Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobkonsulent til ressourceforløb

Hillerød Jobcenter søger en engageret koordinerende jobkonsulent til ressourceforløbsteamet.

Vi søger en koordinerende jobkonsulent, som vil være med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgere i ressourceforløb. Du har viden om udsatte borgere med komplekse problemer udover ledighed og er parat til at arbejde jobrettet med udgangspunkt i borgernes situation og behov. Du ønsker at være med til at motivere borgere til at indgå i og fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med jobfokus som hovedmål, men i væsentligt samspil med bl.a. social- og sundhedstilbud.

Du vil blive en del af et team, som arbejder engageret for at fastholde målsætningen om, at borgere i ressourceforløb har mulighed for at udvikle ressourcer, der fører til job og hel eller delvis selvforsørgelse. For at lykkedes med dette, har vi et løbende fokus på at udvikle og forbedre os. Vi lægger vægt på at have en grundlæggende positiv indstilling til at kunne se muligheder og løsninger - også i det små.

Teamet består af fire koordinerende jobkonsulenter med myndighedsansvar for borgere i ressourceforløb, en mentor og en virksomhedskonsulent.

Dine opgaver bliver at

  • arbejde beskæftigelses- og helhedsorienteret med udsatte borgere med komplekse problemstillinger
  • at arbejde systematisk med indsatserne i borgerens indstilling fra rehabiliteringsteamet
  • afholde lovpligtige såvel som behovsbestemte samtaler med borgere og samarbejdspartnere
  • motivere og iværksætte indsatser i ressourceforløb, herunder beskæftigelsesrettede forløb i kombination med øvrige indsatser
  • lede processer i forhold til borgernes mål og delmål samt at sikre progression i forløbet
  • samarbejde tværfagligt med andre fagpersoner og fagområder, herunder mødeledelse af netværkssamtaler.

Vi lægger vægt på, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • har psykiatrivejlederuddannelsen eller anden relevant supplerende uddannelse
  • har gode samarbejdsevner og ønsker at indgå i et aktivt og engageret team
  • tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats
  • har erfaring fra eller kendskab til ressourceforløbsområdet
  • er systematisk, ansvarsbevidst og engageret i målgruppen
  • er udadvendt, serviceminded og har et godt humør
  • har gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • gerne har erfaring med anvendelsen af KMD Momentum og andre relevante IT-værktøjer

Vi tilbyder
Du bliver en del af Jobcentret med ca. 120 ansatte. Der er fem sektioner i Jobcentret, og du bliver en del af sektionen Job og Kompetence, der refererer direkte til Sektionsleder Baris Atak. Ressourceforløbsteamet er en del af en sektion der består af i alt tre teams, som arbejder med ressourceforløb, ledighedsydelse/fleksjob og integrationsindsatsen. Den samlede sektion er kendetegnet ved fagligt dygtige og erfarne kollegaer, hvor videndeling sættes højt og hvor vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab og selvstændighed i opgaveudførslen. Vi har fokus på faglig udvikling og en fælles ansvarsfølelse overfor teamets samlede opgaver.

Du bliver kollega på en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores arbejdsplads er præget af tillid og frihed under ansvar, samt en synlig ledelse, som er tæt på den daglige drift.

Du kan læse mere om Hillerød Kommune på kommunens hjemmeside (http://www.hillerod.dk)

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og arbejdsstedet er Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

Vi har til huse i et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov.

Løn- og øvrige ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen er til besættelse 1. august 2019.

Yderlige oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sektionsleder Baris Atak på tlf. 72 32 31 90.

Ansøgningsfrist
Din ansøgning skal være os i hænde senest 19. juni 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034176Phoenix-fc80ccf412019-05-29T00:00:00Jobkonsulent til ressourceforløbHillerød Jobcenter søger en engageret koordinerende jobkonsulent til ressourceforløbsteamet.

Vi søger en koordinerende jobkonsulent, som vil være med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgere i ressourceforløb. Du har viden om udsatte borgere med komplekse problemer udover ledighed og er parat til at arbejde jobrettet med udgangspunkt i borgernes situation og behov. Du ønsker at være med til at motivere borgere til at indgå i og fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med jobfokus som hovedmål, men i væsentligt samspil med bl.a. social- og sundhedstilbud.

Du vil blive en del af et team, som arbejder engageret for at fastholde målsætningen om, at borgere i ressourceforløb har mulighed for at udvikle ressourcer, der fører til job og hel eller delvis selvforsørgelse. For at lykkedes med dette, har vi et løbende fokus på at udvikle og forbedre os. Vi lægger vægt på at have en grundlæggende positiv indstilling til at kunne se muligheder og løsninger - også i det små.

Teamet består af fire koordinerende jobkonsulenter med myndighedsansvar for borgere i ressourceforløb, en mentor og en virksomhedskonsulent.

Dine opgaver bliver at
  • arbejde beskæftigelses- og helhedsorienteret med udsatte borgere med komplekse problemstillinger
  • at arbejde systematisk med indsatserne i borgerens indstilling fra rehabiliteringsteamet
  • afholde lovpligtige såvel som behovsbestemte samtaler med borgere og samarbejdspartnere
  • motivere og iværksætte indsatser i ressourceforløb, herunder beskæftigelsesrettede forløb i kombination med øvrige indsatser
  • lede processer i forhold til borgernes mål og delmål samt at sikre progression i forløbet
  • samarbejde tværfagligt med andre fagpersoner og fagområder, herunder mødeledelse af netværkssamtaler.

Vi lægger vægt på, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • har psykiatrivejlederuddannelsen eller anden relevant supplerende uddannelse
  • har gode samarbejdsevner og ønsker at indgå i et aktivt og engageret team
  • tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats
  • har erfaring fra eller kendskab til ressourceforløbsområdet
  • er systematisk, ansvarsbevidst og engageret i målgruppen
  • er udadvendt, serviceminded og har et godt humør
  • har gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • gerne har erfaring med anvendelsen af KMD Momentum og andre relevante IT-værktøjer

Vi tilbyder
Du bliver en del af Jobcentret med ca. 120 ansatte. Der er fem sektioner i Jobcentret, og du bliver en del af sektionen Job og Kompetence, der refererer direkte til Sektionsleder Baris Atak. Ressourceforløbsteamet er en del af en sektion der består af i alt tre teams, som arbejder med ressourceforløb, ledighedsydelse/fleksjob og integrationsindsatsen. Den samlede sektion er kendetegnet ved fagligt dygtige og erfarne kollegaer, hvor videndeling sættes højt og hvor vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab og selvstændighed i opgaveudførslen. Vi har fokus på faglig udvikling og en fælles ansvarsfølelse overfor teamets samlede opgaver.

Du bliver kollega på en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores arbejdsplads er præget af tillid og frihed under ansvar, samt en synlig ledelse, som er tæt på den daglige drift.

Du kan læse mere om Hillerød Kommune på kommunens hjemmeside (http://www.hillerod.dk)

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og arbejdsstedet er Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

Vi har til huse i et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov.

Løn- og øvrige ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen er til besættelse 1. august 2019.

Yderlige oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sektionsleder Baris Atak på tlf. 72 32 31 90.

Ansøgningsfrist
Din ansøgning skal være os i hænde senest 19. juni 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

2019-06-20T00:51:46.637 Hillerød Jobcenter søger en engageret koordinerende jobkonsulent til ressourceforløbsteamet. Vi søger en koordinerende jobkonsulent, som vil være med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgere i ressourceforløb. Du har viden om udsatte borgere med komplekse problemer udover ledighed og er parat til at arbejde jobrettet med udgangspunkt i borgernes situation og behov. Du ønsker at være med til at motivere borgere til at indgå i og fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med jobfokus som hovedmål, men i væsentligt samspil med bl.a. social- og sundhedstilbud. Du vil blive en del af et team, som arbejder engageret for at fastholde målsætningen om, at borgere i ressourceforløb har mulighed for at udvikle ressourcer, der fører til job og hel eller delvis selvforsørgelse. For at lykkedes med dette, har vi et løbende fokus på at udvikle og forbedre os. Vi lægger vægt på at have en grundlæggende positiv indstilling til at kunne se muligheder og løsninger - også i det små. Teamet består af fire koordinerende jobkonsulenter med myndighedsansvar for borgere i ressourceforløb, en mentor og en virksomhedskonsulent. Dine opgaver bliver at arbejde beskæftigelses- og helhedsorienteret med udsatte borgere med komplekse problemstillingerat arbejde systematisk med indsatserne i borgerens indstilling fra rehabiliteringsteametafholde lovpligtige såvel som behovsbestemte samtaler med borgere og samarbejdspartneremotivere og iværksætte indsatser i ressourceforløb, herunder beskæftigelsesrettede forløb i kombination med øvrige indsatserlede processer i forhold til borgernes mål og delmål samt at sikre progression i forløbetsamarbejde tværfagligt med andre fagpersoner og fagområder, herunder mødeledelse af netværkssamtaler. Vi lægger vægt på, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelsehar psykiatrivejlederuddannelsen eller anden relevant supplerende uddannelsehar gode samarbejdsevner og ønsker at indgå i et aktivt og engageret teamtror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsatshar erfaring fra eller kendskab til ressourceforløbsområdeter systematisk, ansvarsbevidst og engageret i målgruppener udadvendt, serviceminded og har et godt humørhar gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligtgerne har erfaring med anvendelsen af KMD Momentum og andre relevante IT-værktøjer Vi tilbyder Du bliver en del af Jobcentret med ca. 120 ansatte. Der er fem sektioner i Jobcentret, og du bliver en del af sektionen Job og Kompetence, der refererer direkte til Sektionsleder Baris Atak. Ressourceforløbsteamet er en del af en sektion der består af i alt tre teams, som arbejder med ressourceforløb, ledighedsydelse fleksjob og integrationsindsatsen. Den samlede sektion er kendetegnet ved fagligt dygtige og erfarne kollegaer, hvor videndeling sættes højt og hvor vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab og selvstændighed i opgaveudførslen. Vi har fokus på faglig udvikling og en fælles ansvarsfølelse overfor teamets samlede opgaver. Du bliver kollega på en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores arbejdsplads er præget af tillid og frihed under ansvar, samt en synlig ledelse, som er tæt på den daglige drift. Du kan læse mere om Hillerød Kommune på kommunens hjemmeside (http: www.hillerod.dk) Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og arbejdsstedet er Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød. Vi har til huse i et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov. Løn- og øvrige ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse 1. august 2019. Yderlige oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sektionsleder Baris Atak på tlf. 72 32 31 90. Ansøgningsfrist Din ansøgning skal være os i hænde senest 19. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26. Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnetfc80ccf4100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-19T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1468&ERId=355160EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAllerødEuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandFredensborgEuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandHillerød3537276Hillerød Kommune11Trollesmindealle 273400HillerødDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769782JobNet4997169499716910029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361950871noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330047326Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområdeRobot Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver socialformidler til voksenteamet d. 1. september 2019. Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse. Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere. Opgaver i teamet Teamet varetager en række opgaver bl.a: Råd og vejledningVUM udredningerAfgørelser og iværksættelse af indsatserIndstillinger til visitationsudvalgetIndividuelle tilsyn hos borgere i botilbudHjemmebesøg ved behovKoordinering og opfølgning på igangværende indsatserSagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og 110. Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m. Vi forventer at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerKan håndtere borgere med komplekse problemstillingerKan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administrationEr serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevnerEr skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive detHar kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære detBidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen. Vi tilbyder dig: Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspillerEt inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejdeEt godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaerDaglig sparring med kollegaer og teamlederEt grundigt introduktionsprogramGode fysiske rammer i inspirerende storrumskontorSupervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejdeFælles morgenmad i centret hver torsdagFredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune. Vil du vide mere? Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 61134939 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589. Løn og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring. Ansøgningsfrist Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest søndag d. 28. juli 2019, kl. 12:00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag d. 30. juli 2019.Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver/socialformidler til voksenteamet d. 1. september 2019.
 
Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse.
 
Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere.
 
Opgaver i teamet
Teamet varetager en række opgaver bl.a:
 
  • Råd og vejledning
  • VUM udredninger
  • Afgørelser og iværksættelse af indsatser
  • Indstillinger til visitationsudvalget
  • Individuelle tilsyn hos borgere i botilbud
  • Hjemmebesøg ved behov
  • Koordinering og opfølgning på igangværende indsatser
  • Sagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens §§ 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og § 110.
 
Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m.
 
Vi forventer at du:
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Kan håndtere borgere med komplekse problemstillinger
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administration
  • Er serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevner
  • Er skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive det
  • Har kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære det
  • Bidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen.
 
Vi tilbyder dig:
 
  • Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspiller
  • Et inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejde
  • Et godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaer
  • Daglig sparring med kollegaer og teamleder
  • Et grundigt introduktionsprogram
  • Gode fysiske rammer i inspirerende storrumskontor
  • Supervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejde
  • Fælles morgenmad i centret hver torsdag
  • Fredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere.
 
Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune.
 
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 61134939 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589.
 
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring.
 
Ansøgningsfrist
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest søndag d. 28. juli 2019, kl. 12:00.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag d. 30. juli 2019.
 
 
 

Fredensborg KommuneKokkedal2019-06-23T00:00:002019-07-28T00:00:00
330047164Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, der kan være med til at gøre en forskel for børn med særlige behov og/eller nedsat funktionsniveauRobot Center for Familie og Handicap i Fredensborg Kommune søger en socialrådgiver socialformidler til et barselsvikariat i Børneteamet. Fredensborg Kommunes Børneteam er godt i gang med en spændende udviklingsproces med fokus på: Færre sager til familierådgiverne og dermed mere tid til den enkelte familieEn tidlig og forebyggende indsats i det tværfaglige samarbejde understøttet af SOS-metodenAt styrke koordineringen af vores indsatser gennem en løsningsfokuseret tilgang Vi søger en dygtig familierådgiver til børneteamet, som har lyst til at blive en del af denne proces. Stillingsbetegnelse Myndighedsområdet består af 3 teams: Børneteamet, Ungeteamet og Voksenteamet. Derudover er der en administration, Ungeboligerne samt familievejlederne. I Børneteamet kommer din hverdag til at være alsidig med fokus på det socialt faglige arbejde med børn op til 15 år. I Børneteamet arbejdes der med blandede sager, så familierådgiverne både arbejder med psykosociale problemstillinger samt kompenserende ydelser. Vi vægter at have barnet og familien i centrum i alle teamets sager. Dine arbejdsopgaver bliver at få belyst bekymringsgrundlag, foretage målgruppevurderinger for kompenserende ydelser, få styrket og koordineret det tværfaglige samarbejde, samt at få igangsat målbare løsningsfokuserede indsatser med løbende opfølgninger. Den ledige faste stilling er en ud af tre stillinger i distriktet Humlebæk. Størstedelen af din tid vil gå med: Visiterende funktion i forhold til indkommende underretningerUnderretningssamtaler med børn og familierStillingtagen til iværksættelse af børnefaglige undersøgelserForetage målgruppevurderinger og iværksætte kompenserende ydelser ved nedsat funktionsniveauUdarbejdelse af børnefaglig undersøgelse, handleplaner samt efterfølgende opfølgningIværksættelse af og afslutning af foranstaltningerDeltagelse i statusmøder og netværksmøder med tværfaglige samarbejdspartnereAnbringelsessagerDeltagelse i dagvagten Din profil Du er omstillingsparat og villig til at udvikle ikke bare dig selv fagligt, men også din arbejdsplads i en positiv retning. Du har fokus på den faglige kvalitet ved anvendelse af den løsningsfokuserede metode, og du vil indgå i et tæt samarbejde med dine kollegaer og samarbejdspartnere, hvor du har evnen og lysten til at arbejde på tværs af forskellige faggrupper. Du er nysgerrig og stiller spørgsmål, når du er i tvivl eller undres, og du kan udvise fleksibilitet i pressede situationer samt håndtere en uforudsigelig hverdag. Om Børneteamet Bliver du vores nye kollega, kan du glæde dig til at blive en aktiv del af vores spændende udviklingsproces med fokus på fremskudt myndighed og mere tid til de enkelte familier. Dette sikrer vi blandt andet ved et sagsantal på ca. 25 børn pr. familierådgiver og ved anvendelse af en løsningsfokuseret metode. Du vil blive en del af en stabil medarbejdergruppe med et højt fagligt niveau og et tæt samarbejde i et godt kollegialt fællesskab. Vi vægter vores arbejdsmiljø højt, hvorfor der løbende afsættes tid til at sikre trivsel i teamet og hjælp til strukturering af arbejdet efter behov. Vi vil byde dig velkommen i vores team ved en god og grundig introduktion til området og de procedurer, der bruges. Inden din første arbejdsdag vil du modtage en introduktionsplan. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune. Du får hjemmearbejdsplads, fleksibel arbejdstid og metodesupervision i teamet af ekstern supervisor. Dine kommende kollegaer siger Der er konstante sparringsmuligheder fordi vi arbejder i storrumskontor man er ikke alene Der er hurtig og nem adgang til hinanden, ledelsen og de andre forvaltningsgrene. Det gør det nemmere Dejligt, at der er forskellige aldersgrupper Man har i bund og grund meget frihed til at handle i sager. Der er meget tillid til en. Om Center for Familie og Handicap I CFH er vi organiseret i teams, Ledelsesteamet, Børneteamet, Ungeteamet, Voksenteamet, Team for koordinering og administration, Psykologer, Tale- og Specialpædagoger, samt en række institutioner. Myndighedsopgaverne i Børneteamet udføres af 13 familierådgivere og 2 administrative funktioner. Behandlingsopgaverne udføres primært af vores interne indsatshus bestående af psykologer. Ønsker du at høre mere om jobbet, så kontakt Leder af Børneteamet Rikke Schiønning på telefon 21 55 05 25 eller Tillidsrepræsentant Charlotte Kristensen på telefon 23 32 39 02. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i principperne om Ny Løn. Ansøgningsfristen er tirsdag den 2. juli kl.10.00. Vi forventer at afholde samtaler fredag den 5. juli og ønsker stillingen besat den 1. august eller snarest derefter.Center for Familie og Handicap i Fredensborg Kommune søger en socialrådgiver/socialformidler til et barselsvikariat i Børneteamet.
 
Fredensborg Kommunes Børneteam er godt i gang med en spændende udviklingsproces med fokus på:
 
  • Færre sager til familierådgiverne og dermed mere tid til den enkelte familie
  • En tidlig og forebyggende indsats i det tværfaglige samarbejde understøttet af SOS-metoden
  • At styrke koordineringen af vores indsatser gennem en løsningsfokuseret tilgang
 
Vi søger en dygtig familierådgiver til børneteamet, som har lyst til at blive en del af denne proces.
 
Stillingsbetegnelse
Myndighedsområdet består af 3 teams: Børneteamet, Ungeteamet og Voksenteamet. Derudover er der en administration, Ungeboligerne samt familievejlederne.
I Børneteamet kommer din hverdag til at være alsidig med fokus på det socialt faglige arbejde med børn op til 15 år. I Børneteamet arbejdes der med blandede sager, så familierådgiverne både arbejder med psykosociale problemstillinger samt kompenserende ydelser. Vi vægter at have barnet og familien i centrum i alle teamets sager.
Dine arbejdsopgaver bliver; at få belyst bekymringsgrundlag, foretage målgruppevurderinger for kompenserende ydelser, få styrket og koordineret det tværfaglige samarbejde, samt at få igangsat målbare løsningsfokuserede indsatser med løbende opfølgninger.
Den ledige faste stilling er en ud af tre stillinger i distriktet Humlebæk.
 
Størstedelen af din tid vil gå med: 
 
  • Visiterende funktion i forhold til indkommende underretninger
  • Underretningssamtaler med børn og familier
  • Stillingtagen til iværksættelse af børnefaglige undersøgelser
  • Foretage målgruppevurderinger og iværksætte kompenserende ydelser ved nedsat funktionsniveau
  • Udarbejdelse af børnefaglig undersøgelse, handleplaner samt efterfølgende opfølgning
  • Iværksættelse af og afslutning af foranstaltninger
  • Deltagelse i statusmøder og netværksmøder med tværfaglige samarbejdspartnere
  • Anbringelsessager
  • Deltagelse i dagvagten
     
Din profil
Du er omstillingsparat og villig til at udvikle ikke bare dig selv fagligt, men også din arbejdsplads i en positiv retning. Du har fokus på den faglige kvalitet ved anvendelse af den løsningsfokuserede metode, og du vil indgå i et tæt samarbejde med dine kollegaer og samarbejdspartnere, hvor du har evnen og lysten til at arbejde på tværs af forskellige faggrupper.
Du er nysgerrig og stiller spørgsmål, når du er i tvivl eller undres, og du kan udvise fleksibilitet i pressede situationer samt håndtere en uforudsigelig hverdag.
 
 
Om Børneteamet
Bliver du vores nye kollega, kan du glæde dig til at blive en aktiv del af vores spændende udviklingsproces med fokus på fremskudt myndighed og mere tid til de enkelte familier. Dette sikrer vi blandt andet ved et sagsantal på ca. 25 børn pr. familierådgiver og ved anvendelse af en løsningsfokuseret metode.
 
Du vil blive en del af en stabil medarbejdergruppe med et højt fagligt niveau og et tæt samarbejde i et godt kollegialt fællesskab. Vi vægter vores arbejdsmiljø højt, hvorfor der løbende afsættes tid til at sikre trivsel i teamet og hjælp til strukturering af arbejdet efter behov.
Vi vil byde dig velkommen i vores team ved en god og grundig introduktion til området og de procedurer, der bruges. Inden din første arbejdsdag vil du modtage en introduktionsplan. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune.
 
Du får hjemmearbejdsplads, fleksibel arbejdstid og metodesupervision i teamet af ekstern supervisor.
 
Dine kommende kollegaer siger
”… Der er konstante sparringsmuligheder fordi vi arbejder i storrumskontor – man er ikke alene”
”… Der er hurtig og nem adgang til hinanden, ledelsen og de andre forvaltningsgrene. Det gør det nemmere”
”… Dejligt, at der er forskellige aldersgrupper”
”… Man har i bund og grund meget frihed til at handle i sager. Der er meget tillid til en.”
 
Om Center for Familie og Handicap
I CFH er vi organiseret i teams, Ledelsesteamet, Børneteamet, Ungeteamet, Voksenteamet, Team for koordinering og administration, Psykologer, Tale- og Specialpædagoger, samt en række institutioner. Myndighedsopgaverne i Børneteamet udføres af 13 familierådgivere og 2 administrative funktioner. Behandlingsopgaverne udføres primært af vores interne indsatshus bestående af psykologer.
 
Ønsker du at høre mere om jobbet, så kontakt Leder af Børneteamet Rikke Schiønning på telefon 21 55 05 25 eller Tillidsrepræsentant Charlotte Kristensen på telefon 23 32 39 02.
 
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i principperne om Ny Løn.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 2. juli kl.10.00.
Vi forventer at afholde samtaler fredag den 5. juli og ønsker stillingen besat den 1. august eller snarest derefter.
 
 

Fredensborg KommuneKokkedal2019-06-23T00:00:002019-07-02T00:00:00
330037164Socialrådgiver til botilbud og §85 tilbudRobot Vores sted har været under rivende udvikling de sidste par år, derfor søger vi erfaren socialrådgiver inden for voksen handicapområdet: 107, 108 85, STU, 103 104 etc. Vi bygger på et sundt, aktivt fællesskab, hvor alle bidrager med det de kan, og hvor alle kan være med. En vigtig erfaring er, at vi kan skabe udvikling gennem veltilrettelagte, gode og spændende programmer som appellerer til at den enkelte. Den enkelte kan udfolde sit potentiale, at der kan opnås udvikling og færdigheder på det menneskelige og faglige plan, i forhold til at kunne håndterer livet med værdighed. Dine primære opgaver vil være: At skrive ansøgninger tilbud i forhold til ovenstående tilbud og få resultaterne i hus At skrive rapporter VUM At forhandle med de offentlige myndigheder og deltage i møder. At skabe forbindelse til nye samarbejdspartnere At kvalificerer de pædagogiske delmål for borgerne Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver med erfaring indenfor voksen handicapområdet er kreativ tænkende og løsningsorienteret er dygtig skriftlig har solidt kendskab til lovgivning har en imødekommende og tillidsskabende personlighed i samarbejdet med mange interessenter kan arbejde selvstændigt og systematisk har et positivt livssyn og en god portion humoristisk sans Vi kan tilbyde: en travl og dynamisk arbejdsplads gode kolleger job med høj grad af selvstændig kompetence Vores hjemmesider: https: aktivkollegiet-hellebaek.dk https: www.opholdsstedet-hellebaek.dk

Vores sted har været under rivende udvikling de sidste par år, derfor søger vi erfaren socialrådgiver inden for voksen/ handicapområdet: §107, §108 § 85, STU, 103/104 etc.

Vi bygger på et sundt, aktivt fællesskab, hvor alle bidrager med det de kan, og hvor alle kan være med. En vigtig erfaring er, at vi kan skabe udvikling gennem veltilrettelagte, gode og spændende programmer som appellerer til at den enkelte. Den enkelte  kan udfolde sit potentiale, at der kan opnås udvikling og færdigheder på det menneskelige og faglige plan,  i forhold til at kunne håndterer livet med værdighed.

Dine primære opgaver vil være:

  • At skrive ansøgninger/tilbud i forhold til ovenstående tilbud og få resultaterne i hus
  • At skrive rapporter/ VUM
  • At forhandle med de offentlige myndigheder og deltage i møder.
  • At skabe forbindelse til nye samarbejdspartnere
  • At kvalificerer de pædagogiske delmål for borgerne

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver med erfaring indenfor voksen/handicapområdet
  • er kreativ tænkende og løsningsorienteret
  • er dygtig skriftlig
  • har solidt kendskab til lovgivning
  • har en imødekommende og tillidsskabende personlighed i samarbejdet med mange interessenter
  • kan arbejde selvstændigt og systematisk
  • har et positivt livssyn og en god portion humoristisk sans

Vi kan tilbyde:

  • en travl og dynamisk arbejdsplads
  • gode kolleger
  • job med høj grad af selvstændig kompetence

Vores hjemmesider:

https://aktivkollegiet-hellebaek.dk

https://www.opholdsstedet-hellebaek.dk/

 

D.S.I. Aktiv-kollegiet i HellebækHellebæk2019-06-04T00:00:002019-07-07T00:00:00
330036116Familierådgivningen søger socialrådgivere til vores distrikts teams samt vores modtageenhed.Robot Familierådgivningen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Vores målgruppe er børn og unge med særlige behov i alderen 0-23 år, samt deres familier. Familierådgivningen er en ambitiøs afdeling med et høj fagligt niveau, som altid er i gang med spændende udviklingsprocesser. Vi arbejder kontinuerligt og målrettet på, at rådgiverne her, har et så lavt sags tal, som det er muligt og dermed har bedre tid til opfølgning på de igangværende foranstaltninger og processer i øvrigt. Vi tilpasser løbende vores organisering så det passer til opgaveløsningen og de interne tilbud så de passer til de behov der er hos vores borgere og hvad der efterspørges politisk.Vi arbejder med hyppigere opfølgninger, korttidsindsatser, inddragelse af netværket mv. og vi har et særligt fokus på brugen af den løsningsfokuserede tilgang.Alle vores indsatser skal rettes mod den hele familie, fordi vi betragter familierne som et sammenhængende system, der indbyrdes er afhængige af hinanden og påvirker hinanden. Vi skal støtte familierne på en måde, så de selv kan tage vare på deres familieliv med trivsel og udvikling, for alle familiens medlemmer. Vores mål er, at familierne bliver uafhængige af det offentlige støttesystem og derigennem oplever et selvværd og en stolthed.Familierådgivningen er opdelt i tre distriktsteams, en modtageenhed og et handicapteam. Ledelsen i familierådgivningen er delt, således at vi har en områdeleder, to daglige leder og en socialfaglig konsulent.En sag i Familierådgivningen starter i modtageenheden, som varetager de kortere processer. Her er kerneopgaverne vagt og bagvagt samt akut udrykning, visitation 24 timers vurderinger, partshøringer og kortere råd og vejledningsforløb, jf. servicelovens § 11, stk. 3. Modtageenheden laver også sikkerhedsplaner sammen med vores udførerenhed. Skal man være ansat i modtageenheden er det særlig nødvendigt, at man er psykisk robust, handlekraftig og omstillingsparat. Man ved aldrig hvad dagen bringer, så du skal være indstillet på, at stå til rådighed ved behov. Uforudsigeligheden er dog også det der gør arbejdet i modtageenheden spændende og udfordrende.De tre distrikts teams varetages de længere processer.Kerneopgaverne er udarbejdelse af børnefaglig undersøgelse i nye og eksisterende sager, iværksættelse og opfølgning på alle forebyggende foranstaltninger efter servicelovens § 52. Anbringelsessager med og uden tvang og støtte i familierne som opfølgning efter en hjemgivelse af barnet eller den unge samt efterværn.Gældende for alle vores teams er at vi vil det gode kollegiale arbejdsmiljø. Vi er super gode til at strukturere hverdagen på en måde, så det bliver muligt, at skabe balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi lægger stor vægt på humor, engagement og kollegialt fællesskab.Så hvis du kan bidrage til en solid faglig indsats omkring arbejdet med familier med udsatte børn og unge, og hvis du tør prøve kræfter med den løsningsfokuserede tilgang, samt har du en stærk faglighed, som du kan byde ind med og få sat i spil, så kan det være lige netop dig, vi leder efter. Vi ønsker at du er:Uddannet socialrådgiver Interesseret i at arbejde ud fra en løsningsfokuseret tilgangGod til at arbejde systematisk og selvstændigtGod til både skriftlig og mundtlig formidlingIndstillet på teamarbejde og et tværfagligt samarbejdeDygtig til at navigere i et travlt og til tider hektisk miljøBidragende til et godt arbejdsmiljøÅben overfor kreative løsningsmodeller.For at komme i betragtning til stillingen i ModtageenhedenSkal du have minimum 2 års erfaring inden for Børne- og familieområdet, være meget fleksibel og have kørekort. Vi tilbyder:Et udfordrende job med alsidige arbejdsopgaverEngagerede, ambitiøse, sjove, hjælpsomme og kompetente kollegaerSupervision og rig mulighed for faglig sparring.Gode rammer med mulighed for faglig og personlig udvikling Fleksibel arbejdstidEn velfungerende afdeling, med et stort fokus på vigtigheden af trivsel i afdelingen samt er godt arbejde miljøSom medarbejder i Center for Børn Unge og Familie, har du mulighed for at være med i vores fitnesscenter og vores kunstklub. Derudover har vi vores fælleskommunale velfærdsudvalg med mange forskellige tilbud herunder leje af sommerhuse. Der er også mulighed for at melde sig ind i motionsforening MK70 der tilbyder forskellige sportsgrene.Løn og ansættelsesvilkårBegge stillinger er 37 timer pr. uge. Løn efter overenskomst og ny løn.Hvis du vil vide mere:Kan info indhentes hos Familierådgivningens Daglige leder Lene-Line Stentoft på 2531 3157 lls43@helsingor.dk, eller på kommunens hjemmeside www.helsingorkommune.dk (http: www.helsingorkommune.dk )Ansøgningsfristen er 31.7.2019 men vi er interesseret i at få stillingerne besat hurtigst muligt og derfor ansætter vi løbende.Ansøgningen sendes via e-rekruttering ved at trykke ¨send¨ herunder.I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere fagligt og personligt.9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek OplevHelsingor og se selv.Familierådgivningen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Vores målgruppe er børn og unge med særlige behov i alderen 0-23 år, samt deres familier. Familierådgivningen er en ambitiøs afdeling med et høj fagligt niveau, som altid er i gang med spændende udviklingsprocesser. Vi arbejder kontinuerligt og målrettet på, at rådgiverne her, har et så lavt sags tal, som det er muligt og dermed har bedre tid til opfølgning på de igangværende foranstaltninger og processer i øvrigt. Vi tilpasser løbende vores organisering så det passer til opgaveløsningen og de interne tilbud så de passer til de behov der er hos vores borgere og hvad der efterspørges politisk.

Vi arbejder med hyppigere opfølgninger, korttidsindsatser, inddragelse af netværket mv. og vi har et særligt fokus på brugen af den løsningsfokuserede tilgang.
Alle vores indsatser skal rettes mod den hele familie, fordi vi betragter familierne som et sammenhængende system, der indbyrdes er afhængige af hinanden og påvirker hinanden. Vi skal støtte familierne på en måde, så de selv kan tage vare på deres familieliv med trivsel og udvikling, for alle familiens medlemmer. Vores mål er, at familierne bliver uafhængige af det offentlige støttesystem og derigennem oplever et selvværd og en stolthed.

Familierådgivningen er opdelt i tre distriktsteams, en modtageenhed og et handicapteam.
Ledelsen i familierådgivningen er delt, således at vi har en områdeleder, to daglige leder og en socialfaglig konsulent.

En sag i Familierådgivningen starter i modtageenheden, som varetager de kortere processer. Her er kerneopgaverne vagt og bagvagt samt akut udrykning, visitation – 24 timers vurderinger, partshøringer og kortere råd og vejledningsforløb, jf. servicelovens § 11, stk. 3. Modtageenheden laver også sikkerhedsplaner sammen med vores udførerenhed. Skal man være ansat i modtageenheden er det særlig nødvendigt, at man er psykisk robust, handlekraftig og omstillingsparat. Man ved aldrig hvad dagen bringer, så du skal være indstillet på, at stå til rådighed ved behov. Uforudsigeligheden er dog også det der gør arbejdet i modtageenheden spændende og udfordrende.

De tre distrikts teams varetages de længere processer.
Kerneopgaverne er udarbejdelse af børnefaglig undersøgelse i nye og eksisterende sager, iværksættelse og opfølgning på alle forebyggende foranstaltninger efter servicelovens § 52. Anbringelsessager med og uden tvang og støtte i familierne som opfølgning efter en hjemgivelse af barnet eller den unge samt efterværn.

Gældende for alle vores teams er at vi vil det gode kollegiale arbejdsmiljø. Vi er super gode til at strukturere hverdagen på en måde, så det bliver muligt, at skabe balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi lægger stor vægt på humor, engagement og kollegialt fællesskab.
Så hvis du kan bidrage til en solid faglig indsats omkring arbejdet med familier med udsatte børn og unge, og hvis du tør prøve kræfter med den løsningsfokuserede tilgang, samt har du en stærk faglighed, som du kan byde ind med og få sat i spil, så kan det være lige netop dig, vi leder efter.


Vi ønsker at du er:


  • Uddannet socialrådgiver

  • Interesseret i at arbejde ud fra en løsningsfokuseret tilgang

  • God til at arbejde systematisk og selvstændigt

  • God til både skriftlig og mundtlig formidling

  • Indstillet på teamarbejde og et tværfagligt samarbejde

  • Dygtig til at navigere i et travlt og til tider hektisk miljø

  • Bidragende til et godt arbejdsmiljø

  • Åben overfor kreative løsningsmodeller.

For at komme i betragtning til stillingen i Modtageenheden
Skal du have minimum 2 års erfaring inden for Børne- og familieområdet, være meget fleksibel og have kørekort.


Vi tilbyder:

  • Et udfordrende job med alsidige arbejdsopgaver

  • Engagerede, ambitiøse, sjove, hjælpsomme og kompetente kollegaer

  • Supervision og rig mulighed for faglig sparring.

  • Gode rammer med mulighed for faglig og personlig udvikling

  • Fleksibel arbejdstid

  • En velfungerende afdeling, med et stort fokus på vigtigheden af trivsel i afdelingen samt er godt arbejde miljø

Som medarbejder i Center for Børn Unge og Familie, har du mulighed for at være med i vores fitnesscenter og vores kunstklub. Derudover har vi vores fælleskommunale velfærdsudvalg med mange forskellige tilbud herunder leje af sommerhuse. Der er også mulighed for at melde sig ind i motionsforening MK70 der tilbyder forskellige sportsgrene.

Løn og ansættelsesvilkår
Begge stillinger er 37 timer pr. uge.
Løn efter overenskomst og ny løn.

Hvis du vil vide mere:
Kan info indhentes hos Familierådgivningens Daglige leder Lene-Line Stentoft på 2531 3157 lls43@helsingor.dk,
eller på kommunens hjemmeside www.helsingorkommune.dk (http://www.helsingorkommune.dk/)

Ansøgningsfristen er 31.7.2019 men vi er interesseret i at få stillingerne besat hurtigst muligt og derfor ansætter vi løbende.
Ansøgningen sendes via e-rekruttering ved at trykke ¨send¨ herunder.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

Helsingør KommuneHelsingør2019-06-03T00:00:002019-07-28T00:00:00
330021885Helsingør Kommune søger 2 socialrådgivere/socialformidlere til Center for Særlig Social IndsatsRobot Socialrådgivere socialformidlereVi søger kvalificerede nye kolleger, der trives med at finde løsninger og skabe gode tilbud til borgere med fysisk og psykiske funktionsnedsættelser samt sociale problemer på voksenområdet.Voksenområdet i Helsingør Kommune er allerede fra borgerens 16. år, dvs. vi arbejder på at etablere en overgang mellem barn og voksen, som er mere helhedsorienteret..Vi vil prioritere ansøgere med erfaring med sagsbehandling på myndighedsniveau inden for det specialiserede voksen område.De primære arbejdsopgaver i stillingen vil være:Sagsbehandling af ansøgninger i henhold til Servicelovens voksenkapitel.Opfølgning af sager med indsatser.Bidrage til, at understøtte borgernes udvikling, så de kan mestre og få lov til at leve deres liv med mindst mulig indblanding fra kommunen, men med den rette og tilpassede indsatsBidrage til løsning af de ad hoc opgaver, som løbende forekommer i en myndighedsafdelingVores myndighedsafdeling er kendetegnet ved, at vi hele tiden arbejder med at udvikle vores faglighed og kvalitet i borgersamarbejdet. Du skal derfor have lyst til at bidrage og deltage engageret i udvikling af afdelingens samlede faglighed.Vi tilstræber en høj grad af frihed i tilrettelæggelsen af arbejdet, og du kan i vid udstrækning selv planlægge din arbejdsdag. Vi tilbyder personligt tilpasset introduktion til arbejdet, da vi ønsker at give dig den bedste start. Supervision er en del af jobbet og vi vægter kompetenceudvikling og trivsel højt. Ud over dine faglige kompetencer, forventer vi yderligere, at du aktivt bidrager til trivslen på arbejdspladsen.Du vil få en spændende arbejdsdag blandt dygtige kollegaer i et moderne og gennemtænkt arbejdsmiljø. Vi kan lide hinanden og vores arbejde og glæder os til at få dig med på holdet.Løn efter gældende overenskomst.Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte konstitueret myndighedsleder Per Sander Helenius på tlf. 49283151 eller socialrådgiverne Julia Kert Rathleff på telefon 49283126 eller Sara Breum Müller på telefon 49283154.Ansøgningsfrist: Søg så hurtigt som muligt, idet vi løbende indkalder til samtaler. Stillingsopslaget lukkes, når stillingerne er besat, dog senest den 30. juni. Ansøgningen skal sendes via Hjemmesiden (Anvend Send-funktionen)I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere fagligt og personligt.9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek OplevHelsingor og se selv.Socialrådgivere/socialformidlere

Vi søger kvalificerede nye kolleger, der trives med at finde løsninger og skabe gode tilbud til borgere med fysisk og psykiske funktionsnedsættelser samt sociale problemer på voksenområdet.

Voksenområdet i Helsingør Kommune er allerede fra borgerens 16. år, dvs. vi arbejder på at etablere en overgang mellem barn og voksen, som er mere helhedsorienteret.
.
Vi vil prioritere ansøgere med erfaring med sagsbehandling på myndighedsniveau inden for det specialiserede voksen område.

De primære arbejdsopgaver i stillingen vil være:


  • Sagsbehandling af ansøgninger i henhold til Servicelovens voksenkapitel.

  • Opfølgning af sager med indsatser.

  • Bidrage til, at understøtte borgernes udvikling, så de kan mestre og få lov til at leve deres liv med mindst mulig indblanding fra kommunen, men med den rette og tilpassede indsats

  • Bidrage til løsning af de ad hoc opgaver, som løbende forekommer i en myndighedsafdeling

    Vores myndighedsafdeling er kendetegnet ved, at vi hele tiden arbejder med at udvikle vores faglighed og kvalitet i borgersamarbejdet. Du skal derfor have lyst til at bidrage og deltage engageret i udvikling af afdelingens samlede faglighed.

    Vi tilstræber en høj grad af frihed i tilrettelæggelsen af arbejdet, og du kan i vid udstrækning selv planlægge din arbejdsdag. Vi tilbyder personligt tilpasset introduktion til arbejdet, da vi ønsker at give dig den bedste start. Supervision er en del af jobbet og vi vægter kompetenceudvikling og trivsel højt. Ud over dine faglige kompetencer, forventer vi yderligere, at du aktivt bidrager til trivslen på arbejdspladsen.

    Du vil få en spændende arbejdsdag blandt dygtige kollegaer i et moderne og gennemtænkt arbejdsmiljø. Vi kan lide hinanden og vores arbejde – og glæder os til at få dig med på holdet.

    Løn efter gældende overenskomst.

    Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte konstitueret myndighedsleder Per Sander Helenius på tlf. 49283151 eller socialrådgiverne Julia Kert Rathleff på telefon 49283126 eller Sara Breum Müller på telefon 49283154.

    Ansøgningsfrist: Søg så hurtigt som muligt, idet vi løbende indkalder til samtaler. Stillingsopslaget lukkes, når stillingerne er besat, dog senest den 30. juni. Ansøgningen skal sendes via Hjemmesiden (Anvend Send-funktionen)


I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

Helsingør KommuneHelsingør2019-05-10T00:00:002019-06-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområde

Fredensborg Kommune

Kokkedal
Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borger...
Indrykket:23. juni 2019
Udløbsdato:28. juli 2019

Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, der kan være med til at gøre en forskel for børn med særlige behov og/eller nedsat funktionsniveau

Fredensborg Kommune

Kokkedal
Center for Familie og Handicap i Fredensborg Kommune søger en socialrådgiver socialformidler til et barselsvikariat i Børneteamet. Fredensborg Kommunes Børneteam er godt i gang med en spændende udviklingsproces med fokus på: Færre sager til familier...
Indrykket:23. juni 2019
Udløbsdato:2. juli 2019

Socialrådgiver til botilbud og §85 tilbud

D.S.I. Aktiv-kollegiet i Hellebæk

Hellebæk
Vores sted har været under rivende udvikling de sidste par år, derfor søger vi erfaren socialrådgiver inden for voksen handicapområdet: 107, 108 85, STU, 103 104 etc. Vi bygger på et sundt, aktivt fællesskab, hvor alle bidrager med det de kan, og hv...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:7. juli 2019

Familierådgivningen søger socialrådgivere til vores distrikts teams samt vores modtageenhed.

Helsingør Kommune

Helsingør
Familierådgivningen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Vores målgruppe er børn og unge med særlige behov i alderen 0-23 år, samt deres familier. Familierådgivningen er en ambitiøs afdeling med et høj fagligt niveau, som altid er i gang ...
Indrykket:3. juni 2019
Udløbsdato:28. juli 2019

Helsingør Kommune søger 2 socialrådgivere/socialformidlere til Center for Særlig Social Indsats

Helsingør Kommune

Helsingør
Socialrådgivere socialformidlereVi søger kvalificerede nye kolleger, der trives med at finde løsninger og skabe gode tilbud til borgere med fysisk og psykiske funktionsnedsættelser samt sociale problemer på voksenområdet.Voksenområdet i Helsingør Ko...
Indrykket:10. maj 2019
Udløbsdato:30. juni 2019