Licenskoordinator - Aalborg / Ballerup, KMD A/S | Ofir.dk
header background shadow
KMD A/S

Licenskoordinator - Aalborg / Ballerup

KMD A/S

Har du indsigt i IT og er du hjemmevant i licensrådgivning til offentlige kunder og private virksomheder?

Har du overblik over og kendskab til software og licensmodeller på én eller flere af de store producenter, såsom Adobe, Citrix, VMware, IBM, Oracle og Microsoft – og evner du derfor at rådgive kunderne til at vælge den mest optimale model? Hvis ja, så er du måske vores nye kollega i ”Products & Services”, hvor vi skal stå på mål for at rådgive og levere de rigtige løsninger og ydelser til vores kunder.

KMD er en attraktiv arbejdsplads med mere end 3.000 medarbejdere som vores vigtigste ressource. Vi er ejet af den globale kapitalfond, Advent International, som er en af verdens førende kapitalfonde og Sampension. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi er inde i en rivende udvikling, hvor ambitionen er at udvide vores forretningsområder og blive ved med at nytænke løsninger, så vi kan bibeholde vores position som foregangsland for den digitaliserende udvikling

Forretningsenheden ”Products & Services” rådgiver om og leverer på årsbasis for +500 millioner kr. software og hardware fra de førende producenter i markedet. Hertil tilknytter vi forskellige services, der sikrer kunderne en optimal anvendelse af de indkøbte produkter. Vi beskæftiger os med både offentlige og private virksomheder.

Om jobbet

Som licenskoordinator indgår du i et fokuseret team, der varetager alle henvendelser og forespørgsler på software fra vores kunder, som tæller såvel offentlige organisationer som private virksomheder. Med udgangspunkt i din specialistviden rådgiver og tilbyder du kunden den rigtige løsning og pris – ofte i samarbejde med den ansvarlige sælger. Den rigtige licensrådgivning kræver indsigt i den enkelte software producents licensmodel(ler), hvor kundernes anvendelse af forskellige cloud- og on-premise løsninger skal afspejles i en korrekt licensering.

Du er endvidere bindeled mellem kunden og software distributøren/producenten, når dette kræves. Når du eller sælgeren har ordren i hus skal du ligeledes sikre korrekt håndtering og levering.

Samarbejde med dine kollegaer er et nøgleord og det er vigtigt, at du evner at opbygge og fastholde din specialistviden på udvalgte områder, men også formår at være en udpræget teamplayer, der kan samarbejde med kollegaer om teamets opgaver.

Din kundedialog foregår typisk fra kontoret via Skype, telefon eller mail, men besøg hos kunden kan også forekomme.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Deltagelse på dagligt fællesmøde vedr. opgaver i licensteamet
  • Besvare kundehenvendelser på licensteamet’s SPOC (Mail & telefon)
  • Lave tilbud og input til tilbud/udbud i samarbejde med salgsafdelingen
  • Rådgive kunder i forhold til valg af den korrekte licensaftale
  • Indgå licensaftaler, gentegninger og fornyelser med kunderne

Om dig

Du har et godt kendskab til produkterne hos én eller flere af de største software producenter som tidligere nævnt. Det er vigtigt, at du er hjemmevant i de forskellige licensmodeller og –aftaler, der findes og som anvendes af offentlige og større private virksomheder – herunder også til SKI aftaler.

Som person er du:

  • Ansvarlig for egne og teamets opgave – du skal kunne fungere i et team og påtage dig forskellige typer af opgaver
  • Resultatorienteret og kan se en sammenhæng mellem det du laver og forretningens økonomiske succes
  • Vant til direkte kontakt med mange mennesker i hverdagen, både kolleger, kunder og samarbejdspartnere
  • Kundeorienteret
  • Struktureret og god til at bevare overblikket
  • Dygtig til at kommunikere skriftligt, så du formår at formulere og synliggøre kundens værdi
  • Vidensdeling med dine kollegaer

Love it_Live it

At vi er danske betyder, at du er tæt på ledelsen, beslutningerne og at du kan sidde i storrumskontor med vores adm. direktør. Vil du bruge din viden for alvor i en dansk virksomhed i vækst med stærke internationale relationer? Så vil vi gerne have dig med på holdet.

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Head of Department John Nedergaard på telefon 41 39 84 49.

På kmd.dk kan du møde en bred vifte af medarbejdere og læse mere om, hvordan vi kan matche dine ambitioner om en karriere i IT-branchen.

Ansøgningsfristen er d. 15. juni 2017, men vi afholder samtaler løbende og ansætter når vi har fundet den rette kandidat.

Copyright KMD 2015 (C)

Skriv venligst i din ansøgning, at du så annoncen hos ofir.dk
 
Praktisk information
Indrykningsdato
15-05-2017
Udløbsdato
15-06-2017
Job-ID
329730696
Jobbets adresse

KMD A/S

Lautrupparken 40

2750Ballerup

Danmark

Virksomhedens beliggenhed

Beregn rute-/rejseplan

Fra:
Til:
Om virksomheden

Job som dette

JKS A/S
København, Gladsaxe, Gentofte
JKS A/S
København