Jobformidler / socialrådgiver søges til Integrationsfunktionen

Vi søger socialrådgiver/jobformidler som koordinerende sagsbehandler og virksomhedskonsulent i forbindelse med et særligt beskæftigelsesfokus i specifikke boligområder i Silkeborg. Der er tale om en midlertidig begivenhedsbestemt stilling på 37 timer, formentlig frem til 31. marts 2022.

Vi mangler en medarbejder, som skal understøtte jobparate borgere i deres bestræbelser på at få fodfæste på arbejdsmarkedet eller i det etablerede uddannelsessystem. Det er en kombinationsstilling, hvor du både skal agere som koordinerende sagsbehandler og som virksomhedskonsulent.

Målgruppen er borgere i integrationsperioden og på overgangsydelse, som bor i specifikke boligområder, og som mangler et arbejde eller en vej i det etablerede uddannelsessystem.

Om Integration:
Vi er 28 engagerede og ambitiøse medarbejdere i Integrationsfunktionen, der hver dag arbejder på at få flere borgere i job og uddannelse. Du vil indgå i et team på 9 medarbejdere, som arbejder med jobparate.

Vi udvikler hele tiden vores metoder og indsatser, til gavn for borgere med forskellige
behov og i et tæt samarbejde med virksomheder, frivillige og andre samarbejdspartnere.
Det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er
en del af hverdagen, og hvor der er mulighed for personlig og faglig udvikling.

Målet med vores indsats er, at borgerne skal opnå et selvstændigt liv gennem en
koordineret, vejledende og coachende indsats. Borgerens periode på offentlig forsørgelse
skal være så kort som muligt, samtidigt med at vi bestræber os på at understøtte bæredygtige løsninger for borgeren.

Du kan forvente et reduceret sagstal på ca. 20 borgere, hvor du både skal være sagsbehandler og virksomhedskonsulent. Dette giver mulighed for at have meget hyppig kontakt med borger og følge op på bl.a. jobsøgningen. Det forventes, at du er opsøgende og udgående i dit arbejde, samtidig med at du skal have styr på de administrative opgaver, som er et grundvilkår i beskæftigelsesarbejdet.

Du er den rette medarbejder, hvis:

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med lang erfaring som koordinerende sagsbehandling og virksomhedskonsulentfunktion.
  • Du har erfaring fra beskæftigelsesområdet – gerne erfaring med etablering af og opfølgning på virksomhedspraktikker.
  • Du brænder for at skabe resultater og bidrager til organisationens mål.
  • Du ønsker at arbejde udviklingsorienteret sammen med dine kollegaer, borgeren og samarbejdspartnere. Dvs. arbejder med inddragelse og forandringer.
  • Du har kendskab eller erfaring med at arbejde empowerment orienteret og coachende.
  • Du har erfaring med/flair for undervisning af borgere og/eller kollegaer som metode for perspektivbytte og videndeling på gruppeniveau.
  • Du har flair for at de administrative processer, der bidrager til at sikre borgerens retssikkerhed.

Vi tilbyder:
  • En arbejdsplads hvor godt arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen.
  • Fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen
  • At du bliver en del af vores introduktionsprogram og får en kollega som mentor
  • Mulighed for personlig og faglig kompetenceudvikling.
  • Faglig understøttelse af teamkoordinator og kolleger.
  • Nem adgang til offentlig transport.
Arbejdsdagen kan bestå af:
  • jobsamtaler med borgere med fokus på beskæftigelsesmuligheder ud fra arbejdsmarkedets behov og borgers forudsætninger.
  • Registrering og dokumentation af det vi gør (notatpligt osv.)
  • Desuden kan din hverdag også indeholde undervisning om arbejdsmarkedet og jobsøgning.
  • Koordinering med samarbejdspartner i og uden for kommunen.
  • Virksomhedsbesøg og opfølgning på praktikker og løntilskud
  • Opsøgende arbejde i forbindelse med at etablere løntilskud, praktikker eller jobs.
  • deltagelse i feedbackfællesskaber med kollegaer, hvor vi giver hinanden feedback i borgersamtalerne med henblik på at understøtte borgerinddragelsen
Rammen for vores arbejde er en myndighedsfunktion med afsæt i
beskæftigelsesmålene og gældende lovgivning. Vi arbejder med en coachende og
empowerment orienteret tilgang. Her er fokus på at borgeren er ekspert på egne behov
og hvad der skal til for at komme videre i forhold til arbejdsmarkedet. Din rolle som
koordinerende sagsbehandler er i højere grad at være ekspert på den
lovgivningsmæssige ramme, og at være facilitator af processen, og derved
understøtte, at borgeren når sit mål.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Claus Bak på tlf. 29 13 70 61. eller teamkoordinator Lise Juul Peltonen på tlf. 61 22 76 30.

Ansøgningsfrist 15. januar 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt 25. januar 2021.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.