Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitale kommunikationskonsulenter til skat.dk

Vil du arbejde for velfærdsstaten OG være med at udvikle og drive ét af Danmarks største websites? Nu kan du komme med på holdet bag skat.dk, da vi leder efter en digital kommunikationskonsulent til en fast stilling og en barselsvikar med samme profil til at styrke vores team.

Hos os gør du en forskel for din nabo, dine gamle klassekammerater og millioner af andre brugere. Du får et job, hvor du sikrer brugervenlig kommunikation på skat.dk og i vores selvbetjeningsløsninger, så brugernes behov, forretningens mål og de digitale muligheder sættes i spil.

Du er en stærk digital kommunikatør
Du skriver selvfølgelig godt til web og omsætter skatteregler til indhold, som brugerne forstår og kan handle på. Og du kan sortere i de mange forskellige input fra både brugere og interne interessenter.

Hos os kommer du til at arbejde med hele brugerrejsen sammen med kollegerne i vores andre kommunikationskontorer. Du skal altid vurdere; passer dette indhold til skat.dk - eller skal vi bruge vores andre kanaler eller en samarbejdspartner? Hvis jeg ændrer denne side, hvad betyder det for den samlede brugeroplevelse?

Du har desuden styr på de digitale muligheder og kan kvalificere, om en idé giver værdi for brugere og forretning. Har du erfaring med SEO, brugertest eller digital effektmåling, er det et klart plus.

Dine arbejdsopgaver:
Du får en vigtig rolle, som både rådgiver og producent, når du i samarbejde med kolleger fra andre fagområder skal finde den bedste digitale løsning for borgere og virksomheder. Dine vigtigste arbejdsopgaver vil være:

  • Redigere og skrive indhold til skat.dk og selvbetjeningsløsninger ved hjælp af brugerfeedback, SEO og webstatistik.
  • Udvikle nyt indhold og nye funktioner, fx tekst, infografik, guides og interaktive værktøjer.
  • Deltage i større og mindre kommunikationsprojekter på tværs af Skattestyrelsen.
  • Sikre at vores indhold er opdateret og webtilgængeligt.
Dine kvalifikationer:
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse indenfor kommunikation og it, gerne på kandidatniveau. Du er en stærk kommunikatør, der kan formidle komplekst stof til både borgere og virksomheder, og du kan omsætte forretningskrav til digitale løsninger. Erfaring fra en stor og kompleks organisation vil være en fordel.

Desuden er du:

  • udviklingsorienteret, men klarer også de nødvendige vedligeholdelsesopgaver
  • god til at samarbejde med andre fagligheder og på tværs i en stor organisation
  • en god rådgiver, der kan argumentere for den bedste, digitale løsning
  • udstyret med teknisk forståelse for CMS og andre it-systemer
  • bekendt med dine begrænsninger og hverken bange for at spørge om hjælp eller prøve ting af.
Dit nye arbejdssted
Du bliver ansat i kontoret Design & Digital, hvor du får 20 engagerede og kompetente kolleger. Vi har ansvaret for Skattestyrelsens digitale kommunikation, grafik og design samt oversættelser til borgere og virksomheder. Du bliver en del af det Digitale Team, hvor vi altid er klar på faglig sparring, men også elsker at quizze og have det sjovt sammen.

Vi tilbyder dig et job med stor medbestemmelse over, hvordan opgaverne skal løses samt en hverdag, hvor du samarbejder med skatteeksperter, jurister, kundecenter, it-specialister og eksterne partnere. Du bliver også en del af et stærkt kommunikationsfagligt miljø, hvor du samarbejder og sparrer med Skattestyrelsens seks andre kommunikationskontorer, der bl.a. arbejder med kampagner, breve til borgere og virksomheder, sociale medier og presse.

Ansøgning og kontakt
Kan du se dig selv i jobbet, så send en motiveret ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ’Søg jobbet’. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Harrestrup på telefon 72 37 68 49. Ansøgningsfristen er 20. juni 2021. Ansættelse snarest og senest 1. september 2021.

I din ansøgning må du gerne komme med et eller flere konkrete eksempler på, hvordan du vil styrke vores digitale kommunikation, og hvad du vil bidrage med.

Vi søger både en digital kommunikationskonsulent til en fastansættelse og en digital kommunikationskonsulent til et 12 måneders barselsvikariat med mulighed for forlængelse.

Vi forventer at afholde 1. samtaler 24. og 25. juni 2021, og går du videre til 2. samtalerunde afholdes disse 1. og 2. juli 2021. I forbindelse med 2. samtale, skal du løse en faglig case.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.