Statistikmedarbejder til Udlændingestyrelsen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Synes du, at det kunne være spændende at udarbejde statistikker og videreformidle dem på en præcis og relevant måde inden for et altid aktuelt område i Udlændingestyrelsen? Så kan det være dig, vi søger til Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling.

Lidt om alt det vi tilbyder

Du vil blive en del af Statistikteamet, som organisatorisk er placeret i Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling. Kontorets fælles opgave er at understøtte, udvikle og optimere Udlændingestyrelsen med data, analyse og konkrete løsninger, som kan bidrage til, at styrelsens øvrige kontorer kan levere bedst muligt på deres faglige kerneopgaver.

I Statistikteamet producerer og videreformidler vi udlændingestatistik på Udlændinge- og integrationsministeriets område til regeringen, Folketinget, den brede offentlighed og en række andre interessenter. Vi leverer også opgørelser til sagsstyring og ledelsesinformation til de forskellige myndigheder i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern.

Arbejdet med statistik er et vigtigt område i Udlændinge- og Integrationsministeriet, og er et område, som er i konstant bevægelse og med mange interessenter. Arbejdet omfatter bl.a. udarbejdelse af statistikker, besvarelser af forespørgsler og præsentation af ledelsesinformation. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med bl.a. kolleger i fagkontorerne, og kolleger i de øvrige myndigheder i koncernen, herunder også i den koncernfælles it-funktion i Udlændinge- og Integrationsministeriets departement.

I Statistikteamet bliver du en del af et team på 12-13 medarbejdere, som alle har kompetencer indenfor statistik og ledelsesinformation samt behandling af data. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer høj kvalitet i opgavevaretagelsen, og hvor tæt samarbejde i teamet og med øvrige kollegaer er afgørende for at lykkes med opgaverne.

Udlændingestyrelsen er en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø. Du vil få gode udviklingsmuligheder og mulighed for fleksible arbejdstider, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Vi har desuden en uformel omgangstone, og vi har det sjovt, selv i en travl hverdag.

Vores forventninger til dig

Du trives i samarbejde med andre og vil gerne arbejde med data og statistik. Du har en god talforståelse og er analytiker til fingerspidserne, ligesom du kan overskue store datamængder og har måske endda interesse for at arbejde med BI-løsninger og databaseudtræk.
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund på bachelor- eller kandidatniveau, hvor du undervejs har beskæftiget dig med behandling af tal og data, og du har mod på at blive en del af en styrelse i løbende forandring.
Derudover forventer vi, at du:

  • er fagligt dygtig og kan lide at arbejde under til tider korte deadlines
  • har en interesse for data og tal
  • har gå-på-mod i forhold til selv at opsøge ny viden og løsninger
  • er effektiv, resultatorienteret og kvalitetsbevidst i dit arbejde
  • har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
Ansøgninger fra såvel nyuddannede som erfarne er meget velkomne. Dine opgaver tilrettelægges ud fra dine kompetencer. Erfaring med udarbejdelse af statistik og ledelsesinformation vil være en fordel, men det er ikke et krav.

Yderligere information

Statistikteamet i Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling har arbejdssted i Udlændingestyrelsens hoveddomicil, som ligger i Næstved – lige ved stationen.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. For en ansøger med de fornødne kompetencer og kvalifikationer kan der blive tale om ansættelse som konsulent.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre en registermæssig undersøgelse af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå en registermæssig undersøgelse under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Anders Mostrup Gudmansen i uge 30 og 31 på telefon 51 49 96 72 eller mail amg@us.dk.

Søg stillingen

Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest søndag den 8. august 2021.

Vi forventer at holde samtaler i uge 32 og 33. Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester din tal- og dataforståelse.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Statistikmedarbejder til Udlændingestyrelsen

Synes du, at det kunne være spændende at udarbejde statistikker og videreformidle dem på en præcis og relevant måde inden for et altid aktuelt område i Udlændingestyrelsen? Så kan det være dig, vi søger til Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling.

Lidt om alt det vi tilbyder

Du vil blive en del af Statistikteamet, som organisatorisk er placeret i Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling. Kontorets fælles opgave er at understøtte, udvikle og optimere Udlændingestyrelsen med data, analyse og konkrete løsninger, som kan bidrage til, at styrelsens øvrige kontorer kan levere bedst muligt på deres faglige kerneopgaver.

I Statistikteamet producerer og videreformidler vi udlændingestatistik på Udlændinge- og integrationsministeriets område til regeringen, Folketinget, den brede offentlighed og en række andre interessenter. Vi leverer også opgørelser til sagsstyring og ledelsesinformation til de forskellige myndigheder i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern.

Arbejdet med statistik er et vigtigt område i Udlændinge- og Integrationsministeriet, og er et område, som er i konstant bevægelse og med mange interessenter. Arbejdet omfatter bl.a. udarbejdelse af statistikker, besvarelser af forespørgsler og præsentation af ledelsesinformation. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med bl.a. kolleger i fagkontorerne, og kolleger i de øvrige myndigheder i koncernen, herunder også i den koncernfælles it-funktion i Udlændinge- og Integrationsministeriets departement.

I Statistikteamet bliver du en del af et team på 12-13 medarbejdere, som alle har kompetencer indenfor statistik og ledelsesinformation samt behandling af data. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer høj kvalitet i opgavevaretagelsen, og hvor tæt samarbejde i teamet og med øvrige kollegaer er afgørende for at lykkes med opgaverne.

Udlændingestyrelsen er en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø. Du vil få gode udviklingsmuligheder og mulighed for fleksible arbejdstider, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Vi har desuden en uformel omgangstone, og vi har det sjovt, selv i en travl hverdag.

Vores forventninger til dig

Du trives i samarbejde med andre og vil gerne arbejde med data og statistik. Du har en god talforståelse og er analytiker til fingerspidserne, ligesom du kan overskue store datamængder og har måske endda interesse for at arbejde med BI-løsninger og databaseudtræk.
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund på bachelor- eller kandidatniveau, hvor du undervejs har beskæftiget dig med behandling af tal og data, og du har mod på at blive en del af en styrelse i løbende forandring.
Derudover forventer vi, at du:

  • er fagligt dygtig og kan lide at arbejde under til tider korte deadlines
  • har en interesse for data og tal
  • har gå-på-mod i forhold til selv at opsøge ny viden og løsninger
  • er effektiv, resultatorienteret og kvalitetsbevidst i dit arbejde
  • har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
Ansøgninger fra såvel nyuddannede som erfarne er meget velkomne. Dine opgaver tilrettelægges ud fra dine kompetencer. Erfaring med udarbejdelse af statistik og ledelsesinformation vil være en fordel, men det er ikke et krav.

Yderligere information

Statistikteamet i Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling har arbejdssted i Udlændingestyrelsens hoveddomicil, som ligger i Næstved – lige ved stationen.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. For en ansøger med de fornødne kompetencer og kvalifikationer kan der blive tale om ansættelse som konsulent.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre en registermæssig undersøgelse af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå en registermæssig undersøgelse under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Anders Mostrup Gudmansen i uge 30 og 31 på telefon 51 49 96 72 eller mail amg@us.dk.

Søg stillingen

Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest søndag den 8. august 2021.

Vi forventer at holde samtaler i uge 32 og 33. Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester din tal- og dataforståelse.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.