Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobcenter Varde søger 2 Job- og uddannelseskonsulenter til Team Job & Uddannelse

Har du lyst til at arbejde i en udfordrende og spændende virksomhed – så se her!
 
Til Team Job & Uddannelse søger vi 2 job- og uddannelseskonsulenter. Tiltrædelse snarest muligt.
 
I Jobcentret er vi 175 medarbejdere fordelt på flere teams. Som medarbejder i Team Job & Uddannelse kommer du til at arbejde sammen med 55 kolleger.
 
Jobcenter Vardes mission er at matche virksomhedens behov for arbejdskraft med borgerens behov for arbejde.
 
Jobcenter Varde arbejder ud fra at borgerne har så få kontaktpersoner som muligt, hvilket betyder at medarbejderen løser flere funktioner i sagsbehandlingen, f.eks. myndighedsrådgiver, vejleder, konsulent.

Jobcenter Varde anvender vækstmodellen som samtalekoncept i mødet med borgeren.
 
Jobcentret arbejder på tværs af andre grupper og andre afdelinger i kommunen.

I den ene stilling skal du arbejde med forsikrede og jobparate kontanthjælpsmodtagere, herunder også varetage myndighedsopgaven og visitationen af kontanthjælpsmodtagere.
 
Den anden stilling deles, så du den halve tid arbejder som beskrevet overfor, og den anden halve tid arbejder med den virksomhedsrettede indsats i f.t. en hurtig aktiv indsats for borgere der er på vej til en raskmelding fra sygdom til forsikrede ledige. 
 
 
Dine arbejdsopgaver vil primært omfatte: 

   • Motiverende samtaler med fokus på den jobrettede indsats
   • Opfølgningssamtaler
   • Udarbejdelse af jobplaner
   • Visitering til tilbud
   • Virksomhedsrettet indsats
   • Administration og registrering af indsatsen i jobcentrets it-systemer

 
Om dig

   • Du er socialrådgiver eller har erfaring med myndighedsrollen inden for kontanthjælpsområdet
   • Du har fokus på arbejdsmarkedet
   • Du kan håndtere primær lovgivning gældende for ovennævnte arbejdsområder
   • Du kan håndtere jobcentrets IT-systemer i f.t. registreringer og kvalitetssikring. Det er en fordel med kendskab til KMD´s systemer, men ingen betingelse.
   • Du har gå på mod og kan skabe resultater.
   • Er god til at arbejde sammen med borgere, virksomheder og kolleger.
   • Du kan tage ansvar og arbejde selvstændigt og struktureret
   • Du er god til at se alle sager ud fra et jobrettet perspektiv
   • Du er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
   • Du har kørekort 

 
Vi tilbyder

   • En god arbejdsplads med klare værdier
   • Stor egenkompetence
   • Fleksibel arbejdstid
   • Positive og engagerede kolleger

  
Løn efter gældende overenskomst.

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.
 
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte teamleder Bettina Svendsen på mail bett@varde.dk eller på tlf. 2014 1762.
 
Ansættelsessamtaler holdes den 26. februar 2018.

Jobcenter Varde er en værdibaseret organisation
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her