Økonomikonsulent til Bornholms Regionskommune

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Bornholms Regionskommune

Er du skarp på økonomistyring og analyse?

Vil du være med til at sikre, at Bornholms Regionskommune er proaktiv og på forkant med udviklingen af den gode økonomistyring, hvor der søges maksimal effekt af de kommunale aktiviteter – samtidigt med at budgetterne holdes?

Så er du måske den kollega, vi søger?

Vi søger en ny kollega til Budget og indkøb i Center for Økonomi og Personale, der har lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads, der har alsidige og udfordrende opgaver og fokus på høj faglighed, kvalitet og den gode understøttelse af såvel centrale som decentrale styringsbehov.

Hvem er vi?

Budget og indkøb er et af tre teams i Center for Økonomi og Personale.

Budget og indkøb varetager den overordnede økonomiske styring og understøtter hele koncernens arbejde med økonomi og styring. Vi har ansvaret for centrale og decentrale opgaver i forbindelse med budgetproces, budgetlægning, budgetopfølgning, analyser og ledelsesinformation.

Det er en væsentlig opgave for Budget og indkøb at levere ledelsesstøtte samt økonomisk og styringsmæssig sparring til de andre centre. Vi har en bred berøringsflade på tværs af hele kommunens organisation og lægger vægt på at understøtte fagområdernes kerneydelser og sikre helheden og sammenhængen på tværs af kommunens opgaver.

I Budget og indkøb er vi 17 medarbejdere, hvoraf de tre arbejder med udbuds- og indkøbsopgaver. Der er en stor frihedsgrad og en uformel omgangstone, godt humør og gode kollegaer.

Om jobbet

Som økonomikonsulent vil du skulle beskæftige dig med økonomistyring i såvel bredden som dybden. De daglige arbejdsopgaver vil spænde fra opfølgning på budget og regnskab til udarbejdelse af notater og sagsfremstillinger, økonomiske beregninger og analyser til fagcentre, direktion og politikere.

Du vil skulle arbejde med styringen af anlægsområdet, og have en central rolle i udarbejdelsen af anlægssager til det politiske niveau. Dertil vil du også være koblet på finansieringssiden, hvor vi forsøger at sprede viden på flere medarbejdere.

Vi arbejder ud fra et koncernperspektiv, hvilket indebærer, at du som økonomikonsulent både skal kunne koble dig til et fagområde og til den samlede organisation. Du vil skulle indgå i opgaver af mere tværgående karakter og bl.a. være en af vores udviklere på ledelsesinformation.

Du kommer derfor til at arbejde med:

  • Udarbejdelse af notater og bidrag til dagsordener til politisk niveau samt koncernledelsen
  • Budgetprocessen med bl.a. budgetdannelse/-grundlag
  • Den løbende budgetopfølgning
  • Udvikling af styringsgrundlag- og værktøjer
  • Udvikling af datagrundlag og ledelsesinformation
  • Sagsbehandling og konsulentopgaver i forhold til fagområder
  • Udarbejdelse af analyser og arbejde med optimering og effektiviseringer

Hvem er du?

Det vigtigt for dig at løse opgaverne effektivt og med høj kvalitet. Du har blik for fagområdets behov, nye muligheder og løsninger og er med til at skabe overblik. Du træder ind i problemer og opgaver, og er løsningsfokuseret i forhold til den samlede styringsopgave.

Derudover forventer vi, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse indenfor samfundsfag eller økonomi, eller erfaring, der kan ligestilles hermed
  • Er en stærk analytiker og har interesse og flair for tal og økonomiske sammenhænge
  • Er en god kommunikator, der evner at formidle komplekse problemstillinger klart og tydeligt på skrift og i tale, så din målgruppe forstår dig
  • Trives med både at arbejde selvstændigt og indgå i samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere på alle niveauer.
  • Trives med at arbejde i et dynamisk miljø - i en til tider hektisk hverdag - uden at miste overblikket og er serviceminded.

Vi tilbyder et udfordrende, spændende og varieret job med store muligheder for at gøre en forskel i et uhøjtideligt og levende miljø. Du får god faglig og personlig sparring fra kompetente kolleger og mulighed for at udvikle dig både personligt og fagligt. Du vil få et tæt samarbejde med kolleger på tværs af organisationen og blive en del af en afdeling, hvor der er plads til nytænkning og gode ideer.
Du vil få gode og fleksible arbejdsforhold, herunder mulighed for hjemmearbejde. Der vil også være mulighed for at tale deltidsansættelse hvis det passer dig bedre.

Kan du se dig selv i det, er Bornholms Regionskommune måske din kommende arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Ansættelsen er pr. 01-10-2021.

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen, sådan at vi har modtaget den senest den 15-08-2021. 

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt Uge 33-34

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Michael Mogensen på 56924112 eller 51672068.

Bornholms Regionskommune som arbejdsplads

Bornholms Regionskommune (BRK) har omkring 3.600 medarbejdere og er dermed ubestridt øens største arbejdsplads. Hver femte i job på Bornholm er ansat i kommunen, som er en del af rammen om alle bornholmeres liv. Vores ledere og medarbejdere er stolte over og entusiastiske omkring hver dag at samarbejde om både borgerne og hele Bornholms udvikling, og sammen styrer vi mod at gøre kommunen til et endnu bedre sted at arbejde end i dag.  

BRK er på mange måder en unik kommunal arbejdsplads, fordi Bornholm udgør en region for sig. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som danske kommuner normalt ikke har, og vi skal selv kunne løfte alle opgaver inden for velfærd og samfundsopgaver, da vores nabokommuner er langt væk. Vi har visionære planer for øens fremtid. Det er målet, at Bornholm skal være en fossilfri ø i 2040, og vi har også ambitiøse mål for fritidsliv, folkesundhed og det gode børne- og ungdomsliv.

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv, synes vi Bornholm er Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden.
Det er tit en stor beslutning af flytte, hvad end du søger nye udfordringer på egen hånd eller har familien med til Bornholm. Har du brug for information, råd og vejledning om bolig, jobmuligheder for din ægtefælle, skole og fritid er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm.
Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Økonomikonsulent til Bornholms Regionskommune

Økonomikonsulent til Bornholms Regionskommune

Er du skarp på økonomistyring og analyse?

Vil du være med til at sikre, at Bornholms Regionskommune er proaktiv og på forkant med udviklingen af den gode økonomistyring, hvor der søges maksimal effekt af de kommunale aktiviteter – samtidigt med at budgetterne holdes?

Så er du måske den kollega, vi søger?

Vi søger en ny kollega til Budget og indkøb i Center for Økonomi og Personale, der har lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads, der har alsidige og udfordrende opgaver og fokus på høj faglighed, kvalitet og den gode understøttelse af såvel centrale som decentrale styringsbehov.

Hvem er vi?

Budget og indkøb er et af tre teams i Center for Økonomi og Personale.

Budget og indkøb varetager den overordnede økonomiske styring og understøtter hele koncernens arbejde med økonomi og styring. Vi har ansvaret for centrale og decentrale opgaver i forbindelse med budgetproces, budgetlægning, budgetopfølgning, analyser og ledelsesinformation.

Det er en væsentlig opgave for Budget og indkøb at levere ledelsesstøtte samt økonomisk og styringsmæssig sparring til de andre centre. Vi har en bred berøringsflade på tværs af hele kommunens organisation og lægger vægt på at understøtte fagområdernes kerneydelser og sikre helheden og sammenhængen på tværs af kommunens opgaver.

I Budget og indkøb er vi 17 medarbejdere, hvoraf de tre arbejder med udbuds- og indkøbsopgaver. Der er en stor frihedsgrad og en uformel omgangstone, godt humør og gode kollegaer.

Om jobbet

Som økonomikonsulent vil du skulle beskæftige dig med økonomistyring i såvel bredden som dybden. De daglige arbejdsopgaver vil spænde fra opfølgning på budget og regnskab til udarbejdelse af notater og sagsfremstillinger, økonomiske beregninger og analyser til fagcentre, direktion og politikere.

Du vil skulle arbejde med styringen af anlægsområdet, og have en central rolle i udarbejdelsen af anlægssager til det politiske niveau. Dertil vil du også være koblet på finansieringssiden, hvor vi forsøger at sprede viden på flere medarbejdere.

Vi arbejder ud fra et koncernperspektiv, hvilket indebærer, at du som økonomikonsulent både skal kunne koble dig til et fagområde og til den samlede organisation. Du vil skulle indgå i opgaver af mere tværgående karakter og bl.a. være en af vores udviklere på ledelsesinformation.

Du kommer derfor til at arbejde med:

  • Udarbejdelse af notater og bidrag til dagsordener til politisk niveau samt koncernledelsen
  • Budgetprocessen med bl.a. budgetdannelse/-grundlag
  • Den løbende budgetopfølgning
  • Udvikling af styringsgrundlag- og værktøjer
  • Udvikling af datagrundlag og ledelsesinformation
  • Sagsbehandling og konsulentopgaver i forhold til fagområder
  • Udarbejdelse af analyser og arbejde med optimering og effektiviseringer

Hvem er du?

Det vigtigt for dig at løse opgaverne effektivt og med høj kvalitet. Du har blik for fagområdets behov, nye muligheder og løsninger og er med til at skabe overblik. Du træder ind i problemer og opgaver, og er løsningsfokuseret i forhold til den samlede styringsopgave.

Derudover forventer vi, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse indenfor samfundsfag eller økonomi, eller erfaring, der kan ligestilles hermed
  • Er en stærk analytiker og har interesse og flair for tal og økonomiske sammenhænge
  • Er en god kommunikator, der evner at formidle komplekse problemstillinger klart og tydeligt på skrift og i tale, så din målgruppe forstår dig
  • Trives med både at arbejde selvstændigt og indgå i samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere på alle niveauer.
  • Trives med at arbejde i et dynamisk miljø - i en til tider hektisk hverdag - uden at miste overblikket og er serviceminded.

Vi tilbyder et udfordrende, spændende og varieret job med store muligheder for at gøre en forskel i et uhøjtideligt og levende miljø. Du får god faglig og personlig sparring fra kompetente kolleger og mulighed for at udvikle dig både personligt og fagligt. Du vil få et tæt samarbejde med kolleger på tværs af organisationen og blive en del af en afdeling, hvor der er plads til nytænkning og gode ideer.
Du vil få gode og fleksible arbejdsforhold, herunder mulighed for hjemmearbejde. Der vil også være mulighed for at tale deltidsansættelse hvis det passer dig bedre.

Kan du se dig selv i det, er Bornholms Regionskommune måske din kommende arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Ansættelsen er pr. 01-10-2021.

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen, sådan at vi har modtaget den senest den 15-08-2021. 

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt Uge 33-34

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Michael Mogensen på 56924112 eller 51672068.

Bornholms Regionskommune som arbejdsplads

Bornholms Regionskommune (BRK) har omkring 3.600 medarbejdere og er dermed ubestridt øens største arbejdsplads. Hver femte i job på Bornholm er ansat i kommunen, som er en del af rammen om alle bornholmeres liv. Vores ledere og medarbejdere er stolte over og entusiastiske omkring hver dag at samarbejde om både borgerne og hele Bornholms udvikling, og sammen styrer vi mod at gøre kommunen til et endnu bedre sted at arbejde end i dag.  

BRK er på mange måder en unik kommunal arbejdsplads, fordi Bornholm udgør en region for sig. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som danske kommuner normalt ikke har, og vi skal selv kunne løfte alle opgaver inden for velfærd og samfundsopgaver, da vores nabokommuner er langt væk. Vi har visionære planer for øens fremtid. Det er målet, at Bornholm skal være en fossilfri ø i 2040, og vi har også ambitiøse mål for fritidsliv, folkesundhed og det gode børne- og ungdomsliv.

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv, synes vi Bornholm er Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden.
Det er tit en stor beslutning af flytte, hvad end du søger nye udfordringer på egen hånd eller har familien med til Bornholm. Har du brug for information, råd og vejledning om bolig, jobmuligheder for din ægtefælle, skole og fritid er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm.
Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.