Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridisk chef

Har du lyst til at sætte retning for pensions- og ansættelsesret på det statslige område? Vil du stå i spidsen for rådgivning af statens ledere i komplekse personalesager? Kan du sætte juraen i en politisk og kommunikativ kontekst? Og vil du bidrage til at videreudvikle og præge en nyetableret styrelse?

Om stillingen

Som kontorchef for Medarbejder- og Kompetencestyrelsens kontor for Jura og Pension bliver du ansvarlig for at sikre et højt niveau i rådgivning af statens arbejdsgivere inden for pensions- og ansættelsesret. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø med en uformel omgangstone og et højt ambitions- og aktivitetsniveau. I samarbejde med kontorets 14 engagerede medarbejdere får du mulighed for at sætte et stort aftryk på det juridisk faglige niveau i Medarbejder- og Kompetencestyrelsen og i statens institutioner. Du vil herudover sammen med de øvrige chefer indgå i styrelsens ledelsesteam og dermed bidrage til at sikre den tværgående faglige synergi mellem styrelsens forskellige fagligheder og opgaveområder. Vi er en nyoprettet styrelse, og vi forventer, at du har lyst til at bidrage til styrelsens videre udvikling.

De væsentligste opgaver i kontoret er:

  • rådgivning af statens arbejdsgivere i tjenestemandslovgivning og pensionsspørgsmål
  • effektiv og korrekt administration af ministervederlag og eftervederlag
  • tværgående juridisk kvalitetssikring i forbindelse med aktindsigt, Folketingsspørgsmål, lovgivning mv.
  • rådgivning af statens arbejdsgivere i vanskelige personalesager, herunder afskedssager, og forhandlinger med de faglige organisationer
  • at understøtte statens arbejdsgivere i at have fokus på embedsmandsetik gennem brug af ”Kodex VII” og ”God adfærd i det offentlige”
  • at være styrelsens kapacitet inden for forvaltningsret og EU-ret
  • at være klageinstans for Udbetaling Danmarks afgørelser om tjenestemandspension
  • at videreudvikle og udbygge styrelsens rådgivning på området.

Om dig

Du er cand. jur. med juridisk kapacitet inden for kontorets arbejdsområder og har relevant erfaring fra en politisk ledet organisation – fx fra et ministerium, en region, en kommune eller en større interesseorganisation. Du har erfaring fra en politisk styret organisation og kan sætte juraen i en politisk og kommunikativ kontekst.

Den ideelle kandidat til stillingen:

  • sætter retning, afstemmer forventninger og ambitioner i en åben og tillidsskabende dialog - uanset om det er med medarbejdere, direktionen eller chefkolleger
  • leder, udvikler og skaber resultater gennem medarbejderne, og har blik for potentialet hos den enkelte medarbejder
  • bringer sine stærke juridiske kompetencer i spil på eget område og på tværs af styrelsen, og har gode forhandlingsevner
  • har forståelse for, erfaring med og flair for processtyring og respektfuld inddragelse af interessenter og samarbejdsparter
  • besidder et stort drive i forhold til at levere og præge udviklingen i styrelsen og i den offentlige sektor
  • er lydhør, ordentlig og motiverende at arbejde sammen med som chef, som chefkollega og som repræsentant for styrelsen.

Om styrelsen

Medarbejder- og Kompetencestyrelsen blev oprettet i 2019 som en departemental styrelse i Skatteministeriets koncern. Styrelsen varetager statens arbejdsgiverrolle og sikrer indgåelse samt implementering af overenskomstaftaler for det statslige arbejdsmarked. Styrelsen er desuden ansvarlig for udvikling af ledelsesområdet, herunder opfølgning på ledelses- og kompetenceaftalen og udvikling af det statslige lederudviklingsprogram, PLUS, samt for fællesstatslige initiativer på arbejdsmiljø- og rekrutteringsområdet, udvikling af samarbejdsstrukturen i staten og, kompetenceudvikling af statens ansatte.

En nærmere præsentation af styrelsens opgaver og organisation findes på www.medst.dk

Ansøgning og kontakt

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Stillingen ønskes besat på åremål.

Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer.

Ansættelsessted

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Landgreven 4, 1301 København K.

Hvis du vil vide mere

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte direktør Signe Friberg Nielsen på tlf.: 40 30 57 88.

Ansøgning

Vil du søge stillingen? Så send din ansøgning med CV og relevante bilag via linket ”Søg stillingen” senest den 19. januar 2021.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.