Jobcenterchef til Jobudvikling, Integration og Unge

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en målrettet holdspiller, der brænder for at skabe resultater sammen med andre til fordel for borgere og virksomheder i Silkeborg Kommune. Er det dig, har vi et spændende job som jobcenterchef for det ene af vores to jobcentre i Silkeborg Kommune.

”Vi gør det, vi siger og vi siger, det vi gør” i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling.
Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgerne, på virksomhederne og på fællesskabet. Vores indsatser bygger på høj borgerinddragelse, kvalificeret sagsbehandling og et tæt samarbejde med virksomhederne. Samtidig vægter vi et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen og eksterne samarbejdspartnere for at styrke den tværgående sammenhæng for borgerne. Vores udvikling er drevet af forskningsbaserede indsatser, visionsledelse og en stærk læringskultur. Vi har tillid til, at det lykkes, når vi vil og gør det sammen.

Jobbet som jobcenterchef for Jobudvikling, Integration og Unge
Jobudvikling, Integration og Unge er organiseret med opgavefællesskaber, som har myndighed og aktiv beskæftigelsesindsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i ressourceforløb, borgere i revalidering, borgere i integrationsforløb samt borgere, der modtager ledighedsydelse eller er ansat i fleksjob. Desuden er Ungeguiden forankret i jobcentret og varetager indsatsen for uddannelseshjælpsmodtagere, uddannelsesvejledning i grundskolen og for unge under 30 år samt fastholdelsesindsats for elever på ungdomsuddannelser i samarbejde med uddannelsesinstitutionerne.

Jobcentret har et tæt samarbejde med bl.a. Socialafdelingen, Børne- og Familieafdelingen og Skoleafdelingen om en koordineret indsats for borgerne. Jobcenterchefen er desuden ledelsestovholder ift. at få værdi af Beskæftigelsesafdelingens deltagelse i forskningspartnerskabet Center for udvikling af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser (CUBB).

Som jobcenterchef får du ansvaret for den samlede indsats i jobcentret sammen med 6 funktionsledere, to teamledere og 160 medarbejdere og med et samlet budgetansvar på ca. 546 mio. kr. Du bliver også del af en ambitiøs afdelingsledelse, hvor vi med udgangspunkt i de politiske målsætninger lægger den fælles retning og strategi for beskæftigelsesområdets samlede udvikling.

Du får en unik mulighed for at løse udfordrende og stærkt meningsgivende ledelsesopgaver. Som jobcenterchef får du et stort ledelsesrum og mulighed for at sætte dit præg på centrets opgaveløsning og udvikling, på Beskæftigelsesafdelingens tværgående samarbejde og på samarbejdet med de mange eksterne samarbejdspartnere. Det skal gøres med tydeligt fokus på Beskæftigelsesafdelingens fælles kerneopgave, mål og vision.

Vi forventer, at du har:

  • Resultatfokus og ambitioner med beskæftigelsesindsatsen på vegne af borgere, virksomheder og kommunen
  • En lederuddannelse og dokumenteret ledererfaring, gerne fra en politisk styret organisation, og erfaring med ledelse af ledere
  • Et strategisk og fagligt blik for dit ledelsesområdes kompleksitet, og derfor gerne erfaring fra beskæftigelsesområdet
  • Erfaring med økonomisk styring af større aktivitetsområder og forståelse for den kommunale økonomi.
  • Erfaring med tværgående samarbejde, såvel internt som eksternt, med fokus på fælles mål
  • Empati, troværdighed og et tillidsbaseret menneskesyn
  • Evne til at stå på mål samtidig med at du lytter, inddrager og giver plads til andre
  • Nysgerrighed og vedholdenhed, hvor du forener nye idéer, det lange seje træk og resultater i hverdagen
  • Et vedholdende fokus på faglig kvalitet, trivsel og arbejdsmiljø
Du kan finde mere omkring opgaverne og vores forventninger til dine kompetencer i stillingens Job- og Personprofil med bilag (under Job- og Personprofiler) samt vores strategiplan og ledelsesgrundlag på vores hjemmeside på "Bliv leder hos os".
 
Find yderligere information om Beskæftigelsesafdelingen generelt på hjemmesiden.

Tiltrædelse: 1. januar 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår:
Sker efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte beskæftigelseschef Anita Jensen, tlf. 5124 7035. Skriv evt. en SMS for at lave en aftale.

Ansøgningsfrist onsdag 10. november 2021. Vi udvælger kandidater til første samtale mandag 15. november.
Første samtale afholdes torsdag 18. november, og anden samtale afholdes onsdag 24. november. Mellem de to samtalerunder gennemføres en Garuda Kompetenceprofil af de kandidater, der går videre til anden samtale med personlig tilbagemelding inden anden samtale. For de kandidater der går videre, vil der i dette tidsrum også være mulighed for at få en uformel samtale med beskæftigelseschef Anita Jensen.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Andre job der minder om dette

Souschef

RESTAURANT VARNA ApS

Aarhus C
Vi søger på Varna Palæet en ny souschef som kan træde til når regeringen tillader os at åbne igen. Hvem er vi? Vi er en travl restaurant som er beliggende i udkanten af Marselisborg skov lige udenfor Århus. En stor del af vores virksomhed består i a...
Indrykket:15. oktober 2021

Svensktalende medarbejder til skishop

EPORTALER ApS

Sabro
Vil du arbejde med kundeservice og e-commerce i Skandinaviens bedste SkiShop? Forestil dig titusindvis af de lækreste stykker tøj og udstyr til skiferien, 10.000-vis af glade kunder der skal på verdens bedste ferie, men som mangler udstyr. Er du kla...
Indrykket:3. november 2021

Værkfører til finérafdelingen i Ikast - daghold

PRO&CO A/S

Ikast
Har du erfaring fra træindustrien eller procesindustrien, og er du stærk på personale-, sikkerheds- og forandringsledelse? Har du et godt blik for Lean og vareflow, så du kan se, hvor du skal sætte ind for at holde leveringsplanen? O.H. Industri er ...
Indrykket:28. oktober 2021

Systemstræk økonomisupporter

PRO&CO A/S

Ikast
SPY søger en systemstærk økonomisupporter, der brænder for at rådgive og yde kundeservice i verdensklasse. Kan du lide at arbejde med økonomi, og har du interesse for IT-systemer? Kan du godt lide at nørde med systemerne og være superbruger på SPY s...
Indrykket:21. oktober 2021

Jobcenterchef til Jobudvikling, Integration og Unge

Vi søger en målrettet holdspiller, der brænder for at skabe resultater sammen med andre til fordel for borgere og virksomheder i Silkeborg Kommune. Er det dig, har vi et spændende job som jobcenterchef for det ene af vores to jobcentre i Silkeborg Kommune.

”Vi gør det, vi siger og vi siger, det vi gør” i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling.
Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgerne, på virksomhederne og på fællesskabet. Vores indsatser bygger på høj borgerinddragelse, kvalificeret sagsbehandling og et tæt samarbejde med virksomhederne. Samtidig vægter vi et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen og eksterne samarbejdspartnere for at styrke den tværgående sammenhæng for borgerne. Vores udvikling er drevet af forskningsbaserede indsatser, visionsledelse og en stærk læringskultur. Vi har tillid til, at det lykkes, når vi vil og gør det sammen.

Jobbet som jobcenterchef for Jobudvikling, Integration og Unge
Jobudvikling, Integration og Unge er organiseret med opgavefællesskaber, som har myndighed og aktiv beskæftigelsesindsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i ressourceforløb, borgere i revalidering, borgere i integrationsforløb samt borgere, der modtager ledighedsydelse eller er ansat i fleksjob. Desuden er Ungeguiden forankret i jobcentret og varetager indsatsen for uddannelseshjælpsmodtagere, uddannelsesvejledning i grundskolen og for unge under 30 år samt fastholdelsesindsats for elever på ungdomsuddannelser i samarbejde med uddannelsesinstitutionerne.

Jobcentret har et tæt samarbejde med bl.a. Socialafdelingen, Børne- og Familieafdelingen og Skoleafdelingen om en koordineret indsats for borgerne. Jobcenterchefen er desuden ledelsestovholder ift. at få værdi af Beskæftigelsesafdelingens deltagelse i forskningspartnerskabet Center for udvikling af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser (CUBB).

Som jobcenterchef får du ansvaret for den samlede indsats i jobcentret sammen med 6 funktionsledere, to teamledere og 160 medarbejdere og med et samlet budgetansvar på ca. 546 mio. kr. Du bliver også del af en ambitiøs afdelingsledelse, hvor vi med udgangspunkt i de politiske målsætninger lægger den fælles retning og strategi for beskæftigelsesområdets samlede udvikling.

Du får en unik mulighed for at løse udfordrende og stærkt meningsgivende ledelsesopgaver. Som jobcenterchef får du et stort ledelsesrum og mulighed for at sætte dit præg på centrets opgaveløsning og udvikling, på Beskæftigelsesafdelingens tværgående samarbejde og på samarbejdet med de mange eksterne samarbejdspartnere. Det skal gøres med tydeligt fokus på Beskæftigelsesafdelingens fælles kerneopgave, mål og vision.

Vi forventer, at du har:

  • Resultatfokus og ambitioner med beskæftigelsesindsatsen på vegne af borgere, virksomheder og kommunen
  • En lederuddannelse og dokumenteret ledererfaring, gerne fra en politisk styret organisation, og erfaring med ledelse af ledere
  • Et strategisk og fagligt blik for dit ledelsesområdes kompleksitet, og derfor gerne erfaring fra beskæftigelsesområdet
  • Erfaring med økonomisk styring af større aktivitetsområder og forståelse for den kommunale økonomi.
  • Erfaring med tværgående samarbejde, såvel internt som eksternt, med fokus på fælles mål
  • Empati, troværdighed og et tillidsbaseret menneskesyn
  • Evne til at stå på mål samtidig med at du lytter, inddrager og giver plads til andre
  • Nysgerrighed og vedholdenhed, hvor du forener nye idéer, det lange seje træk og resultater i hverdagen
  • Et vedholdende fokus på faglig kvalitet, trivsel og arbejdsmiljø
Du kan finde mere omkring opgaverne og vores forventninger til dine kompetencer i stillingens Job- og Personprofil med bilag (under Job- og Personprofiler) samt vores strategiplan og ledelsesgrundlag på vores hjemmeside på "Bliv leder hos os".
 
Find yderligere information om Beskæftigelsesafdelingen generelt på hjemmesiden.

Tiltrædelse: 1. januar 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår:
Sker efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte beskæftigelseschef Anita Jensen, tlf. 5124 7035. Skriv evt. en SMS for at lave en aftale.

Ansøgningsfrist onsdag 10. november 2021. Vi udvælger kandidater til første samtale mandag 15. november.
Første samtale afholdes torsdag 18. november, og anden samtale afholdes onsdag 24. november. Mellem de to samtalerunder gennemføres en Garuda Kompetenceprofil af de kandidater, der går videre til anden samtale med personlig tilbagemelding inden anden samtale. For de kandidater der går videre, vil der i dette tidsrum også være mulighed for at få en uformel samtale med beskæftigelseschef Anita Jensen.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Souschef

RESTAURANT VARNA ApS

Aarhus C
Vi søger på Varna Palæet en ny souschef som kan træde til når regeringen tillader os at åbne igen. Hvem er vi? Vi er en travl restaurant som er beliggende i udkanten af Marselisborg skov lige udenfor Århus. En stor del af vores virksomhed består i a...
Indrykket:15. oktober 2021

Svensktalende medarbejder til skishop

EPORTALER ApS

Sabro
Vil du arbejde med kundeservice og e-commerce i Skandinaviens bedste SkiShop? Forestil dig titusindvis af de lækreste stykker tøj og udstyr til skiferien, 10.000-vis af glade kunder der skal på verdens bedste ferie, men som mangler udstyr. Er du kla...
Indrykket:3. november 2021

Værkfører til finérafdelingen i Ikast - daghold

PRO&CO A/S

Ikast
Har du erfaring fra træindustrien eller procesindustrien, og er du stærk på personale-, sikkerheds- og forandringsledelse? Har du et godt blik for Lean og vareflow, så du kan se, hvor du skal sætte ind for at holde leveringsplanen? O.H. Industri er ...
Indrykket:28. oktober 2021

Systemstræk økonomisupporter

PRO&CO A/S

Ikast
SPY søger en systemstærk økonomisupporter, der brænder for at rådgive og yde kundeservice i verdensklasse. Kan du lide at arbejde med økonomi, og har du interesse for IT-systemer? Kan du godt lide at nørde med systemerne og være superbruger på SPY s...
Indrykket:21. oktober 2021