Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jobkonsulent til ressourceforløb

Hillerød Jobcenter søger en engageret koordinerende jobkonsulent til ressourceforløbsteamet.

Vi søger en koordinerende jobkonsulent, som vil være med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgere i ressourceforløb. Du har viden om udsatte borgere med komplekse problemer udover ledighed og er parat til at arbejde jobrettet med udgangspunkt i borgernes situation og behov. Du ønsker at være med til at motivere borgere til at indgå i og fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med jobfokus som hovedmål, men i væsentligt samspil med bl.a. social- og sundhedstilbud.

Du vil blive en del af et team, som arbejder engageret for at fastholde målsætningen om, at borgere i ressourceforløb har mulighed for at udvikle ressourcer, der fører til job og hel eller delvis selvforsørgelse. For at lykkedes med dette, har vi et løbende fokus på at udvikle og forbedre os. Vi lægger vægt på at have en grundlæggende positiv indstilling til at kunne se muligheder og løsninger - også i det små.

Teamet består af fire koordinerende jobkonsulenter med myndighedsansvar for borgere i ressourceforløb, en mentor og en virksomhedskonsulent.

Dine opgaver bliver at

  • arbejde beskæftigelses- og helhedsorienteret med udsatte borgere med komplekse problemstillinger
  • at arbejde systematisk med indsatserne i borgerens indstilling fra rehabiliteringsteamet
  • afholde lovpligtige såvel som behovsbestemte samtaler med borgere og samarbejdspartnere
  • motivere og iværksætte indsatser i ressourceforløb, herunder beskæftigelsesrettede forløb i kombination med øvrige indsatser
  • lede processer i forhold til borgernes mål og delmål samt at sikre progression i forløbet
  • samarbejde tværfagligt med andre fagpersoner og fagområder, herunder mødeledelse af netværkssamtaler.

Vi lægger vægt på, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • har psykiatrivejlederuddannelsen eller anden relevant supplerende uddannelse
  • har gode samarbejdsevner og ønsker at indgå i et aktivt og engageret team
  • tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats
  • har erfaring fra eller kendskab til ressourceforløbsområdet
  • er systematisk, ansvarsbevidst og engageret i målgruppen
  • er udadvendt, serviceminded og har et godt humør
  • har gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • gerne har erfaring med anvendelsen af KMD Momentum og andre relevante IT-værktøjer

Vi tilbyder
Du bliver en del af Jobcentret med ca. 120 ansatte. Der er fem sektioner i Jobcentret, og du bliver en del af sektionen Job og Kompetence, der refererer direkte til Sektionsleder Baris Atak. Ressourceforløbsteamet er en del af en sektion der består af i alt tre teams, som arbejder med ressourceforløb, ledighedsydelse/fleksjob og integrationsindsatsen. Den samlede sektion er kendetegnet ved fagligt dygtige og erfarne kollegaer, hvor videndeling sættes højt og hvor vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab og selvstændighed i opgaveudførslen. Vi har fokus på faglig udvikling og en fælles ansvarsfølelse overfor teamets samlede opgaver.

Du bliver kollega på en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores arbejdsplads er præget af tillid og frihed under ansvar, samt en synlig ledelse, som er tæt på den daglige drift.

Du kan læse mere om Hillerød Kommune på kommunens hjemmeside (http://www.hillerod.dk)

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og arbejdsstedet er Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

Vi har til huse i et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov.

Løn- og øvrige ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen er til besættelse 1. august 2019.

Yderlige oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sektionsleder Baris Atak på tlf. 72 32 31 90.

Ansøgningsfrist
Din ansøgning skal være os i hænde senest 19. juni 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034176Phoenix-fc80ccf412019-05-29T00:00:00Jobkonsulent til ressourceforløbHillerød Jobcenter søger en engageret koordinerende jobkonsulent til ressourceforløbsteamet.

Vi søger en koordinerende jobkonsulent, som vil være med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgere i ressourceforløb. Du har viden om udsatte borgere med komplekse problemer udover ledighed og er parat til at arbejde jobrettet med udgangspunkt i borgernes situation og behov. Du ønsker at være med til at motivere borgere til at indgå i og fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med jobfokus som hovedmål, men i væsentligt samspil med bl.a. social- og sundhedstilbud.

Du vil blive en del af et team, som arbejder engageret for at fastholde målsætningen om, at borgere i ressourceforløb har mulighed for at udvikle ressourcer, der fører til job og hel eller delvis selvforsørgelse. For at lykkedes med dette, har vi et løbende fokus på at udvikle og forbedre os. Vi lægger vægt på at have en grundlæggende positiv indstilling til at kunne se muligheder og løsninger - også i det små.

Teamet består af fire koordinerende jobkonsulenter med myndighedsansvar for borgere i ressourceforløb, en mentor og en virksomhedskonsulent.

Dine opgaver bliver at
  • arbejde beskæftigelses- og helhedsorienteret med udsatte borgere med komplekse problemstillinger
  • at arbejde systematisk med indsatserne i borgerens indstilling fra rehabiliteringsteamet
  • afholde lovpligtige såvel som behovsbestemte samtaler med borgere og samarbejdspartnere
  • motivere og iværksætte indsatser i ressourceforløb, herunder beskæftigelsesrettede forløb i kombination med øvrige indsatser
  • lede processer i forhold til borgernes mål og delmål samt at sikre progression i forløbet
  • samarbejde tværfagligt med andre fagpersoner og fagområder, herunder mødeledelse af netværkssamtaler.

Vi lægger vægt på, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • har psykiatrivejlederuddannelsen eller anden relevant supplerende uddannelse
  • har gode samarbejdsevner og ønsker at indgå i et aktivt og engageret team
  • tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats
  • har erfaring fra eller kendskab til ressourceforløbsområdet
  • er systematisk, ansvarsbevidst og engageret i målgruppen
  • er udadvendt, serviceminded og har et godt humør
  • har gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • gerne har erfaring med anvendelsen af KMD Momentum og andre relevante IT-værktøjer

Vi tilbyder
Du bliver en del af Jobcentret med ca. 120 ansatte. Der er fem sektioner i Jobcentret, og du bliver en del af sektionen Job og Kompetence, der refererer direkte til Sektionsleder Baris Atak. Ressourceforløbsteamet er en del af en sektion der består af i alt tre teams, som arbejder med ressourceforløb, ledighedsydelse/fleksjob og integrationsindsatsen. Den samlede sektion er kendetegnet ved fagligt dygtige og erfarne kollegaer, hvor videndeling sættes højt og hvor vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab og selvstændighed i opgaveudførslen. Vi har fokus på faglig udvikling og en fælles ansvarsfølelse overfor teamets samlede opgaver.

Du bliver kollega på en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores arbejdsplads er præget af tillid og frihed under ansvar, samt en synlig ledelse, som er tæt på den daglige drift.

Du kan læse mere om Hillerød Kommune på kommunens hjemmeside (http://www.hillerod.dk)

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og arbejdsstedet er Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

Vi har til huse i et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov.

Løn- og øvrige ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen er til besættelse 1. august 2019.

Yderlige oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sektionsleder Baris Atak på tlf. 72 32 31 90.

Ansøgningsfrist
Din ansøgning skal være os i hænde senest 19. juni 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

2019-06-20T00:51:46.637 Hillerød Jobcenter søger en engageret koordinerende jobkonsulent til ressourceforløbsteamet. Vi søger en koordinerende jobkonsulent, som vil være med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgere i ressourceforløb. Du har viden om udsatte borgere med komplekse problemer udover ledighed og er parat til at arbejde jobrettet med udgangspunkt i borgernes situation og behov. Du ønsker at være med til at motivere borgere til at indgå i og fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med jobfokus som hovedmål, men i væsentligt samspil med bl.a. social- og sundhedstilbud. Du vil blive en del af et team, som arbejder engageret for at fastholde målsætningen om, at borgere i ressourceforløb har mulighed for at udvikle ressourcer, der fører til job og hel eller delvis selvforsørgelse. For at lykkedes med dette, har vi et løbende fokus på at udvikle og forbedre os. Vi lægger vægt på at have en grundlæggende positiv indstilling til at kunne se muligheder og løsninger - også i det små. Teamet består af fire koordinerende jobkonsulenter med myndighedsansvar for borgere i ressourceforløb, en mentor og en virksomhedskonsulent. Dine opgaver bliver at arbejde beskæftigelses- og helhedsorienteret med udsatte borgere med komplekse problemstillingerat arbejde systematisk med indsatserne i borgerens indstilling fra rehabiliteringsteametafholde lovpligtige såvel som behovsbestemte samtaler med borgere og samarbejdspartneremotivere og iværksætte indsatser i ressourceforløb, herunder beskæftigelsesrettede forløb i kombination med øvrige indsatserlede processer i forhold til borgernes mål og delmål samt at sikre progression i forløbetsamarbejde tværfagligt med andre fagpersoner og fagområder, herunder mødeledelse af netværkssamtaler. Vi lægger vægt på, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelsehar psykiatrivejlederuddannelsen eller anden relevant supplerende uddannelsehar gode samarbejdsevner og ønsker at indgå i et aktivt og engageret teamtror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsatshar erfaring fra eller kendskab til ressourceforløbsområdeter systematisk, ansvarsbevidst og engageret i målgruppener udadvendt, serviceminded og har et godt humørhar gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligtgerne har erfaring med anvendelsen af KMD Momentum og andre relevante IT-værktøjer Vi tilbyder Du bliver en del af Jobcentret med ca. 120 ansatte. Der er fem sektioner i Jobcentret, og du bliver en del af sektionen Job og Kompetence, der refererer direkte til Sektionsleder Baris Atak. Ressourceforløbsteamet er en del af en sektion der består af i alt tre teams, som arbejder med ressourceforløb, ledighedsydelse fleksjob og integrationsindsatsen. Den samlede sektion er kendetegnet ved fagligt dygtige og erfarne kollegaer, hvor videndeling sættes højt og hvor vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab og selvstændighed i opgaveudførslen. Vi har fokus på faglig udvikling og en fælles ansvarsfølelse overfor teamets samlede opgaver. Du bliver kollega på en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores arbejdsplads er præget af tillid og frihed under ansvar, samt en synlig ledelse, som er tæt på den daglige drift. Du kan læse mere om Hillerød Kommune på kommunens hjemmeside (http: www.hillerod.dk) Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og arbejdsstedet er Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød. Vi har til huse i et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov. Løn- og øvrige ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse 1. august 2019. Yderlige oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sektionsleder Baris Atak på tlf. 72 32 31 90. Ansøgningsfrist Din ansøgning skal være os i hænde senest 19. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26. Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnetfc80ccf4100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-19T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1468&ERId=355160EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAllerødEuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandFredensborgEuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandHillerød3537276Hillerød Kommune11Trollesmindealle 273400HillerødDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769782JobNet4997169499716910029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc80ccf4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonJobkonsulent til ressourceforløb1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361950871noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330099640Vi søger en 18+ medarbejder der vil være med til at gøre en forskel i vores kriminalitetsforebyggende arbejdeRobot På grund af for få kvalificerede ansøgere i første omgang kører vi endnu en runde for at være sikre på at få den bedste mand kvinde til stillingen. Fredensborg Kommunes Ungeteam er godt i gang med implementeringen af Den sammenhængende kommunale ungeindsats. Vi har samlet sagsbehandling, uddannelsesvejledning og kriminalitetsforebyggelse i forhold til de 15-25 årige i Ungeteamet, og teamet skal i tæt samarbejde med kommunens jobcenter udmønte aftalen om Bedre veje til Uddannelse og job. Stillingsbetegnelse Vi søger en dygtig 18 medarbejder, som har lyst til at arbejde med kriminalitetsforebyggelse, opsøgende arbejde og brobygning i forhold til unge, som de fleste har svært ved at få kontakt til. Du skal værdsætte at være ude i marken blandt de unge, lokale aktører og en lang række samarbejdspartnere, også på skæve tidspunkter af døgnet. Vi arbejder med en individorienteret indsats, hvor der er fokus på at få de unge til at søge alternativer i det mere almene frem for de kriminelle grupperinger de ellers ville søge imod. Der er et samlet fokus på at få unge i job og uddannelse i Ungeteamet, og det fokus udgør også en stor del af opgaven for 18 medarbejderne. Målgruppen udgør unge med særlig komplekse problemstillinger, som kriminalitet, herunder også bandekriminalitet, misbrug, manglende uddannelse og fast tilknytning til arbejdsmarked samt generelle udfordringer med at etablere sig en voksentilværelse tilknyttet almensamfundet. Dine arbejdsopgaver skal løses i tæt samarbejde med dine kolleger i teamet, herunder den allerede ansatte 18 medarbejder og 5 SSP-konsulenter. Derudover vil der være et tæt samarbejde med Exit- og radikaliseringskoordinatorer og mentorer fra Center for Job og Uddannelse, helhedsplanerne i boligområderne i Kokkedal og Nivå og andre lokale aktører i Fredensborg Kommune. Du vil også have et tæt samarbejde med områdebetjenten og politiets øvrige forebyggende indsatser. Størstedelen af din tid vil gå med: Opsøgende og motiverende arbejde for at få de unge til at forpligte sig til at komme videre i uddannelse og beskæftigelse, og en tæt opfølgning i forhold til fastholdelseNetværksbaseret arbejde med en helhedsorienteret tilgang til de unge hvor vejene til den enkelte ung også kan gå gennem familie og netværk.Sammen med den unge indgå en plan for, hvordan den enkelte kommer i gang med uddannelse og beskæftigelse - og støtte den unge i at få gennemført planenIgangsætte relevante aktiviteter øvebaner med den unge med henblik på at den enkelte får tilegnet sig kompetencer, der fremmer en mere selvstændig voksentilværelse. Øvebanerne kan fx være sport, afgrænsede virksomhedspraktikker, frivilligt arbejde m.m.Etablere netværk både kommunalt, i uddannelsesregi og i civilsamfundet for at skabe et tæt og velfungerende samarbejde for at bane vej for at de unge kan komme i job og uddannelse Din profil:Faglig fundering med en baggrund som pædagog, socialrådgiver, lærer, el.lign.Erfaring i arbejdet med kriminalitetstruede og udsatte ungeInteresse for og kendskab til det kriminelle miljø og bandemiljøet, herunder de sociale normer og dynamikker, som de unge er en del af, når de begår sig i det kriminelle miljøErfaring med den løsningsfokuserede tilgangGode kompetencer i forhold til at skabe vedholdende relationer til kriminalitetstruede ungeMeget gerne erhvervs- og livserfaring som kan bruges i arbejdet med de ungeGod til at skabe netværk på arbejdsmarkedet med henblik på praktik, samt jobmuligheder for den ungeEn ukuelig tro på de unge, og en tro på at de vi kan lykkesIderig, innovativ og kan lide at være i en udviklingsproces. Er tålmodig og nysgerrig, og har modet til at prøve noget nyt af.En god portion humor, og evnen til at se det gode og sjove i det skæve Om Ungeteamet Bliver du vores nye kollega, kan du glæde dig til at blive del af et tværfagligt ungeteam med et højt fagligt niveau og et tæt samarbejde i et godt kollegialt fællesskab hvor vi har LØFT som fælles metodisk tilgang til arbejdet med de unge. Vi vil byde dig velkommen i vores team ved en god og grundig introduktion til området og de procedurer og metoder vi anvender. Inden din første arbejdsdag vil du modtage en introduktionsplan. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune. Om Center for Familie og Handicap I CFH er vi organiseret i teams, Ledelsesteamet, Børneteamet, Ungeteamet, Voksenteamet, Team for koordinering og administration, Psykologer, Tale- og Specialpædagoger, samt en række institutioner til børn, unge og voksne med særlige støttebehov. Ønsker du at høre mere om jobbet, så kontakt Teamleder Pernille Bird på telefon 24 52 70 62 eller SSP-koordinator Vicki Salberg på telefon 25 42 18 14 Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i principperne om Ny Løn. Ansøgningsfristen er den 17. oktober kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag i uge 43 og ønsker stillingen besat den 1. december 2019.På grund af for få kvalificerede ansøgere i første omgang kører vi endnu en runde for at være sikre på at få den bedste mand/kvinde til stillingen.
 
Fredensborg Kommunes Ungeteam er godt i gang med implementeringen af Den sammenhængende kommunale ungeindsats. Vi har samlet sagsbehandling, uddannelsesvejledning og kriminalitetsforebyggelse i forhold til de 15-25 årige i Ungeteamet, og teamet skal i tæt samarbejde med kommunens jobcenter udmønte aftalen om Bedre veje til Uddannelse og job.
 
Stillingsbetegnelse
Vi søger en dygtig 18+ medarbejder, som har lyst til at arbejde med kriminalitetsforebyggelse, opsøgende arbejde og brobygning i forhold til unge, som de fleste har svært ved at få kontakt til. Du skal værdsætte at være ”ude i marken” blandt de unge, lokale aktører og en lang række samarbejdspartnere, også på skæve tidspunkter af døgnet. Vi arbejder med en individorienteret indsats, hvor der er fokus på at få de unge til at søge alternativer i det mere almene frem for de kriminelle grupperinger de ellers ville søge imod. Der er et samlet fokus på at få unge i job og uddannelse i Ungeteamet, og det fokus udgør også en stor del af opgaven for 18+ medarbejderne. Målgruppen udgør unge med særlig komplekse problemstillinger, som kriminalitet, herunder også bandekriminalitet, misbrug, manglende uddannelse og fast tilknytning til arbejdsmarked samt generelle udfordringer med at etablere sig en voksentilværelse tilknyttet almensamfundet.
 
Dine arbejdsopgaver skal løses i tæt samarbejde med dine kolleger i teamet, herunder den allerede ansatte 18+ medarbejder og 5 SSP-konsulenter. Derudover vil der være et tæt samarbejde med Exit- og radikaliseringskoordinatorer og mentorer fra Center for Job og Uddannelse, helhedsplanerne i boligområderne i Kokkedal og Nivå og andre lokale aktører i Fredensborg Kommune. Du vil også have et tæt samarbejde med områdebetjenten og politiets øvrige forebyggende indsatser.
 
Størstedelen af din tid vil gå med: 
  • Opsøgende og motiverende arbejde for at få de unge til at forpligte sig til at komme videre i uddannelse og beskæftigelse, og en tæt opfølgning i forhold til fastholdelse
  • Netværksbaseret arbejde med en helhedsorienteret tilgang til de unge hvor vejene til den enkelte ung også kan gå gennem familie og netværk.
  • Sammen med den unge indgå en plan for, hvordan den enkelte kommer i gang med uddannelse og beskæftigelse - og støtte den unge i at få gennemført planen
  • Igangsætte relevante aktiviteter/øvebaner med den unge med henblik på at den enkelte får tilegnet sig kompetencer, der fremmer en mere selvstændig voksentilværelse. Øvebanerne kan fx være sport, afgrænsede virksomhedspraktikker, frivilligt arbejde m.m.
  • Etablere netværk både kommunalt, i uddannelsesregi og i civilsamfundet for at skabe et tæt og velfungerende samarbejde for at bane vej for at de unge kan komme i job og uddannelse
     
Din profil:
  • Faglig fundering med en baggrund som pædagog, socialrådgiver, lærer, el.lign.
  • Erfaring i arbejdet med kriminalitetstruede og udsatte unge
  • Interesse for og kendskab til det kriminelle miljø og bandemiljøet, herunder de sociale normer og dynamikker, som de unge er en del af, når de begår sig i det kriminelle miljø
  • Erfaring med den løsningsfokuserede tilgang
  • Gode kompetencer i forhold til at skabe vedholdende relationer til kriminalitetstruede unge
  • Meget gerne erhvervs- og livserfaring som kan bruges i arbejdet med de unge
  • God til at skabe netværk på arbejdsmarkedet med henblik på praktik, samt jobmuligheder for den unge
  • En ukuelig tro på de unge, og en tro på at de/vi kan lykkes
  • Iderig, innovativ og kan lide at være i en udviklingsproces. Er tålmodig og nysgerrig, og har modet til at prøve noget nyt af.
  • En god portion humor, og evnen til at se det gode og sjove i det ”skæve”
     
    Om Ungeteamet
    Bliver du vores nye kollega, kan du glæde dig til at blive del af et tværfagligt ungeteam med et højt fagligt niveau og et tæt samarbejde i et godt kollegialt fællesskab hvor vi har LØFT som fælles metodisk tilgang til arbejdet med de unge. Vi vil byde dig velkommen i vores team ved en god og grundig introduktion til området og de procedurer og metoder vi anvender. Inden din første arbejdsdag vil du modtage en introduktionsplan. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune.
     
    Om Center for Familie og Handicap
    I CFH er vi organiseret i teams, Ledelsesteamet, Børneteamet, Ungeteamet, Voksenteamet, Team for koordinering og administration, Psykologer, Tale- og Specialpædagoger, samt en række institutioner til børn, unge og voksne med særlige støttebehov.
     
    Ønsker du at høre mere om jobbet, så kontakt Teamleder Pernille Bird på telefon 24 52 70 62 eller SSP-koordinator Vicki Salberg på telefon 25 42 18 14
     
    Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i principperne om Ny Løn.
    Ansøgningsfristen er den 17. oktober kl. 12.00.
    Vi forventer at afholde samtaler tirsdag i uge 43 og ønsker stillingen besat den 1. december 2019.
     


Fredensborg KommuneKokkedal2019-10-02T00:00:002019-10-17T00:00:00
330097197Fagspecialist til kontanthjælpsområdetRobot Jobcenter Hørsholm søger en stærk fagspecialist, 33 timer ugentligt, der kan være med til at fastholde høj faglighed og samtidig arbejde aktivt i forhold til at sikre, at vi hele tiden er på forkant med udviklingen på området. I Hørsholm Jobcenter er der fokus på at styrke indsatsen i forhold til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, hvilket blandt andet betyder, at vi fra 2018 har styrket indsatsen med en sagsbehandler og en virksomhedskonsulent, der er tilknyttet målgruppen. Dine primære fokusområder vil blandt andet bestå i: ?Sagsbehandling ifm. borgersager i begrænset omfang ?Fagligt overblik over beskæftigelseslovgivningen med særlig fokus på kontanthjælpsområdet. ?Understøtte og yde sparring til kollegaer i forhold til fagområdet. ?Medvirke til at skabe sammenhæng i indsatser på tværs i centret og organisationen som helhed. ?Understøtte ledelsen i forhold til at sikre kvalitet på området. ?Intern revision af sager ?Sikre og udvikle rehabiliteringsområdet. ?Behandling af klagesager Vi søger dig, der: ?Har en socialfaglig baggrund ?Kan give tydelig og motiverende sparring ?Kan have flere bolde i luften ?Kan skabe klarhed over sammenhænge i den faglige indsats ?Kan arbejde selvstændigt og bevare overblikket i pressede situationer. ?Kan formidle i skrift og tale Vi tilbyder dig: ?Et godt arbejdsfællesskab med fokus på faglig kvalitet ?Et godt arbejdsmiljø, hvor nøgleord som tillid og respekt er vigtige parametre for, at vi trives med hinanden i opgaveløsningen ?At du bliver en del af et team der består af 5 sagsbehandlere, og et center på 55 medarbejdere. Mere viden: Stillingen er på 33 timer. Løn og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønaftale vil ske efter aftale ud fra dine faglige kvalifikationer og erfaring. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Teamleder Else Kjærgaard 48494001. Ansøgningsfrist den 20.10.2019. Vi indkalder løbende til samtale. Sådan søger du: Stillinger i Hørsholm Kommune søges elektronisk. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.Jobcenter Hørsholm søger en stærk fagspecialist, 33 timer ugentligt, der kan være med til at fastholde høj faglighed og samtidig arbejde aktivt i forhold til at sikre, at vi hele tiden er på forkant med udviklingen på området.







I Hørsholm Jobcenter er der fokus på at styrke indsatsen i forhold til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, hvilket blandt andet betyder, at vi fra 2018 har styrket indsatsen med en sagsbehandler og en virksomhedskonsulent, der er tilknyttet målgruppen.

Dine primære fokusområder vil blandt andet bestå i:

?Sagsbehandling ifm. borgersager i begrænset omfang

?Fagligt overblik over beskæftigelseslovgivningen med særlig fokus på kontanthjælpsområdet.

?Understøtte og yde sparring til kollegaer i forhold til fagområdet.

?Medvirke til at skabe sammenhæng i indsatser på tværs i centret og organisationen som helhed.

?Understøtte ledelsen i forhold til at sikre kvalitet på området.

?Intern revision af sager

?Sikre og udvikle rehabiliteringsområdet.

?Behandling af klagesager









Vi søger dig, der:

?Har en socialfaglig baggrund

?Kan give tydelig og motiverende sparring

?Kan have flere bolde i luften

?Kan skabe klarhed over sammenhænge i den faglige indsats

?Kan arbejde selvstændigt og bevare overblikket i pressede situationer.

?Kan formidle i skrift og tale









Vi tilbyder dig:

?Et godt arbejdsfællesskab med fokus på faglig kvalitet

?Et godt arbejdsmiljø, hvor nøgleord som tillid og respekt er vigtige parametre for, at vi trives med hinanden i opgaveløsningen

?At du bliver en del af et team der består af 5 sagsbehandlere, og et center på 55 medarbejdere.







Mere viden:

Stillingen er på 33 timer. Løn og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønaftale vil ske efter aftale ud fra dine faglige kvalifikationer og erfaring.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Teamleder Else Kjærgaard 48494001.



Ansøgningsfrist den 20.10.2019. Vi indkalder løbende til samtale.



Sådan søger du:



Stillinger i Hørsholm Kommune søges elektronisk. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.









Jobcenter HørsholmHørsholm2019-09-27T00:00:002019-10-27T00:00:00
330098306Genopslag - Teamkoordinator til UngekontaktenRobot Frederikssund Kommune søger teamkoordinator til Ungekontakten 37 timer ugl. pr. 1. december 2019 eller snarest derefter.I Frederikssund Kommune har vi fokus på, at flest muligt unge starter på og gennemfører en kompetencegivende uddannelse, samtidig med at antallet af unge på offentlig forsørgelse bliver nedbragt. Byrådet har i juni 2019 besluttet følgende målsætninger for den sammenhængende ungeindsats Alle unge, der efter grundskolen ikke er i uddannelse eller beskæftigelse, skal vejledes og støttes i at blive uddannelsesparate eller komme i beskæftigelse via opsøgende og opfølgende indsatserDet skal være enkelt for den unge og den unges forældre at henvende sig til kommunen via én indgangIndsatsen for den unge skal være helhedsorienteret og koordineret på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og sociallovgivningenIndsatsen for de unge skal iværksættes hurtigt og effektivt, og der skal løbende følges op på effekten af indsatsenI den unges indsats indgår som udgangspunkt altid uddannelses- eller beskæftigelsesrettede mål, hvad enten målet er realistisk på kort eller lang sigtUngekontakten, som er en del af den sammenhængende ungeindsats, henvender sig til unge i alderen 15-29 år og består i dag af ca. 15 medarbejdere, bl.a. socialrådgivere fra jobcenteret, uddannelsesvejledere, SSP-koordinator, rådgivere fra familieafdelingen og borgercenteret, som alle har uddannelse som et mål i vejledningen af unge. Vi er ligeledes med i frikommunenetværket for styrkelse af helhedsorienterede indsatser og Én Plan .Fra 1. oktober 2019 samles myndighed og støtteindsatser for 18-29 årige på tværs af beskæftigelsesloven og serviceloven, og Ungekontakten bliver en afdeling med cirka 35 medarbejdere. I den anledning søger vi en teamkoordinator.Vi søger en teamkoordinator, der skalHave indgående kendskab over de forskellige lovgivninger inden for vejlednings-, beskæftigelses- og socialområdetUnderstøtter at hver medarbejder fastholder deres kernekompetencer samtidig med at der arbejdes med at udvikle en fælles ny ungefaglighed og evnen til at gå på tværs og tænke på tværs af de forskellige faglighederUdvikle og implementere brugen af uddannelsesplanen som det redskab, der skal skabe sammenhæng mellem de forskellige indsatser for den unge, som myndighedsrådgiverne kan bevilge på tværs af Beskæftigelsesloven samt Servicelovens §§ 82 & 85Have fokus på effekter af indsatser i forhold til mål om uddannelse og beskæftigelseKoordinere serviceniveau, arbejdsgange og visitationskompetencer med de øvrige afdelingerUnderstøtte opbygningen af en helt ny organisatorisk enhed, med særlig fokus på samarbejde og teamtræningI samarbejde med afdelingslederen sikre at ressourcerne anvendes optimalt med respekt for den samlede økonomiske rammeSkal være bindeled mellem ledelse og team.Som teamkoordinator referer du til afdelingslederen i Ungekontakten. Der følger ikke personaleansvar med opgaven, men der er mange opgaver der relaterer sig tæt til ledelsen og ledelsesopgaver.Vi forventer, at du er harRelevant socialfaglig uddannelse, eller anden relevant uddannelse, samt erfaring indenfor de beskrevne opgaverSamarbejdsevner både i forhold til kollegaer internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc.Fremstår som et fagligt fyrtårn , der kan sætte en faglig retning og sikre, at denne bliver efterlevet.Vi lægger desuden vægt på, at du som person er i besiddelse af et godt humør, er udadvendt, hjælpsom og initiativrig, samt har lyst til at være med til at bidrage ind i en arbejdsplads, hvor der er fokus på et godt arbejdsmiljø.Løn- og ansættelsesvilkårLøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.AnsøgningsfristMandag den 21. oktober 2019 kl. 15.00.Ansættelsessamtaler den 24. oktober 2019 og den 30. oktober 2019.Vi forventer at gennemføre 2 samtalerunder, og du skal påregne at gennemføre en test, hvis du indkaldes til 2. samtale.Yderligere oplysningerFor yderligere oplysninger kontaktes afdelingsleder Keziban B. Aydin på tlf. 20 20 25 42 eller socialrådgiver Christian Mortensen tlf. 24 98 67 79.AnsættelsesforholdFuldtid.Tiltrædelse1. december 2019.KontaktAfdelingsleder Keziban B. Aydin kontaktes på tlf. 20 20 25 42 eller socialrådgiver Christian Mortensen tlf. 24 98 67 79Frederikssund Kommune søger teamkoordinator til Ungekontakten 37 timer ugl. pr. 1. december 2019 eller snarest derefter.

I Frederikssund Kommune har vi fokus på, at flest muligt unge starter på og gennemfører en kompetencegivende uddannelse, samtidig med at antallet af unge på offentlig forsørgelse bliver nedbragt. Byrådet har i juni 2019 besluttet følgende målsætninger for den sammenhængende ungeindsats;
  • Alle unge, der efter grundskolen ikke er i uddannelse eller beskæftigelse, skal vejledes og støttes i at blive uddannelsesparate eller komme i beskæftigelse via opsøgende og opfølgende indsatser
  • Det skal være enkelt for den unge og den unges forældre at henvende sig til kommunen via én indgang
  • Indsatsen for den unge skal være helhedsorienteret og koordineret på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og sociallovgivningen
  • Indsatsen for de unge skal iværksættes hurtigt og effektivt, og der skal løbende følges op på effekten af indsatsen
  • I den unges indsats indgår som udgangspunkt altid uddannelses- eller beskæftigelsesrettede mål, hvad enten målet er realistisk på kort eller lang sigt

Ungekontakten, som er en del af den sammenhængende ungeindsats, henvender sig til unge i alderen 15-29 år og består i dag af ca. 15 medarbejdere, bl.a. socialrådgivere fra jobcenteret, uddannelsesvejledere, SSP-koordinator, rådgivere fra familieafdelingen og borgercenteret, som alle har uddannelse som et mål i vejledningen af unge. Vi er ligeledes med i frikommunenetværket for styrkelse af helhedsorienterede indsatser og ”Én Plan”.

Fra 1. oktober 2019 samles myndighed og støtteindsatser for 18-29 årige på tværs af beskæftigelsesloven og serviceloven, og Ungekontakten bliver en afdeling med cirka 35 medarbejdere. I den anledning søger vi en teamkoordinator.

Vi søger en teamkoordinator, der skal
  • Have indgående kendskab over de forskellige lovgivninger inden for vejlednings-, beskæftigelses- og socialområdet
  • Understøtter at hver medarbejder fastholder deres kernekompetencer samtidig med at der arbejdes med at udvikle en fælles ny ungefaglighed og evnen til at gå på tværs og tænke på tværs af de forskellige fagligheder
  • Udvikle og implementere brugen af uddannelsesplanen som det redskab, der skal skabe sammenhæng mellem de forskellige indsatser for den unge, som myndighedsrådgiverne kan bevilge på tværs af Beskæftigelsesloven samt Servicelovens §§ 82 & 85
  • Have fokus på effekter af indsatser i forhold til mål om uddannelse og beskæftigelse
  • Koordinere serviceniveau, arbejdsgange og visitationskompetencer med de øvrige afdelinger
  • Understøtte opbygningen af en helt ny organisatorisk enhed, med særlig fokus på samarbejde og teamtræning
  • I samarbejde med afdelingslederen sikre at ressourcerne anvendes optimalt med respekt for den samlede økonomiske ramme
  • Skal være bindeled mellem ledelse og team.

Som teamkoordinator referer du til afdelingslederen i Ungekontakten. Der følger ikke personaleansvar med opgaven, men der er mange opgaver der relaterer sig tæt til ledelsen og ledelsesopgaver.

Vi forventer, at du er/har
  • Relevant socialfaglig uddannelse, eller anden relevant uddannelse, samt erfaring indenfor de beskrevne opgaver
  • Samarbejdsevner – både i forhold til kollegaer internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc.
  • Fremstår som et ”fagligt fyrtårn”, der kan sætte en faglig retning og sikre, at denne bliver efterlevet.

Vi lægger desuden vægt på, at du som person er i besiddelse af et godt humør, er udadvendt, hjælpsom og initiativrig, samt har lyst til at være med til at bidrage ind i en arbejdsplads, hvor der er fokus på et godt arbejdsmiljø.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfrist
Mandag den 21. oktober 2019 kl. 15.00.

Ansættelsessamtaler den 24. oktober 2019 og den 30. oktober 2019.

Vi forventer at gennemføre 2 samtalerunder, og du skal påregne at gennemføre en test, hvis du indkaldes til 2. samtale.

Yderligere oplysninger
For yderligere oplysninger kontaktes afdelingsleder Keziban B. Aydin på tlf. 20 20 25 42 eller socialrådgiver Christian Mortensen tlf. 24 98 67 79.

Ansættelsesforhold
Fuldtid.

Tiltrædelse
1. december 2019.

Kontakt
Afdelingsleder Keziban B. Aydin kontaktes på tlf. 20 20 25 42 eller socialrådgiver Christian Mortensen tlf. 24 98 67 79

 

Frederikssund KommuneFrederikssund2019-10-01T00:00:002019-10-21T00:00:00
330098620Ungemedarbejder til Rusmiddelcenter GribskovRobot Vi tilbyder en fagligt udfordrende stilling som ungemedarbejder i Rusmiddelcenter Gribskov. Har du lyst til at samarbejde med dygtige engagerede kollegaer i en spændende og varieret hverdag og ser du dig selv som medudvikler af et samlet misbrugstilbud til borgere i Gribskov Kommune? Så er det dig vi søger. Om dig Vi søger en alsidig person med evne til at opbygge et trygt og tillidsfuldt forhold til den unge. Du har erfaring fra behandlingstilbud og eller fra rusmiddelområdet generelt. Vi lægger vægt på at du har evne til at indgå i et ligeværdigt samarbejde med brugere, med udgangspunkt i et menneskesyn med respekt for brugerne som aktive, handlekraftige og selvstændige menneskerordentlighed i menneskelige relationer samt tydelig og anerkendende kommunikationomstillingsparathed og engagement i forhold til udvikling af misbrugsområdet herunder dokumentation og kvalitetsudviklingtværfaglige samarbejdsevner samt overblikmod på og eller erfaring i arbejdet med stofmisbrugere fx. i form af behandling, skadesreduktion og social indsats Vi drømmer om at få en positiv og engageret kollega som kan bidrage med arbejdsglæde og engagement i teameter omsorgsfuld, anerkendende og empatisk overfor borgerne, pårørende og kollegaerbyder ind med stabilitet og loyalitet overfor teametevner at samarbejde og er monofagligt stærkttrives med at arbejde selvstændigt i pressede og varierede situationer og har mod på nye udfordringer hos oser stærk i skriftlighed og dokumentation Dine overordnede opgaver Do skal indgå i både det sundhedsfaglige og det sociale behandlingsarbejde primært med unge borgere over og under 18 år.skal være alsidig og parat til at tiltræde i de forskellige funktioner for på den måde at kunne udnytte ressourcerne fuldt ud. Om jobbet Du er uddannet socialrådgiver eller anden relevant faglig uddannelse. Stillingen er på 37 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Forventet tiltrædelse hurtigst mulig. Som ansat i Rusmiddelcenter Gribskov er man ansat under Center for Social og Sundhed i Gribskov kommune. Der ydes supervision med ekstern supervisor. Om os og arbejdsstedet Rusmiddelcenter Gribskov er et behandlingstilbud til unge og voksne hvor vi yder substitutions-behandling, rådgivning, ambulant for-, dag- og efterbehandling af borgere med stof- og alkohol-misbrug. Der tilbydes pårørende rådgivning i form at samtaler og informationsaftner. Misbrugsbehandlingen tager udgangspunkt i kognitiv samt narrativ terapi. Yderligere oplysninger Vækker dette din nysgerrighed og har du lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte virksomhedsleder Pernille Mikkeline Brandt på tlf. 7249 7732. Ansøgning og forventet tiltrædelse Vi glæder os til at modtage din ansøgning, som skal være modtaget senest den 18. oktober kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt med 1. samtale den 21. oktober og 2. samtale den 23. oktober. Gribskov Kommunes værdier Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetVi tilbyder en fagligt udfordrende stilling som ungemedarbejder i Rusmiddelcenter Gribskov. Har du lyst til at samarbejde med dygtige engagerede kollegaer i en spændende og varieret hverdag og ser du dig selv som medudvikler af et samlet misbrugstilbud til borgere i Gribskov Kommune? Så er det dig vi søger.

Om dig
Vi søger en alsidig person med evne til at opbygge et trygt og tillidsfuldt forhold til den unge. Du har erfaring fra behandlingstilbud og /eller fra rusmiddelområdet generelt.

Vi lægger vægt på at du har
  • evne til at indgå i et ligeværdigt samarbejde med brugere, med udgangspunkt i et menneskesyn med respekt for brugerne som aktive, handlekraftige og selvstændige mennesker
  • ordentlighed i menneskelige relationer samt tydelig og anerkendende kommunikation
  • omstillingsparathed og engagement i forhold til udvikling af misbrugsområdet herunder dokumentation og kvalitetsudvikling
  • tværfaglige samarbejdsevner samt overblik
  • mod på og/eller erfaring i arbejdet med stofmisbrugere fx. i form af behandling, skadesreduktion og social indsats

Vi drømmer om at få en positiv og engageret kollega som
  • kan bidrage med arbejdsglæde og engagement i teamet
  • er omsorgsfuld, anerkendende og empatisk overfor borgerne, pårørende og kollegaer
  • byder ind med stabilitet og loyalitet overfor teamet
  • evner at samarbejde og er monofagligt stærkt
  • trives med at arbejde selvstændigt i pressede og varierede situationer og har mod på nye udfordringer hos os
  • er stærk i skriftlighed og dokumentation

Dine overordnede opgaver – Do
  • skal indgå i både det sundhedsfaglige og det sociale behandlingsarbejde primært med unge borgere over og under 18 år.
  • skal være alsidig og parat til at tiltræde i de forskellige funktioner for på den måde at kunne udnytte ressourcerne fuldt ud.

Om jobbet
Du er uddannet socialrådgiver eller anden relevant faglig uddannelse.
Stillingen er på 37 timer om ugen.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Forventet tiltrædelse hurtigst mulig.

Som ansat i Rusmiddelcenter Gribskov er man ansat under Center for Social og Sundhed i Gribskov kommune.
Der ydes supervision med ekstern supervisor.

Om os og arbejdsstedet
Rusmiddelcenter Gribskov er et behandlingstilbud til unge og voksne hvor vi yder substitutions-behandling, rådgivning, ambulant for-, dag- og efterbehandling af borgere med stof- og alkohol-misbrug.
Der tilbydes pårørende rådgivning i form at samtaler og informationsaftner.

Misbrugsbehandlingen tager udgangspunkt i kognitiv samt narrativ terapi.

Yderligere oplysninger
Vækker dette din nysgerrighed og har du lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte virksomhedsleder Pernille Mikkeline Brandt på tlf. 7249 7732.

Ansøgning og forventet tiltrædelse
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, som skal være modtaget senest den 18. oktober kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt med 1. samtale den 21. oktober og 2. samtale den 23. oktober.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 

Gribskov KommuneHelsinge2019-10-01T00:00:002019-10-18T00:00:00
330100523Socialfaglig koordinator til familierådgivningenRobot Er du en erfaren socialrådgiver socialformidler fra myndighedsområdet, som har lyst til at være vores nye socialfaglige koordinator?Du skal være med til at sikre og udvikle fagligheden på myndighedsområdet i forhold til børn og unge, herunder have lyst og evne til at lære fra dig. Du er troværdig overfor både borgere, samarbejdspartnere og kollegaer.Hvis du dertil trives i en hverdag, hvor opgaverne ikke ligner hinanden så er det dig vi mangler.Om osVi er organiseret således at børn og unge oplever færrest mulige skift, hvor rådgiverne varetager det samlede forløb med underretning, undersøgelse og foranstaltning. Dette sikrer kontinuitet og flow i sagsbehandlingen og giver rådgiverne mulighed for at få erfaring og udvikle sig indenfor alle sagsbehandlingsskridt.Med et lavere sagsantal pr. sagsbehandler, arbejder vi med øget systematik og inddragelse af familie og netværk, hyppigere opfølgning på sagerne og tættere tværfagligt samarbejde. Dette skal i samarbejde med vores Fremskudte Socialfaglige Indsats (FSI), skabe et godt fundament for langt tidligere og forebyggende indsatser.Der er fokus på lovmedholdelighed, systematik og kvalitet i sagsbehandlingen og på at udvikle en praksis, der er funderet i evidensbaserede tilgange. Vi sætter retning mod det, der virker via effektorienteret ledelse og faglighed.Vi arbejder med Børnelinealen, Indsatstrappen, Signs Of Safety og fagsystemet SBSYS.Organisering Vi er organiseret som et myndighedsteam, bestående af Familierådgivningen (både social og handicap) inklusiv efterværn og familieplejekonsulenter: i alt 23 rådgivere og to familieplejekonsulenter. Vi arbejder tæt sammen med vores Fremskudte Socialfaglige Indsats (FSI) og SSP samt PPR og vores behandlerteam.Familierådgivningen er organiseret under Center for Social og Sundhed, som ligger centralt i Gilleleje tæt ved stationen, handelsbyen og vandet.Du vil referere til teamlederen for FamilierådgivningenLidt om nogle af opgavernefaglig sparring til rådgiverne og ved behov være makker i komplicerede sagerhjælp til rådgiverne med prioritering af opgaver herunder sagsgennemgang ved behovjuridisk og socialfagligt overblik herunder viden om og videreformidling af lovændringerbistå rådgiver ved revurdering af klagesager til Ankestyrelsen og til borgerenkoordinering af indberetning til Danmarks statistik og Ankestyrelsenad-hoc ledelsesassistance - bistå ledelsen i den daglige driftfaglig udvikling herunder planlægning af temadage og lignendediverse administrative opgaver.Om digdu er god til at bevare overblikket selv i en hektisk hverdagdu kan håndtere at have mange bolde i luftendu har en inddragende og tillidsvækkende tilgang til andre menneskerdu har en relevant uddannelsesbaggrund som socialrådgiver socialformidler gerne med eventuel videreuddannelsedu kan skabe gode samarbejdsrelationer internt i myndighed og med andre teams og faggrupper i kommunendu er stærk i både mundtlig og skriftlig formidlingdu er et positivt menneske med smil på læben og en god humor.Vi tilbyderet udfordrende og spændende arbejdsområde med alsidige opgavertæt tværfagligt samarbejde og sparring med afdelingens øvrige ansattearbejde med Gribskov-modellen (tilpasset version af Sveriges-modellen)flekstid og mulighed for hjemmearbejdeindflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver og herunder mulighed for selv at være med til at præge indholdet i stillingenet stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelteengagerede og dygtige kollegaer, som bidrager med god stemningAnsættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer, og med tiltrædelse snarest muligt.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.Yderligere oplysningerHar du lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Frederik Kjær på tlf. 7249 6972.Ansøgningsfrist Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 20. oktober 2019.Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.Gribskov Kommunes værdierÅbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetEr du en erfaren socialrådgiver/socialformidler fra myndighedsområdet, som har lyst til at være vores nye socialfaglige koordinator?

Du skal være med til at sikre og udvikle fagligheden på myndighedsområdet i forhold til børn og unge, herunder have lyst og evne til at lære fra dig. Du er troværdig overfor både borgere, samarbejdspartnere og kollegaer.

Hvis du dertil trives i en hverdag, hvor opgaverne ikke ligner hinanden; så er det dig vi mangler.

Om os
Vi er organiseret således at børn og unge oplever færrest mulige skift, hvor rådgiverne varetager det samlede forløb med underretning, undersøgelse og foranstaltning. Dette sikrer kontinuitet og flow i sagsbehandlingen og giver rådgiverne mulighed for at få erfaring og udvikle sig indenfor alle sagsbehandlingsskridt.

Med et lavere sagsantal pr. sagsbehandler, arbejder vi med øget systematik og inddragelse af familie og netværk, hyppigere opfølgning på sagerne og tættere tværfagligt samarbejde. Dette skal i samarbejde med vores Fremskudte Socialfaglige Indsats (FSI), skabe et godt fundament for langt tidligere og forebyggende indsatser.

Der er fokus på lovmedholdelighed, systematik og kvalitet i sagsbehandlingen og på at udvikle en praksis, der er funderet i evidensbaserede tilgange. Vi sætter retning mod det, der virker via effektorienteret ledelse og faglighed.

Vi arbejder med Børnelinealen, Indsatstrappen, Signs Of Safety og fagsystemet SBSYS.

Organisering
Vi er organiseret som et myndighedsteam, bestående af Familierådgivningen (både social og handicap) inklusiv efterværn og familieplejekonsulenter: i alt 23 rådgivere og to familieplejekonsulenter. Vi arbejder tæt sammen med vores Fremskudte Socialfaglige Indsats (FSI) og SSP samt PPR og vores behandlerteam.

Familierådgivningen er organiseret under Center for Social og Sundhed, som ligger centralt i Gilleleje tæt ved stationen, handelsbyen og vandet.

Du vil referere til teamlederen for Familierådgivningen

Lidt om nogle af opgaverne
  • faglig sparring til rådgiverne og ved behov være makker i komplicerede sager
  • hjælp til rådgiverne med prioritering af opgaver herunder sagsgennemgang ved behov
  • juridisk og socialfagligt overblik herunder viden om og videreformidling af lovændringer
  • bistå rådgiver ved revurdering af klagesager til Ankestyrelsen og til borgeren
  • koordinering af indberetning til Danmarks statistik og Ankestyrelsen
  • ad-hoc ledelsesassistance - bistå ledelsen i den daglige drift
  • faglig udvikling herunder planlægning af temadage og lignende
  • diverse administrative opgaver.

Om dig
  • du er god til at bevare overblikket selv i en hektisk hverdag
  • du kan håndtere at have mange bolde i luften
  • du har en inddragende og tillidsvækkende tilgang til andre mennesker
  • du har en relevant uddannelsesbaggrund som socialrådgiver/socialformidler gerne med eventuel videreuddannelse
  • du kan skabe gode samarbejdsrelationer internt i myndighed og med andre teams og faggrupper i kommunen
  • du er stærk i både mundtlig og skriftlig formidling
  • du er et positivt menneske med smil på læben og en god humor.

Vi tilbyder
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med alsidige opgaver
  • tæt tværfagligt samarbejde og sparring med afdelingens øvrige ansatte
  • arbejde med Gribskov-modellen (tilpasset version af Sveriges-modellen)
  • flekstid og mulighed for hjemmearbejde
  • indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver og herunder mulighed for selv at være med til at præge indholdet i stillingen
  • et stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelte
  • engagerede og dygtige kollegaer, som bidrager med god stemning

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer, og med tiltrædelse snarest muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Har du lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Frederik Kjær på tlf. 7249 6972.

Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 20. oktober 2019.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 

Gribskov KommuneGilleleje2019-10-04T00:00:002019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vi søger en 18+ medarbejder der vil være med til at gøre en forskel i vores kriminalitetsforebyggende arbejde

Fredensborg Kommune

Kokkedal
På grund af for få kvalificerede ansøgere i første omgang kører vi endnu en runde for at være sikre på at få den bedste mand kvinde til stillingen. Fredensborg Kommunes Ungeteam er godt i gang med implementeringen af Den sammenhængende kommunale ung...
Indrykket:2. oktober 2019
Udløbsdato:17. oktober 2019

Fagspecialist til kontanthjælpsområdet

Jobcenter Hørsholm

Hørsholm
Jobcenter Hørsholm søger en stærk fagspecialist, 33 timer ugentligt, der kan være med til at fastholde høj faglighed og samtidig arbejde aktivt i forhold til at sikre, at vi hele tiden er på forkant med udviklingen på området. I Hørsholm Jobcenter e...
Indrykket:27. september 2019
Udløbsdato:27. oktober 2019

Genopslag - Teamkoordinator til Ungekontakten

Frederikssund Kommune

Frederikssund
Frederikssund Kommune søger teamkoordinator til Ungekontakten 37 timer ugl. pr. 1. december 2019 eller snarest derefter.I Frederikssund Kommune har vi fokus på, at flest muligt unge starter på og gennemfører en kompetencegivende uddannelse, samtidig...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Ungemedarbejder til Rusmiddelcenter Gribskov

Gribskov Kommune

Helsinge
Vi tilbyder en fagligt udfordrende stilling som ungemedarbejder i Rusmiddelcenter Gribskov. Har du lyst til at samarbejde med dygtige engagerede kollegaer i en spændende og varieret hverdag og ser du dig selv som medudvikler af et samlet misbrugstil...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:18. oktober 2019

Socialfaglig koordinator til familierådgivningen

Gribskov Kommune

Gilleleje
Er du en erfaren socialrådgiver socialformidler fra myndighedsområdet, som har lyst til at være vores nye socialfaglige koordinator?Du skal være med til at sikre og udvikle fagligheden på myndighedsområdet i forhold til børn og unge, herunder have l...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019