Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobcenter Hvidovre - Virksomhedsservice og Fleksjob søger en ny virksomhedskonsulent med erfaring fra og med flair for fastholdelsesarbejde

I Jobcenter Hvidovre – i Virksomhedsservice og Fleksjob er en fuldtidsstilling som virksomhedskonsulent ledig med start snarest muligt.

Vi er 19 medarbejdere, som er fordelt i 2 teams – fleksjobteamet og virksomhedsteamet.

De to teams udgør 1 afdeling og har samme leder og et afdelingsfællesskab.

I virksomhedsteamet er der p.t. tilknyttet 11 virksomhedskonsulenter og 1 administrativ medarbejder.

Virksomhedsservice i Jobcenter Hvidovre er hovedansvarlig for jobcenterets virksomhedskontakt og samarbejder ihærdigt med virksomheder, særligt i lokalområdet.
Vi indgår i et stærkt rekrutteringssamarbejde med andre jobcentre i hovedstadsområdet.

Vi har et fokus på den efterspørgselsorienterede Virksomhedsservice, men har også andre vinkler i spil.

Den enkelte virksomhedskonsulent har typisk et særligt ansvar for forskellige beskæftigelsesordningers administration samtidig med, at vi har stor bredde og generelt fællesskab i løsning af funktionens arbejdsopgaver.

I denne konkrete stilling ønskes der en ny medarbejder der har viden og indblik i generel virksomhedsservicearbejde - og herudover med fastholdelsesarbejde.
Vi vil på sigt udvikle en fastholdelses strategi, men indtil nu bevæger vi os i det luftlag der handler om, at holde en række forskellige arbejdsmæssige tiltag på fastholdelsesområdet i luften. Vi har f.eks. en velfungerende funktion m.h.t. nøglepersoner indenfor job og handicap. Din opgave bliver til en start, at etablere virksomhedspraktikker for f.eks. raskmeldte dagpengemodtagere. Du har derfor evne til at opdyrke og pleje relationer. Du har en kontaktskabende profil. Du skal tro på værdien i at bevare eller reetablere tilknytningen til arbejdsmarkedet og du er dygtig til at formidle budskabet let og forståeligt for alle.

Kan du tilføre en viden fra et tidligere arbejde m.h.t. fastholdelsesarbejde i form af inspiration og bidrag til udvikling af området - vil det være velkomment.

Vi forventer:

  • Du har en solid viden om arbejdsmarkedet og kender generelt godt til erhverv og beskæftigelse.
  • Du har blik og forståelse for at yde høj service til vores virksomheder og kan generelt hente ordinære job, småjob, fleksjob, private og offentlige løntilskud og virksomhedspraktikker hjem til forskellige målgrupper i jobcenteret. Du har specifik viden om f.eks. sygedagpengemodtagere.
  • Du skal være frisk og vedholdende og gerne kunne påvise, at du er god til at ringe op og etablere kundemøder med virksomhederne, da det er en fast del af arbejdet.
  • Du kan planlægge og udføre f.eks. mindre virksomhedskampagner.
  • Du har solid forståelse for nødvendigheden af registrering af virksomhedskontakter.
  • Du har et godt IT- fundament. I Jobcenter Hvidovre anvender vi Opera, VITAS og KMD’s CRM system, Bisnode, Acadre, Jobnet og JobAG - vi er snart på vej til Momentum.
  • Du skal have udtalt flair for samarbejde især ude i marken med store og små virksomheder af enhver art - men også have solide samarbejdsevner i relation til det interne samarbejde i organisationen.
  • Du har flair for at arbejde selvstændigt med ansvar for arbejdsopgaver og kan fungere som myndighedsperson.
  • Afrapportering og vidensdeling vedr. dit arbejde til nærmeste leder og kollegaer falder dig naturligt.
  • Du er et engageret og samarbejdsorienteret menneske. Du har teamånd og ønsker at yde en effektiv indsats – og brænder for at gøre en positiv forskel.
  • Du behersker og følger lovgivning og regler på beskæftigelsesområdet og følger vedvarende og nysgerrigt med i, hvordan det hele udvikler sig.
  • Du påtager dig gerne og formår at komme med forslag til udarbejdelse eller ajourføring af en arbejdsgang.
  • Du kan påtage dig at skrive referat fra et teammøde og du fungerer OK med en telefonvagt.
  • Du har gyldigt kørekort til personbil.
Vi tilbyder dig:
  • Intro via sidemandsoplæring
  • En afvekslende dagligdag med mange forskellige opgaver
  • Deltagelse i ad hoc samarbejdsfora - eksternt og internt og på tværs af organisationen
  • Ansættelse efter HK overenskomst
  • Fleksibel arbejdstid med primær arbejdstid man-onsdag kl. 8-15, torsdag kl. 8-18 og fredag kl. 8- 14
  • Et røgfrit arbejdsmiljø
  • Frugtordning
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Virksomhedsservice og fleksjob, Hanne Mørup på telefon 51 58 78 57 eller pr. e-mail; hmu@hvidovre.dk

Der er ansøgningsfrist på stillingen d. 29/4-2018

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i ugerne 18+19

Send ansøgning via dette link: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1065&departmentId=18956&ProjectId=144787


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her