Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridisk fuldmægtig til Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland (vikariat)

En stilling (vikariat) som juridisk fuldmægtig i Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland er ledig til besættelse hurtigst muligt.

Kriminalforsorgsområde Midt og Nordjylland strækker sig over et stort geografisk område fra Skagen i Nord til Horsens i syd, Ringkøbing i Vest og Aarhus i Øst. Området har fire fængsler, tre Kif afdelinger med tilhørende fodlænkeafdelinger og 11 arresthuse. Områdekontorets enhed for klientsagsbehandling har som primær opgave at indkalde dømte til afsoning, og for at sikre vores målsætning om klienten i centrum, sker dette i tæt samarbejde med jurister og resocialiseringskonsulenter. Enheden beskæftiger 9 jurister, 5 klientsagsmedarbejdere og en chef.

Om jobbet
Du kommer indledningsvist til at arbejde med juridisk sagsbehandling, primært konkret sagsbehandling, men skal også kunne varetage generelle opgaver vedrørende kvalitetssikring og controlling, f.eks. sagsgennemgang på udvalgte sagsområder og inspektioner.

I de første måneder vil den konkrete sagsbehandling primært bestå i at varetage sagsbehandlingen af klientsager fra Møgelkær Fængsel, senere vil opgaverne være samstemmende med de opgaver, der varetages af områdekontorets jurister. En vigtig del af jobbet er faglig sparring og vejledning af fængslets øvrige medarbejdere, primært fængselsbetjente og socialrådgivere.

Der fordres endvidere eevne til tæt samarbejde på tværs med kolleger i enhederne for klientsagsbehandling i de øvrige områdekontorer og i Direktoratet for Kriminalforsorgen, med institutionerne og med eksterne samarbejdspartnere ved politi og domstole.

Kvalifikationer
Du vil komme til at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor der vil blive lagt vægt på, at du:

  • Har en solid sagsbehandlingsmæssig ballast og ikke er bange for at træffe afgørelser og foretage en selvstændig prioritering af dine opgaver
  • Har gode juridiske kompetencer og evner at samarbejde med forskellige personalegrupper.
  • Har gode kommunikative kompetencer i forhold til at skulle formidle svært tilgængeligt stof
  • Er robust og har gennemslagskraft og er i besiddelse af gå på mod og en stor grad af selvstændighed.
Der kræves ikke forudgående kendskab til straffuldbyrdelsesloven, men det vil naturligvis være en fordel.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som fuldmægtig i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC.

Ansættelsesstedet er område Midt- og Nordjylland med primært tjenestested på områdekontoret i Hobro. Efter aftale kan enkelte dage være på Institution Kattegat, Møgelkær Fængsel, 7130 Juelsminde. Du vil skulle servicere områdets øvrige institutioner, og en vis rejseaktivitet må derfor forventes. Tilrettelæggelsen af arbejdet fastlægges efter nærmere aftale med din chef.

Ansøgningen
Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale sendes via link.

Ansøgningsfristen er mandag den 2. juli 2018.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef for klientsagsbehandling Rikke Dietz på telefon 7255 7577 eller pr. e-mail rikke.dietz@kriminalforsorgen.dk.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.




Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329832045Phoenix-3934ba1a12018-06-14T00:00:00Juridisk fuldmægtig til Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland (vikariat)En stilling (vikariat) som juridisk fuldmægtig i Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland er ledig til besættelse hurtigst muligt.

Kriminalforsorgsområde Midt og Nordjylland strækker sig over et stort geografisk område fra Skagen i Nord til Horsens i syd, Ringkøbing i Vest og Aarhus i Øst. Området har fire fængsler, tre Kif afdelinger med tilhørende fodlænkeafdelinger og 11 arresthuse. Områdekontorets enhed for klientsagsbehandling har som primær opgave at indkalde dømte til afsoning, og for at sikre vores målsætning om klienten i centrum, sker dette i tæt samarbejde med jurister og resocialiseringskonsulenter. Enheden beskæftiger 9 jurister, 5 klientsagsmedarbejdere og en chef.

Om jobbet
Du kommer indledningsvist til at arbejde med juridisk sagsbehandling, primært konkret sagsbehandling, men skal også kunne varetage generelle opgaver vedrørende kvalitetssikring og controlling, f.eks. sagsgennemgang på udvalgte sagsområder og inspektioner.

I de første måneder vil den konkrete sagsbehandling primært bestå i at varetage sagsbehandlingen af klientsager fra Møgelkær Fængsel, senere vil opgaverne være samstemmende med de opgaver, der varetages af områdekontorets jurister. En vigtig del af jobbet er faglig sparring og vejledning af fængslets øvrige medarbejdere, primært fængselsbetjente og socialrådgivere.

Der fordres endvidere eevne til tæt samarbejde på tværs med kolleger i enhederne for klientsagsbehandling i de øvrige områdekontorer og i Direktoratet for Kriminalforsorgen, med institutionerne og med eksterne samarbejdspartnere ved politi og domstole.

Kvalifikationer
Du vil komme til at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor der vil blive lagt vægt på, at du:
  • Har en solid sagsbehandlingsmæssig ballast og ikke er bange for at træffe afgørelser og foretage en selvstændig prioritering af dine opgaver
  • Har gode juridiske kompetencer og evner at samarbejde med forskellige personalegrupper.
  • Har gode kommunikative kompetencer i forhold til at skulle formidle svært tilgængeligt stof
  • Er robust og har gennemslagskraft og er i besiddelse af gå på mod og en stor grad af selvstændighed.
Der kræves ikke forudgående kendskab til straffuldbyrdelsesloven, men det vil naturligvis være en fordel.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som fuldmægtig i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC.

Ansættelsesstedet er område Midt- og Nordjylland med primært tjenestested på områdekontoret i Hobro. Efter aftale kan enkelte dage være på Institution Kattegat, Møgelkær Fængsel, 7130 Juelsminde. Du vil skulle servicere områdets øvrige institutioner, og en vis rejseaktivitet må derfor forventes. Tilrettelæggelsen af arbejdet fastlægges efter nærmere aftale med din chef.

Ansøgningen
Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale sendes via link.

Ansøgningsfristen er mandag den 2. juli 2018.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef for klientsagsbehandling Rikke Dietz på telefon 7255 7577 eller pr. e-mail rikke.dietz@kriminalforsorgen.dk.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.



2018-07-03T00:50:32.510 En stilling (vikariat) som juridisk fuldmægtig i Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland er ledig til besættelse hurtigst muligt. Kriminalforsorgsområde Midt og Nordjylland strækker sig over et stort geografisk område fra Skagen i Nord til Horsens i syd, Ringkøbing i Vest og Aarhus i Øst. Området har fire fængsler, tre Kif afdelinger med tilhørende fodlænkeafdelinger og 11 arresthuse. Områdekontorets enhed for klientsagsbehandling har som primær opgave at indkalde dømte til afsoning, og for at sikre vores målsætning om klienten i centrum, sker dette i tæt samarbejde med jurister og resocialiseringskonsulenter. Enheden beskæftiger 9 jurister, 5 klientsagsmedarbejdere og en chef. Om jobbet Du kommer indledningsvist til at arbejde med juridisk sagsbehandling, primært konkret sagsbehandling, men skal også kunne varetage generelle opgaver vedrørende kvalitetssikring og controlling, f.eks. sagsgennemgang på udvalgte sagsområder og inspektioner. I de første måneder vil den konkrete sagsbehandling primært bestå i at varetage sagsbehandlingen af klientsager fra Møgelkær Fængsel, senere vil opgaverne være samstemmende med de opgaver, der varetages af områdekontorets jurister. En vigtig del af jobbet er faglig sparring og vejledning af fængslets øvrige medarbejdere, primært fængselsbetjente og socialrådgivere. Der fordres endvidere eevne til tæt samarbejde på tværs med kolleger i enhederne for klientsagsbehandling i de øvrige områdekontorer og i Direktoratet for Kriminalforsorgen, med institutionerne og med eksterne samarbejdspartnere ved politi og domstole. Kvalifikationer Du vil komme til at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor der vil blive lagt vægt på, at du: Har en solid sagsbehandlingsmæssig ballast og ikke er bange for at træffe afgørelser og foretage en selvstændig prioritering af dine opgaver Har gode juridiske kompetencer og evner at samarbejde med forskellige personalegrupper. Har gode kommunikative kompetencer i forhold til at skulle formidle svært tilgængeligt stof Er robust og har gennemslagskraft og er i besiddelse af gå på mod og en stor grad af selvstændighed. Der kræves ikke forudgående kendskab til straffuldbyrdelsesloven, men det vil naturligvis være en fordel. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse sker som fuldmægtig i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC. Ansættelsesstedet er område Midt- og Nordjylland med primært tjenestested på områdekontoret i Hobro. Efter aftale kan enkelte dage være på Institution Kattegat, Møgelkær Fængsel, 7130 Juelsminde. Du vil skulle servicere områdets øvrige institutioner, og en vis rejseaktivitet må derfor forventes. Tilrettelæggelsen af arbejdet fastlægges efter nærmere aftale med din chef. Ansøgningen Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale sendes via link. Ansøgningsfristen er mandag den 2. juli 2018. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef for klientsagsbehandling Rikke Dietz på telefon 7255 7577 eller pr. e-mail rikke.dietz@kriminalforsorgen.dk. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.11Jobnet3934ba1a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-07-02T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=113987&DepartmentId=8537&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborgEuropaDanmarkJyllandNordjyllandMariagerfjordEuropaDanmarkJyllandNordjyllandRebild3286281Områdekontor Hobro11Adelgade 759500Hobro72557577DKDanmark0Rikke.Dietz@krf.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset590108JobNet48405041000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3934ba1ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3934ba1ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3934ba1a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3934ba1a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen355629479RikkeRikke.Dietz@krf.dkDKDanmarkDKDanmark330001340Jurist eller udbudskonsulent til Aalborg ForsyningBasic Bliv en del af Nordjyllands største og stærkeste juridiske in-house team - GENOPSLAG - Aalborg Forsyning har siden 1. januar 2018 arbejdet med insourcing af bl.a. udbudsområdet. Det er en stor og kompleks opgave. Vi har et stærkt og engageret hold, men opgaverne er mange, og vi har derfor brug for at udvide teamet. JobbetSom jurist eller udbudskonsulent får du ansvaret for at forestå og gennemføre udbud med ansvar for de juridiske og processuelle aspekter fra start til slut. Du kommer derfor til at arbejde tæt sammen med teknisk-faglige kolleger inden for de mange forskellige forsyningsarter, der er repræsenteret i Aalborg Forsyning. Udbuddene varierer meget både i kompleksitet og økonomi og vedrører både entrepriser, varekøb og tjenesteydelser. Du kommer til at operere inden for forsyningsvirksomhedsdirektivet, udbudsloven og tilbudsloven med tilhørende administrative forskrifter. Herudover kommer du til at arbejde med kontrakt- og entrepriseret i bred forstand, hvor vi bl.a. arbejder med at få implementeret de nye Almindelige Bestemmelser (AB). Endelig kan det blive relevant, at du bistår med juridisk rådgivning på n eller flere af de mange juridiske discipliner, som Aalborg Forsynings juridiske team dækker. Dette beror på din faglige baggrund og erfaring. Hvem er duDu er uddannet jurist eller erhvervsjurist. Eller også har du en baggrund som udbudskonsulent. Er du nyuddannet, kan du også komme i betragtning. Det er dine faglige kompetencer og din personlighed, der er vigtigst for os. Du har et stærkt fagligt fundament, en solid udbudsretlig erfaring og meget gerne erfaring inden for entrepriseret. Du vil fortsat gerne dygtiggøre og specialisere dig inden for udbudsretten. Alternativt har du anden juridisk erhvervserfaring og lyst til at kaste dig over udbudsretten. Herudover er det afgørende, at du har lyst og mod på at være en del af de mange forskelligartede udfordringer, som insourcing af udbudsopgaverne indebærer. Du leverer en solid, engageret og ambitiøs indsats, der er præget af systematik, høj service og faglighed. Du er god til at sætte dig ind i og formidle komplekse og juridiske problemstillinger skriftligt som mundtligt. Du kommer til at rådgive og understøtte ledere og kolleger bredt i Aalborg Forsyning. Det er derfor vigtigt, at du arbejder løsningsorienteret inden for lovgivningsrammerne - og at du kan begå dig på alle niveauer i organisationen. Hvem er viI Aalborg Forsyning er vi godt 600 engagerede medarbejdere. Vi består aktuelt af 13 aktieselskaber og n kommunal virksomhed. Sammen sørger vi for, at vores kunder får rent drikkevand, fjernvarme og gas, ligesom vi bortskaffer spildevand, indsamler affald og producerer el. Hos os er service i højsædet - det er afgørende for os, at kunderne er trygge ved at bruge såvel vores produkter som vores services. Med afsæt i vores fælles værdisæt tillid, respekt, faglighed, samarbejde og udvikling arbejder vi hver dag på at skabe attraktive arbejdspladser med høj trivsel og produktivitet. Aalborg Forsyning er midt i en ambitiøs grøn omstilling samtidig med, at vi skal sikre vækst i forretningen. Vi er 100 ejet af Aalborg Kommune, og vores mål er at levere forsyningsløsninger, der er bæredygtige, sikre og billige også for kommende generationer. Aktieselskaberne i Aalborg Forsyning samarbejder med Miljø- og Energiforvaltningen, som er en forvaltning i Aalborg Kommune. Du kan læse mere om Aalborg Forsyning på www.aalborgforsyning.dk og Miljø- og Energiforvaltningen på www.aalborg.dk. Vi tilbyderDu bliver en del af Juridisk Team, der aktuelt består af 11 jurister og 2 jurastuderende. Juridisk Team er forankret i Sekretariat, som er en afdeling i Aalborg Forsynings servicedivision. Sekretariat varetager ud over jura også en række andre tværgående opgaver inden for bl.a. kommunikation, presse, digital dokumenthåndtering og bestyrelsesbetjening for samtlige aktieselskaber i koncernen. Ud over udbudsretten beskæftiger juridisk team sig med bl.a. kontraktforhold, forsyningsret, entrepriseret, miljøret, obligationsret, tingsret, tinglysning, GDPR, selskabsret og compliance i forhold til energihandel. Vi arbejder således med en meget bred juridisk portefølje, ligesom vi lægger vægt på at samarbejde og deltage i netværk med højt specialiserede advokater og jurister i branchen. Du får en central og udadvendt rolle. Din arbejdsdag bliver travl og fagligt udfordrende i et åbent miljø med en uformel omgangstone, og hvor vi sætter godt humør, omsorg for kolleger og videndeling i højsædet. Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for efteruddannelse, fri telefon, fitnessfaciliteter og kantineordning. Du får reference til lederen for Juridisk Team. Løn og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst. Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Sanne Odgaard på sanne.odgaard@aalborgforsyning.dk eller tlf. 25 19 94 80 eller fagkoordinator Randi Wrængmose Sørensen på randi.soerensen@aalborgforsyning.dk eller tlf. 22 47 83 37. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Her vedhæfter du ansøgning, eksamensbevis, CV og evt. andre relevante bilag. Ansøgningsfrist er den 3. maj 2019. Samtaler forventes afholdt den 8. maj 2019.Aalborg Forsyning logo
Bliv en del af Nordjyllands største og stærkeste juridiske in-house team  - GENOPSLAG -
 
Aalborg Forsyning har siden 1. januar 2018 arbejdet med insourcing af bl.a. udbudsområdet. Det er en stor og kompleks opgave. Vi har et stærkt og engageret hold, men opgaverne er mange, og vi har derfor brug for at udvide teamet.
 
Jobbet
Som jurist eller udbudskonsulent får du ansvaret for at forestå og gennemføre udbud med ansvar for de juridiske og processuelle aspekter fra start til slut. Du kommer derfor til at arbejde tæt sammen med teknisk-faglige kolleger inden for de mange forskellige forsyningsarter, der er repræsenteret i Aalborg Forsyning. Udbuddene varierer meget både i kompleksitet og økonomi og vedrører både entrepriser, varekøb og tjenesteydelser.
 
Du kommer til at operere inden for forsyningsvirksomhedsdirektivet, udbudsloven og tilbudsloven med tilhørende administrative forskrifter. Herudover kommer du til at arbejde med kontrakt- og entrepriseret i bred forstand, hvor vi bl.a. arbejder med at få implementeret de nye Almindelige Bestemmelser (AB). Endelig kan det blive relevant, at du bistår med juridisk rådgivning på én eller flere af de mange juridiske discipliner, som Aalborg Forsynings juridiske team dækker. Dette beror på din faglige baggrund og erfaring.
 
Hvem er du
Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist. Eller også har du en baggrund som udbudskonsulent. Er du nyuddannet, kan du også komme i betragtning. Det er dine faglige kompetencer og din personlighed, der er vigtigst for os.
 
Du har et stærkt fagligt fundament, en solid udbudsretlig erfaring og meget gerne erfaring inden for entrepriseret. Du vil fortsat gerne dygtiggøre og specialisere dig inden for udbudsretten. Alternativt har du anden juridisk erhvervserfaring og lyst til at kaste dig over udbudsretten. Herudover er det afgørende, at du har lyst og mod på at være en del af de mange forskelligartede udfordringer, som insourcing af udbudsopgaverne indebærer.
 
Du leverer en solid, engageret og ambitiøs indsats, der er præget af systematik, høj service og faglighed. Du er god til at sætte dig ind i og formidle komplekse og juridiske problemstillinger – skriftligt som mundtligt. Du kommer til at rådgive og understøtte ledere og kolleger bredt i Aalborg Forsyning. Det er derfor vigtigt, at du arbejder løsningsorienteret inden for lovgivningsrammerne - og at du kan begå dig på alle niveauer i organisationen.
 
 
Hvem er vi
I Aalborg Forsyning er vi godt 600 engagerede medarbejdere. Vi består aktuelt af 13 aktieselskaber og én kommunal virksomhed. Sammen sørger vi for, at vores kunder får rent drikkevand, fjernvarme og gas, ligesom vi bortskaffer spildevand, indsamler affald og producerer el. Hos os er service i højsædet - det er afgørende for os, at kunderne er trygge ved at bruge såvel vores produkter som vores services.
 
Med afsæt i vores fælles værdisæt – tillid, respekt, faglighed, samarbejde og udvikling – arbejder vi hver dag på at skabe attraktive arbejdspladser med høj trivsel og produktivitet.
 
Aalborg Forsyning er midt i en ambitiøs grøn omstilling samtidig med, at vi skal sikre vækst i forretningen. Vi er 100 % ejet af Aalborg Kommune, og vores mål er at levere forsyningsløsninger, der er bæredygtige, sikre og billige – også for kommende generationer.
 
Aktieselskaberne i Aalborg Forsyning samarbejder med Miljø- og Energiforvaltningen, som er en forvaltning i Aalborg Kommune. Du kan læse mere om Aalborg Forsyning på www.aalborgforsyning.dk og Miljø- og Energiforvaltningen på www.aalborg.dk.
 
Vi tilbyder
Du bliver en del af Juridisk Team, der aktuelt består af 11 jurister og 2 jurastuderende. Juridisk Team er forankret i Sekretariat, som er en afdeling i Aalborg Forsynings servicedivision. Sekretariat varetager ud over jura også en række andre tværgående opgaver inden for bl.a. kommunikation, presse, digital dokumenthåndtering og bestyrelsesbetjening for samtlige aktieselskaber i koncernen.
 
Ud over udbudsretten beskæftiger juridisk team sig med bl.a. kontraktforhold, forsyningsret, entrepriseret, miljøret, obligationsret, tingsret, tinglysning, GDPR, selskabsret og compliance i forhold til energihandel. Vi arbejder således med en meget bred juridisk portefølje, ligesom vi lægger vægt på at samarbejde og deltage i netværk med højt specialiserede advokater og jurister i branchen.
 
Du får en central og udadvendt rolle. Din arbejdsdag bliver travl og fagligt udfordrende i et åbent miljø med en uformel omgangstone, og hvor vi sætter godt humør, omsorg for kolleger og videndeling i højsædet. Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for efteruddannelse, fri telefon, fitnessfaciliteter og kantineordning.
 
Du får reference til lederen for Juridisk Team. Løn og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst.
 
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Sanne Odgaard på sanne.odgaard@aalborgforsyning.dk eller tlf. 25 19 94 80 eller fagkoordinator Randi Wrængmose Sørensen på randi.soerensen@aalborgforsyning.dk eller tlf. 22 47 83 37.
 
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Her vedhæfter du ansøgning, eksamensbevis, CV og evt. andre relevante bilag. Ansøgningsfrist er den 3. maj 2019. Samtaler forventes afholdt den 8. maj 2019.

ORS/Small/5275213f_logo.gifAFS Sekretariat, JuraNørresundby2019-04-05T10:00:36.9102019-05-03T00:00:00
330008062Familieretshuset søger jurist til værgemål i RingkøbingRobot Familieretshuset søger jurist til værgemål i Ringkøbing Brænder du for at gøre en positiv forskel, og er du en dygtig og struktureret jurist, for hvem det er vigtigt at løse sine sager kompetent? Kan du tænke dig at arbejde i et kontor, hvor spændende og udfordrende arbejdsopgaver løses i et dynamisk og effektivt miljø? Arbejdsopgaver Du vil blive en del af et kontor med 35-40 medarbejdere, hvoraf størstedelen er jurister. Kontoret for værgemål beskæftiger sig med såvel etablering som tilsyn med værgemål. Tilsynet indebærer blandt andet behandling af ansøgning fra værgen om godkendelse af formueforbrug og andre dispositioner samt revision af værgens regnskaber. Desuden behandler vi ansøgning fra faste værger om vederlag. Vi behandler inden for dette område sager for hele landet. Sagsbehandlingen foregår primært på skriftligt grundlag. Der vil endvidere være tale om telefonisk vejledning af borgere og andre myndigheder og i mindre omfang møde med personer, der skal under værgemål. Udover værgemål har kontoret også opgaver i relation til fremtidsfuldmagtsloven, i relation til arvelovens regler om båndlæggelse samt i relation til servicelovens regler om flytning uden samtykke. Personlige kvalifikationer Vi forventer, at du er en dygtig jurist, og at du trives i et effektivt miljø, hvor der stilles krav til såvel kvaliteten i afgørelserne som til sagsbehandlingstiden. Vi lægger vægt på at du er god til at formulere dig klart og præcist såvel på skrift som i tale, at du kan bevare overblikket og er konstruktiv i forhold til arbejdets tilrettelæggelse, at du kan formidle regler og praksis til borgere og andre myndigheder, at du har gode samarbejdsevner og kan arbejde såvel selvstændigt som indgå i et team. Vi tilbyder et spændende job præget af høj faglighed, gode muligheder for at udvikle dine juridiske og personlige kompetencer i et teambaseret miljø, hvor vi lægger vægt på kollegial sparring, en afvekslende hverdag med mulighed for indflydelse på opgaveløsningen i kontoret, en arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor vi sætter pris på en uhøjtidelig omgangstone, humor og et godt arbejdsmiljø. Der er aftale om flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdes tilrettelæggelse. Ansættelsesvilkår Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Familieretshuset i Ringkøbing. Du vil blive omfattet af overenskomsten for Akademikere i staten. Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse snarest muligt. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: Kontorchef Rie Thoustrup Sørensen, tlf. 72568878. Du kan også læse om Familieretshusets opgaver på www.familieretshuset.dk Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende en ansøgning, CV og relevant dokumentation, herunder eksamensbevis med karakteroversigt elektronisk via stillingsopslaget på Familieretshusets hjemmeside www.familieretshuset.dk senest torsdag den 9. maj 2019. Samtaler forventes afholdt onsdag den 15. maj 2019. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.Familieretshuset søger jurist til værgemål i Ringkøbing


Brænder du for at gøre en positiv forskel, og er du en dygtig og struktureret jurist, for hvem det er vigtigt at løse sine sager kompetent?

Kan du tænke dig at arbejde i et kontor, hvor spændende og udfordrende arbejdsopgaver løses i et dynamisk og effektivt miljø?


Arbejdsopgaver
Du vil blive en del af et kontor med 35-40 medarbejdere, hvoraf størstedelen er jurister.

Kontoret for værgemål beskæftiger sig med såvel etablering som tilsyn med værgemål. Tilsynet indebærer blandt andet behandling af ansøgning fra værgen om godkendelse af formueforbrug og andre dispositioner samt revision af værgens regnskaber. Desuden behandler vi ansøgning fra faste værger om vederlag.

Vi behandler inden for dette område sager for hele landet.

Sagsbehandlingen foregår primært på skriftligt grundlag. Der vil endvidere være tale om telefonisk vejledning af borgere og andre myndigheder og i mindre omfang møde med personer, der skal under værgemål.

Udover værgemål har kontoret også opgaver i relation til fremtidsfuldmagtsloven, i relation til arvelovens regler om båndlæggelse samt i relation til servicelovens regler om flytning uden samtykke.


Personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du er en dygtig jurist, og at du trives i et effektivt miljø, hvor der stilles krav til såvel kvaliteten i afgørelserne som til sagsbehandlingstiden.


Vi lægger vægt på
  • at du er god til at formulere dig klart og præcist såvel på skrift som i tale,
  • at du kan bevare overblikket og er konstruktiv i forhold til arbejdets tilrettelæggelse,
  • at du kan formidle regler og praksis til borgere og andre myndigheder,
  • at du har gode samarbejdsevner og kan arbejde såvel selvstændigt som indgå i et team.

Vi tilbyder
  • et spændende job præget af høj faglighed,
  • gode muligheder for at udvikle dine juridiske og personlige kompetencer i et teambaseret miljø, hvor vi lægger vægt på kollegial sparring,
  • en afvekslende hverdag med mulighed for indflydelse på opgaveløsningen i kontoret,
  • en arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor vi sætter pris på en uhøjtidelig omgangstone, humor og et godt arbejdsmiljø.

Der er aftale om flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdes tilrettelæggelse.


Ansættelsesvilkår
Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Familieretshuset i Ringkøbing.

Du vil blive omfattet af overenskomsten for Akademikere i staten.

Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse snarest muligt.


Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: Kontorchef Rie Thoustrup Sørensen, tlf. 72568878.

Du kan også læse om Familieretshusets opgaver på www.familieretshuset.dk


Ansøgning
Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende en ansøgning, CV og relevant dokumentation, herunder eksamensbevis med karakteroversigt elektronisk via stillingsopslaget på Familieretshusets hjemmeside – www.familieretshuset.dk – senest torsdag den 9. maj 2019. Samtaler forventes afholdt onsdag den 15. maj 2019.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.


Familieretshuset, Afdeling RingkøbingRingkøbing2019-04-15T00:00:002019-05-09T00:00:00
330006764Jurist til sagsbehandling i Arts Studier, Aarhus UniversitetRobot Arts Studier søger en jurist til uddannelsesjuridisk sagsbehandling i afdelingen Studienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet (SNUK). Tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter.Studieadministrationen på ArtsArts Studier betjener studerende, studieledelse, uddannelses- og studienævn for fakultetet Arts, og tager aktivt del i videreudviklingen af områdets uddannelser og rammerne herfor. Afdelingen Studienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet består af 29 medarbejdere i to teams, og vores kerneopgaver er sagsbehandling, sekretariatsbetjening af uddannelsesnævn og studienævn, understøttelse af curriculumudvikling og studieordningsrevisioner og af kvalitetsarbejdet generelt. Sagsbehandlerteamet arbejder desuden i mindre teams inden for særlige typer af sager.Forandring er en del af vores hverdag, og det er derfor vigtigt, at du har gåpåmod og er indstillet på skiftende opgaver og samarbejdsrelationer. Vi tror på, at vi når længst, når vi arbejder sammen og deler viden med hinanden. Vi forventer, at du har lyst til at være med til at videreudvikle studieadministrationen, da vi hele tiden arbejder på at optimere vores opgaveløsning.Opgaver og samarbejdeHver uge modtager Arts Studier lidt over 100 ansøgninger om dispensation og merit. Det er derfor afgørende, at vi arbejder effektivt, hurtigt og grundigt, og at du vil indgå i sagsbehandlerteamets optimeringsprojekter, der har til formål at skabe effektive sagsforløb, som balancerer tid og kvalitet. Som sagsbehandler indgår du i et politisk og fagligt system og det er vigtigt, du har blik for sammenhænge og afhængigheder i relation til det faglige miljø og inden for studieadministrationen. Sagsbehandling forudsætter, at du har en udpræget evne til at stille skarpt og skabe overblik uden at miste detaljerne af syne, har analytisk sans og stærke kommunikative kompetencer på dansk og engelsk, særligt på skrift.Som en del af studieadministrationen på Aarhus Universitet skal du forvente at løse en række administrative opgaver, som oftest vil være systembaseret. Det er derfor vigtigt, at du arbejder systematisk og effektivt og har flair for it-systemanvendelse. Vi lægger endvidere stor vægt på ordentlighed og venlighed.Vi forventer, at du har solid erfaring med offentlig forvaltning og gerne studieadministration, samt at du har en juridisk kandidatuddannelse.Vi arbejder sammen i hele studieadministrationen for at videreudvikle vores opgaveløsning og studieadministrative systemanvendelse. Vi nedsætter arbejdsgrupper, der arbejder på tværs af fakulteter til procesforbedring, dokumentation, vidensdeling samt analytiske udredninger. Du får mulighed for at deltage og eventuelt tovholde sådanne arbejdsgrupper internt i Arts Studier eller på tværs af studieadministrationen på Aarhus Universitet. Vores arbejds- og samarbejdsformer og vores metoder udvikles og forbedres således løbende, og vi lægger derfor vægt på, at du er udviklingsorienteret, ansvarsbevidst og fleksibel, at du har stærke samarbejdsevner og er interesseret i at indgå i parløb med kolleger.Studieadministrationen på Arts sætter en ære i at agere proaktivt, i at levere en kompetent og venlig service over for studerende og i at indgå i et respektfuldt og ligeværdigt samarbejde med vores kolleger på fakultetets institutter. Vi forventer, at du kan håndtere løbende henvendelser og prioritere mellem forskellige typer af opgaver.Løn og ansættelsesvilkårLøn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation (AC).Stillingen er på fuld tid, og vi tilbyder blandt andet skønne kolleger, udfordrende opgaver, som du selv kan være med til at præge og udvikle og flekstid.Arbejdsstedet er Tåsingegade 3, Aarhus C.Den samlede studieadministrationen på Arts omfatter ca. 100 medarbejdere fordelt på områderne: Vejledning og InformationEfter- og VidereuddannelseKarriereUndervisnings- og EksamensadministrationStudienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet.Se yderligere information om Arts på: www.arts.au.dkYderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afsnitsleder Sarah Barfoed, sb@au.dk, tlf. 21 62 15 95.Samtaler forventes afholdt i uge 20.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Faculty of ArtsArts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet.Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.Læs mere på www.arts.au.dkOm Aarhus UniversitetAarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dkAnsøgningsfrist:2. maj 2019Arts Studier søger en jurist til uddannelsesjuridisk sagsbehandling i afdelingen Studienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet (SNUK). Tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter.

Studieadministrationen på Arts
Arts Studier betjener studerende, studieledelse, uddannelses- og studienævn for fakultetet Arts, og tager aktivt del i videreudviklingen af områdets uddannelser og rammerne herfor. Afdelingen Studienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet består af 29 medarbejdere i to teams, og vores kerneopgaver er sagsbehandling, sekretariatsbetjening af uddannelsesnævn og studienævn, understøttelse af curriculumudvikling og studieordningsrevisioner og af kvalitetsarbejdet generelt. Sagsbehandlerteamet arbejder desuden i mindre teams inden for særlige typer af sager.

Forandring er en del af vores hverdag, og det er derfor vigtigt, at du har gåpåmod og er indstillet på skiftende opgaver og samarbejdsrelationer. Vi tror på, at vi når længst, når vi arbejder sammen og deler viden med hinanden. Vi forventer, at du har lyst til at være med til at videreudvikle studieadministrationen, da vi hele tiden arbejder på at optimere vores opgaveløsning.

Opgaver og samarbejde
Hver uge modtager Arts Studier lidt over 100 ansøgninger om dispensation og merit. Det er derfor afgørende, at vi arbejder effektivt, hurtigt og grundigt, og at du vil indgå i sagsbehandlerteamets optimeringsprojekter, der har til formål at skabe effektive sagsforløb, som balancerer tid og kvalitet. Som sagsbehandler indgår du i et politisk og fagligt system og det er vigtigt, du har blik for sammenhænge og afhængigheder i relation til det faglige miljø og inden for studieadministrationen. Sagsbehandling forudsætter, at du har en udpræget evne til at stille skarpt og skabe overblik uden at miste detaljerne af syne, har analytisk sans og stærke kommunikative kompetencer på dansk og engelsk, særligt på skrift.
Som en del af studieadministrationen på Aarhus Universitet skal du forvente at løse en række administrative opgaver, som oftest vil være systembaseret. Det er derfor vigtigt, at du arbejder systematisk og effektivt og har flair for it-systemanvendelse. Vi lægger endvidere stor vægt på ordentlighed og venlighed.

Vi forventer, at du har solid erfaring med offentlig forvaltning og gerne studieadministration, samt at du har en juridisk kandidatuddannelse.

Vi arbejder sammen i hele studieadministrationen for at videreudvikle vores opgaveløsning og studieadministrative systemanvendelse. Vi nedsætter arbejdsgrupper, der arbejder på tværs af fakulteter til procesforbedring, dokumentation, vidensdeling samt analytiske udredninger. Du får mulighed for at deltage og eventuelt tovholde sådanne arbejdsgrupper internt i Arts Studier eller på tværs af studieadministrationen på Aarhus Universitet. Vores arbejds- og samarbejdsformer og vores metoder udvikles og forbedres således løbende, og vi lægger derfor vægt på, at du er udviklingsorienteret, ansvarsbevidst og fleksibel, at du har stærke samarbejdsevner og er interesseret i at indgå i parløb med kolleger.

Studieadministrationen på Arts sætter en ære i at agere proaktivt, i at levere en kompetent og venlig service over for studerende og i at indgå i et respektfuldt og ligeværdigt samarbejde med vores kolleger på fakultetets institutter. Vi forventer, at du kan håndtere løbende henvendelser og prioritere mellem forskellige typer af opgaver.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation (AC).

Stillingen er på fuld tid, og vi tilbyder blandt andet skønne kolleger, udfordrende opgaver, som du selv kan være med til at præge og udvikle og flekstid.

Arbejdsstedet er Tåsingegade 3, Aarhus C.

Den samlede studieadministrationen på Arts omfatter ca. 100 medarbejdere fordelt på områderne:
  • Vejledning og Information
  • Efter- og Videreuddannelse
  • Karriere
  • Undervisnings- og Eksamensadministration
  • Studienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet.

Se yderligere information om Arts på: www.arts.au.dk

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afsnitsleder Sarah Barfoed, sb@au.dk, tlf. 21 62 15 95.

Samtaler forventes afholdt i uge 20.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Faculty of Arts
Arts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet.
Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.
Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.
Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.
Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.

Læs mere på www.arts.au.dk


Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
2. maj 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-04-12T00:00:002019-05-02T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Jurist eller udbudskonsulent til Aalborg Forsyning

AFS Sekretariat, Jura

Nørresundby
Bliv en del af Nordjyllands største og stærkeste juridiske in-house team - GENOPSLAG - Aalborg Forsyning har siden 1. januar 2018 arbejdet med insourcing af bl.a. udbudsområdet. Det er en stor og kompleks opgave. Vi har et stærkt og engageret hold, ...
Indrykket:5. april 2019
Udløbsdato:3. maj 2019

Familieretshuset søger jurist til værgemål i Ringkøbing

Familieretshuset, Afdeling Ringkøbing

Ringkøbing
Familieretshuset søger jurist til værgemål i Ringkøbing Brænder du for at gøre en positiv forskel, og er du en dygtig og struktureret jurist, for hvem det er vigtigt at løse sine sager kompetent? Kan du tænke dig at arbejde i et kontor, hvor spænden...
Indrykket:15. april 2019
Udløbsdato:9. maj 2019

Jurist til sagsbehandling i Arts Studier, Aarhus Universitet

Aarhus Universitet

Aarhus C
Arts Studier søger en jurist til uddannelsesjuridisk sagsbehandling i afdelingen Studienævnsbetjening og Uddannelseskvalitet (SNUK). Tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter.Studieadministrationen på ArtsArts Studier betjener studerende, stud...
Indrykket:12. april 2019
Udløbsdato:2. maj 2019