Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobkonsulent til kontanthjælpsområdet i Sektion Job og Uddannelse

Jobkonsulent til kontanthjælpsområdet i Sektion Job og Uddannelse

I Jobcenter Thisted er vi ambitiøse og lægger meget vægt på vores kerneopgave; At hjælpe borgere i job og uddannelse samt bidrage til, virksomhederne får den arbejdskraft, de efterspørger. Sektion Job & Uddannelse har 50 dedikerede medarbejdere, der på forskellig vis er medvirkende til, vi kan lykkes med denne opgave. Har du lyst til at blive en del af denne proces og arbejde indenfor et område, hvor din indsats gør en forskel hver dag - så er du måske vores nye kollega?!


Vi søger en engageret og målrettet jobkonsulent, som skal være med til at styrke den virksomhedsrettede indsats overfor aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Du skal derfor have interesse for at arbejde med en målgruppe, som har udfordringer udover ledighed, hvilket kan være af både fysisk, psykisk og social karakter.


Dine primære arbejdsopgaver vil være at tilrettelægge og igangsætte de virksomhedsrettede forløb med fokus på beskæftigelse eller uddannelse. Yderligere vil du skulle varetage løbende opfølgninger samt udarbejde skriftlige beskrivelser og vurderinger af forløbene. Du vil i opgaveløsningen få et tæt samarbejde med sagsbehandlerne, borgerne og virksomhederne.


I Jobcenter Thisted lægges der vægt på et godt arbejdsmiljø med fokus på medarbejdernes trivsel, mulighed for indflydelse, udvikling af kompetencer samt en dialogbaseret samarbejdsform. Omgangstonen er uformel, og humor samt engagement præger hverdagen. Du bliver en del af en gruppe af dygtige og hjælpsomme kollegaer, og vi sørger for grundig introduktion og oplæring.


Vi forventer at du:

• har relevant uddannelse

• har viden og erfaring med den beskæftigelsesrettede indsats

• har et bredt kendskab til arbejdsmarkedet og uddannelsesmulighederne

• er serviceminded overfor såvel virksomhederne som kollegaerne samt øvrige samarbejdspartnere

• har gode kommunikationsevner, formår at rådgive og motivere

• er selvstændig og fleksibel ift. planlægning og opgaveløsning samt er positiv og optimistisk, når hverdagen udvikler sig anderledes end forventet

• er indstillet på, at it-værktøjer og administrative opgaver indgår som en naturlig del af arbejdet, da vi lægger stor vægt på dokumentation

• har overblik og samtidig evner at arbejde systematisk og resultatorienteret

• har gyldigt kørekort



Der er tale om en tidsbegrænset stilling, hvor der vil være fokus på at øge den virksomhedsrettede indsats, hvorefter stillingen overgår til et barselsvikariat. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Tiltrædelse snarest muligt.


Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold iht. overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK og principperne for Ny Løn.


Du kan få yderligere ved henvendelse til teamleder Camilla Vutborg på mobil 2894 8366 eller til sektionsleder Trine Engholm på mobil 2036 3397.


Ansøgningsfrist

16. februar 2018 kl. 10.00.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her