Erfaren jurist til nyoprettet forvaltningsteam

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du jurist, kan du lide at rådgive andre om jura, og har du lyst til at specialisere dig inden for forvaltningsret og tilskudsforvaltning? Så er det måske dig, vi søger til vores nyoprettede forvaltningsteam.


Vi tilbyder
Et spændende job, hvor du får mulighed for at specialisere dig inden for forvaltningsret og tilskudsforvaltning. Dit arbejde vil bestå i at yde juridisk rådgivning til hele styrelsen, at varetage egne sager, og at bidrage til udviklingen af forvaltnings- og tilskudsområdet i Socialstyrelsen.


Du bliver en del af et nyoprettet team på seks jurister, inkl. vores leder, hvor vi har specialiseret viden inden for forvaltningsret og tilskudsforvaltning. I teamet arbejder vi tæt sammen og hjælper hinanden, når der er brug for det.


Forvaltningsjura arbejder også tæt sammen med andre teams i Jura, ligesom vi har mange samarbejdsflader med resten af Socialstyrelsen. Vi arbejder ud fra en tilgang, hvor Socialstyrelsens opgaver og brugere er i centrum, og vi lægger derfor vægt på at yde en hurtig og kompetent service.


Dine opgaver
Din primære opgave bliver at finde juridisk holdbare løsninger i komplicerede sager – og at rådgive herom. Du vil ofte komme ud for, at der er korte tidsfrister, og du skal derfor have det godt med at rykke hurtigt, når opgaven kræver det.


Du vil komme til at rådgive bredt inden for forvaltningsretten, bl.a. om sagsbehandling, retsgrundsætninger og (akt)indsigt efter forvaltningsloven, offentlighedsloven og databeskyttelsesforordningen, men du vil også skulle udarbejde notater og procedurer og svare på høringer m.v.


Vores forventninger til dig


Vi forventer, at du…

  • er cand.jur. med erfaring fra en offentlig myndighed
  • har lyst til at specialisere dig inden for forvaltnings- og tilskudsområdet
  • kan tage fra i vores fælles arbejdsopgaver i teamet
  • kan balancere mellem grundighed og skarpe deadlines
  • kan finde juridiske løsninger på tværs af flere regelsæt
  • kan formidle letforståeligt både skriftligt og mundtligt
  • kan yde juridisk rådgivning til andre faggrupper.


Desuden lægger vi vægt på, at du…

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • er god til at samarbejde
  • er engageret og motiveret - både fagligt og socialt
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • er en god embedsmand.


Hvem er vi
Jura er en rutineret og velfungerende enhed under Jura og HR, der ud over forvaltningsteamet, består af teams inden for databeskyttelse, udbud og kontrakter. I Jura er vi 11 jurister, inklusiv vores leder og kontorchef og en studentermedhjælper. Vores vigtigste opgave er at yde juridisk rådgivning til de øvrige enheder i Socialstyrelsen. Vi har et professionelt miljø, og vi brænder for at udbrede den juridiske viden og være med til at kvalificere organisationens arbejde.


I Jura lægger vi stor vægt på, at det skal være rart at gå på arbejde. Vi interesserer os for hinanden og prioriterer at spise frokost sammen og fejre små og store begivenheder.


Som en af vores medarbejdere udtaler: I forvaltningsteamet og Jura generelt er stemningen rigtig god, og vi prioriterer fællesskabet. Vi vægter faglig sparring højt, og der er samtidig plads til et grin med kollegerne. Alle brænder for at yde juridisk rådgivning af høj kvalitet, og arbejdet giver gode muligheder for både faglig og personlig udvikling.”


Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. januar 2022. Du ansættes som fuldmægtig i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. 

Stillingens ansættelsesområde er Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.


Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Socialstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.


Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 11. november 2021.


Vi afholder 1. samtalerunde den 15. november 2021 og 2. samtalerunde den 19. november 2021. For kandidater, som går videre til 2. samtalerunde, vil der indgå et testforløb og evt. en case.


Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte leder Louise Bech Andersen på loba@socialstyrelsen.dk eller på telefon 41 93 25 85.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Erfaren jurist til nyoprettet forvaltningsteam

Er du jurist, kan du lide at rådgive andre om jura, og har du lyst til at specialisere dig inden for forvaltningsret og tilskudsforvaltning? Så er det måske dig, vi søger til vores nyoprettede forvaltningsteam.


Vi tilbyder
Et spændende job, hvor du får mulighed for at specialisere dig inden for forvaltningsret og tilskudsforvaltning. Dit arbejde vil bestå i at yde juridisk rådgivning til hele styrelsen, at varetage egne sager, og at bidrage til udviklingen af forvaltnings- og tilskudsområdet i Socialstyrelsen.


Du bliver en del af et nyoprettet team på seks jurister, inkl. vores leder, hvor vi har specialiseret viden inden for forvaltningsret og tilskudsforvaltning. I teamet arbejder vi tæt sammen og hjælper hinanden, når der er brug for det.


Forvaltningsjura arbejder også tæt sammen med andre teams i Jura, ligesom vi har mange samarbejdsflader med resten af Socialstyrelsen. Vi arbejder ud fra en tilgang, hvor Socialstyrelsens opgaver og brugere er i centrum, og vi lægger derfor vægt på at yde en hurtig og kompetent service.


Dine opgaver
Din primære opgave bliver at finde juridisk holdbare løsninger i komplicerede sager – og at rådgive herom. Du vil ofte komme ud for, at der er korte tidsfrister, og du skal derfor have det godt med at rykke hurtigt, når opgaven kræver det.


Du vil komme til at rådgive bredt inden for forvaltningsretten, bl.a. om sagsbehandling, retsgrundsætninger og (akt)indsigt efter forvaltningsloven, offentlighedsloven og databeskyttelsesforordningen, men du vil også skulle udarbejde notater og procedurer og svare på høringer m.v.


Vores forventninger til dig


Vi forventer, at du…

  • er cand.jur. med erfaring fra en offentlig myndighed
  • har lyst til at specialisere dig inden for forvaltnings- og tilskudsområdet
  • kan tage fra i vores fælles arbejdsopgaver i teamet
  • kan balancere mellem grundighed og skarpe deadlines
  • kan finde juridiske løsninger på tværs af flere regelsæt
  • kan formidle letforståeligt både skriftligt og mundtligt
  • kan yde juridisk rådgivning til andre faggrupper.


Desuden lægger vi vægt på, at du…

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • er god til at samarbejde
  • er engageret og motiveret - både fagligt og socialt
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • er en god embedsmand.


Hvem er vi
Jura er en rutineret og velfungerende enhed under Jura og HR, der ud over forvaltningsteamet, består af teams inden for databeskyttelse, udbud og kontrakter. I Jura er vi 11 jurister, inklusiv vores leder og kontorchef og en studentermedhjælper. Vores vigtigste opgave er at yde juridisk rådgivning til de øvrige enheder i Socialstyrelsen. Vi har et professionelt miljø, og vi brænder for at udbrede den juridiske viden og være med til at kvalificere organisationens arbejde.


I Jura lægger vi stor vægt på, at det skal være rart at gå på arbejde. Vi interesserer os for hinanden og prioriterer at spise frokost sammen og fejre små og store begivenheder.


Som en af vores medarbejdere udtaler: I forvaltningsteamet og Jura generelt er stemningen rigtig god, og vi prioriterer fællesskabet. Vi vægter faglig sparring højt, og der er samtidig plads til et grin med kollegerne. Alle brænder for at yde juridisk rådgivning af høj kvalitet, og arbejdet giver gode muligheder for både faglig og personlig udvikling.”


Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. januar 2022. Du ansættes som fuldmægtig i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. 

Stillingens ansættelsesområde er Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.


Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Socialstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.


Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 11. november 2021.


Vi afholder 1. samtalerunde den 15. november 2021 og 2. samtalerunde den 19. november 2021. For kandidater, som går videre til 2. samtalerunde, vil der indgå et testforløb og evt. en case.


Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte leder Louise Bech Andersen på loba@socialstyrelsen.dk eller på telefon 41 93 25 85.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.