Jurastuderende Søges

Lejernes Retshjælp i Risskov søger Stud. Jur. til sagsbehandling og medlemsrådgivning

Interessen retter sig mod studerende, der ønsker at udvikle praktiske færdigheder indenfor sagsbehandling i sager vedrørende forskellige lejeretlige spørgsmål.

Målgruppen:

Vi søger studerende, der er kommet et par år eller mere hen i studiet, som hurtigt kan få et selvstændigt sagsbehandlingsansvar.

Vi tilbyder:

  • ”Jord under neglende” i form af kontakt til faktiske problemstillinger
  • Et meget fleksibelt og studierelevant arbejdsmiljø
  • Ansvar for egne sager
  • Kommunikation med offentlige myndigheder herunder huslejenævn, beboerklagenævn
  • Korrespondance mellem lejere, udlejere, advokater, ejendomsadministrationer
  • Sparring med vores jurist
  • Deltagelse i Kurser og konferencer omkring sagsbehandling og lejeretsforhold
  • Faglig sparring i hverdagen

 

Arbejdstid:

Afklares efter aftale og tilpasses dit studie og eksamensperioder, men vil som udgangspunkt være lagt med en ramme på min. 4 timer ugentligt, der placeres efter gensidig løbende aftaler. Ansættelsesstart vil være efter aftale og med hensyntagen til studiestart og eksamensperiode.

Ansøgning:

Alle ansøgninger behandles løbende og vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og karakterudskrift samt eventuelle anbefalinger.

Ansøgningsfrist:

Hurtigst muligt til : Kontakt@lejernesretshjaelp.dk

Kontorchef Nini Kristensen


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330078772Phoenix-56c6b5c512019-08-27T00:00:00Jurastuderende Søges

Lejernes Retshjælp i Risskov søger Stud. Jur. til sagsbehandling og medlemsrådgivning

Interessen retter sig mod studerende, der ønsker at udvikle praktiske færdigheder indenfor sagsbehandling i sager vedrørende forskellige lejeretlige spørgsmål.

Målgruppen:

Vi søger studerende, der er kommet et par år eller mere hen i studiet, som hurtigt kan få et selvstændigt sagsbehandlingsansvar.

Vi tilbyder:

  • ”Jord under neglende” i form af kontakt til faktiske problemstillinger
  • Et meget fleksibelt og studierelevant arbejdsmiljø
  • Ansvar for egne sager
  • Kommunikation med offentlige myndigheder herunder huslejenævn, beboerklagenævn
  • Korrespondance mellem lejere, udlejere, advokater, ejendomsadministrationer
  • Sparring med vores jurist
  • Deltagelse i Kurser og konferencer omkring sagsbehandling og lejeretsforhold
  • Faglig sparring i hverdagen

 

Arbejdstid:

Afklares efter aftale og tilpasses dit studie og eksamensperioder, men vil som udgangspunkt være lagt med en ramme på min. 4 timer ugentligt, der placeres efter gensidig løbende aftaler. Ansættelsesstart vil være efter aftale og med hensyntagen til studiestart og eksamensperiode.

Ansøgning:

Alle ansøgninger behandles løbende og vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og karakterudskrift samt eventuelle anbefalinger.

Ansøgningsfrist:

Hurtigst muligt til : Kontakt@lejernesretshjaelp.dk

Kontorchef Nini Kristensen

Lejernes Retshjælp i Risskov søger Stud. Jur. til sagsbehandling og medlemsrådgivning Interessen retter sig mod studerende, der ønsker at udvikle praktiske færdigheder indenfor sagsbehandling i sager vedrørende forskellige lejeretlige spørgsmål. Målgruppen: Vi søger studerende, der er kommet et par år eller mere hen i studiet, som hurtigt kan få et selvstændigt sagsbehandlingsansvar. Vi tilbyder: Jord under neglende i form af kontakt til faktiske problemstillinger Et meget fleksibelt og studierelevant arbejdsmiljø Ansvar for egne sager Kommunikation med offentlige myndigheder herunder huslejenævn, beboerklagenævn Korrespondance mellem lejere, udlejere, advokater, ejendomsadministrationer Sparring med vores jurist Deltagelse i Kurser og konferencer omkring sagsbehandling og lejeretsforhold Faglig sparring i hverdagen Arbejdstid: Afklares efter aftale og tilpasses dit studie og eksamensperioder, men vil som udgangspunkt være lagt med en ramme på min. 4 timer ugentligt, der placeres efter gensidig løbende aftaler. Ansættelsesstart vil være efter aftale og med hensyntagen til studiestart og eksamensperiode. Ansøgning: Alle ansøgninger behandles løbende og vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og karakterudskrift samt eventuelle anbefalinger. Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt til : Kontakt@lejernesretshjaelp.dk Kontorchef Nini Kristensen11jobnet56c6b5c5100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-18T00:00:000000http://www.lejernesretshjaelp.dk/0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3594431Lejernes Retshjælp11Arresøvej 68240RisskovDKDanmark0
kontakt@lejernesretshjaelp.dkDKDanmarkDKDanmark
7Deltid46Permanent812180JobNet5034460503446010023-08-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c6b5c5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c6b5c5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c6b5c5&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56c6b5c5&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/3.jpgJurastuderende Søges12007981Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362449245kontakt@lejernesretshjaelp.dkkontakt@lejernesretshjaelp.dkDKDanmarkDKDanmark330090862Legal Advisor, SourcingRobot Change the future. Starting with your own. Are you interested in an international legal career with focus on offshore wind energy? Would you like to work in a team of highly skilled attorneys where you can develop your legal competences? We are looking for a new Legal Advisor to join our Legal Risk department at our headquarters in Aarhus, Denmark. You will primarily focus on our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments. Tasks responsibilities Your areas of responsibility will develop as you increase your competencies. Your main responsibilities will be to: draft, negotiate and review complex commercial contracts related to our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments and provide legal advice to these departments support with developing and maintaining contract templates provide legal training and contract risk awareness to the company s Global Supply Chain department support with disputes handling (excluding litigation) and settlements related to the above-mentioned contracts be a valuable legal sparring partner for the beforementioned departments and have an overarching commercial focus to ensure proper risk mitigation and contractual coverage and quality Negotiations may take place outside Denmark and thus you must be flexible in relation to travelling. Skills experience We expect that you: have a master s degree in Law (or other relevant legal degree) have worked in a legal department of a large corporation and or in a law firm for preferably 2-5 years have excellent legal skills and are used to work on a high-quality level are highly structured and cooperative with a high-stress tolerance work with the ability to prioritise and focus on both quality and meeting deadlines have strong interpersonal skills and enjoy working in a team with colleagues having different professional and cultural backgrounds have a strong commercial mindset and are interested in learning further about commercial and technical issues Join us if you… ...want to work in an international and ambitious company where we work shoulder to shoulder every day to become the global leader in the offshore wind market. You will be part of a dedicated team in an organisation characterised by being ambitious, innovative and professional. Apply now In case you have questions about the position, please contact Lead Legal Counsel (Sourcing), Andreas Schønbeck, on 45 2256 7503. Your primary work location will be Aarhus, DK, and you should expect some travel activity. Please note that applications are handled on an ongoing basis. So, please send your application and CV as soon as possible using the link on this page. We treat all inquiries confidentially. Established in April 2014, MHI Vestas Offshore Wind is a joint venture between Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Vestas Wind Systems A S. Our vision is to be a leading player in the offshore industry by co-developing offshore wind as a financially viable and sustainable energy source to benefit future generations. An international organisation with 3000 employees and HQ in Aarhus, Denmark, we also have offices in the UK, Netherlands, Belgium, Germany, Taiwan, Japan and the USA.

Change the future. Starting with your own.  

Are you interested in an international legal career with focus on offshore wind energy? Would you like to work in a team of highly skilled attorneys where you can develop your legal competences?  

We are looking for a new Legal Advisor to join our Legal & Risk department at our headquarters in Aarhus, Denmark. You will primarily focus on our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments.  

Tasks & responsibilities 

Your areas of responsibility will develop as you increase your competencies. 

Your main responsibilities will be to:   

  • draft, negotiate and review complex commercial contracts related to our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments and provide legal advice to these departments 
  • support with developing and maintaining contract templates
  • provide legal training and contract/risk awareness to the company’s Global Supply Chain department
  • support with disputes handling (excluding litigation) and settlements related to the above-mentioned contracts
  • be a valuable legal sparring partner for the beforementioned departments and have an overarching commercial focus to ensure proper risk mitigation and contractual coverage and quality

Negotiations may take place outside Denmark and thus you must be flexible in relation to travelling.  

Skills & experience 

We expect that you:   

  • have a master’s degree in Law (or other relevant legal degree)   
  • have worked in a legal department of a large corporation and/or in a law firm for preferably 2-5 years  
  • have excellent legal skills and are used to work on a high-quality level  
  • are highly structured and cooperative with a high-stress tolerance  
  • work with the ability to prioritise and focus on both quality and meeting deadlines  
  • have strong interpersonal skills and enjoy working in a team with colleagues having different professional and cultural backgrounds  
  • have a strong commercial mindset and are interested in learning further about commercial and technical issues   

Join us if you… 

...want to work in an international and ambitious company where we work shoulder to shoulder every day to become the global leader in the offshore wind market. You will be part of a dedicated team in an organisation characterised by being ambitious, innovative and professional. 

Apply now 

In case you have questions about the position, please contact Lead Legal Counsel (Sourcing), Andreas Schønbeck, on +45 2256 7503. Your primary work location will be Aarhus, DK, and you should expect some travel activity. Please note that applications are handled on an ongoing basis. So, please send your application and CV as soon as possible using the link on this page. We treat all inquiries confidentially.  

 

Established in April 2014, MHI Vestas Offshore Wind is a joint venture between Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Vestas Wind Systems A/S. Our vision is to be a leading player in the offshore industry by co-developing offshore wind as a financially viable and sustainable energy source to benefit future generations. An international organisation with +3000 employees and HQ in Aarhus, Denmark, we also have offices in the UK, Netherlands, Belgium, Germany, Taiwan, Japan and the USA.

MHI Vestas Offshore Wind A/SAarhus N2019-09-16T00:00:002019-11-11T00:00:00
330090856Senior Legal Advisor, SourcingRobot Change the future. Starting with your own. Are you interested in an international legal career with focus on offshore wind energy? Would you like to work in a team of highly skilled attorneys where you can develop your legal competences? We are looking for a new Senior Legal Advisor to join our Legal Risk department at our headquarters in Aarhus, Denmark. You will primarily focus on our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments. Tasks responsibilities As our new Senior Legal Advisor, your main responsibilities will be to: draft, negotiate and review complex commercial contracts related to our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments and provide legal advice to these departments develop and maintain contract templates provide legal training and contract risk awareness to the company s Global Supply Chain department handle disputes (excluding litigation) and settlements related to the above-mentioned contracts be a valuable legal sparring partner for the beforementioned departments and have an overarching commercial focus to ensure proper risk mitigation and contractual coverage and quality Negotiations may take place outside Denmark and thus you must be flexible in relation to travelling. Skills experience As a person, you are highly structured and cooperative with a high-stress tolerance. We expect that you have profound experience with drafting and negotiating complex commercial contracts in English, and that you have worked in a legal department in a large corporation and or in a law firm for at least 3-5 years. In addition, you: have a relevant legal degree are solution-oriented and persistent have the ability to prioritise and focus on both quality and meeting deadlines have a strong commercial mindset and are interested in learning further about commercial and technical issues have very good negotiation and communication skills are fluent in English have strong interpersonal skills and enjoy working in a team with colleagues with different cultural and professional backgrounds Join us if you… ...want to work in an international and ambitious company where we work shoulder to shoulder every day to become the global leader in the offshore wind market. You will be part of a dedicated team in an organisation characterised by being ambitious, innovative and professional. Apply now In case you have questions about the position, please contact Lead Legal Counsel (Sourcing), Andreas Schønbeck, on 45 2256 7503. Your primary work location will be Aarhus, DK, and you should expect some travel days per year. Please note that applications are handled on an ongoing basis. So, please send your application and CV as soon as possible using the link on this page. We treat all inquiries confidentially. Established in April 2014, MHI Vestas Offshore Wind is a joint venture between Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Vestas Wind Systems A S. Our vision is to be a leading player in the offshore industry by co-developing offshore wind as a financially viable and sustainable energy source to benefit future generations. An international organisation with 3000 employees and HQ in Aarhus, Denmark, we also have offices in the UK, Netherlands, Belgium, Germany, Taiwan, Japan and the USA.

Change the future. Starting with your own.  

Are you interested in an international legal career with focus on offshore wind energy? Would you like to work in a team of highly skilled attorneys where you can develop your legal competences?  

We are looking for a new Senior Legal Advisor to join our Legal & Risk department at our headquarters in Aarhus, Denmark. You will primarily focus on our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments.  

Tasks & responsibilities 

As our new Senior Legal Advisor, your main responsibilities will be to:    

  • draft, negotiate and review complex commercial contracts related to our Global Supply Chain, Manufacturing, Operations and Technology departments and provide legal advice to these departments 
  • develop and maintain contract templates
  • provide legal training and contract/risk awareness to the company’s Global Supply Chain department
  • handle disputes (excluding litigation) and settlements related to the above-mentioned contracts
  • be a valuable legal sparring partner for the beforementioned departments and have an overarching commercial focus to ensure proper risk mitigation and contractual coverage and quality

Negotiations may take place outside Denmark and thus you must be flexible in relation to travelling. 

Skills & experience 

As a person, you are highly structured and cooperative with a high-stress tolerance. We expect that you have profound experience with drafting and negotiating complex commercial contracts in English, and that you have worked in a legal department in a large corporation and/or in a law firm for at least 3-5 years. 

In addition, you:   

  • have a relevant legal degree
  • are solution-oriented and persistent
  • have the ability to prioritise and focus on both quality and meeting deadlines 
  • have a strong commercial mindset and are interested in learning further about commercial and technical issues 
  • have very good negotiation and communication skills are fluent in English
  • have strong interpersonal skills and enjoy working in a team with colleagues with different cultural and professional backgrounds

Join us if you… 

...want to work in an international and ambitious company where we work shoulder to shoulder every day to become the global leader in the offshore wind market. You will be part of a dedicated team in an organisation characterised by being ambitious, innovative and professional. 

Apply now 

In case you have questions about the position, please contact Lead Legal Counsel (Sourcing), Andreas Schønbeck, on +45 2256 7503. Your primary work location will be Aarhus, DK, and you should expect some travel days per year. Please note that applications are handled on an ongoing basis. So, please send your application and CV as soon as possible using the link on this page. We treat all inquiries confidentially.  

 

Established in April 2014, MHI Vestas Offshore Wind is a joint venture between Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Vestas Wind Systems A/S. Our vision is to be a leading player in the offshore industry by co-developing offshore wind as a financially viable and sustainable energy source to benefit future generations. An international organisation with +3000 employees and HQ in Aarhus, Denmark, we also have offices in the UK, Netherlands, Belgium, Germany, Taiwan, Japan and the USA.

MHI Vestas Offshore Wind A/SAarhus N2019-09-16T00:00:002019-10-21T00:00:00
330090850Patent AttorneyRobot Combine your technical skills and patent experience Do you have a broad technical background and an interest in becoming knowledgeable within the field of offshore wind technologies? Are you an experienced Patent Attorney looking for new career opportunities? You will join our Intellectual Property team within the Legal Risk department at our headquarters in Aarhus, DK, and be part of our team working with developing and maintaining the IP portfolio and framework for increasing business focus on using IP as a business tool. Tasks responsibilities: As our new Patent Attorney, your main responsibilities will be to facilitate the evaluation and enhancement of inventions, preparation coordination of patent applications and the communication with relevant patent authorities. You will instruct and manage external counsels, patent consultants and attorneys, and you will work with various internal and external stakeholders on patent-related issues. You will also be responsible for: Facilitating freedom-to-operate analysis, risk assessments, surveillance and mitigation of third-party rights and supporting evaluations Assisting in developing and maintaining IP relevant guidelines and procedures to support the business goals Participating in driving the continuous development and implementation of our IP strategy Providing patent-related training and advice, both in general and in relation to specific technology and development projects Patent landscape analysis relating to third party rights Advising in relation to patent proceedings Skills experience: Our new colleague holds an engineering degree or similar technical degree and has strong technical skills and a drive for understanding technologies within all aspects of offshore wind. Apart from the technical skills, it is important that you are a qualified Patent Attorney at one or more patent authorities and with at least 3 years of relevant experience from an in-house position or private practice. We expect that you: Have IP knowledge beyond patents Understand IP as a business asset and the foundation for strategic opportunities and you can apply this in a business setting Have a good understanding of IP risks and opportunities in the context of collaboration with external parties Approach your tasks in a systematic and flexible way and can handle various tasks simultaneously You like to be challenged by complex questions, and you have a commercial approach to solving problems Are result-oriented and persistent Can actively collect information and analyse complex issues of a technical and IP nature and communicate clear and straight-forward advice on this basis to both management, people with a non-technical background and technical specialists Can prioritise your tasks so you can deliver high-quality results on time Have great interpersonal skills enabling you to build strong relationships with colleagues across the organisation with different professional and cultural backgrounds Have excellent English skills Join us if you… ...want to work in an international and ambitious company where we work shoulder to shoulder every day to become the global leader in the offshore wind market. You will be part of a dedicated growing team in an organisation characterised by being ambitious, innovative and professional. Apply now In case you have questions about the position, please contact Lead Counsel (Intellectual Property), Klaus Falkenberg, on 45 2257 7361. Your primary work location will be Aarhus, Denmark, but please expect to be flexible in relation to travelling considering our international presence. Please note that applications are handled on an ongoing basis. So, please send your application and CV as soon as possible using the link on this page. We treat all inquiries confidentially. Established in April 2014, MHI Vestas Offshore Wind is a joint venture between Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Vestas Wind Systems A S. Our vision is to be a leading player in the offshore industry by co-developing offshore wind as a financially viable and sustainable energy source to benefit future generations. An international organisation with 3000 employees and HQ in Aarhus, Denmark, we also have offices in the UK, Netherlands, Belgium, Germany, Taiwan, Japan and the USA.

Combine your technical skills and patent experience

Do you have a broad technical background and an interest in becoming knowledgeable within the field of offshore wind technologies? Are you an experienced Patent Attorney looking for new career opportunities?

You will join our Intellectual Property team within the Legal & Risk department at our headquarters in Aarhus, DK, and be part of our team working with developing and maintaining the IP portfolio and framework for increasing business focus on using IP as a business tool. 

Tasks & responsibilities: 

As our new Patent Attorney, your main responsibilities will be to facilitate the evaluation and enhancement of inventions, preparation/coordination of patent applications and the communication with relevant patent authorities. You will instruct and manage external counsels, patent consultants and attorneys, and you will work with various internal and external stakeholders on patent-related issues. 

You will also be responsible for: 

  • Facilitating freedom-to-operate analysis, risk assessments, surveillance and mitigation of third-party rights and supporting evaluations
  • Assisting in developing and maintaining IP relevant guidelines and procedures to support the business goals
  • Participating in driving the continuous development and implementation of our IP strategy
  • Providing patent-related training and advice, both in general and in relation to specific technology and development projects
  • Patent landscape analysis relating to third party rights
  • Advising in relation to patent proceedings

Skills & experience: 

Our new colleague holds an engineering degree or similar technical degree and has strong technical skills and a drive for understanding technologies within all aspects of offshore wind. Apart from the technical skills, it is important that you are a qualified Patent Attorney at one or more patent authorities and with at least 3 years of relevant experience from an in-house position or private practice. 

We expect that you: 

  • Have IP knowledge beyond patents
  • Understand IP as a business asset and the foundation for strategic opportunities and you can apply this in a business setting
  • Have a good understanding of IP risks and opportunities in the context of collaboration with external parties
  • Approach your tasks in a systematic and flexible way and can handle various tasks simultaneously 
  • You like to be challenged by complex questions, and you have a commercial approach to solving problems
  • Are result-oriented and persistent
  • Can actively collect information and analyse complex issues of a technical and IP nature and communicate clear and straight-forward advice on this basis to both management, people with a non-technical background and technical specialists 
  • Can prioritise your tasks so you can deliver high-quality results on time
  • Have great interpersonal skills enabling you to build strong relationships with colleagues across the organisation with different professional and cultural backgrounds
  • Have excellent English skills

Join us if you…

...want to work in an international and ambitious company where we work shoulder to shoulder every day to become the global leader in the offshore wind market. You will be part of a dedicated growing team in an organisation characterised by being ambitious, innovative and professional.

Apply now

In case you have questions about the position, please contact Lead Counsel (Intellectual Property), Klaus Falkenberg, on +45 2257 7361. Your primary work location will be Aarhus, Denmark, but please expect to be flexible in relation to travelling considering our international presence. Please note that applications are handled on an ongoing basis. So, please send your application and CV as soon as possible using the link on this page. We treat all inquiries confidentially. 

 

Established in April 2014, MHI Vestas Offshore Wind is a joint venture between Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Vestas Wind Systems A/S. Our vision is to be a leading player in the offshore industry by co-developing offshore wind as a financially viable and sustainable energy source to benefit future generations. An international organisation with +3000 employees and HQ in Aarhus, Denmark, we also have offices in the UK, Netherlands, Belgium, Germany, Taiwan, Japan and the USA.

MHI Vestas Offshore Wind A/SAarhus N2019-09-16T00:00:002019-10-21T00:00:00
330097984Juridisk profil til udarbejdelse af toldrapporterRobot Er du lærenem og har du evnen til at udarbejde juridisk korrekte toldrapporter? Vil du gennem sparring med dygtige kolleger varetage den afgørende kontrol af toldangivelsen af forskellige varer for at sikre, at virksomhederne betaler den korrekte told. Udfordrende opgaver inden for toldområdet I Toldstyrelsen sikrer vi, at virksomheder og borgere kan angive den korrekte told nemt og effektivt. Når vi i forbindelse med toldkontrol eller toldbehandling konstaterer, at toldlovgivningen kan være overtrådt gives der besked til vores sagsbehandlere på området for udfærdigelse af toldrapporter. Du skal således sammen med det øvrige team bestående af to medarbejdere udarbejde toldrapporter, hvor sagsforløbet beskrives samt hvilke toldbestemmelser, der er overtrådt. Når toldrapporten er udfærdiget bliver den sendt til en anden enhed med henblik på vurdering af straf bøder. Din arbejdsopgave vil også være at vejlede virksomheder omkring toldforhold, for dermed at undgå kommende overtrædelser. Professionel, kvalitetsbevidst og juridisk fokuseret Vi forventer, at du har en mellemlang eller lang uddannelse med fokus på jura fx BA i Jura, HA(jur), cand.jur, cand.merc.jur eller lignende. Eftersom du skal behandle sager, hvor der er konstateret overtrædelser på toldområdet, vil det være en fordel, at du har fx gennem dit studie har fået kendskab til toldområdet og den underliggende lovgivning. Det vigtigste er dog, at du har evnen og motivationen til at tilgå ny viden, og at du kan sætte dig ind i den særlige EU og nationale lovgivning, der er gældende på toldområdet. Som person er du serviceminded, idet du dagligt vil være i dialog med dine kolleger og erhvervslivet. Du kommunikerer positivt og konstruktivt, så både virksomheder og borgere føler, at de får den bedst mulige service. Samtidigt forstår du at optræde myndigt og korrekt. I sagsbehandlingen er du yderst kvalitetsbevidst og har fokus på detaljen. Du har tålmodigheden til at sikre, at toldrapporterne er korrekte, idet disse er juridisk bindende. Du skal kunne overskue og håndtere mange opgaver på én gang, hvorfor struktur og planlægning er væsentligt for at nå dine deadlines. Da vi ofte oplever, at der skal prioriteres i rækkefølgen på udarbejdelsen af dine opgaver, er det vigtigt, at du også er fleksibel. ? Har du lysten til at lære, og har du modet til at søge sparring og hjælp, kommer du rigtig langt. Du bliver oplært ved hjælp af sidemandsoplæring samt deltagelse i interne kurser. Der er gode udviklingsmuligheder i stillingen og det forventes, at du på sigt deltager i formel uddannelse på toldområdet. Toldstyrelsen - din nye arbejdsplads Du bliver tilknyttet enheden T06 Ekspedition og Administration, som består af medarbejdere fra Aarhus, Esbjerg og Middelfart. Vi er en enhed, der giver plads til, at vi hver især kan varetage opgaver selvstændigt samtidigt med, at vi er gode til at involvere og sparre med hinanden. Vi har en fri tone, direkte kommunikation og et godt sammenhold. Der er altid en kollega, der er frisk på et grin eller er parat til at hjælpe dig, hvis du har brug for hjælp til opgaveløsningen eller har behov for at få snakket en arbejdsmæssig oplevelse igennem. Vi forventer, at du bidrager til både det faglige miljø samt de sociale relationer og aktiviteter. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse senest den 21. oktober 2019. Hvis du har yderligere spørgsmål til arbejdsopgaverne eller enheden, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Dorthe Jensen på telefonnummer 7237 9394 på hverdage mellem 13.00-15.00. ? Vi forventer at afholde samtaler den 28. oktober.? Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. ?Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østhavnsvej 31, 8000 Århus C. Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIG af Politiets Efterretningstjeneste (PET). Om Toldstyrelsen Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EU s toldkodeks. Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Er du lærenem og har du evnen til at udarbejde juridisk korrekte toldrapporter? Vil du gennem sparring med dygtige kolleger varetage den afgørende kontrol af toldangivelsen af forskellige varer for at sikre, at virksomhederne betaler den korrekte told.

Udfordrende opgaver inden for toldområdet

I Toldstyrelsen sikrer vi, at virksomheder og borgere kan angive den korrekte told nemt og effektivt. Når vi i forbindelse med toldkontrol eller toldbehandling konstaterer, at toldlovgivningen kan være overtrådt gives der besked til vores sagsbehandlere på området for udfærdigelse af toldrapporter.

Du skal således sammen med det øvrige team bestående af to medarbejdere udarbejde toldrapporter, hvor sagsforløbet beskrives samt hvilke toldbestemmelser, der er overtrådt. Når toldrapporten er udfærdiget bliver den sendt til en anden enhed med henblik på vurdering af straf/bøder. Din arbejdsopgave vil også være at vejlede virksomheder omkring toldforhold, for dermed at undgå kommende overtrædelser.

Professionel, kvalitetsbevidst og juridisk fokuseret

Vi forventer, at du har en mellemlang eller lang uddannelse med fokus på jura fx BA i Jura, HA(jur), cand.jur, cand.merc.jur eller lignende. Eftersom du skal behandle sager, hvor der er konstateret overtrædelser på toldområdet, vil det være en fordel, at du har fx gennem dit studie har fået kendskab til toldområdet og den underliggende lovgivning. Det vigtigste er dog, at du har evnen og motivationen til at tilgå ny viden, og at du kan sætte dig ind i den særlige EU og nationale lovgivning, der er gældende på toldområdet.

Som person er du serviceminded, idet du dagligt vil være i dialog med dine kolleger og erhvervslivet. Du kommunikerer positivt og konstruktivt, så både virksomheder og borgere føler, at de får den bedst mulige service. Samtidigt forstår du at optræde myndigt og korrekt.

I sagsbehandlingen er du yderst kvalitetsbevidst og har fokus på detaljen. Du har tålmodigheden til at sikre, at toldrapporterne er korrekte, idet disse er juridisk bindende. Du skal kunne overskue og håndtere mange opgaver på én gang, hvorfor struktur og planlægning er væsentligt for at nå dine deadlines. Da vi ofte oplever, at der skal prioriteres i rækkefølgen på udarbejdelsen af dine opgaver, er det vigtigt, at du også er fleksibel. ?

Har du lysten til at lære, og har du modet til at søge sparring og hjælp, kommer du rigtig langt. Du bliver oplært ved hjælp af sidemandsoplæring samt deltagelse i interne kurser. Der er gode udviklingsmuligheder i stillingen og det forventes, at du på sigt deltager i formel uddannelse på toldområdet.

Toldstyrelsen - din nye arbejdsplads

Du bliver tilknyttet enheden T06 – Ekspedition og Administration, som består af medarbejdere fra Aarhus, Esbjerg og Middelfart.

Vi er en enhed, der giver plads til, at vi hver især kan varetage opgaver selvstændigt samtidigt med, at vi er gode til at involvere og sparre med hinanden. Vi har en fri tone, direkte kommunikation og et godt sammenhold. Der er altid en kollega, der er frisk på et grin eller er parat til at hjælpe dig, hvis du har brug for hjælp til opgaveløsningen eller har behov for at få snakket en arbejdsmæssig oplevelse igennem. Vi forventer, at du bidrager til både det faglige miljø samt de sociale relationer og aktiviteter.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse senest den 21. oktober 2019. Hvis du har yderligere spørgsmål til arbejdsopgaverne eller enheden, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Dorthe Jensen på telefonnummer 7237 9394 på hverdage mellem 13.00-15.00. ?

Vi forventer at afholde samtaler den 28. oktober.?

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

?Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østhavnsvej 31, 8000 Århus C.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIG af Politiets Efterretningstjeneste (PET).

Om Toldstyrelsen

‘Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol’

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EU’s toldkodeks.

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, Aarhus, ØsthavnsvejAarhus C2019-09-30T00:00:002019-10-21T00:00:00
330096958Funktionschef ved Retten i HorsensRobot En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef for skifte- og familieretten ved Retten i Horsens er ledig til besættelse fra 1. november 2019 eller snarest muligt herefter. Afhængig af dine kvalifikationer og præferencer kan du eventuelt i stedet få funktionen som chef i en anden af rettens afdelinger. Retten i Horsens beskæftiger i alt ca. 52 medarbejdere, herunder 7 dommere og for tiden 8 øvrige jurister. Skifte- og familieretten beskæftiger p.t. 9 medarbejdere. Som funktionschef i skifte- og familieretten får du det overordnede ansvar for den daglige ledelse sammen med afdelingslederen. Familieretten er tilknyttet en dommer, der sammen med funktionschefen varetager familierettens forhold. Afdelingsledelsen har ansvaret for den daglige tilrettelæggelse af arbejdet, så det sikres, at sagsbehandlingen er tilrettelagt hensigtsmæssigt og effektivt, og at opgaverne løses i overensstemmelse med Danmarks Domstoles mål og værdier. Arbejdsopgaver Som funktionschef i skifte- og familieretten kommer du i meget stort omfang til at arbejde med at forberede familieretlige sager og med at træffe afgørelse i de sager, der skal afgøres på skriftligt grundlag, ligesom du vil skulle foretage konkret sagsbehandling i alle sagstyper inden for dødsboskifte og insolvensskifteret. Foruden arbejdet med de skifte- og familieretlige sager kommer du også til at udføre retsarbejde i civile sager og straffesager. Funktionschefen har desuden i samarbejde med afdelingsledelsen ledelsesansvaret for rettens notarialforretninger. Funktionschefen varetager, i samarbejde med den øvrige afdelingsledelse, en række ledelsesopgaver, herunder følgende: Daglig tilrettelæggelse af arbejdet i afdelingen Fagligt ansvar for skifte- og familierettens sager Sikring af at afdelingen løser sine opgaver med høj kvalitet og efter de fastsatte sagsbehandlingstider Sikring af god trivsel blandt medarbejderne i afdelingen Løbende dialog og samarbejde med rettens dommere og med eksterne samarbejdspartnere Kvalifikationer Varetagelse af en funktionschefstilling forudsætter: Gode lederegenskaber Juridisk kandidateksamen og særdeles gode faglige kvalifikationer Lyst til ledelse inden for rammerne af Danmarks Domstoles ledelsespolitik En veludviklet samarbejdsevne Troværdighed og god kommunikationsevne Vi tilbyder Vi arbejder hver dag på at leve op til Danmarks Domstoles mål om at være en attraktiv arbejdsplads. Vi tilbyder dig: Spændende og ansvarsfulde arbejdsopgaver med sagsbehandling Gode faglige udviklingsmuligheder i et godt arbejdsmiljø Kollegiale relationer At blive en del af en velfungerende ledergruppe Relevant efteruddannelse, herunder lederuddannelse Ansættelsesvilkår Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Udnævnelse som retsassessor forudsætter, at en landsretskonstitution er gennemført med et tilfredsstillende resultat. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår. Hvis du ikke har gennemført en landsretskonstitution, vil du blive ansat som dommerfuldmægtig efter AC-overenskomsten og konstitueret i stillingen som funktionschef med henblik på udnævnelse, når du har gennemført en konstitution i landsretten med et tilfredsstillende resultat. Det forventes, at du ansøger om at få en landsretskonstitution senest 2-3 år efter din konstitution. Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt, stillingsmæssigt tillæg, og for varetagelsen af funktionen som chef ydes et midlertidigt funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 54.279,27 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. oktober 2019-niveau). Pensionsbidraget af tillæggene udgør 13,35 , hvoraf en tredjedel regnes som egetbidrag. Yderligere oplysninger Du kan læse mere om Retten i Horsens på www.domstol.dk horsens. Har du spørgsmål til stillingen eller mulighederne for placering i en anden afdeling, er du velkommen til at kontakte byretspræsident Trine Poulsen på tlf.nr. 76 25 45 01 30 57 47 44. Ansøgning Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under Job i topmenuen. Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, samt eventuelle udtalelser. Desuden bedes du vedhæfte et vellignende digitalt foto. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 17. oktober 2019. Samtaler forventes afholdt snarest derefter. Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v. Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef for skifte- og familieretten ved Retten i Horsens er ledig til besættelse fra 1. november 2019 eller snarest muligt herefter. Afhængig af dine kvalifikationer og præferencer kan du eventuelt i stedet få funktionen som chef i en anden af rettens afdelinger.

Retten i Horsens beskæftiger i alt ca. 52 medarbejdere, herunder 7 dommere og for tiden 8 øvrige jurister. Skifte- og familieretten beskæftiger p.t. 9 medarbejdere. Som funktionschef i skifte- og familieretten får du det overordnede ansvar for den daglige ledelse sammen med afdelingslederen. Familieretten er tilknyttet en dommer, der sammen med funktionschefen varetager familierettens forhold.

Afdelingsledelsen har ansvaret for den daglige tilrettelæggelse af arbejdet, så det sikres, at sagsbehandlingen er tilrettelagt hensigtsmæssigt og effektivt, og at opgaverne løses i overensstemmelse med Danmarks Domstoles mål og værdier.

Arbejdsopgaver
Som funktionschef i skifte- og familieretten kommer du i meget stort omfang til at arbejde med at forberede familieretlige sager og med at træffe afgørelse i de sager, der skal afgøres på skriftligt grundlag, ligesom du vil skulle foretage konkret sagsbehandling i alle sagstyper inden for dødsboskifte og insolvensskifteret. Foruden arbejdet med de skifte- og familieretlige sager kommer du også til at udføre retsarbejde i civile sager og straffesager.

Funktionschefen har desuden i samarbejde med afdelingsledelsen ledelsesansvaret for rettens notarialforretninger.

Funktionschefen varetager, i samarbejde med den øvrige afdelingsledelse, en række ledelsesopgaver, herunder følgende:

  • Daglig tilrettelæggelse af arbejdet i afdelingen
  • Fagligt ansvar for skifte- og familierettens sager
  • Sikring af at afdelingen løser sine opgaver med høj kvalitet og efter de fastsatte sagsbehandlingstider
  • Sikring af god trivsel blandt medarbejderne i afdelingen
  • Løbende dialog og samarbejde med rettens dommere og med eksterne samarbejdspartnere
Kvalifikationer
Varetagelse af en funktionschefstilling forudsætter:

  • Gode lederegenskaber
  • Juridisk kandidateksamen og særdeles gode faglige kvalifikationer
  • Lyst til ledelse inden for rammerne af Danmarks Domstoles ledelsespolitik
  • En veludviklet samarbejdsevne
  • Troværdighed og god kommunikationsevne
Vi tilbyder
Vi arbejder hver dag på at leve op til Danmarks Domstoles mål om at være en attraktiv arbejdsplads. Vi tilbyder dig:

  • Spændende og ansvarsfulde arbejdsopgaver med sagsbehandling
  • Gode faglige udviklingsmuligheder i et godt arbejdsmiljø
  • Kollegiale relationer
  • At blive en del af en velfungerende ledergruppe
  • Relevant efteruddannelse, herunder lederuddannelse
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Udnævnelse som retsassessor forudsætter, at en landsretskonstitution er gennemført med et tilfredsstillende resultat. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår.

Hvis du ikke har gennemført en landsretskonstitution, vil du blive ansat som dommerfuldmægtig efter AC-overenskomsten og konstitueret i stillingen som funktionschef med henblik på udnævnelse, når du har gennemført en konstitution i landsretten med et tilfredsstillende resultat. Det forventes, at du ansøger om at få en landsretskonstitution senest 2-3 år efter din konstitution.

Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt, stillingsmæssigt tillæg, og for varetagelsen af funktionen som chef ydes et midlertidigt funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 54.279,27 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. oktober 2019-niveau).

Pensionsbidraget af tillæggene udgør 13,35 %, hvoraf en tredjedel regnes som egetbidrag.

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Retten i Horsens på www.domstol.dk/horsens.

Har du spørgsmål til stillingen eller mulighederne for placering i en anden afdeling, er du velkommen til at kontakte byretspræsident Trine Poulsen på tlf.nr. 76 25 45 01 / 30 57 47 44.

Ansøgning
Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under ”Job” i topmenuen.

Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, samt eventuelle udtalelser. Desuden bedes du vedhæfte et vellignende digitalt foto. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 17. oktober 2019. Samtaler forventes afholdt snarest derefter.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v.

Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.

DomstolsstyrelsenHorsens2019-09-27T00:00:002019-10-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Legal Advisor, Sourcing

MHI Vestas Offshore Wind A/S

Aarhus N
Change the future. Starting with your own. Are you interested in an international legal career with focus on offshore wind energy? Would you like to work in a team of highly skilled attorneys where you can develop your legal competences? We are look...
Indrykket:16. september 2019
Udløbsdato:11. november 2019

Senior Legal Advisor, Sourcing

MHI Vestas Offshore Wind A/S

Aarhus N
Change the future. Starting with your own. Are you interested in an international legal career with focus on offshore wind energy? Would you like to work in a team of highly skilled attorneys where you can develop your legal competences? We are look...
Indrykket:16. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Patent Attorney

MHI Vestas Offshore Wind A/S

Aarhus N
Combine your technical skills and patent experience Do you have a broad technical background and an interest in becoming knowledgeable within the field of offshore wind technologies? Are you an experienced Patent Attorney looking for new career oppo...
Indrykket:16. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Juridisk profil til udarbejdelse af toldrapporter

Skatteforvaltningen, Aarhus, Østhavnsvej

Aarhus C
Er du lærenem og har du evnen til at udarbejde juridisk korrekte toldrapporter? Vil du gennem sparring med dygtige kolleger varetage den afgørende kontrol af toldangivelsen af forskellige varer for at sikre, at virksomhederne betaler den korrekte to...
Indrykket:30. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Funktionschef ved Retten i Horsens

Domstolsstyrelsen

Horsens
En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef for skifte- og familieretten ved Retten i Horsens er ledig til besættelse fra 1. november 2019 eller snarest muligt herefter. Afhængig af dine kvalifikationer og præferencer kan du eve...
Indrykket:27. september 2019
Udløbsdato:17. oktober 2019