Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobcenter Varde søger 1 Job- og uddannelseskonsulent til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere der har problemer ud over ledighed

Har du lyst til at arbejde i en udfordrende og spændende virksomhed – så se her!

Til Team Udvikling søger vi 1 Job- og uddannelseskonsulent i 37 timer om ugen. Der er tale om en midlertidig projektstilling som ophører 31.3.2019. Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

I Jobcentret er vi 175 medarbejdere fordelt på flere teams. Som medarbejder i Team Udvikling kommer du til at arbejde sammen med 35 kolleger. Du vil ligeledes få samarbejdsflader på tværs af andre grupper og afdelinger i kommunen.

Jobcenter Vardes mission er at matche virksomhedens behov for arbejdskraft med borgerens behov for arbejde.

Jobcenter Varde arbejder ud fra at borgeren har så få kontaktpersoner som muligt i mødet med jobcentret, hvilket betyder at medarbejderen kan komme til at løse flere funktioner i sagsbehandlingen, f.eks. myndighedsrådgiver, vejleder, konsulent.

Jobcenter Varde anvender vækstmodellen som samtalekoncept i mødet med borgeren.
 
Dine opgaver vil blandt andet være:  

   • Fokus på den jobrettede indsats
   • Afholde samtaler
   • Myndighedsopgaver
   • Henvisning til tilbud med fokus på muligheder og udvikling
   • Udarbejde og iværksætte relevant jobrettet indsats i samarbejde med borgeren
   • Indstille til rehabiliteringsteam
   • Råd og vejledning
   • Koordinering af indsats
   • Samarbejde tværfagligt med øvrige afdelinger
   • Dokumentation og registrering af indsatsen i jobcentrets IT-systemer.


Om dig

   • Du har en socialfaglig uddannelse/baggrund der matcher opgaverne  
   • Har arbejdsmarkedskendskab og en positiv tilgang til at se muligheder for at borgeren kan komme på arbejdsmarkedet.
   • Har gå på mod og et stort drive
   • Er god til at arbejde sammen med kolleger og øvrige teams.
   • Kan tage ansvar og arbejde selvstændigt.
   • Du har en motiveret tilgang til at se muligheder i f.t. borgerens situation.
   • Har en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til de mennesker du møder
   • Er god til både skriftlig og mundtlig kommunikation
   • Kan bevare roen i komplekse situationer
   • Er psykisk robust, omstillingsparat og udviklingsorienteret.   

 
Vi tilbyder:

   • En god arbejdsplads med klare værdier
   • Stor egen kompetence
   • Fleksibel arbejdstid
   • En spændende og afvekslende hverdag
   • En arbejdsdag, hvor du får mulighed for at levere en professionel indsats
   • En arbejdsplads med høj faglighed og fokus på samarbejde på tværs af faggrupper
   • Positive, engagerede og dygtige kollegaer og et arbejdsmiljø med en uformel omgangstone

 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Heidi Pedersen på telefon 20599892, eller mail heop@varde.dk

Ansættelsessamtaler holdes den 27. februar 2018

Jobcenter Varde er en værdibaseret organisation


 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her