Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobcenter Varde søger 2 Job-og uddannelseskonsulenter til en håndholdt indsats i ressourceforløb


Har du lyst til at arbejde i en udfordrende og spændende virksomhed – så se her!
Til Team Udvikling søger vi 2 Job- og uddannelseskonsulenter i 37 timer om ugen. Der er tale om midlertidige projektstillinger som ophører 31.3.2019. Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

I Jobcentret er vi 175 medarbejdere fordelt på flere teams. Som medarbejder i Team Udvikling kommer du til at arbejde sammen med 35 kolleger. Du vil ligeledes få samarbejdsflader på tværs af andre grupper og afdelinger i kommunen.

Jobcenter Vardes mission er at matche virksomhedens behov for arbejdskraft med borgerens behov for arbejde.

Jobcenter Varde arbejder ud fra at borgeren har så få kontaktpersoner som muligt i mødet med jobcentret, hvilket betyder at medarbejderen kan komme til at løse flere funktioner i sagsbehandlingen, f.eks myndighedsrådgiver, vejleder, mentor.

Jobcenter Varde anvender vækstmodellen som samtalekoncept i mødet med borgeren.
Stillingen indebærer at du kan skabe dialog og samarbejde med mennesker, der har behov for støtte til udvikling og opkvalificering til at kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet.
 
Dine opgaver vil blandt andet være: 

   • Samarbejde med borgere der tildeles ressourceforløb
   • Samarbejde med aktører, der er omkring borgeren, internt såvel som eksternt
   • Sparre med sundhedskoordinator, kollegaer og andre fagpersoner
   • Arbejde ud fra gældende lovgivning
   • Kunne agere mentor i visse sager
   • Afholde lovpligtige samtaler og dokumentere disse i jobcentrets IT-system
   • At kunne afholde nogle samtaler andre steder end i jobcentret.
   • Have en tæt dialog med borgerne omkring vejen tilbage til arbejdsmarkedet 
   • Have fokus på virksomhedsrettede aktiviteter sammen med borgerne.
   • Gøre sagerne klar til forelæggelse for rehabiliteringsteamet

Om dig

   • Du har en socialfaglig uddannelse/baggrund der matcher opgaverne
   • Du har arbejdsmarkedskendskab og en positiv tilgang til at se muligheder for at borgeren kan komme på arbejdsmarkedet.
   • Du har lyst til at arbejde med mennesker, der har problemer ud over ledighed
   • Har en anerkendende, respektfuld og positiv tilgang til de mennesker du møder
   • Du er god til både mundtlig og skriftlig kommunikation
   • Du har en motiverende tilgang til at se muligheder for udvikling af det enkelte menneske
   • Du har lyst til at tage ansvar og arbejde selvstændigt
   • Du kan bevare roen i komplekse situationer
   • Du ser administrativt arbejde som en naturlig del af dine opgaver
   • Du har lyst til at arbejde sammen med kollegaer og øvrige afdelinger. 

 
Vi tilbyder:

   • En god arbejdsplads med klare værdier
   • Stor egen kompetence
   • Fleksibel arbejdstid
   • En spændende og afvekslende hverdag
   • En arbejdsdag, hvor du får mulighed for at levere en professionel indsats
   • En arbejdsplads med høj faglighed og fokus på samarbejde på tværs af faggrupper
   • Positive, engagerede og dygtige kollegaer og et arbejdsmiljø med en uformel omgangstone

 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Heidi Pedersen på telefon 20599892, eller mail heop@varde.dk

Ansættelsessamtaler holdes den 26. februar 2018

Jobcenter Varde er en værdibaseret organisation


 



Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her