Genopslag - Socialrådgiver ved Rehabiliteringscenter

RCT-Jylland

Haderslev
RCT-Jylland, som er et privat specialsygehus, søger en socialrådgiver 37 timer ugentligt til varetagelse af den socialfaglige behandling af flygtninge med PTSD. Der er tale om mennesker, som lider under følgerne af krigsoplevelser, tortur, overgreb ...
Indrykket:7. februar 2020

Ressourcefokuseret og faglig stærk jobrådgiver til sygedagpengeteam

Struer Kommune

Struer
Center for arbejdsmarked og borgerservice I Struer kommune søger en jobrådgiver til team tilbage til job Kan du lide at være i en kommune, hvor du kan være sikker på, at du er TÆT PÅ borgerne, TÆT PÅ kolleger og samarbejdspartnerne og TÆT PÅ opgaver...
Indrykket:18. februar 2020