Digital medieanalytiker til intelligence & audience team i mediebranchen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Du bliver en del af vores Intelligence & Audience afdeling, som er et dynamisk og tværfagligt team på 6 fastansatte med baggrund inden for kommunikation, markedsanalyse, data science og forretningsudvikling. I teamet har vi fokus på at tiltrække audience (læsere og virksomheder) til vores medier, ligesom vi er ansvarlig for drift og udvikling af husets brugerdatabaser, e-mail- og nyhedsbrevssystemer. Sidst men ikke mindst fungerer vi som husets videnscenter, hvor vi via surveys, deskresearch, webanalyse mv. omsætter data til værdifuld viden og anbefalinger til kunder og husets øvrige afdelinger. Vi arbejder bl.a. med systemer som SuperOffice, Mailchimp, Alchemer, Airtable, Gemius Prism, Matomo, GallupPC, OfficeReports, PowerBI og Google Data Studio.

Som digital analytiker kommer til du til at være bindeled mellem husets tekniske og forretningsmæssige lag. Din opgave bliver at følge trafikken på vores medieplatforme, afdække vores målgrupper og rapportere på deres adfærd. Du skal med andre ord være eksperten, som både journalisterne, abonnementssalg, udviklingsafdelingen og husets ledelse kan sparre med, når vi udvikler tilbud til både læsere og annoncører. Herudover skal du udvikle vores effektrapportering på en række produkter henvendt til vores annoncører (bannerkampagner, jobannoncer, leadgenerering og native advertising). Du får derfor også et tæt samarbejde med vores it- og udviklingsafdeling i forhold til tekniske dele af dataindsamling og rapportering.

Som digital medieanalytiker kommer derfor især til at arbejde med følgende analytiske områder:

  • Webanalyse
  • Banner inventory management
  • Digital traffic management (paid og organisk)
  • Funnelanalyser for på abonnementsalg og nyhedsbreve sign-ups
  • Dashboard rapportering af digitale KPI’er
  • Om dig
    Du har formodentlig en videregående uddannelse med fokus på dataanalyse og digitale medier samt minimum et par års erfaring fra medievirksomhed, e-commerce, digitalt bureau eller konsulentvirksomhed. Herudover lever du op de fleste af følgende punkter:

  • Du er talstærk og dygtig til at arbejde med statistik
  • Du kan formidle data og statistik så det bliver interessant og forståeligt for personer, der ikke har analysebaggrund
  • Du har et indgående kendskab til digitale medier, og de teknologier og platforme der facilitere brugen heraf
  • Du har stor erfaring i at arbejde med webanalyseværktøjer (fx Google Analytics)
  • Du taler og skriver både dansk og engelsk
  • Du er vant til at arbejde med begreber som fx: SEO, UX, SEM, Conversion, A/B test,
  • På det personlige plan lægger vi især vægt på, at du

  • Brænder for at arbejde i en kommercielt orienteret afdeling, hvor der er fokus på salg, markedsføring, branding og forretningsudvikling
  •  Kan arbejde selvstændigt og fokuseret
  • Har modet til at sætte dig ind i nye ting og selv tage initiativ til at finde løsninger
  • Synes, teknologi og naturvidenskab er sejt
  • Vi kan til gengæld tilbyde dig:

  • Varierede og udfordrende arbejdsopgaver
  • Gode muligheder for menneskelig og faglig udvikling
  • Mulighed for at blive ansvarlig for egne projekter og systemer, der matcher dine kvalifikationer og interesser
  • Engagerede, ambitiøse og glade kolleger
  • Frokostordning, aktiv personaleforening og attraktive lokaler tæt på vand og S-togsstationer på Kalvebod Brygge 31-33, 1560 København V.
  • Vil du høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for Intelligence & Audience Dennis Roi Hansen på eller telefon 3326 5376.

    Ansøgningsfrist er 31. oktober 2022. Vi indkalder til samtaler løbende.

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    Digital medieanalytiker til intelligence & audience team i mediebranchen

    Du bliver en del af vores Intelligence & Audience afdeling, som er et dynamisk og tværfagligt team på 6 fastansatte med baggrund inden for kommunikation, markedsanalyse, data science og forretningsudvikling. I teamet har vi fokus på at tiltrække audience (læsere og virksomheder) til vores medier, ligesom vi er ansvarlig for drift og udvikling af husets brugerdatabaser, e-mail- og nyhedsbrevssystemer. Sidst men ikke mindst fungerer vi som husets videnscenter, hvor vi via surveys, deskresearch, webanalyse mv. omsætter data til værdifuld viden og anbefalinger til kunder og husets øvrige afdelinger. Vi arbejder bl.a. med systemer som SuperOffice, Mailchimp, Alchemer, Airtable, Gemius Prism, Matomo, GallupPC, OfficeReports, PowerBI og Google Data Studio.

    Som digital analytiker kommer til du til at være bindeled mellem husets tekniske og forretningsmæssige lag. Din opgave bliver at følge trafikken på vores medieplatforme, afdække vores målgrupper og rapportere på deres adfærd. Du skal med andre ord være eksperten, som både journalisterne, abonnementssalg, udviklingsafdelingen og husets ledelse kan sparre med, når vi udvikler tilbud til både læsere og annoncører. Herudover skal du udvikle vores effektrapportering på en række produkter henvendt til vores annoncører (bannerkampagner, jobannoncer, leadgenerering og native advertising). Du får derfor også et tæt samarbejde med vores it- og udviklingsafdeling i forhold til tekniske dele af dataindsamling og rapportering.

    Som digital medieanalytiker kommer derfor især til at arbejde med følgende analytiske områder:

  • Webanalyse
  • Banner inventory management
  • Digital traffic management (paid og organisk)
  • Funnelanalyser for på abonnementsalg og nyhedsbreve sign-ups
  • Dashboard rapportering af digitale KPI’er
  • Om dig
    Du har formodentlig en videregående uddannelse med fokus på dataanalyse og digitale medier samt minimum et par års erfaring fra medievirksomhed, e-commerce, digitalt bureau eller konsulentvirksomhed. Herudover lever du op de fleste af følgende punkter:

  • Du er talstærk og dygtig til at arbejde med statistik
  • Du kan formidle data og statistik så det bliver interessant og forståeligt for personer, der ikke har analysebaggrund
  • Du har et indgående kendskab til digitale medier, og de teknologier og platforme der facilitere brugen heraf
  • Du har stor erfaring i at arbejde med webanalyseværktøjer (fx Google Analytics)
  • Du taler og skriver både dansk og engelsk
  • Du er vant til at arbejde med begreber som fx: SEO, UX, SEM, Conversion, A/B test,
  • På det personlige plan lægger vi især vægt på, at du

  • Brænder for at arbejde i en kommercielt orienteret afdeling, hvor der er fokus på salg, markedsføring, branding og forretningsudvikling
  •  Kan arbejde selvstændigt og fokuseret
  • Har modet til at sætte dig ind i nye ting og selv tage initiativ til at finde løsninger
  • Synes, teknologi og naturvidenskab er sejt
  • Vi kan til gengæld tilbyde dig:

  • Varierede og udfordrende arbejdsopgaver
  • Gode muligheder for menneskelig og faglig udvikling
  • Mulighed for at blive ansvarlig for egne projekter og systemer, der matcher dine kvalifikationer og interesser
  • Engagerede, ambitiøse og glade kolleger
  • Frokostordning, aktiv personaleforening og attraktive lokaler tæt på vand og S-togsstationer på Kalvebod Brygge 31-33, 1560 København V.
  • Vil du høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for Intelligence & Audience Dennis Roi Hansen på eller telefon 3326 5376.

    Ansøgningsfrist er 31. oktober 2022. Vi indkalder til samtaler løbende.

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    +

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.