Funktionsleder til Skattestyrelsens nye straffesagsenhed i Viborg

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du en dygtig og engageret personaleleder? Brænder du for strafferetsopgaven, driftsstyring og optimering heraf? Så er du måske vores nye funktionsleder til Straffesagsenhed 9 i Viborg.

Straffesagsenhed 9, som oprettes den 1. marts 2023, skal behandle skatte- og afgiftsstraffesager. Enheden er en ud af Skattestyrelsens ni straffesagsenheder, som alle arbejder med at behandle straffesager. De øvrige enheder er placeret i København, Odense, Slagelse, Viborg og Aarhus. Straffesagsopgaven er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Jura, Center for Straffesager.

Opgaver og ansvar
Som funktionsleder for Straffesagsenhed 9 kommer du til at lede ca. 25 medarbejdere, hvoraf en del forventes at tiltræde i løbet af første kvartal 2023, og resten forventes rekrutteret snarest herefter.

Herudover får du ansvaret for:

  • at sikre optimal udnyttelse af enhedens ressourcer samt planlægge og styre produktionen
  • at være med til løbende at udvikle og optimere arbejdsprocesser
  • at der tænkes tværfagligt, og at der er fokus på ensartethed
  • at der er fokus på medarbejdernes motivation og udvikling
  • at lede og sparre med medarbejderne på straffesagsområdet
Du vil blive en del af et ledelsesteam, der har fokus på retssikkerhed, faglighed, produktionsstyring og ledelse, og der i sit fælles ledelsesgrundlag har fokus på mod, generøsitet og ledelse med hjerte. Der forventes et særligt tæt og velkoordineret samarbejde med Straffesagsenhed 6, som også ligger i Viborg.

Fagligt stærk og nærværende leder - dig og dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – gerne med en faglig stærk profil inden for jura eller strafferet. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vil det være en fordel, hvis du har erfaring som leder og/eller med behandlingen af straffesager.

For at få succes i denne rolle er det afgørende, at du

  • brænder for personaleledelse og har en anerkendende tilgang hertil,
  • er resultatorienteret uden at gå på kompromis med kvalitet og retssikkerhed,
  • videndeler med både medarbejdere og andre kolleger,
  • har gode kommunikative evner, så dit budskab går klart igennem,
  • har god fornemmelse for og lyst til driftsledelse og produktionsstyring og
  • har gennemslagskraft.
Vi tilbyder

  • et godt fagligt og socialt miljø blandt medarbejdere og i ledergruppen,
  • spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling,
  • en varieret og ofte uforudsigelig arbejdsdag i et uformelt miljø og
  • engagerede lederkollegaer og medarbejdere med højt fagligt niveau
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 8. februar 2023. Samtaler forventes afholdt løbende. Der vil i rekrutteringsprocessen indgå både en personprofilanalyse og en logisk analyse.

Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Henriette Lemvigh, tlf. 72 37 21 33.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brovej 20A, 8800 Viborg.

Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Funktionsleder til Skattestyrelsens nye straffesagsenhed i Viborg

Er du en dygtig og engageret personaleleder? Brænder du for strafferetsopgaven, driftsstyring og optimering heraf? Så er du måske vores nye funktionsleder til Straffesagsenhed 9 i Viborg.

Straffesagsenhed 9, som oprettes den 1. marts 2023, skal behandle skatte- og afgiftsstraffesager. Enheden er en ud af Skattestyrelsens ni straffesagsenheder, som alle arbejder med at behandle straffesager. De øvrige enheder er placeret i København, Odense, Slagelse, Viborg og Aarhus. Straffesagsopgaven er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Jura, Center for Straffesager.

Opgaver og ansvar
Som funktionsleder for Straffesagsenhed 9 kommer du til at lede ca. 25 medarbejdere, hvoraf en del forventes at tiltræde i løbet af første kvartal 2023, og resten forventes rekrutteret snarest herefter.

Herudover får du ansvaret for:

  • at sikre optimal udnyttelse af enhedens ressourcer samt planlægge og styre produktionen
  • at være med til løbende at udvikle og optimere arbejdsprocesser
  • at der tænkes tværfagligt, og at der er fokus på ensartethed
  • at der er fokus på medarbejdernes motivation og udvikling
  • at lede og sparre med medarbejderne på straffesagsområdet
Du vil blive en del af et ledelsesteam, der har fokus på retssikkerhed, faglighed, produktionsstyring og ledelse, og der i sit fælles ledelsesgrundlag har fokus på mod, generøsitet og ledelse med hjerte. Der forventes et særligt tæt og velkoordineret samarbejde med Straffesagsenhed 6, som også ligger i Viborg.

Fagligt stærk og nærværende leder - dig og dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – gerne med en faglig stærk profil inden for jura eller strafferet. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vil det være en fordel, hvis du har erfaring som leder og/eller med behandlingen af straffesager.

For at få succes i denne rolle er det afgørende, at du

  • brænder for personaleledelse og har en anerkendende tilgang hertil,
  • er resultatorienteret uden at gå på kompromis med kvalitet og retssikkerhed,
  • videndeler med både medarbejdere og andre kolleger,
  • har gode kommunikative evner, så dit budskab går klart igennem,
  • har god fornemmelse for og lyst til driftsledelse og produktionsstyring og
  • har gennemslagskraft.
Vi tilbyder

  • et godt fagligt og socialt miljø blandt medarbejdere og i ledergruppen,
  • spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling,
  • en varieret og ofte uforudsigelig arbejdsdag i et uformelt miljø og
  • engagerede lederkollegaer og medarbejdere med højt fagligt niveau
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 8. februar 2023. Samtaler forventes afholdt løbende. Der vil i rekrutteringsprocessen indgå både en personprofilanalyse og en logisk analyse.

Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Henriette Lemvigh, tlf. 72 37 21 33.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brovej 20A, 8800 Viborg.

Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.